PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel kan ik draaien op mijn ded server?



HostPerfect
03/06/05, 10:45
Allereerst een goede morgen en alvast bedankt voor de mensen die antwoorden.

Ik ben van plan een dedicated server te huren. Maar ik wil graag weten wat ik er precies op zou kunnen draaien.
Ik heb 2 situaties. Dus kunnen jullie op beide situaties antwoorden?

De server heeft de volgende specificaties:
Intel Dual Xeon 2.8Ghz
HardeSchijf Samsung S-ATA 250GB
Kingston Intern Geheugen 4GB RAM
Dataverkeer 500GB per maand
1x 100Mbps aansluiting op switch
2 stuks IP Adressen (gratis meer IP adressen op aanvraag volgens RIPE)

Ik wil server 1 gebruiken voor mezelf. 1 Server voor RTCW:ET en 1 voor RTCW, tevens wil ik er een website, forum en bouncers op zetten, kan dit en hoeveel spelers kan ik per game opzetten?
Kunnen er nog meer games bij? Zo ja welke kunnen jullie aanbevelen en welke worden veel gespeeld?

Server 2 wil ik gebruiken om webhosting te verhuren. Ik neem dezelfde server als server 1, en wil 1 pakket van 10 GB dataverkeer en 10 GB diskspace.
Onb. MySQL en Onb. Email.

Wat kan ik op beide servers plaatsen ongeveer?

Als ik niet duidelijk genoeg ben vraag het en ik pas het aan in deze post.

JROnline
03/06/05, 15:56
Server 2 wil ik gebruiken om webhosting te verhuren. Ik neem dezelfde server als server 1, en wil 1 pakket van 10 GB dataverkeer en 10 GB diskspace.
Onb. MySQL en Onb. Email.

Als je zoveel schijfruimte uitdeelt, zit je met 22 hostingpakketjes al wel aan de maximale capaciteit van je eigen schijf.

Wanneer je niet zoveel schijfruimte uitdeelt, kun je zeker 300-400 sites hosten op een dual-xeon server (uitgaande van geen extreem zware database driven sites).

flen
03/06/05, 16:00
Je kan beter SCSI nemen in een Dual Xeon... Of SATA (eventueel 10K RPM) in bijv. raid5. Dan kan je er veel meer uit halen.

Euro-Servers
03/06/05, 16:18
Gameservers en webhosting op één en dezelfde server draaien zou ik ook niet doen, dat geeft enkel maar problemen.

djalken
03/06/05, 18:57
Als ik jou was zou ik voor een dual opteron kiezen voor je gameserver en voor je webhosting een dual xeon... en die 4 GB ram is wat overdreven voor webhosting.. met 2 GB kan je al heel veel hosten (en een upgrade is meestal niet duur als je een server huurt, wat kost ram nou eenmaal) en voor de gameserver weet ik niet hoeveel slots je maximaal bezet kunt hebben, maar ook daar kan het zijn dat je teveel ram hebt (je kan beter een iets snellere cpu pakken ipv meer ram bij een gameserver, al blijft ram natuurlijk erg belangrijk.. maar 4 GB ....)

Als je een dual xeon met 2 gb ram draait en je hebt kleine gemiddelde sites (geen extreem database gedoe) kan je denk ik 400 a 500 sites met gemak halen.
Voor de gameserver is dat moeilijk te zeggen, ligt aan het aantal slots natuurlijk

Als laatste advies, praat hier ook even over met je (toekomstige) hoster, wie weet watvoor tips of ervaringen zij hebben die wellicht een rol kunnen spelen in hoe je het inricht

FiberOptic
11/06/05, 11:52
Voor een grote ASP site is 4GB RAM niet ZO overdreven. Zeker Chilisoft ASP vreet geheugen

djalken
11/06/05, 13:21
Origineel geplaatst door FiberOptic
Voor een grote ASP site is 4GB RAM niet ZO overdreven. Zeker Chilisoft ASP vreet geheugen

je gaat asp niet echt op chilisoft draaien lijkt me

Cyberdevil
11/06/05, 14:23
Zet nooit gameservers en hosting (of control panel) op dezelfde server.

Als er iemand dan op je sites bezig is is je gameserver zoiezo onspeelbaar.

twilightinc
13/06/05, 12:45
Dat valt wel mee hoor... het gaat om de load en het verwerkings percentage van die bak bij website load. Een dual xeon kan makkelijk die paar website van de clans die er op zitten vertegenwoordigen.

Ik zou het daarentegen niet doen ;)
maar het gebeurt weldegelijk. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan zegt men toch altijd? nou geef maar maar een full dedicated server voor publics hoor... werkt veel beter.

En wat betreft die raid5 ben ik het eens. ECHTER LET OP. Je denkt dan wel lekker veilig bezig te zijn... Maar houd er bij aan dat backups een must zijn....