PDA

Bekijk Volledige Versie : kan iemand ff checken?



TechXP
03/06/05, 16:08
even een vraagje.

Kan iemand hier even checken of mijn site bereikbaar is?

80.69.79.135 of romisoft.nl

Vanaf thuis hier kan ik er niet op komen of pingen etc. Gebruik ik van die online tools om te checken dan lijkt het alsof die gewoon online is.

Dus weet nou niet zeker of mijn server gecrasht is of niet (krijg geen sms notificatie er van).

TechXP
03/06/05, 16:10
hm... laat maar.. Lijkt meer te werken na een half uur tot uur.

Andere vraag... waar kan dat aan liggen? Vanaf hier niet en vanaf andere plekken wel. Zal wel iets vaags zijn bij de internet provider.

Zenda
03/06/05, 16:16
Waarschijnlijk ligt het inderdaad even aan je provider (als je bij die andere in iedergeval niet dezelfde provider hebt ;)).

Blijft dit een lange tijd, zou ik contact opnemen met je internetprovider.

Remigius
03/06/05, 16:32
Ligt misschien aan de DNS van je Internet Provider. Ik zou inderdaad zoals Zenda zegt als het vaker voorkomt het even navragen.

Hier vanuit Monroe (USA) geen problemen.

EWS
03/06/05, 17:23
Duurt wel even voordat hij naar je server resolved? Het duurde 2 seconden voordat je site begon met laden.

killerguy
03/06/05, 17:57
Werkt perfect.

TechXP
03/06/05, 19:42
Origineel geplaatst door EWS
Duurt wel even voordat hij naar je server resolved? Het duurde 2 seconden voordat je site begon met laden.

Hier gaat die meestal super snel, maar dat zal ook wel iets met providers te maken hebben.

Mijn provider tiscali vond het blijkbaar leuk om dat ip niet bereikbaar te laten zijn. Een ander ip in ongeveer dezelfde range deed het wel.
Beetje raar. Zou dat te maken hebben met misschien een DNS server bij mijn provider die niet up2date is ofzo. Ach alles doet het nu weer :)

TechXP
10/06/05, 17:45
Hm..gebeurd toch regelmatig. Tiscali zegt dat het niet bij hun ligt. Advies was om firewall uit te schakelen, maar dat lijkt niet te werken.
Iemand nog een idee. Het betreft ook niet mijn computer, want andere computers in het netwerk hebben hetzelfde.

wbakker-letsgoonline
10/06/05, 19:07
Pak eens een andere nameserver ip adres en kijk of het dan werkt...

TechXP
10/06/05, 20:13
Origineel geplaatst door Dark-Network
Pak eens een andere nameserver ip adres en kijk of het dan werkt...

Van mijn server heb ik maar 1 ip. Naar mijn server ip gaan direct werkt dus ook niet.
Gebruik ik nameservers voor mijn verbinding van andere provider, dan werkt het ook niet.