PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server Specificaties?



thrunx
01/06/05, 12:41
Hallo,

Ik ga binnenkort een promotie opzetten ivm een project dat ik gemaakt heb. Elke klant die zich aanmeld voor dat project krijgt zijn eigen database. De databases opzich zijn helemaal niet zo groot. De allergrootste zullen misschien een paar honderd KB zijn. Nou gaat die promotie naar ongeveer 8000 potentiele klanten, dus vroeg ik me af of het dan niet interessant is om zelf een dedicated server te nemen. Aangezien ik bij mijn huidige hoster databases apart moet aanvragen, en om dat nou voor elke klant te doen... :rolleyes: plus nog eens dat dat natuurlijk helemaal niet snel is, en ze zelf liever realtime aanmaak.

Als het ooit zo ver komt dat er veel klanten reageren ;)

Maar nou vroeg ik me af wat voor specificaties is nodig zou hebben om in ieder geval heel veel MySQL databases te kunnen draaien, en ook gewoon als webserver (voor maximaal iets van 10 of 15 website's)

Kan iemand me daar advies over geven?

Groetjes,
Steven

Goldeneye
01/06/05, 14:40
wat is heelveel? honderden of die 8000? per db zal het mee vallen denk ik, paar honderd KB is goed te doen, maar eigen server zal ik altijd nemen als je het over 8000 potentiele klanten hebt, tenzij er van die 8000 maar 1 of 2 er een nemen.

thrunx
01/06/05, 14:45
Ik hoop op iets minder dan de helft, dus dat komt dan op 3000 uit. Ik zat zelf te denken aan:

Pentium 4 3.0 Ghz
1024 RAM
2 x 80 GB HD (Raid 1)

Dan kan ik er namelijk misschien eventuele andere projecten in de toekomst ook op hosten. Ik heb alleen geen idee wat voor OS ik erop moet zetten....