PDA

Bekijk Volledige Versie : [TKG] Intel moederbord



HostServe
02/06/05, 13:46
Ik ben op zoek naar een (2e hands) moederbord wat in een 1U past.
Het moet een Intel Celeron 2,4GHz ondersteunen met DDR geheugen.
Graag MET onboard LAN+VGA.

Omdat mijn budget heel erg laag is wordt het -denk ik- een 2e hands.
Hoeft ook absoluut geen 'server'moederbord te zijn, daar heb ik geen budget voor.

Wie heeft er iets liggen voor mij ?

/edit
Geen ASRock P4S61 (die ik nu heb, waarschijnlijk rotte drivers).

/edit2
Of wat is een budget moederbord die ik in de winkel kan kopen die zonder problemen zal werken onder linux.

Het gaat om een 1U systeem weke 24/7 zal draaien, maar heel weinig hits heeft, vandaar dat het geen server-moederbord hoeft te zijn.

TMourik
02/06/05, 13:47
Beste,

Intel Seabreeze, Socket 478, ATX i845GV, FSB533, Sound, USB 2.0, Intel Extreme Graphics, 2x DDR333

€ 59,95 excl. Verz. kosten, 1 jaar garantie

Met vriendelijke groet,

Tim Mourik

paulvogels
02/06/05, 14:22
http://www.intel.com/design/motherbd/hz/index.htm

72.50 (is een nieuwe)
excl. BTW en verzendkosten (zal rond een tientje zijn)

HostServe
02/06/05, 14:29
Origineel geplaatst door paulvogels
http://www.intel.com/design/motherbd/hz/index.htm

72.50 (is een nieuwe)
excl. BTW en verzendkosten (zal rond een tientje zijn)

Dat is helaas boven mijn budget.
Ik ben op zoek naar een lagere klasse.
By the way, SATA is geen must.

TMourik
02/06/05, 14:54
Onze prijs is trouwens incl. BTW.

WEet niet of dat interessant is? Gaat om deze: http://www.intel.com/design/motherbd/sr/index.htm

HostServe
02/06/05, 15:00
Origineel geplaatst door TMourik
Onze prijs is trouwens incl. BTW.

WEet niet of dat interessant is? Gaat om deze: http://www.intel.com/design/motherbd/sr/index.htm

Dit is dus een andere zie ik.
Wat is de prijs hiervan?

/edit
Gaat trouwens om een particuliere koop

/edit2
Met Intel bedoel ik, het moederbord moet een intel CPU ondersteunen, merk/fabrikant maakt verder niet veel uit.

TMourik
02/06/05, 15:12
Beste,

Het gaat om diegene die ik hierboven vermelde.

Intel Seabreeze, Socket 478, ATX i845GV, FSB533, Sound, USB 2.0, Intel Extreme Graphics, 2x DDR333

€ 59,95 excl. Verz. kosten, 1 jaar garantie

Met vriendelijke groet,


Tim Mourik

timmeh
02/06/05, 19:33
Uit ervaring weet ik dat asus en msi bordjes prima werken met linux.

Ik heb nog een tweedehands msi bord liggen.

Namelijk: MSI 661FM2-LSRB, 661FX (mATX, Sound, LAN, VGA)

Doe een leuk bod en hij is van jou. Heeft trouwens 1,5 maand in een desktop systeem gezeten waar linux slackware en linux centos op heeft gestaan om te testen.

Werkt dus 100 % gegarandeerd!

HostServe
02/06/05, 19:42
Origineel geplaatst door timmeh
Uit ervaring weet ik dat asus en msi bordjes prima werken met linux.

Ik heb nog een tweedehands msi bord liggen.

Namelijk: MSI 661FM2-LSRB, 661FX (mATX, Sound, LAN, VGA)

Doe een leuk bod en hij is van jou. Heeft trouwens 1,5 maand in een desktop systeem gezeten waar linux slackware en linux centos op heeft gestaan om te testen.

Werkt dus 100 % gegarandeerd!

Ik weet niet hoeveel je moederbord nog waard is, maar als je kan garanderen dat hij onder linux (debian 3.1 / 2.6.x) werkt zonder te rotzooien, dan doe ik een bod van 27,50 inclusief verzenden.

Wel wil ik nog even wachten, zaterdag ga ik met mijn moederbord langs alternate, als we er daar niet uitkomen kan ik deze van je overnemen, indien je akkoord gaat.

Hier werkt een Celeron 2,4GHz gewoon netjes op toch ?

timmeh
02/06/05, 19:53
Werkt 100% zeker, woon je toevallig in de buurt van Naaldwijk(20 minuutjes van alternate)

Voor 27,50 kan je hem op komen halen dan.

HostServe
02/06/05, 20:14
Origineel geplaatst door timmeh
Werkt 100% zeker, woon je toevallig in de buurt van Naaldwijk(20 minuutjes van alternate)

Voor 27,50 kan je hem op komen halen dan.

Ik woon in Delft en kom af en toe in Rotterdam, heb geen auto ter beschikking, dus dat wordt moeilijk.

HostServe
04/06/05, 17:45
Geen andere aanbiedingen ?

HostServe
07/06/05, 14:03
Origineel geplaatst door timmeh
Werkt 100% zeker, woon je toevallig in de buurt van Naaldwijk(20 minuutjes van alternate)

Voor 27,50 kan je hem op komen halen dan.

Voor 27,50 inclusief verzenden doe je het dus niet.
Aangezien Naaldwijk geen treinstation heeft kan ik het ook niet ophalen (en 27,50 teveel vind).

/edit
Past deze in een 1U ?

timmeh
07/06/05, 14:55
Ik denk dat ik dit weekend in delft te vinden ben bij een klant van mij, misschien dat ik het dan af kan gooien.

Het moederbord past standaard niet in een 1u behuizing, echter als het blauwe blokje van de audio connector eraf gesloopt is past deze prima.

Wil ik eventueel wel voor je doen trouwens.

HostServe
07/06/05, 15:37
Origineel geplaatst door timmeh
Ik denk dat ik dit weekend in delft te vinden ben bij een klant van mij, misschien dat ik het dan af kan gooien.

Het moederbord past standaard niet in een 1u behuizing, echter als het blauwe blokje van de audio connector eraf gesloopt is past deze prima.

Wil ik eventueel wel voor je doen trouwens.

Ik zou niet durven om zo een blok eraf te solderen/slopen, maar dan nog, 27,50 is helaas teveel voor mij.
Is 27,50 echt je bodemprijs ? (Klinkt stom, maar heb pas hardware aangeschaft en geen geld meer over heb).

DutchTSE
07/06/05, 19:38
ik vind 27.50 niet echt duur als het bord maar 1.5 maanden oud is :)

timmeh
07/06/05, 19:52
Ik heb er nieuw ongeveer 70 euro voor betaald, dus 27,50 lijkt mij een zeer schappelijke prijs.

HostServe
07/06/05, 19:55
Origineel geplaatst door DutchTSE
ik vind 27.50 niet echt duur als het bord maar 1.5 maanden oud is :)

Is het bord wel 1,5maand oud?
Als je dat blok eraf haalt heb je geen garantie meer.
Ik zeg ook niet dat het duur is, maar voor mij is het te veel omdat ik ook andere apparatuur heb aangeschaft -> geen geld meer over.

TMourik
07/06/05, 21:34
Inderdaad zeer redelijke prijs. Van mijn kant vind ik het ook vervelend dat dit niet in de beginpost was vermeld, budget.

Bedoel, als 27,50 euro al veel is...

Proxio
07/06/05, 21:52
Origineel geplaatst door Sinan

Is 27,50 echt je bodemprijs ? (Klinkt stom, maar heb pas hardware aangeschaft en geen geld meer over heb).

Ik hoop niet dat je het moederbord nodig hebt voor een server waar je hosting op gaat doen en dus je klanten op gaat plaatsen? :X

Remigius
07/06/05, 22:44
En Naaldwijk heeft geen treinstation (naja, we hadden er één, maar dat is nu een alochtonen buurthuis :)) maar er bestaat ook zoiets als een bus. Uit mijn hoofd moet je de 128 hebben.

En 27,50 is echt geen geld voor zo'n moederbord.

DutchTSE
07/06/05, 22:44
Origineel geplaatst door TMourik

Bedoel, als 27,50 euro al veel is...
exactly my thoughs ;)
bovendien mag je best investeren als je er serieuse dingen mee wilt doen, en je verdient het toch wel weer terug....hoop ik voor je ;)

Proxio
07/06/05, 22:47
Als je het al niet kan/wil investeren uit jezelf moet je je sowieso eens af gaan vragen of je wel een serieus bedrijf op wilt gaan starten... Wat als je server van goedkope/gratis onderdelen kapot gaat? En je hebt (nog steeds) geen geld? :)

HostServe
07/06/05, 23:12
Origineel geplaatst door Proxio
Als je het al niet kan/wil investeren uit jezelf moet je je sowieso eens af gaan vragen of je wel een serieus bedrijf op wilt gaan starten... Wat als je server van goedkope/gratis onderdelen kapot gaat? En je hebt (nog steeds) geen geld? :)

Jongens (en misschien meiden), wie heeft het over servers ?
Welk bedrijf ? Waar staat er dat ik hosting ga aanbieden ?

Ja een server voor mij zelf, als hobby.
Er gaan geen klanten op draaien, puur voor mijzelf.

Als ik pas een 1U systeem/server heb aangeshaft heb ik helaas niet echt geld meer over.

Ik ga het dus niet terug verdienen en er gaan dus geen klanten op draaien.

HostServe
20/06/05, 17:12
Heb je de bord nog ?

Of hebben andere nog iets liggen ?