PDA

Bekijk Volledige Versie : Plaatsen datacentra



paulvogels
02/06/05, 12:25
waarom zie je alleen datacentra in het noorden/midden van het land.

weet er iemand een in het zuiden??

eelcow
02/06/05, 12:31
concepts ict te breda.

ju5t
02/06/05, 12:37
Euro-IP in Maastricht

Toon
02/06/05, 12:40
Interconnect in Den Bosch.
Wij zijn trouwens daarmee in onderhandeling voor wat goedkope rackjes..

idServe
02/06/05, 14:38
Superior in Helmond :)

Triloxigen
02/06/05, 14:48
Via Network (Klaranet) in Eindhoven, Ekkersrijt

ProServe
02/06/05, 15:12
Unilogic in Sittard

vivizi.com
02/06/05, 15:52
Maastricht, is dat wat van datacenter?...

MrGlass
02/06/05, 17:06
En in Tilburg? Zit daar nog iets?

(Die in Breda kende ik ook nog niet... :))

Danger
02/06/05, 23:53
Tyco in Groningen is er toch ook nog ? als ik me niet vergis

Stetson
03/06/05, 00:02
Origineel geplaatst door Danger
Tyco in Groningen is er toch ook nog ? als ik me niet vergis Sinds wanneer is er ook een Groningen in het zuiden van het land :huh:

timmeh
03/06/05, 00:03
Ehmmm ja.

Groningen in het zuiden ;)

MediaServe
03/06/05, 00:27
Misschien een idee om een overzichtje te maken met alle public datacentra? In iedere hoek van het land zit wel iets, zelfs hier in Twente ;)

freddy
03/06/05, 08:44
Origineel geplaatst door vivizi.com
Maastricht, is dat wat van datacenter?...

Omgebouwde kelder waar de prijs 1u 75 euro is incl 15 GB.


I-limburg is er ook nog als data center, zelfde belachelijke hoge prijzen...helaas.

Cliff
03/06/05, 10:05
Origineel geplaatst door vivizi.com
Maastricht, is dat wat van datacenter?...

In Maastricht liggen 2 data centra's dat van Essent en dat van Nuts Maastricht.

In dat van Essent zitten op het moment Euro/IP en Internet Limburg. Vanaf eind juni verhuist ook web3 van het datacenter van Nutsmaas naar dat van Essent.

Wij zelf hebben een datacenter in Sittard. Eind dit jaar hopen we ons nieuwe datacenter draaiende te hebben beginnende met 50 m^2 datavloer, uitbreidbaar tot 150 m^2 datavloer.

freddy
03/06/05, 11:40
De prijs van cliff's site is zeker intresanter dan alle voorgaande offertes.

m@rcel
03/06/05, 15:38
NedZone Internet te Steenbergen ;)

eelcow
03/06/05, 19:59
Origineel geplaatst door MediaServe
Misschien een idee om een overzichtje te maken met alle public datacentra? In iedere hoek van het land zit wel iets, zelfs hier in Twente ;)

lijkt me handig, de enige groote plaats waar voor zover ik weet geen dc zit is den Haag, of weet iemand daar wel eentje?

Zenda
03/06/05, 20:22
Er zijn over het land veel Datacenters groot en klein, echter is het prijsverschil soms héél groot.
Vandaar dat het in de meeste gevallen interessanter is om bij de grotere Datacenters in Amsterdam of in Rotterdam/Breda te gaan.

Ik denk dat je hierboven al wel genoeg plaatsen hebt gekregen ;).

Vane
03/06/05, 20:39
Breda is bij lange na niet zo goedkoop als R'dam (ook niet altijd...) of A'dam hoor... Lang niet!

Zenda
03/06/05, 20:46
Origineel geplaatst door Vane
Breda is bij lange na niet zo goedkoop als R'dam (ook niet altijd...) of A'dam hoor... Lang niet!Klopt, de datacenters in Amsterdam zijn in de meeste gevallen de goedkoopste (tegen dezelfde kwaliteit). Echter zijn er veel (kleinere) datacenters die het voor véél hogere bedragen doen (soms 3x prijs van Rotterdam/Breda).

Het is natuurlijk maar net waar je voor kiest:
dichtbij en duur of ver weg maar goedkoper.

MikeN
03/06/05, 21:00
Prijs heeft niet alleen met de afstand te maken hoor, ook met het netwerk en (vooral bij kleinere datacentra) de support. Nu lijkt het erop dat 95% van WHT die punten absoluut niet belangrijk vindt, maar het is wel datgene waar kleinere datacentra deels hun bestaansrecht uithalen.

Danger
04/06/05, 00:55
Origineel geplaatst door eelcow


lijkt me handig, de enige groote plaats waar voor zover ik weet geen dc zit is den Haag, of weet iemand daar wel eentje?

Er zit er wel een, als het goed is komt er hier een klein datacentertje van linkup te staan. Of die is er al.

Zou je even voor moeten informeren bij Reinier v. Eeden. Het email adres wil ik je wel geven in PM indien nodig.

Reinier v Eeden
04/06/05, 03:10
Wij kunnen colocatie aanbieden in den haag, het is nog neit geheel live maar als het met spoed is kunnen we een uitzondering maken en klanten wat eerder aansluiten.

pb maar voor info.

twilightinc
09/06/05, 12:22
LOL wat dachten jullie van alle KPN infopoints. Daar zijn er behoorlijk wat van in nederland. Alleen de prijzen zijn zo hoog. En je moet er een speciaal jasje en schoentjes aan die ESP zijn.