PDA

Bekijk Volledige Versie : Redbus, real or fake?



Glenn
31/05/05, 22:20
Zoals bekend staat deze
http://www.redbus.nl/tour/images/tour05s.jpg
foto op de site van Redbus. Mannen in nette pakken met een serieuze uitstraling. Een ieder weet hoe het momenteel daar is. Jonge gasten met een Redbus bloessie en daar blijft het bij.

Mijn slechts nieuwsgierige vraag, zijn hier hosters van het aller eerste moment die weten of dit in het begin echt zo was, of is dit alleen maar voor de foto?

easyDedicated
31/05/05, 22:26
was het begin

Glenn
31/05/05, 22:27
Dan zijn ze ook enigszins verpauperd zeg...

[LS]Leodavinci
31/05/05, 22:30
zo maar uit nieuwsgierigheid... Ben je niet tevreden over redbus of is de uitstraling niet professioneel genoeg?

Ik heb liever een jonge gast in een bloessie met verstand van zaken, dan mensen in nette pakken voor de show.

Maar wellicht wel een misleidende foto, mee eens

Triloxigen
31/05/05, 22:33
Op de foto ziet er meer uit als een ingehuurd extern bedrijf die puur en aleen beveiliging doen.

Jonge mensen in bloes klinkt meer als mensen met verstand van IT.

Glenn
31/05/05, 22:34
Ik ben enorm tevreden over hun service, nooit beroerd om voor een rebote request ook ff een monitortje aan te sluiten. Koffie kost geld, maar krijg je aangeboden als de werkzaamheden wat langer duren.

Alleen was ik laatst met iemand in het DC die geen verstand van dat soort spul heeft en opmerkte dat het personeel aldaar wel heel laks deed. D.w.z. met voeten op de stoel zitten, het niet hoeven tonen van ID, niet reageren op het openen van buitendeuren. Dat zette mij aan het denken, vandaar ook deze vraag :)

Verder kan ik met je meegaan hoor, liever kennis dan nette pakken, maar stel dat ik een 'klant' meehad is dat niet echt goeie reclame.

[LS]Leodavinci
31/05/05, 22:40
aha... erg begrijpbaar!

wellicht een idee om dit een keer te melden aan redbus, volgens mij een goed bedrijf dat ook graag feedback krijgt over haar dienstverlening

Wat ik me meteen afvroeg:
Is er bijvoorbeeld een ontvangstruimte voor als je klanten meehebt?

Glenn
31/05/05, 22:43
Origineel geplaatst door [LS]Leodavinci
aha... erg begrijpbaar!

wellicht een idee om dit een keer te melden aan redbus, volgens mij een goed bedrijf dat ook graag feedback krijgt over haar dienstverlening

Wat ik me meteen afvroeg:
Is er bijvoorbeeld een ontvangstruimte voor als je klanten meehebt? Hoe? Rechtstreeks aan de desbetreffende medewerkers melden dat ze de fout in gaan? Vrees niet dat ze dat op prijs stellen...

Ontvangsruimte, er is een ruime entree waar 2 leren banken + Digitenne tv staat. Hier kan je gasten ontvangen. Tevens kan je er ook kantoren huren.

[LS]Leodavinci
31/05/05, 23:21
het is niet echt dat ze de fout ingaan... toch? Is meer dat je als afnemer het netter zou vinden als de ontvangst van externen "professioneler" kan worden gedaan... afdeling sales zou daar gevoelig voor moeten zijn

als je in het "ontvangstgedeelte" van redbus er niet veel last van hebt (alles wel zeer netjes en geen voetjes op de bank), dan is het wellicht allemaal niet zo zwaar

twilightinc
31/05/05, 23:24
Redbus zijn in het algemeen domme engineers met een typdiploma. Vroeger kon ik ze nog wat vragen maar tegenwoordig OMG niet normaal. Een serverreboot met de crtl alt del toets is soms al moeilijk.

Om even aan te geven... HANDS = GRATIZZz
en het is te zien dat aan die HANDS = BEzspaart.

Het personeel lacht en is vriendelijk zelfs die lieve blonde mevrouw begin ik na 2 jaar eindelijk te mogen maar ja ik ga nu er weg.

Ik wou eigenlijk zeggen blonde dell mevrouw maar dat is ze niet meer. ;) ze is nu een blonde homem8 3,0E pc mevrouw ;)

Kortom nog steeds typiste die helaas heel erg vaak moet zoeken voor me naar een schroevendraaier. Ik ben reeds kwijt geraakt in redbus: Sliderails die op de bodem van mn rack lagen(NOTE IK ZOEK RAILS RM117(-04)) 5 UTP tangen. 40Meter Cat5E en een SATA disc. Men let niet zo nauw op. En beveiliging doet dat wel.

Vroeger was redbus "streng" beveiligd maar tegenwoordig kan een zwerver zo naar binnen. Je hoeft je naam niet eens te zeggen of je mag de poort in ;) dat was eerst een stuk beter. Dan mocht je pas naar binnen als je belangrijk was of als je je had aangemeld. MAAAAR dan heb ik het wel over vroeger en mijn oogjes waren toen 14 bijvoorbeel ;)

Redbus heeft charme en uitstraling.
Dat mis ik tot nu toe bij de rest. Het mag
dan niet zoveel conns hebben. Maar de charme service en uptime maken dat wel goed.

lees "uptime" als : UPTIME DIE DAAR VAAK WERKELIJK DOOR INTERNE PROVIDERS GELEVERD WORD

mihosnet
31/05/05, 23:30
..uptime maken dat wel goed..

Dat ligt natuurlijk niet aan het datacenter ;)

MikeN
31/05/05, 23:33
Ach, de stroomvoorziening heeft ook een uptime ;)

Glenn
01/06/05, 09:40
Dat bedoel ik inderdaad. Stond voor het hek, voordat ik wat kon zeggen was het al open.

Kom ik binnen, had me aangemeld voor servercrash dus had wat haast. "Uw naam?" Dus ik roep m'n naam. "Hiero, tag ligt al klaar, je had een crash he?" Dit is super natuurlijk, zoveel medewerking. Maar het was dat ik m'n ID gaf, de medewerker zij zelfs nog "oja" dat ik m'n ID gaf.

Nu vrees ik niet dat ze m'n server jatten, helemaal niet, maar deze kleine dingen. Het kan toch een stuk beter (en was zo te zien ook een stuk beter). Ik verwacht bij een DC een Fort Knox, geen buurthuis toegangsbeleid!

wbakker-letsgoonline
01/06/05, 13:01
Maarja hun weten natuurlijk ook wel dat een servercrash een spoed is, maar aan de andere kant moeten ze wel controleren, dit is SBP wel anders :)

Glenn
01/06/05, 13:03
In welke zin anders?

[LS]Leodavinci
01/06/05, 16:26
hoor paar mensen klagen ... hebben jullie dit ooit kenbaar gemaakt aan redbus?

Zo ja, wat was de reactie?

Zo nee, wellicht een keer verwachtingen afstemmen?

Glenn
01/06/05, 16:29
Kenbaar gemaakt aan mijn coloboer.

AlexanderOnline
01/06/05, 17:08
Mijn eerste indruk was dat het wat rommelig was in de ontvangsthal (wat Glenn al zei, de officiele sfeer van op de foto's hing er niet echt. maakt me verder niks uit hoor, maar ik had gewoon anders verwacht). Maar de medewerkers waren erg aardig, ik mocht uiteraard even bellen toen de coloboer de aanvraag nog niet had doorgegeven, en ze boden aan om even mee te lopen (was erg fijn).

TiMMiEJ
01/06/05, 18:58
Ben er een paar keer geweest, maar volgens mij moeten ze daar nog de stofzuiger uitvinden :D

Glenn
01/06/05, 19:05
Voordeel: in de TransIP suite staat een kruimeldief ;)

s.vossen
01/06/05, 19:20
Achja, ze kunnen zich weinig ander baliepersoneel veroorloven lijkt het meer. Ze laten het personeel diensten van 12 uur draaien, met 2 man continu. Alhoewel, vaak tot bijna altijd zit er maar 1 man, de ander komt niet opdagen f ook daar proberen te op te besparen.

Als ze je eenmaal kennen kun onder begeleiding overal komen waar je maar wil 's avonds en in het weekend, ze begeleiden je echt overal naartoe. Je moet alleen zorgen dat je met je pasje niet per ongeluk een deur probeert te openen, want dan krijgen ze op hun donder.

Echt het functioneren van die lui gaat toch wel erg ver.

Nee, dan is het in iQarus toch echt veel beter geregeld. Daar kom je er gewoon NIET in zonder aanmelding. Is er geen aanmelding per mail dan blijf je maar wachten voor het hek. Er zitten geen engineers 24/7, maar wel echte beveiligingmensen. Verder kun je ook alleen maar in de ruimte waar je moet zijn en zal de beveiliging altijd in zijn hokje blijven zitten.

Glenn
01/06/05, 19:29
Als het waar is dan snap ik het dus niet. Waarom zou je je uberhaupt als medewerker daar in laten? Dat is toch spelen met je baan? Natuurlijk, de verveling slaat toe, dat snap ik ook wel. Maar dan mag je nooit en te nimmer consequenties maken de security.

Maar misschien maak ik me wel te druk...

twilightinc
01/06/05, 19:32
weet je wat het voordeel is van redbus boven iQarus.. de afstand die ik moet lopen van het station met reserve onderdelen :P moet de bus pakken ;) kost weer een aantal strippen maar ja.. ik ben er sneller dan met de auto met al die files in diemen man o man


Ik heb vandaag alles verhuist van locatie A naar B

en om heel eerlijk te zijn... bevalt het me wel ;)

DutchTSE
04/06/05, 17:25
Origineel geplaatst door Glenn
Dat bedoel ik inderdaad. Stond voor het hek, voordat ik wat kon zeggen was het al open.

Kom ik binnen, had me aangemeld voor servercrash dus had wat haast. "Uw naam?" Dus ik roep m'n naam. "Hiero, tag ligt al klaar, je had een crash he?" Dit is super natuurlijk, zoveel medewerking. Maar het was dat ik m'n ID gaf, de medewerker zij zelfs nog "oja" dat ik m'n ID gaf.

Nu vrees ik niet dat ze m'n server jatten, helemaal niet, maar deze kleine dingen. Het kan toch een stuk beter (en was zo te zien ook een stuk beter). Ik verwacht bij een DC een Fort Knox, geen buurthuis toegangsbeleid!
Ligt misschien aan de tijden dat ik er ben, maar ik moet toch altijd me melden bij de poort voor het hek open gaat, en ik moet altijd me ID laten zien voor ze een tag gaan aanmaken :)

ik ben er altijd op de niet drukke tijden ;)

MaffeMuis
04/06/05, 19:36
Origineel geplaatst door DutchTSE

Ligt misschien aan de tijden dat ik er ben, maar ik moet toch altijd me melden bij de poort voor het hek open gaat, en ik moet altijd me ID laten zien voor ze een tag gaan aanmaken :)

ik ben er altijd op de niet drukke tijden ;)


Ik heb dit ook nog steeds mee gemaakt. Ik ben er ook altijd dan s'nachts. Altijd vriendelijk, mee-denkend en gezellig voor een praatje.
Er wordt nog steeds om ID gevraagd. (of ze vertrouwen me niet ;))
En als ik weg wil gaan, moet ik ze altijd bellen (anders kom je niet naar buiten), want s'nachts zijn ze aan het schoonmaken, en zitten ze niet op de juiste plek.

Ook al een paar x aan de telefoon gehad. En dan regelen ze het ook.
Maar misschien komt dat omdat ik eigenlijk steeds wanneer ik kom 2de zelfde jongens heb. Die vrouw heb ik namelijk nog niet gezien :( ;)


Wat me wel op valt is dat er toch erg veel reboots aangevraagd worden. Of die dingen lopen steeds vast als ik er ben ;) Die mensen lopen daar ook heel wat af steeds.

Verder zijn de WC's altijd schoon. Er is altijd koffie. Ik mis alleen een snoep-automaat.
Ik heb weinig klachten over ze.

@glenn, die kruimeldief is niet van de DC maar van de coleboer. Die luxe heb ik niet eens thuis :P

DutchTSE
04/06/05, 19:43
dus als die stofzuiger inene weg is weten we je te vinden ;)

ik kom er ook voornamelijk buiten normale mensen werktijd om :P

Pantsy
04/06/05, 19:43
Origineel geplaatst door MaffeMuis

Ik mis alleen een snoep-automaat.

Moet je verder zoeken dan je neus lang is! :)

ThePostman
04/06/05, 20:10
Origineel geplaatst door TrancePitt


Moet je verder zoeken dan je neus lang is! :)

Moet je verder neuzen dan je zoeken lang is.. :X

Maareh, krijg zo de indruk dat daar btj ongeorganiseerde bende is? :X

Pantsy
05/06/05, 03:21
Nee dat zeker niet, echter als je niet in de kantine komt dan zal je ook nooit de snoepautomaat vinden :)

fiko
05/06/05, 11:52
Whahah die is goed, hij durft waarschijnkelijk niet in de kantine komen. Het is daar druk en een neard houdt niet van drukte en wil meestal alleen zijn :)

XS-24
05/06/05, 12:15
...

Pantsy
05/06/05, 13:23
Origineel geplaatst door fiko
Whahah die is goed, hij durft waarschijnkelijk niet in de kantine komen. Het is daar druk en een neard houdt niet van drukte en wil meestal alleen zijn :)

Wat gaat er door je heen? lol

froggie
05/06/05, 14:18
Origineel geplaatst door fiko
Het is daar druk en een neard houdt niet van drukte en wil meestal alleen zijn
Dude, als je iemand in een hokje wilt duwen, zorg dat iig dat je z'n etiket goed spelt :)

Glenn
05/06/05, 14:55
In het gebouw waar MaffeMuis en ik zitten, 2E, is geen snoepautomaat in de kantine. Die is wel in 2F, bij de balie dus. Maar om daar nou helemaal heen te lopen. Daar komt bij dat mijn tag meestal niet geauthoriseerd is voor de kantine in 2F :)

Ik kom er idd ook vaak slecht uit, omdat ze dan idd de boel aan het opruimen zijn en hun rondje lopen.

Glenn
05/06/05, 14:55
@Maffemuis, dat van die stofzuiger weet ik inmiddels ja ;) Zag het op de blog :)

MaffeMuis
05/06/05, 17:24
Origineel geplaatst door fiko
Whahah die is goed, hij durft waarschijnkelijk niet in de kantine komen. Het is daar druk en een neard houdt niet van drukte en wil meestal alleen zijn :)

Wij komen meestal met zijn 2en of 3en, dus nee, ik ben niet alleen..
En wij hebben dus geen toegang tot de kantine, ik heb wel al een x meegemaakt dat ik in 2E bij de koffieautomaat niet meer terug kon.
Ik was blij dat ik me telefoon bij me had.... volgende x de kantine dan eens bekijken....

@fiko, bedankt voor je hokje :S
@glenn, ik had het gezien :) Zomaar spullen weggeven :P

Glenn
05/06/05, 17:48
Handig, zat er geen groene noodknop. Zo kom je ook naar buiten...

Staan sindskort ook nieuwe Dell-servers op onze verdieping, wilde ik ook bijna weggeven ;)

ju5t
06/06/05, 09:19
Afblijven! ;)

HereJezus.NL
06/06/05, 13:34
Mijn indruk van Redbus is toch wat positiever. Ja, je komt het gebouw binnen zonder aanmelding. Bovendien is het best lastig om al ongeauthoriseerd persoon een kast open te maken. Redbus engineers maken die echt niet voor je open zonder toestemming. Ze vragen je wel om identificatie. Ik heb mezelf laatst zelfs _dubbel_ gelegitimeerd omdat ik niet op de foto leek ;) De baliemedewerkers zijn fatsoenlijk gekleed. Sommige engineers hebben wel wat technische clue, anderen totaal niet. Kwestie van geduldiger zijn als je je 'remote hands' aan de telefoon hebt. Laatst belde ik ze voor een rebootje, en de engineer meldde ook maar even dat er op een andere machine een rood lampje knipperde en hij piepte (stukke disk in een RAID array). Proactief, dus. Daar was de klant erg blij mee.

Kortom: Overwegend positief.

Smoved.nl
06/06/05, 21:41
Ben er in de laatste 2 maanden een keer of 6 geweest denk ik, 1 keer binnengekomen zonder ID te hoeven laten zien.

Zonder aanmelding kwam ik gewoon niet binnen trouwens :)

DutchTSE
06/06/05, 22:07
zal misschien ook wel komen omdat ik er nog als broekie uitzie :P (ben 19 :))

Glenn
06/06/05, 22:13
Origineel geplaatst door DutchTSE
zal misschien ook wel komen omdat ik er nog als broekie uitzie :P (ben 19 :)) Je bent niet de enige ;)

Gerd28
07/06/05, 11:53
die foto is real

alleen de sleutels doen ze niet zo handig
de rest is prima inorde

ju5t
07/06/05, 16:21
Wat is er mis met de sleutels?

Behalve dat ik ze er soms aan moet herinneren om de sleutel van onze suites te geven is er niks mee.

Gerd28
07/06/05, 16:58
vind dat het wel wat netter kan
het moet niet mogelijk zijn om sleutels mee te nemen

netjes alles in een sleutel kluisjes zou wel mooi zijn

Glenn
07/06/05, 17:00
Sleutels meenemen? Ik weet niet hoor, maar voordat ik een tag kan krijgen moet ik eerst over de balie springen!

DutchTSE
07/06/05, 19:46
of je aanmelden en een tag krijgen?
of volg ik je niet :P

twilightinc
09/06/05, 12:13
Weet je wat je ook kan doen...
Tag uitlezen meenemen naar binnen lopen klaar:P das toch niet zo moeilijk. Tags zijn niet zo veilig als dat iedereen denkt. Als jij het aanmeld systeem om de deur weet te leiden is er niks aan de hand.

Ik mis het stukje naar binnen en naar buiten lopen. Als een schoonmaker naar binnen loopt mag je altijd achter hun aan;) erg lief van ze. Maar stel nou dat je iets slechts van plan bent. Wat dan? dan zit jij misschien met de gebakken peren. Ik ben er dus voor om nog een persoon / een balie in redbus neer te dumpen in gebouw 2. Zou mij iig een stuk beter en vertrouwelijker eruit zien.

Daarnaast. Tekenen voor het meenemen van servers enzo als je de deur uitloopt. Er is gen controlle op. Kijk ik weet nu bijvoorbeeld 8 racks van transip hun cages. Als ik kwaad van zin ben. En mijzelf als nieuwe colo klant bij hun aanmeld. Kan ik dus een pool erop afsturen een heel rack leeg laten halen en klaar. Zeg maar dag met je zooi.

Ik mis dit echter alleen in redbus. De rest waar ik kom word er in iedergeval een beetje op gelet. Ik kon vorige week dindag naar buiten lopen met 44 1U kastjes.. en niemand die een kick geeft. Spijt me zeer maar als ik iemand naar buiten zie lopen met zoveel zooi. Dan zou ik toch eens heel erg bij mezelf denken (als bewaking) klopt dit wel.

Edit vooral als ik me aanmeld voor algemeen onderhoud ;)

ProServe
09/06/05, 12:26
Bij ons bellen ze altijd netjes als iemand spullen mee wilt nemen...

vanderhart
09/06/05, 12:35
Verschilt allemaal ook erg van wie je provider is.

twilightinc
09/06/05, 12:38
Gebouw 1 word ik gecontroleerd.. maar gebouw 2.. echt niet (helaas)

s.vossen
09/06/05, 17:27
Ze bellen overigens pas naar de desbetreffende ISP als je met de server(s) naar de balie loopt en zegt deze mee te willen nemen. Loop je echter vanuit gebouw 2 direct naar je auto om daar spul in te laden en je levert je tag weer in bij de balie dan is er niks aan de hand.

Je zet je auto voor het 2e gebouw en loopt wat heen en weer met servers en niemand die je tegen zal houden bij het uitrijden.

Jamai
10/06/05, 00:13
Rare verhalen hier. Ik zit in Telecity, heb daar een eigen rackje maar dan heb je ook wel wat meer vrijheid. Tuurlijk, aanmelden verplicht, legitimeren ook (1x vergeten mee te nemen, maar 2 anderen hadden wel bij zich, dan is het geen groot probleem), maar altijd een gezellig praatje. Je kunt niet echt op ze rekenen wat betreft technische kennis, maar dat verwacht ik ook helemaal niet van ze, dat doe ik wel allemaal zelf...

twilightinc
10/06/05, 00:15
Dat mag je ook niet... een DATACENTER is niks anders dan een administratie kantoor... een beetje technische kennis van een aan en uitknop is eigenlijk al te hoog ingeschat.

Daarvoor zijn ze niet. Zij zijn er om anderen aan te sturen om iets te doen. Zij huren Remotes in etc. Althans.. dat was vroeger zo