PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschillende NOC's in nederland.



Domenico
22/07/02, 17:56
We kennen allemaal wel TeleCity (Amsterdam Z-O), Sciencepark (SARA/Nikhef/TeleCity) en RedBus (Amsterdam-West) maar welke anderen zijn er nog meer in nederland?

je kunt hier ook je positieve ervaringen posten en de plus/min punten van alle datacenters noemen.

Groeten,
Domenico

Deimos
23/07/02, 11:18
Ik denk niet dat er mensen zijn die ervaringe hebben met nocs buiten de genoemde. De meeste bedrijven kiezen namelijk voor een Zone binnen een van deze gebouwen dus is het voor een andere partij niet zo gemakkelijk te regelen.

Verder denk ik dat je eigenlijk alleen een ervaring van widexs krijgt wanneer het een andere noc betreft.

uFx
23/07/02, 14:44
Het voordeel van een grote NOC is dat je vaak vrij goedkoop bandbreedte in kunt kopen. Een nadeel kan zijn (en dat was het voor ons) dat de afstand van het kantoor naar het NOC te groot is, en dan de aanmelding om binnen te komen vrij moeizaam verloopt.

Wanneer er dan een server down gaat, en dit niet remote op te lossen is, kun je in je auto stappen om eerst vervolgens 2 uur in de file te staan, en dan pas kunt beginnen aan het repareren van je server. Dan maar hopen dat je goed aangemeld staat, anders kun je weer terug ;-).

Vandaar dat wij alles in eigen huis hebben staan. Eigen serverruimte met een eigen glasvezelverbinding en je komt een heel eind :). Je kunt een vrij hoge graad van support aanbieden op deze manier, omdat je minder afhankelijk bent van derden.

Deimos
23/07/02, 14:50
Je bent wel minder afhankelijk maar aan de andere kant ook juist meer afhankelijk. Want je kan (relatief gezien) niet in Bulk inkopen en dus goedkopere prijzen krijgen welke je weer door rekend naar je klanten.

Verder is de vraag hoeveel lijnen moet ik leggen etc. etc. Persoonlijk zou ik altijd voor een grotere Noc gaan. Alleen al om het aantal lijnen dat er ligt. En dus de dredundancy die ze kunnen bieden. Zo is het bij Telecity 2 bijv. zo dat er 2 UPSén zijn en 2 airco's. Verder komt aan elke kant van het gebouw een lijn binnen. Dus mogt aan kant A ooit een lijn kapot gaan dan heb die nog aan kant B. Zodat al je verkeer gewoon verder kan gaan (wellicht met enige vertraging maar verder kan het).

superior-is
23/07/02, 15:13
Tja, dat hebben wij ook zo geregeld. Punt is alleen dat het nogal kostbaar is om zoiets op te zetten, terwijl in A'dam het meeste al voor je klaarstaat.

Trouwens in Brabant zijn een paar NOC's (waarvan ik weet):
- IPD (http://www.ipd.nl/)
- InterConnect (http://www.interconnect.nl/)
- ViaNetworks (http://www.vianetworks.nl/)
- Wij ;) -> Superior Internet Services (http://www.superior-is.nl/)

Als men meer weet -> vul aan!

ProServe
23/07/02, 20:30
Wat dacht je van Globalswitch en Interxion op Schiphol-rijk en de Gyroscoopweg.
Qua bedrijven colo's:
Versatel/Vuurwerk zitten ook op de Gyroscoop weg, en ook @Home.
Cityreach is overgenomen door Novaxess, ook Schiphol-rijk dacht ik.
WideXS, Level3, Abovenet/MFN, Worldcom. En zo zijn er vast nog wel wat te vinden.

superior-is
23/07/02, 21:46
RedBus zit volgens mij ook op de Gyroscoopweg. Echt een lullig straatje als je er doorheen komt, maar er wordt daar toch een muk dataverkeer doorheen geblazen.

Ohja, Priority Telecom is daar ook gehuisvest. Cybercomm volgens mij ook nog.

Domenico
23/07/02, 23:34
Waar staat die Cybercomm bunker nu eigenlijk? Daar in de buurt?

superior-is
24/07/02, 00:04
Bunker? Maar ze zitten volgens mij op 65. Op hun network pagina staat al eonen dat ze een nieuwe aan het aanleggen zijn te Globalswitch.

Domenico
24/07/02, 00:25
Ja, ik was in de war met cb3rob :)
Nog gefeliciteerd met je verjaardag -> cb3rob

ProServe
24/07/02, 16:57
Cybercomm zit op 72 en Priority-UPC op 60/58.
Redbus zit niet in dezelfde straat, maar kan wel kloppen dat het ook Gyroscoop weg heet.
Cybercomm gaat geen ruimte meer in Globalswitch bouwen. Ze blijven bij Interxion.

StarInternet
25/07/02, 13:56
Wie zit er allemaal in de datacenter op Schiphol-rijk ?
Me vader werkt daar soms 'Schilder'
Toch in het oude fokker gebouw ?
Of is dat een andere datacenter ?

Origineel geplaatst door ProServe
Wat dacht je van Globalswitch en Interxion op Schiphol-rijk en de Gyroscoopweg.
Qua bedrijven colo's:
Versatel/Vuurwerk zitten ook op de Gyroscoop weg, en ook @Home.
Cityreach is overgenomen door Novaxess, ook Schiphol-rijk dacht ik.
WideXS, Level3, Abovenet/MFN, Worldcom. En zo zijn er vast nog wel wat te vinden.

StarInternet
25/07/02, 14:01
Volgens mijn zit Hubris ook in Brabant ?

Origineel geplaatst door superior-is
Tja, dat hebben wij ook zo geregeld. Punt is alleen dat het nogal kostbaar is om zoiets op te zetten, terwijl in A'dam het meeste al voor je klaarstaat.

Trouwens in Brabant zijn een paar NOC's (waarvan ik weet):
- IPD (http://www.ipd.nl/)
- InterConnect (http://www.interconnect.nl/)
- ViaNetworks (http://www.vianetworks.nl/)
- Wij ;) -> Superior Internet Services (http://www.superior-is.nl/)

Als men meer weet -> vul aan!

peerke
26/07/02, 00:09
Nee, Hubris zit in Doetinchem, dat is Gelderland IMHO :) Ook in Gelderland zit BIT (Business Internet Trends) bijv. En in Limburg het je nog Cubic Circle (cuci) en Cobweb.

StarInternet
26/07/02, 01:41
Sorry nooit opgelet op school.

Quicknet (Multikabel) heeft hun eigen datacenter(tje) in Alkmaar na mijn weten.
Zijn er nog meer datacenter's in de kop van noord-holland?

Er schijnt ook een datacenter te zijn in friesland/groningen ?


Origineel geplaatst door peerke
Nee, Hubris zit in Doetinchem, dat is Gelderland IMHO :) Ook in Gelderland zit BIT (Business Internet Trends) bijv. En in Limburg het je nog Cubic Circle (cuci) en Cobweb.

superior-is
26/07/02, 12:03
ISD Holland heeft een colocatieruimte in Heerenveen, da's meen ik in Friesland?

StarInternet
26/07/02, 14:11
Klopt dat is in friesland, maar er zullen gerust meer soort datacenters zijn maar die niet voor klanten zijn maar voor het bedrijf zelf?

Origineel geplaatst door superior-is
ISD Holland heeft een colocatieruimte in Heerenveen, da's meen ik in Friesland?

superior-is
26/07/02, 14:15
Origineel geplaatst door StarInternet
Klopt dat is in friesland, maar er zullen gerust meer soort datacenters zijn maar die niet voor klanten zijn maar voor het bedrijf zelf?


Inderdaad, maar we hebben het ook over NOC's voor webhosters. Trouwens zou jij op de correcte manier willen quoten? Dus eerst het bericht (al dan niet ingekort waar nodig) en dan pas je antwoord. Anders lijkt het net Dayzers Donderdag. ;)

peerke
26/07/02, 21:12
Tedoc heeft zijn garage omgebouwd tot noc, en daar zit hij op een 2 mbit glaslijn van Essentkabel Da's in Wolvega - Friesland

John
23/08/02, 15:38
En nu maar hopen dat daar de elektriciteit niet uitvalt, brand uitbreekt, ingebroken wordt of essenkabel failliet gaat :-)

[Elwin]
25/12/02, 03:46
Origineel geplaatst door ProServe
Wat dacht je van Globalswitch en Interxion op Schiphol-rijk en de Gyroscoopweg.
Qua bedrijven colo's:
Versatel/Vuurwerk zitten ook op de Gyroscoop weg, en ook @Home.
Cityreach is overgenomen door Novaxess, ook Schiphol-rijk dacht ik.
WideXS, Level3, Abovenet/MFN, Worldcom. En zo zijn er vast nog wel wat te vinden.


Laat ze daar maar lekker blijven. Laat Marcel eerst maar is zorgen voor een stabiel netwerk ;) Interxion is tevens ook slecht met security is mijn ervaring, zit momenteel al weer andere omdat oude security te duur was :D

superior-is
27/12/02, 13:39
Welke Marcel bedoel je? Over bewaking te Gyroscoopweg gesproken -- leuk volk hoor. Helemaal strak onder de koffie. :)

[Elwin]
30/01/03, 10:03
volgens mij hebben we ook nog iets als Introweb in Enschede?

thomas
31/01/03, 00:42
Origineel geplaatst door superior-is
Welke Marcel bedoel je? Over bewaking te Gyroscoopweg gesproken -- leuk volk hoor. Helemaal strak onder de koffie. :)

Lol leuk volk ja maar eh job goed doen is wat anders, als je zonder aanmelding helemaal alleen in de ruimte's mag is er wel iets goed mis. InterXion is gewoon een hele kutcolo :)

[Elwin]
31/01/03, 00:49
Origineel geplaatst door [Elwin]
volgens mij hebben we ook nog iets als Introweb in Enschede?

Hengelo :D

[Elwin]
31/01/03, 00:50
Origineel geplaatst door superior-is
Welke Marcel bedoel je? Over bewaking te Gyroscoopweg gesproken -- leuk volk hoor. Helemaal strak onder de koffie. :)

Marcel ten Berg

Geert Booster
15/02/03, 04:10
Is het nou haalbaar om een NOC op te zetten locatie Westland ? Ik vraag me dit al een tijdje af omdat ik bezig ben met het bekijken van de mogelijkheden om een bedrijfje op te zetten... Ik denk dat een NOC een enorme investering is, maar misschien hebben mensen hier wat ideeën over wat er op dit moment in het Westland is en of het haalbaar is om wat op te zetten?

thomas
15/02/03, 05:34
Origineel geplaatst door Geert Booster
Is het nou haalbaar om een NOC op te zetten locatie Westland ? Ik vraag me dit al een tijdje af omdat ik bezig ben met het bekijken van de mogelijkheden om een bedrijfje op te zetten... Ik denk dat een NOC een enorme investering is, maar misschien hebben mensen hier wat ideeën over wat er op dit moment in het Westland is en of het haalbaar is om wat op te zetten?

Als een startend bedrijf kan je dat wel totaal uit je je hoofd zetten, zolang je geen eigen ruimte ergens hebt is het totaal niet rendabel om een gebouw te zoeken, datavloeren te leggen, redundante stroom + generators en airo's te kopen laat ons zwijgen over security. Dan komt het er nog bij dat je geen internet verbindingen zult hebben (behalve versatel enz dan).

Samuel
17/02/03, 11:36
Origineel geplaatst door Domenico
We kennen allemaal wel TeleCity (Amsterdam Z-O), Sciencepark (SARA/Nikhef/TeleCity) en RedBus (Amsterdam-West) maar welke anderen zijn er nog meer in nederland?

je kunt hier ook je positieve ervaringen posten en de plus/min punten van alle datacenters noemen.

Groeten,
Domenico

Spaanse Polder in rotterdam ... Ni zo groot , maar wel goed

thomas
17/02/03, 18:52
Origineel geplaatst door Samuel


Spaanse Polder in rotterdam ... Ni zo groot , maar wel goed

lol dat is wedare! :d

We Dare
18/02/03, 03:01
Yep dat is We Dare.... wederom is dit dan ook weer een klant van Grafix die in een cage staan... vandaar klein.
Binnenkort foto's op de site van We Dare ;P

thomas
18/02/03, 03:45
Je nieuwe site is wel naar de rare kant maar kom ziet er zeer leuk uit. ff hintje, je mms:// dinge werken niet in die .asf file staan een klein verkeert linkje:
<asx version = "3.0">
<entry>
<ref href = "mms://MEDIASERVER/We Dare intro/wedare500.wmv"/>
<Title>We Dare Introductie Film</Title>

[Elwin]
18/02/03, 11:24
Standaard krijgt u bij We Dare de beschikking over een 19inch 60x80x220 rack van het merk Rittal, optioneel kunnen wij u ook 60x90x220 og 80x80x220 racks leveren.

og = of :)

Verder wel leuke site.

We Dare
18/02/03, 11:42
hmm.... tnx voor de hulp :)
Ik zal ze gelijk ff aanpassen.
Enneh wat is er raar aan ?
Het is weer eens wat anders dan andere sites ...

superior-is
18/02/03, 16:01
Ik wil niet gelijk offtopic raken, maar de nieuwe site is een hele verbetering.

We Dare
18/02/03, 16:28
Hij is bijna af dus nog niet te vroeg juichen ;)
De feedback van Webhostingtalk heeft ook een rol gespeeld bij het ontwikkelen van de site, vandaar dat we dus o.a. een hoop foto's gaan toevoegen om een beetje idee te geven wat We Dare nu eigenlijk is.
Als hij af is zal ik hem even bij de site besprekingen zetten :)

WebBizz
18/02/03, 18:33
M.i. een hele verbetering! Uitgebreider commentaar zal ik posten als 'ie klaar is en je een verzoek tot bespreking hebt gepost.

xserve
10/03/03, 14:35
Weet iemand of er ook een datacenter in Arnhem of Nijmegen zit?

[Elwin]
10/03/03, 14:36
volgens mij niet. Maar not sure

michael
10/03/03, 14:57
Ik wist wel dat de volgende link handig zou zijn...

http://hardware.localhost.nl/noclijst/?list=1

Michael

InstantXs
10/03/03, 16:00
Origineel geplaatst door xserve
Weet iemand of er ook een datacenter in Arnhem of Nijmegen zit?

Volgens mij zijn de dichtbijzijnde dan in doetinchem (hubris) of ede (bit en bos)

xserve
21/03/03, 18:08
Ja die had ik inmiddels ook gevonden.
Doetichem is nog dichterbij dan Arnhem.
Hebben zij een beetje goede verbinding met Amsterdam/rest van de wereld?
Iemand ervaring me?

InstantXs
21/03/03, 18:43
Ik heb dr wel ervaringen mee jah
Zijn hele aardige en behulpzame mensen, en met de verbindingen is ook niks mis

xserve
21/03/03, 18:59
Ik heb ook al contact met ze gehad en zijn inderdaad aardige mensen.
En de prijzen zijn redelijk.

InstantXs
21/03/03, 19:01
nouja ze zijn wel duurder dan ruimte in a'dam...
wie heb je gesproken van hun dan?
en waarom wil je eigenlijk ruimte hierin de buurt?

xserve
21/03/03, 21:47
Dave Aaldering heb ik gesproken van ISP Services. Dat is hetzelfde toch?
Ik zou het hier in de buurt willen omdat doetinchem voor mij 10 minuten rijden is en amsterdam een uur. Als ik snel in zou moeten grijpen is Doetinchem dichterbij.

NLISP
11/04/03, 11:05
Wat dachten we van de NDIX GNIX en nog een IX in het mediapark te hilversum ... allemaal hebben die een housing site.

True_Floris
16/05/03, 11:48
Origineel geplaatst door michael
Ik wist wel dat de volgende link handig zou zijn...

http://hardware.localhost.nl/noclijst/?list=1

Michael Je mist er alleen nog maar een paar ;) (Zegmaar 80% ofzo)

Waar is LeaseWeb, NXS, TrueServer, IS etc?

Beyonder
21/05/03, 16:03
Leaseweb --> Telecity 1 en InterXion
Trueserver --> Telecity 2 en Redbus
NXS --> Globalswitch ?

Wij hebben sinds kort een kleine NOC in Tilburg en we gebruiken een collegas NOC in Steenbergen.

Tilburg: ruimte voor 6 cabinets
Steenbergen: ruimte voor 12 cabinets

WebBizz
21/05/03, 16:04
Welke verbindingen heb je in Tilburg?

Beyonder
21/05/03, 16:08
34 mbit op dit moment. Daar komt nog 2 mbit fallback bij (ADSL)
Op termijn wil ik een tweede 34 mbit maar dat als we wat meer ruimte erbij hebben.

ProServe
21/05/03, 16:18
Doe eens een ip voor een trace?

Beyonder
21/05/03, 16:23
Zodra de lijn wat netter is afgeleverd ( naar ons netwerk) geef ik je een IP om te tracen :)

DiedX
21/05/03, 17:20
Ik mis Intermax in Rotterdam!

m@rcel
27/05/03, 13:51
Origineel geplaatst door Beyonder
Leaseweb --> Telecity 1 en InterXion
Trueserver --> Telecity 2 en Redbus
NXS --> Globalswitch ?

Wij hebben sinds kort een kleine NOC in Tilburg en we gebruiken een collegas NOC in Steenbergen.

Tilburg: ruimte voor 6 cabinets
Steenbergen: ruimte voor 12 cabinets

Het NOC in Steenbergen is van NedZone :)

Beyonder
27/05/03, 13:53
Klopt helemaal :)