PDA

Bekijk Volledige Versie : Active24 of INactive24 ?



LynxEye
04/06/05, 18:24
Ik wil even mijn frustratie kwijt over nederlands' slechtste hosting provider.

1. Hun IIS hangt vaak. Ik werk vaak op de server en dan merk ik dat iets van om het uur de IIS hangt voor 2 minuten ofzo. (Ik krijg dan geen data meer door, in m'n browser). Echt ZWAAR irritant. (bij een vriend van mij gebeurt het ook, dus ligt niet aan m'n pc)

Natuurlijk heb ik dit gemeld (een keer of 8) bij Active24, waarop ik telkens ontwijkende antwoorden kreeg. Je zou zeggen als medewerker van Active24 dat je het ook zelf door hebt en dan zorg je dat iemand er iets aan doet, maar nee... Dit loopt al een half jaar zo.

2. Ze waren op een gegeven moment overgestapt op Windows 2003 server. Ze boden daarbij meer webspace aan (van 20 naar 100 mb) en meer pop boxen. Hoe ben ik hier achter gekomen? Nou.. doordat ik per ongelijk in het control panel zag dat ik kon upgraden.

Je vraag je af hoe het komt dat ik dat niet eerder wist. Ik zou 't niet weten. Active24 houdt zijn klanten niet op de hoogte van ontwikkelingen. Wel heb ik in die tijd een mailing gehad waar Active24 even moest pronken met het zogenaamde feit dat ze de grootste van Nederland waren, waarop ik dacht (de grootste maar tevens de slechste).

3. Hun control panel is ALTIJD traag

4. Bij de overgang van windows 2000 naar 2003 server werkte m'n CMS'en niet meer. Als ik files via m'n browser ging uploaden werkte het simpelweg niet meer. Ik heb dit natuurlijk gemeld bij de helpdesk. Ze konden me niet helpen, ze wezen me op rechten van een folder e.d. Dit terwijl er niets was veranderd aan m'n CSM en de folder structuur (rechten stonden al keurig ingesteld).

Uiteindelijk ben ik geholpen door een medewerkster van SoftArtisans (leverancier van een upload module aan Active24) doordat ik in mijn laatste nood die mensen een mailtje stuurden. Ik had haast, want dingen werkte niet meer.... Die aardige mevrouw HOEFDE me niet eens te helpen en deed het ook nog eens gratis. Uiteindelijk bleek dat ik een "Path" moest veranderen in m'n code, want het lokale pad wat ik had voor de upload folder was (g:\activewebroot\10451\w11045186\Upload\). En dat hadden ze "even" veranderd naar (g:\activewebroot\10451\w11045186\WEB\Upload\). Zonder dat ik dat wist.

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat een provider zo slecht kan zijn?? en dat ze niet eens WILLEN verbeteren?

Zucht. Ik ga daar natuurlijk ook weg, maargoed, contracten zijn contracten.

Dank voor uw tijd

Toon
04/06/05, 18:46
Ik wil geen flame richting jou doen.. maaruh..

Bijna IEDERE hostingprovider is op de hoogte van dit bedrijf en hun handelen van zaken.

Ze zijn groot geworden door freehosting, en de service is er nu niet meer.. het is een kwestie van tijd totdat ze ook in geldnood komen, mede door hun lakse service.

AlphaXS
04/06/05, 19:03
Ach jah active24. Wij krijgen steeds meer klanten, die overstappen vanaf active24.

Wat me wel heel erg opvalt dat ze particulieren niet zo erg binden.
Echter zakelijke klanten kunnen ze daar niet hebben.

Zo is me van de week voor de 6e maal achtereen, gevraagd de papieren van een domeinnaam te overhandigen aan de sidn.

Het leuke is, dat het (uiteraard) continue wel in orde is, maar belangrijker dat ik nooit, maar dan ook nooit de formulieren aan de sidn heb hoeven te overhandigen, bij het verhuizen van een particuliere klant.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er moe van word. Niet dat wij verder zelf problemen hebben met het verhuizen, maar eerder dat men 3 maanden na een verhuizing pas een reactie krijgt.
Of domeinnamen die klanten geregistreerd hebben en niet op naam overgezet worden, om wat voor reden dan ook. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kortom exact wat Toon al zei, sinds de service weg is, vertrekken de klanten ook.
en bij active 24 in dit geval met bosjes tegelijk.

Triloxigen
04/06/05, 19:07
Zo bijzonder is dit niet, ik kan nog wel een zooi bedrijven opnoemen waar iets niet aan schort :)
(Maar dat ga ik dus niet doen ;))

AlphaXS
04/06/05, 19:10
Groot gelijk, maar van bedrijven met de grootte als Active24 mag je toch wel verwachten dat ze er zijn voor hun klanten.

Toch?

Ik vind het best vervelend als ik een (nieuwe) klant aan de telefoon krijg, welke even zijn ei kwijt wil over active24, ik deze moet vertellen dat hij niet de enigste is.

Toch?

Triloxigen
04/06/05, 19:23
Origineel geplaatst door AlphaXS
Groot gelijk, maar van bedrijven met de grootte als Active24 mag je toch wel verwachten dat ze er zijn voor hun klanten.


Juist van bedrijven van zulk formaat zie ik overstappers ;)

MaffeMuis
04/06/05, 20:18
Het weg verhuizen van klanten en het opzeggen van accounts schijnt ook niet helemaal lekker te werken.
Wij hebben enkele klanten van hun over gekregen en je krijgt bij deze mensen allemaal een beetje het zelfde verhaal te horen, over de "goede" service. Jammer is dat, zet je bedrijf dan meteen te koop....

LynxEye
04/06/05, 22:32
De service is niet alleen slecht, ook hun servers met hun capaciteit zijn slecht. Het feit dat hun IIS al maanden slecht functioneert en daar niets aan wordt gedaan vind ik zo raar. Kijk dat je server problemen hebt ok.. maar onder-ken het dan ook aan klanten en doe er wat aan.

Oh ja nog iets grappigs. Als ik een ASP pagina heb gemaakt en die upload en test en om wat voor reden dan ook werkt die pagina niet (syntax fout o.i.d.). Dan werkt de debugger van hun IIS niet. Dat wil zeggen dat ik een 404 krijg. Als ik dan dezelfde pagina even helemaal leeg maak en weer upload en een refresh doe in het browserscherm, krijg ik natuurlijk even een wit scherm (geen source). Pas als ik dan m'n source weer terugstop en weer upload en refresh, PAS DAN krijg ik debugger info. Dit is ook al jaren zo :)

Maargoed. Ik ga dus ook over en waarschijnlijk naar Vevida.

renerinkel
02/03/06, 03:33
Inderdaad Een Waardeloos Bedrijf Weet Ik Nu Uit Ondervinding
Ik Neem De Moeite Om Dit Te Schrijven, Om Andere Mensen Te Waarschuwen Voor Active 24
Doe Er Uw Voordeel Mee
Voor Het Een Nadeel Word

alfa_44
02/03/06, 10:27
Ik ben er nu ook al weer een tijdje weg. Kreeg ik laatst nog een mailtje van hun. Sorry, we hadden een "klein" probleempje in het serverpark in Oslo. Ik zit er niet eens meer. Maar even een mailtje die kant op gegaan dat ze me verwijderen moeten van de lijst. Tot op heden geen contact meer van ze gehad terwijl ik daar uitdrukkelijk om gevraagd had.