PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP5 compatible maken



wbakker-letsgoonline
30/05/05, 13:17
Hallo,

Zoals ik in de topic al aangeef wil ik php backwards compatible maken zodat ook de PHP 4 scripts werken.

Nu is mijn vraag weet iemand waar ik een documentaire kan vinden hiervoor ?

Graag hoor ik dit van jullie, en alvast bedankt !

wv-
30/05/05, 14:03
Je kan informatie vinden op:
http://php.belnet.be/manual/en/migration5.php

Voor oude php scripts te laten werken moet je zend.ze1_compatibility_mode = 1 in php.ini zetten.

wbakker-letsgoonline
30/05/05, 14:22
Origineel geplaatst door wv-
Voor oude php scripts te laten werken moet je zend.ze1_compatibility_mode = 1 in php.ini zetten.

Is dit het enige wat je in je php.ini hoeft te zetten ?

wv-
30/05/05, 14:50
Doe moeite om de manual te lezen, het staat er allemaal in.

wbakker-letsgoonline
30/05/05, 15:05
Origineel geplaatst door wv-
Doe moeite om de manual te lezen, het staat er allemaal in.

Sorry het was gewoon een vraag :-).

MikeN
30/05/05, 15:12
Origineel geplaatst door wv-
Je kan informatie vinden op:
http://php.belnet.be/manual/en/migration5.php

Voor oude php scripts te laten werken moet je zend.ze1_compatibility_mode = 1 in php.ini zetten.
Enige nadeel daarvan is alleen dat dan je PHP5 script niet meer fatsoenlijk werken :')

Tomas
30/05/05, 20:16
Oplossing hiervoor is door PHP4 standaard te laten draaien voor .php scripts en de extensie .php5 te gebruiken voor PHP5. Later, wanneer de meeste "massa-scripts" aangepast zijn voor PHP5, kun je de volledige migratie uitvoeren.

wbakker-letsgoonline
31/05/05, 02:08
Origineel geplaatst door Tomas
Oplossing hiervoor is door PHP4 standaard te laten draaien voor .php scripts en de extensie .php5 te gebruiken voor PHP5. Later, wanneer de meeste "massa-scripts" aangepast zijn voor PHP5, kun je de volledige migratie uitvoeren.

Krijg ik hiermee dan niet problemen dat php5 ook .php files wil laden ?

wv-
31/05/05, 02:12
waarschijnlijk. Een betere oplossing zou zijn om php_admin_values te zetten in apache.conf voor mensen die php5 willen gebruiken. Laat hen zelf kiezen of ze php5 met compatible of zonder compatible mode willen.

wbakker-letsgoonline
31/05/05, 02:16
Origineel geplaatst door wv-
waarschijnlijk. Een betere oplossing zou zijn om php_admin_values te zetten in apache.conf voor mensen die php5 willen gebruiken. Laat hen zelf kiezen of ze php5 met compatible of zonder compatible mode willen.

Is ook een mogelijkheid ja.

Wat helemaal handig zou zijn als ik per klant in DA kon instellen of ze php 5 op php 4 access moeten hebben :) maarja eens kijken of we dat voor elkaar kunnen krijgen.

wv-
31/05/05, 02:19
als in DA een soort van wrapper zit en het geen kwaad kan dat gebruikers php opties aanpassen, dan kunnen ze dat normaal zelf in een .htaccess. Zoek maar eens uit of je AllowOverride FileInfo kan aanzetten, zonder security gaten te maken.

Wij werken al sinds de beta3 versie van php5 op deze manier. Werkt perfect.

wbakker-letsgoonline
31/05/05, 02:23
Origineel geplaatst door wv-
als in DA een soort van wrapper zit en het geen kwaad kan dat gebruikers php opties aanpassen, dan kunnen ze dat normaal zelf in een .htaccess. Zoek maar eens uit of je AllowOverride FileInfo kan aanzetten, zonder security gaten te maken.

Wij werken al sinds de beta3 versie van php5 op deze manier. Werkt perfect.

We gaan dit eens bekijken in iedergeval bedankt voor je feedback :)