PDA

Bekijk Volledige Versie : het lezen van pm door mod 's



HBCS
30/05/05, 13:52
begrijp ik uit onderstaande topic van dominico
dat de pm's dus gelezen worden ?


Tja, aanbiedingen doen via PM is ten strengste verboden.

Je kan die regel natuurlijk gewoon negeren maar dan krijg je er dit voor terug. Een volgende constatering zal resulteren in een volledige ban van het forum inclusief IP en bedrijfsnaam. PM me over een tijdje nog eens en dan zullen we eens kijken naar de ban.

Duidelijk?

Dus, ******* doet hier even geen aanbiedingen meer...

Triloxigen
30/05/05, 14:05
Mod's kunnen dit niet, admin's ook niet..
Alleen door in de database te kijken kan dit.

Maar dit wordt zeer waarschijnlijk geconstateerd aan de hand van meldingen van gebruikers.

Domenico
30/05/05, 14:19
Fijne constatering. Wel eens gehoord van zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten?

Er word netjes melding gedaan van dit soort zaken zoals het hoort maar als je denkt dat ik jouw berichten lees kan ik daar verder weinig aan doen. Het is mijn woord tegen die van jou toch?

Verder vind ik dit geen topic waard.

buysman
30/05/05, 14:50
Origineel geplaatst door Triloxigen
Mod's kunnen dit niet, admin's ook niet..
Alleen door in de database te kijken kan dit.

Maar dit wordt zeer waarschijnlijk geconstateerd aan de hand van meldingen van gebruikers.

Er zijn maar genoeg plugins voor vbulletin te downloaden, die de pm's heel makkelijk uit kunnen lezen. Persoonlijk heb ik dit ook ooit op een forum geinstaleerd.

Triloxigen
30/05/05, 15:25
Origineel geplaatst door buysman


Er zijn maar genoeg plugins voor vbulletin te downloaden, die de pm's heel makkelijk uit kunnen lezen. Persoonlijk heb ik dit ook ooit op een forum geinstaleerd.

Uiteraard kan het, maar denk dat Domenico die leeftijd heeft gehad ;)

Domenico
30/05/05, 15:34
Origineel geplaatst door Triloxigen


Uiteraard kan het, maar denk dat Domenico die leeftijd heeft gehad ;)

Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Alsof ik niets beter te doen heb...

Stetson
30/05/05, 17:17
Origineel geplaatst door Triloxigen


Uiteraard kan het, maar denk dat Domenico die leeftijd heeft gehad ;) Je zult je misschien afvragen waar ik mij mee bemoei maar dat komt eigenlijk omdat ik mij afvraag waar jij je als mr wanabemod mee bemoeit. Je geeft zelf al aan dat Domenico de leeftijd heeft behaald dat hij zelf wel antwoorden kan geven. Ben je soms de PRman van WHT ofzo?

Triloxigen
30/05/05, 17:26
Origineel geplaatst door Stetson
Ben je soms de PRman van WHT ofzo?

Nee, ik heb de leeftijd van kinderachtig gedrag ook ontgroeid.

Wanneer gebeurt dit bij jou?
Jij ziet iemand wijzen op fouten of het geven van antwoorden als Moderator functie. Terwijl dit een functie is die ieder lid van een serieus forum niet zou misstaan.

En misschien kan ik weleens gedrag vertonen van een moderator, wat ik zelf niet eens vreemd zou vinden gezien ik mod ben geweest van een forum dat een 20voud kwa grote is in vergelijking met WHT.

HBCS
30/05/05, 17:34
Origineel geplaatst door Domenico
Fijne constatering. Wel eens gehoord van zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten?

Er word netjes melding gedaan van dit soort zaken zoals het hoort maar als je denkt dat ik jouw berichten lees kan ik daar verder weinig aan doen. Het is mijn woord tegen die van jou toch?

Verder vind ik dit geen topic waard.

dit is niet persoonlijk tegen jou domenico
het was een algemenevraag

XS-24
30/05/05, 17:41
Origineel geplaatst door Stetson
Je zult je misschien afvragen waar ik mij mee bemoei maar dat komt eigenlijk omdat ik mij afvraag waar jij je als mr wanabemod mee bemoeit. Je geeft zelf al aan dat Domenico de leeftijd heeft behaald dat hij zelf wel antwoorden kan geven. Ben je soms de PRman van WHT ofzo?

Ik denk dat hij met 3560 posts toch heel wat meer ervaring heeft dan jij met 20....

janneman
30/05/05, 17:50
Zullen we hier geen flame van maken?

Stetson
30/05/05, 17:58
Origineel geplaatst door Triloxigen


.......
En misschien kan ik weleens gedrag vertonen van een moderator, wat ik zelf niet eens vreemd zou vinden gezien ik mod ben geweest van een forum dat een 20voud kwa grote is in vergelijking met WHT. Juist dat laatste valt dan ook zo op en had ik ook zo'n vermoeden van. Ooit ergens mod geweest en nu mis je de knopjes :p Dan nu maar hier overal op inspringen en anderen (terecht of onterecht) op de vingers tikken als een èchte mod even niet reageert? Kun je de leeftijd wel of niet ontgroeid zijn, je behoefte blijft bestaan.

//Ontopic: Het is algemeen bekend bij vb boards maar ook phpbb de admins en mods er lustig op los lezen in de soms toch wel persoonlijke onderlinge berichten. Maar al te vaak zie soms in dat soort fora dat iemand aangepakt wordt om het e.o.a. wat absoluut niet openbaar bleek.
Lijkt mij dus het best dat pb/pm in het nieuwe forum ook gewoon uitgeschakeld wordt zodat niemand er over kan struikelen.

Stetson
30/05/05, 18:07
Origineel geplaatst door janneman
Zullen we hier geen flame van maken? Lijkt mij een goed plan Janneman, zij het dat ik aan XS-24 nog even wil aangeven dat het aantal posts niet garant staat aan kwalitatieve posts dan wel aan ervaring op een bepaald forum.

XS-24
30/05/05, 18:12
Maar wel weer de ervaring op het forum, de reactie die een ander zal geven ken je na een jaar wel ongeveer. Een forum is om discussies te houden en berichten te plaatsen, als jij je op je vingers getikt voelt zou ik dat maar snel afleren, je kan nog wel eens ergere dingen tegen komen.

Triloxigen
30/05/05, 19:06
Origineel geplaatst door XS-24


Ik denk dat hij met 3560 posts toch heel wat meer ervaring heeft dan jij met 20....

Zoveel al?
Ik ga afkicken..... :|


Origineel geplaatst door HBCS


dit is niet persoonlijk tegen jou domenico
het was een algemenevraag

Ik denk dat Domenico een frustrerende dag heeft gehad, kan gebeuren ;)

Tomas
30/05/05, 19:11
Laat ik ten eerste voorop stellen dat ik het team van WHT geloof als zij zeggen dat ze de persoonlijke berichten niet lezen.

Echter, zoals op veel fora speelt (en ook op mijn community) - het handhaven van de regels in een community gaat verder dan de topics. Het staat je vrij gebruik te maken van het systeem der persoonlijke berichten, maar dit is natuurlijk geen verplichting. Wanneer het team regels opstelt omtrent persoonlijke berichten, moet er ook de mogelijkheid zijn om dit te controleren. Denk ook aan spam via de berichten.

Het lijkt mij dus niet onterecht dat de persoonlijke berichten gelezen kunnen worden door het team - bespreek je persoonlijke of gevoelige informatie, dan weet je dat je dit niet op een medium moet doen waarbij controle kan plaatsvinden ter handhaving van de regels.

Unixboy
30/05/05, 19:15
Ik geloof het team van WHT wel hoor.

Dit zou een inbreuk op je privacy zijn.

Aan de andere kant het is technisch heel makkelijk realiseerbaar maar dit is echter zo bij elk fora. (phpBB etc.)

Maar ok als we nu al zo paranoid zijn, dan kan je beter in een bunker gaan leven zonder Internet :) dan weet je zeker dat niemand je bespioneerd.

Tomas
30/05/05, 19:20
Ik ben het niet met je eens dat het een "inbreuk op de privacy" zou zijn. Je maakt toch gebruik van hun ruimte? Dan heb je je aan hun regels te houden - ik zou, als ik hier aanbiedingen zou doen, juist graag zien dat er controle was op naleving van de regel dat er geen aanbiedingen via PM gestuurd mogen worden :).

RobbertC
30/05/05, 19:30
Lezen van PB's wil je als moderator echt niet hoor.

Ik kan uit ervaring melden dat het al moeilijk is om je eigen PB's bij te houden ;)

Unixboy
30/05/05, 20:20
Origineel geplaatst door Tomas
Ik ben het niet met je eens dat het een "inbreuk op de privacy" zou zijn. Je maakt toch gebruik van hun ruimte? Dan heb je je aan hun regels te houden - ik zou, als ik hier aanbiedingen zou doen, juist graag zien dat er controle was op naleving van de regel dat er geen aanbiedingen via PM gestuurd mogen worden :).

Het is een Privé bericht dit zou je heel letterlijk kunnen nemen als alleen voor mij.

(Maar again dan ben je behoorlijk paranoid)

Want als iemand je data snift of je cookies heeft gekopieerd en ook hierheen surft kan hij ook bij je berichten.

Ik bedoel hey, ik geef het maar een naampje :)

Ik denk er persoonlijk anders over... alles wat je over het Internet verstuurdkan hoe goed het versleuteld is altijd wel gelezen worden.
Je kan het men zo moeilijk mogelijk maken maar onmogelijk bestaat niet in het huidige Internet tijdperk.

Stetson
30/05/05, 20:53
Origineel geplaatst door XS-24
Maar wel weer de ervaring op het forum, de reactie die een ander zal geven ken je na een jaar wel ongeveer. Een forum is om discussies te houden en berichten te plaatsen, als jij je op je vingers getikt voelt zou ik dat maar snel afleren, je kan nog wel eens ergere dingen tegen komen. //offtopic: Toch altijd weer grappig te zien hoe een ander iemand afrekent op diens schijnbaar onervarenheid terwijl deze eigenlijk niets van diegene weet.
Ook het dreigende "als jij je op je vingers getikt voelt zou ik dat maar snel afleren, je kan nog wel eens ergere dingen tegen komen" getuigt van een typish haantjes gedrag en van het niet volledig begrijpen van mijn eerdere posts in dit topic. Je mag dan wel bijna 2000 posts hier hebben gemaakt maar dat wil dan nog niet zeggen dat je 'beter' bent dan ik.
Janneman vroeg te stoppen met 'flamen' toch ga je door en lok je mij daarmee uit.
Ik wens je verder veel plezier met je posts hier.

buysman
30/05/05, 21:00
Origineel geplaatst door Unixboy
Dit zou een inbreuk op je privacy zijn.


Daar ben ik het weer niet met je eens, WHT heeft alle rechten toe om je PB's te lezen. Als het echt niemand aangaat doe je het maar over de mail.

Stetson
30/05/05, 21:11
Origineel geplaatst door buysman


Daar ben ik het weer niet met je eens, WHT heeft alle rechten toe om je PB's te lezen. Als het echt niemand aangaat doe je het maar over de mail. Waarom heet het dan 'Private message'?

janneman
30/05/05, 21:13
Uuuuhhh, even voor de duidelijk: moderators op dit forum kunnen niet eens PB's lezen (tenzij ik de knop even gemist heb :p) en zoals reeds gezegd: Domenico heeft echt wel wat beters te doen.
En zoals RobertC al zei: weet je hoeveel PB-tjes een Moderator per dag krijgt? Dan hoef je de PB-tjes van een ander er echt niet meer bij te hebben ;)

Wat mij wel erg verbaasd heeft sinds ik moderator ben is de hoeveelheid meldingen die er dagelijks worden gedaan ('rapporteer dit bericht'), en als je dat weet dan kun je dus ook verwachten dat het een Moderator snel bekend wordt als er aanbiedingen via PB's worden gedaan ;)

®on
30/05/05, 21:19
Origineel geplaatst door janneman
(tenzij ik de knop even gemist heb :p)
Rechtsboven in de hoek, tussen "home" en de "get firefox" button in, nooit gezien? :D

janneman
30/05/05, 21:22
Origineel geplaatst door headout

Rechtsboven in de hoek, tussen "home" en de "get firefox" button in, nooit gezien? :D

Die staan bij mij allebei linksboven ;)

Misschien moet ik firefox eens getten, wellicht dat ze daar rechts staan :D

Stetson
30/05/05, 21:23
Origineel geplaatst door janneman
......Wat mij wel erg verbaasd heeft sinds ik moderator ben is de hoeveelheid meldingen die er dagelijks worden gedaan ('rapporteer dit bericht'), en als je dat weet dan kun je dus ook verwachten dat het een Moderator snel bekend wordt als er aanbiedingen via PB's worden gedaan ;) Wat dat aangaat is het wel op wht een hoog Stasigehalte komt mij dan zo voor. Het oerhollandse kinnesinne?

®on
30/05/05, 21:26
Origineel geplaatst door janneman
Die staan bij mij allebei linksboven ;)
Kijk, en daarom zie jij ze niet. Je ziet ze alleen bij de speciale wht-firefox edition, en dáár zitten ze dus wel rechtsboven :D

Ontopic: sommigen maken het echt spannend, net of het leuk is om in andermans PB's te gaan zitten neuzen.

AlphaXS
30/05/05, 21:55
pfff. kijk dit is een van de redenen waarom ik zon gloeiende hekel aan een bepaald soort bezoekers van WHT begin te krijgen.

Het niveau.

Ik had het er gister toevallig nog over met een concullega, dat het niveau meer en meer daalt.
De modjes zouden eens trenger moeten optreden en berichten zoals deze (welke ik nu plaats) direct moeten verwijderen.
Topics zoals deze na onatwoord gegeven te hebben moeten sluiten, en direct in een faq op moeten nemen.

En bezoekers van WHT zouden eerst eens de search button moeten gebruiken, en pas als het gevonden antwoord niet bevredigend is een topic moeten starten.

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, moe word je ervan, om eerst drie pagina's met lappen onzinnige tekst door te moeten spitten voor een antwoord.

Of eerst vier pagina's met topics door moeten bladeren, om nou net dat ene topic van gister avond terug te vinden.

Toen ik hier kwam (een jaar terug) vond ik WHT een leuk forum, in de categorie "leuk geprobeerd", Webhostingtalk.com was al helemaal niets. Zoals mijn concullega gisteravond al zei, veel te amerikaans.

In het afgelopen jaar is mijn respect voor de modjes gestegen, omdat ik steeds meer zie dat ook zij het beste voor hebben om van WHT iets moois te maken, maar het aantal bezoekers dat gewoon onzinnig bezig is, alleen maar stijgt.

Misschien dat dit dan toch iets te maken heeft met de groeiende lijn van 16 jarige, ik wil ook een webhoster zijn bezoekers.

Het spijt mij alvast zeer, zo een post te moeten plaatsen die dit topic nog meer vervuilt,
maar o wat is het heerlijk, om even te spuien, je irritatie kwijt te kunnen.

mark.

janneman
30/05/05, 22:36
Quote Stenson:
Wat dat aangaat is het wel op wht een hoog Stasigehalte komt mij dan zo voor. Het oerhollandse kinnesinne?

Die gedachte komt ook weleens in me op ja.


Quote headout:
Kijk, en daarom zie jij ze niet. Je ziet ze alleen bij de speciale wht-firefox edition, en dáár zitten ze dus wel rechtsboven

Hahaha, morgen toch eens downloaden dan :p


Quote AlphaXS:
De modjes zouden eens strenger moeten optreden en berichten zoals deze (welke ik nu plaats) direct moeten verwijderen.


Dit is een welkome tegenstrijdigheid op de verwijten die een Mod normaliter aan de lopende band krijgt.
Maar het is simpelweg onmogelijk om 1 lijn te trekken en 24/7/365 alle berichten door te kijken.
Moderaten is in Nederland per saldo vrijwilligerswerk dus andersom beredeneerd is het eigenlijk nog een hele prestatie zoals dit forum wordt gemodereerd.

yourwish
30/05/05, 22:39
/me is het deels eens met AlphaXS, weliswaar heb ik nog niet zoveel postervaring en ben ik nog niet zo lang actief op WHT maar ik zie het nut van sommige post inderaad ook totaal niet in.

MikeN
30/05/05, 23:33
Ik neem aan dat de TS ook al bij z'n provider heeft gevraagd of z'n internetverkeer niet afgetapt wordt, of zij zijn emails niet nalezen e.d.?

Kom op zeg, als je je er druk over maakt dan kun je altijd nog een PGP encoded message in je PB venster stampen.

En naar mijn mening is het niveau van WHT ook véél te laag, maar ik ben bang dat er weinig overblijft van het forum als je daar streng op zou gaan modereren.

Triloxigen
31/05/05, 10:33
Zouden mijn erotisch getinte berichten naar janneman nu ook openbaar worden? :(

FransVanNispen
31/05/05, 11:36
(Triloxigen) hahah

Maar ik moet bekennen dat ik ook al eens een ban heb gehad voor het versturen van een PM.

De aanbieding die ik deed was niet bedoeld om onder iemands veren door te schieten. Op dat moment was nog niet alles rond om het openbaar te doen (waren in een verhuis).

Achteraf ben ik het volledig met Domencio eens dat dit terecht was. Het is gewoon oneerlijke concurentie vervalsing, aanbiedingen per PM te doen.

Helaas merk ik nog steeds dat dit soort praktijken vaker voorkomt. Regelmatig maken we mee dat we in princiepe met een klant rond zijn, maar op het laatste moment, zij toch nog een beter aanbod hebben gehad dat niet op het forum terug te vinden is.

Dit is niet alleen laf van de aanbieder, het getuigt ook van de moraal van de aanvrager. Maar ik treur er niet om. Wij hebben namelijk liever klanten die weten wat eerlijk zakendoen is.

Ik denk dan maar: Wie het onderste uit de kan wilt, krijgt ....

janneman
31/05/05, 11:45
Origineel geplaatst door Triloxigen
Zouden mijn erotisch getinte berichten naar janneman nu ook openbaar worden? :(

Ok dan :huh: :p

Nu je dit post gaat Domenico opeens in mijn PB's neuzen :rolleyes:

Triloxigen
31/05/05, 11:49
Origineel geplaatst door janneman


Ok dan :huh: :p

Sorry, ik kan even niemand anders bedenken. ;)

Domenico
31/05/05, 13:15
Toch jammer dat het zogenaamde 'niveau' er weer bij word gehaald. Dit is een open forum en als je niet weet wat dat inhoud moet je daar niets over zeggen. Een forum is bij uitstek een plaats waar ruis voorkomt. Wij als moderators doen er alles aan om deze ruis zo goed mogelijk te beperken en ik vind nog steeds dat dit goed gaat. Je krijgt nooit alles weg en dat moet je ook helemaal niet willen denk ik.

Het blijft een kwestie van filteren en ik heb al wat verzameld wat het modden in v3 makkelijker zal gaan maken dus het zal alleen maar beter worden. Als ik iets op zoek in google krijg ik ook enkele honderd duizenden links en denk je dat ik die allemaal af ga klikken? :D
Als je in een thread komt met 20 posts waarvan 5 onzin posts dan lees je daar toch lekker overeen en rapporteer je de onzin posts zodat wij er wanneer mogelijk iets aan kunnen doen. Doe vooral niet mee in de thread en stop met het geven van commentaar op de onzin poster maar ga alleen inhoudelijk reageren. Dit is de enige juiste manier om aanwezig te zijn op het forum.

Het blijft lastig uitleggen wat het runnen van een groot forum nu eigenlijk inhoud maar iedereen die het zelf doet of heeft gedaan weet precies waar ik het over heb. Die ruis zal NOOIT weggaan of je moet het een besloten forum maken. Je hebt echt maar twee keuzes. Wij kiezen voor het eerste en proberen zo goed mogelijk te modden. Er zullen heel snel wat moderators gaan en nieuwe moderators komen want het is wel nodig.

Verder vind ik in deze topic niet echt posts terug die echt verwijderd zouden moeten worden en is alles wel ontopic. Lees hem of lees hem niet, de keus is aan jou en zal altijd jouw keuze blijven...