PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe Webhost vraagt advies



VDE Hosting
03/06/05, 18:40
Hallo Webhosters.

Ik zal mezelf gelijk even voorstellen,

Ik ben Erwin Rommens en ben sinds een paar dagen een Webhostingsbedrijf gestart.

Dit is eigenlijk een beetje een uit de hand gelopen hobbie voor me, heb al veel met hosting te maken gehad voor websites die ik in het verleden heb beheert.

Nu heb ik dus 4 dagen geleden de knoop doorgehakt en ben voor mezelf begonnen, maar dan.......

Ik ben dus een startende ondernemer en heb dus nog niet een groot klantenbestand.

Ik weet dat het beste is om zelf een server te huren bij een datacenter maar dat kost me in het begin teveel geld.

Nu is mijn vraag hoe je dit het beste aan kunt pakken, het liefst zou ik bij een ander hostingbedrijf losse paketten willen huren omdat een eigen server volgens mij nog niet te doen is in het begin.

Heeft er iemand tips voor mij of kan er iemand mij eventueel een aanbieding doen zodat ik financieel gezien niet teveel onnodige kosten hoef te maken.

Ik hoop dat jullie prof's mij een beetje opweg kunnen helpen.

Remigius
03/06/05, 18:48
Het is een beetje afhankelijk hoe groot je klantenbestand op het moment is. Je hebt natuurlijk verschillende opties:

- Losse pakketten afnemen

- Een resellerpakket afnemen (waar je zelf domeinen aan kan toevoegen)

- Een dedicated server huren (unmanaged)

- Een dedicated server huren (managed)

- Een server aangeschaffen en plaatsen

Wat hierbij ook belangrijk is, is hoever je kennis rijkt m.b.t. de verschillende Operating Systems.

Als je voldoende binnenhaalt met je huidige klantenbestand en je hebt genoeg kennis van de OS'en zou ik persoonlijk kiezen voor een dedicated server. Op deze manier kan je alles zelf aanpassen en dus wensen van klanten direct doorvoeren. Als je bijv. een resellerpakket neemt en een klant vraagt om een specifieke PHP module o.i.d. moet je het aan je host gaan vragen of deze geinstalleerd kan worden en dan weet je nooit hoelang het duurt.

Wij mogen je in dit forum geen aanbiedingen doen, daarvoor zal je in het aanvragen forum een aanvraag moeten plaatsen. Maar dan is het wel handig om te weten wat je wil.

Succes!

P.s. Welkom trouwens ;)

justin
03/06/05, 18:54
Dit verhaaltje op je site komt nogal ongeloofwaardig over:
Waarom VDE Hosting Services? Ons netwerk heeft een capaciteit van meer dan 128 gigabit per seconde. Dat is zo snel, dat het mogelijk is 22 volle CD-roms per seconde met andere delen van het internet uit te wisselen. Ter indicatie: zoveel verkeer wordt er op dit moment zelfs niet uitgewisseld op de AMS-IX: een van de grootste Europese internetknooppunten. Met ons netwerk kunnen we dus nog wel even vooruit, gelukkig. Aanleiding voor dit artikel is een klant die het recentelijk wist te presteren meer dan 7.000.000 (zeven miljoen) bezoekers per dag naar een van onze virtuele webservers (een server die gedeeld wordt door meerdere klanten) te leiden. Uiteraard kunnen klanten die dit weten te presteren een persoonlijke felicitatie verwachten .. .. met daaropvolgend meteen het advies over te stappen op een eigen, dedicated server.

VDE Hosting
03/06/05, 19:01
Origineel geplaatst door justin
Dit verhaaltje op je site komt nogal ongeloofwaardig over:
Waarom VDE Hosting Services? Ons netwerk heeft een capaciteit van meer dan 128 gigabit per seconde. Dat is zo snel, dat het mogelijk is 22 volle CD-roms per seconde met andere delen van het internet uit te wisselen. Ter indicatie: zoveel verkeer wordt er op dit moment zelfs niet uitgewisseld op de AMS-IX: een van de grootste Europese internetknooppunten. Met ons netwerk kunnen we dus nog wel even vooruit, gelukkig. Aanleiding voor dit artikel is een klant die het recentelijk wist te presteren meer dan 7.000.000 (zeven miljoen) bezoekers per dag naar een van onze virtuele webservers (een server die gedeeld wordt door meerdere klanten) te leiden. Uiteraard kunnen klanten die dit weten te presteren een persoonlijke felicitatie verwachten .. .. met daaropvolgend meteen het advies over te stappen op een eigen, dedicated server.

Ik heb voor dat ik begon afspraken gemaakt met een ander webhostbedrijf die zou mij paketten tegen een mooie prijs leveren.

Dit stukje tekst komt daar dus vandaan en het leek mij wel een mooi stukje om aan de klanten te laten weten wat de specifikaties van het netwerk zijn.

Omdat ik naar mijn mening alles een beetje te duur in moet kopen en ik dan eigenlijk geen goede aanbieding kan doen naar de klanten toe vraag ik jullie advies.

De paketten die op me site staan nu is dus bijna niets aan verdient.

Remigius
03/06/05, 19:01
Ik had de website nog helemaal niet bekeken, maar die tekst klopt inderdaad niet helemaal ;)

Maar hoe kun je hosting pakketten aanbieden terwijl je nog geen reseller / dedicated server hebt? Of zijn dit losse pakken bij een andere host?

Gh0sty
03/06/05, 19:03
offtopic: ik wil wel eens weten wie een netwerk heeft van 128 Gb/s ^^

AlfaHosting
03/06/05, 19:09
Origineel geplaatst door VDE Hosting
Hallo Webhosters.

Ik zal mezelf gelijk even voorstellen,

Ik ben Erwin Rommens en ben sinds een paar dagen een Webhostingsbedrijf gestart.

Dit is eigenlijk een beetje een uit de hand gelopen hobbie voor me, heb al veel met hosting te maken gehad voor websites die ik in het verleden heb beheert.

Nu heb ik dus 4 dagen geleden de knoop doorgehakt en ben voor mezelf begonnen, maar dan.......

Ik ben dus een startende ondernemer en heb dus nog niet een groot klantenbestand.

Ik weet dat het beste is om zelf een server te huren bij een datacenter maar dat kost me in het begin teveel geld.

Nu is mijn vraag hoe je dit het beste aan kunt pakken, het liefst zou ik bij een ander hostingbedrijf losse paketten willen huren omdat een eigen server volgens mij nog niet te doen is in het begin.

Heeft er iemand tips voor mij of kan er iemand mij eventueel een aanbieding doen zodat ik financieel gezien niet teveel onnodige kosten hoef te maken.

Ik hoop dat jullie prof's mij een beetje opweg kunnen helpen.


Ik zou je voorstellen ergens een resellerpakket te nemen bij een firma die een degelijke kwaliteit en support biedt. Je kan dan beginnen met het kleinste pakket en stilaan uitbreiden tot je een eigen server kan veroorloven. Neem best een pakket bij een bedrijf dat goed bereikbaar is voor je vragen.

justin
03/06/05, 19:12
Origineel geplaatst door Gh0sty
offtopic: ik wil wel eens weten wie een netwerk heeft van 128 Gb/s ^^ :D

VDE Hosting
03/06/05, 19:28
wow wat een reacties zeg, toppie.

Wat die 128 Gb/s betreft zal echt wel kloppen anders maken ze er geen reclame mee mag ik toch hopen hahaha.

justin
03/06/05, 19:30
Origineel geplaatst door VDE Hosting
wow wat een reacties zeg, toppie.

Wat die 128 Gb/s betreft zal echt wel kloppen anders maken ze er geen reclame mee mag ik toch hopen hahaha.
128 gb/s heeft geen enkel datacenter hier in nl dus lijkt me best raar als u host dat wel heeft:D

Kenneth
03/06/05, 19:38
Origineel geplaatst door VDE Hosting
wow wat een reacties zeg, toppie.

Wat die 128 Gb/s betreft zal echt wel kloppen anders maken ze er geen reclame mee mag ik toch hopen hahaha.

toch klopt het niet ;)

wbakker-letsgoonline
03/06/05, 19:51
Zou mooi zijn als een host 128 GB/s had :) denk dat die hoster een typ fout heeft gemaakt ofzo.

Maar in iedergeval success met je bedrijf !

VDE Hosting
03/06/05, 21:45
Mensen allemaal bedankt voor het meedenken.

Inmiddels heb ik iets waarmee ik uit de voeten kan, dankzij deze topic.

Deze topic mag op slot wat mij betreft.

Remigius
03/06/05, 22:12
Misschien wel leuk om te vermelden wat je besloten hebt en waarom :)

HostServe
03/06/05, 22:22
Ik denk eerder aan 12,8MB/s (100mbit) :D

cridea
04/06/05, 11:13
Te zien aan de stijl van het stukje gok ik dat het alphamegahosting is.

crazycoder
05/06/05, 09:04
http://www.interlize.net/index.php?id=57

google is your friend ;-)

yourwish
05/06/05, 10:55
Hoi Erwin,

Heb zojuist www.vdehosting.nl bekeken, wil je sowieso adviseren om ergens een adres en telefoonnummer te vermelden op je site en ook je kvk gegevens om wat professioneler over te komen. Ik kan me voorstellen dat je eventueel niet direct je eigen adres op het internet wilt zetten, neem dan bijvoorbeeld een postbus (120 euro p/jaar)

Suc6 in ieder geval!

marijn79
05/06/05, 15:46
ik heb thuis een 128gb/s verbinding...












Nou ja, in ieder geval als ik slaap

VDE Hosting
05/06/05, 15:54
Beste Mensen, idd komt dat stukje van interlize af. ik ben nu in zee gegaan met een ander bedrijf die mij kan leveren wat ik nodig heb om een goede start te kunnen maken.

De website die nu te vinden is op www.vdehosting.nl is een site die voor tijdelijk snel in elkaar geflanst is, dus de echte is in de maak en zal ook veel completer zijn kwa info. :lol:

hostplaatsje
06/06/05, 10:09
Ja het zal toch wel een tip zijn om je website iets proffesioneler te maken. Dit komt wat vertrouwelijker over bij de klant.
Veel succes!!!

BsHosting
06/06/05, 10:15
Origineel geplaatst door VDE Hosting
Beste Mensen, idd komt dat stukje van interlize af. ik ben nu in zee gegaan met een ander bedrijf die mij kan leveren wat ik nodig heb om een goede start te kunnen maken.

De website die nu te vinden is op www.vdehosting.nl is een site die voor tijdelijk snel in elkaar geflanst is, dus de echte is in de maak en zal ook veel completer zijn kwa info. :lol:

wil je idd professioneler overkomen zou ik dat al gedaan hebben voor ik startte.
je moet niet eerst iets tijdelijk erop gaan gooien

maar ja das mijn mening

ExOrDuS
06/06/05, 11:06
Ik mis toch duidelijk een whois script ? als klant wil je toch FF checke of je url nog vrij is !
En een bestel knop doet ook wonderen...

Unixadmin
06/06/05, 11:28
En niet te vergeten een Algemene Voorwaarde op je site te plaatsen.

Danny Mekic
06/06/05, 16:02
Origineel geplaatst door domper
En niet te vergeten een Algemene Voorwaarde op je site te plaatsen. ..en ze te deponeren bij de KvK!

http://www.leiden.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39467