PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal vragen.



XS-24
05/06/05, 19:10
Ik heb een aantal vragen aan eindgebruikers (anderen mogen ook reageren :p)

Is er deze dagen interesse voor:

Veel dataverkeer, sterke server voor een lage prijs (90 euro bijv)

OF

Weinig dataverkeer, minder sterke server voor een in verhouding hogere prijs (50 euro bijv).

Hoe denken Nederlanders deze dagen nog over zulke dingen.

Zelfde kan ook gelden voor radio's, tv's etc :).

froggie
05/06/05, 19:42
Ik begrijp niet goed waar je heen wilt. Natuurlijk wil ik minder betalen voor meer, ik blijf een Nederlander :D

Wanneer de aanbieder door een hoger bedrag te rekenen een (in verhouding) betere service kan leveren dan doe ik niet moeilijk en ga ik voor de laatste optie.

Ik probeer niet zozeer voor een budget oplossing te gaan, ik wil gewoon bang voor de buck. Wanneer ik iets koop waar ik uiteindelijk niet tevreden over ben terwijl ik wel tevreden was geweest wanneer ik twee tientjes meer had uitgegeven dan kies ik zeker voor dat laatste. Wanneer ik tevreden ben denk ik toch niet meer aan dat geld, terwijl een ontevreden gevoel het 'plezier' over die zogenaamd goede deal helemaal teniet doet.

In het geval van een service is dit wat moeilijk te bepalen, omdat het begrip "betere service" heel vaag is. De verdeling (service en daadwerkelijk product) van de bang moet wel in verhouding zijn met de buck zeg maar.

Ik laat me over het algemeen leiden door de stelling "alle waar naar z'n geld" en kies toch vaak voor de wat duurdere oplossingen. Ik wil gewoon graag een tevreden klant zijn :)

s2software
05/06/05, 19:53
Hoe zie jij de vergelijking met radio's en tv's met servers en dataverkeer?

XBL
05/06/05, 20:24
Ik denk voor beide dingen die jij roept intresse is. Hangt totaal af van de doelgroep jij aanspreekt. Net als dat er vraag naar virtuele hosting van 30 euro per maand (met uitzonderlijk goede SLA waarschijnlijk) en hosting van 30 euro per maand.

Jochem

Unixadmin
05/06/05, 23:42
Hangt idd af van de doelgroep die jij wilt bedienen.

Triloxigen
05/06/05, 23:47
Origineel geplaatst door domper
Hangt idd af van de doelgroep die jij wilt bedienen.

Denk het ook.
Richt je op de particulieren dan gaan die eerder voor goedkoop.

Bedrijven gaan veelal liever voor zeker (uitzonderingen daar gelaten).

FransVanNispen
06/06/05, 01:38
Vind de vraag nogal, tja, wat is eigenlijk de vraag?

Een hogere prijs moet natuurlijk ergens door te verantwoorden zijn. Ook veel data, sterke server met een lage prijs is over het algemeen te verklaren.

Uiteraard zijn er uitzonderingen :)

Helaas is vaak het probleem dat 'veel voor weinig' met 10 tot 20 klanten nog wel te doen is, maar als je echt groeit is het gewoonweg niet te betalen. Veel klanten brengt automatisch veel werk mee.

Je kunt dit werk beperken door veel automatiseren en goed materiaal te nemen. Aan beiden hangt weer een prijskaartje.

s.vossen
06/06/05, 11:38
Wat bedoelt is denk ik is:

1. Pentium 3.0 GHZ / Dual Xeon
1000 GB dataverkeer
=> relatief duur

2. Sempron / Celeron 2.4
250 GB dataverkeer
=> relatief goedkoop aan te bieden

Wat doet de consument? Optie 1, veel voor toch nog weinig geld, maar je bent altijd meer kwijt dan optie 2. Of neemt de consument optie 2 (weinig, voor weinig maandelijkse lasten.).

Kijken we naar ODR, deze stunt met 49,95 voor een Intel Celeron 2.4. Deze lopen goed heb ik begrepen. Zou dit nou net zo goed lopen als dat ODR voor 99 per maand Intel Pentium IV 3.0 Ghz machines zou aanbieden?

twilightinc
06/06/05, 20:25
Klopt maar ik denk dat bedrijven eerst graag laag instappen en daarna willen upgraden naar meer.

Dat vinden ze vaak beter / leuker en vaak ook makkelijker. Dan hoeven ze niet meteen iets duurs aan te schaffen maar kunnen ze een beetje klooien ;)

Ik denk dus dat naast budget (niet goedkoop bedoelt maar wat ze in de portemonee hebben en willen spenderen) ook ervaring telt in het gebruik van de machines. Een bedrijf als intel zal geen AMD kopen. Een gamer zal geen Celeron nemen. Etc etc etc.

Kortom in volgorde: Wil, budget, ervaring en krenterigheid.