PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik snap USA echt niet...



Danger
29/05/05, 03:02
Ik vind dit toch wel zo dom uitzien.. echt.. iedereen kan zo aan je server etc etc.. maar het ergste is nog wel hoe ze daar staan en op wat voor rackjes :s

http://69.41.224.20/popup.html

The MAzTER
29/05/05, 03:20
waarom?

hele idee van 1U servers e.d. is vooral ruimte besparing, in de USA is een stuk grond een stuk goedkoper dan in NL en 1U kasten zijn relatief duur vandaar deze oplossing

MaffeMuis
29/05/05, 09:29
En de butget hosten maar denken dat ze in de USA in een heel mooi 1U servertje zitten :P

Easyracks
29/05/05, 09:46
Brrr... echt vreselijk gewoon dit.

Gomer
29/05/05, 10:19
Uhuh, das doodnormaal in Amerika, :).

Even deze bijdrage:
http://www.datacenterpics.com/gallery/thumbnails.php?album=14

Ze doen echt alles om het prijs voor 1 server omlaag te drukken.

Ionstar
29/05/05, 10:23
Wat is er mis met een desktop behuizing? Waarom, als je de ruimte hebt, een veel duurdere 1u behuizing gebruiken als je voor een lager bedrag een desktop kunt krijgen met veelal vergelijkbare componenten. De koeling hoeft ook geen probleem te zijn. :)

Unixadmin
29/05/05, 11:17
Tis daar normaal hoor. Alles moet groot zijn. Dus ook datacenter en dergelijke.

frvge
29/05/05, 12:25
Het ziet er lelijk uit vind ik. 1U vind ik mooier staan.

Zenda
29/05/05, 12:39
Origineel geplaatst door frvge
Het ziet er lelijk uit vind ik. 1U vind ik mooier staan.Dat is wat anders. Het ziet er inderdaad niet uit, maar als dit goedkoper is en even goed werkt, waarom dan niet doen?

Danger
29/05/05, 13:00
mischien vind ik het wel beetje gek en dom uitzien omdat we 1u en 2u zijn gewend.

ivs
29/05/05, 13:28
Over groter gesproken, ik zag laatst ook foto's van een datacenter in de USA van geloof ik 10 verdiepingen. Toen dacht ik waarom gebeurd dat in europa zo weinig zou hier door de beperkte ruimte toch juist gunstig zijn.

Filipino
29/05/05, 13:42
kosten...

Pantsy
29/05/05, 13:42
Als iemand ooit een amerikaan kan vertellen dat een 1U behuizing op ten duur goedkoper uitvalt, met name in ruimte wat weer resulteerd in meer plaats voor servers, dan zouden ze het denk ik wel overwegen.

Een partij van 250 cases is niet per definitie duur.

vivizi.com
29/05/05, 17:19
Bij massa inkoop kun je een mini tower kopen voor 20 euro of zo? een 1U kast zal je toch nog op 80-100 euro zitten, voor fatsoenlijk materiaal...
Zo is het eenmaal.

Enne, EV1 datacenter was in onlangs nog, en heb ze zo inderdaad zien staan. Verbaasde me ook, maar het ziet er wel allemaal netjes uit en zo hoor..

Kijk een klant boeit het niet wat voor KAST ie heeft... Als hij minder betaald voor een kast vindt ie het allang prima... Liever een betere CPU+RAM dan kast :P

XS-24
29/05/05, 17:42
Wat denk je wat easydedicated gebruikt...

VisualWeb
29/05/05, 18:08
Niet alleen de casing is goedkoper maar ook de racks ;]

s.vossen
29/05/05, 19:13
Origineel geplaatst door VisualWeb
maar ook de racks ;]

Jup, even langs de IKEA en klaar is je rack :p

Youngbits
29/05/05, 19:43
Ik zie het probleem niet zo, de koeling is iig beter dan de gemiddelde budget 1u kast. En je hebt ook totaal geen moeite om ze uit het rack te halen bij problemen.

Danger
29/05/05, 20:20
ja, dat is waar.. maar als je rails gebruikt...
dan vind ik 1U persoonlijk toch veel mooier en strakker uitzien..

s.vossen
29/05/05, 20:50
Origineel geplaatst door Danger
ja, dat is waar.. maar als je rails gebruikt...
dan vind ik 1U persoonlijk toch veel mooier en strakker uitzien..

Woon jij in een DC ? ;)

De look heeft natuurlijk geen enkele waarde. Het gaat om de inhoud. Als je het licht uit doet in zo een DC in the USA dan zie je exact hetzelfde als hier in NL ;).

Viperium
29/05/05, 22:59
Ik vindt het wel Dikke lol eruit zien :D

yourwish
29/05/05, 23:20
Er is in Duitsland ook een datacenter waar ze alleen hosten in ATX Miditowers, sterker nog, je bent verplicht om je server in een door hun aangewezen kast te bouwen.

Als je de ruimte er voor hebt is het helemaal niet verkeerd, het is veel goedkoper en vaak meer ruimte voor uitbereiding en betere airflow, dus minder warmte...

dotnetjunkie
30/05/05, 00:44
Origineel geplaatst door vivizi.com
Bij massa inkoop kun je een mini tower kopen voor 20 euro of zo? :P
Zal eerder 10 euro zijn! :)

Triloxigen
30/05/05, 10:10
Origineel geplaatst door Danger
Ik vind dit toch wel zo dom uitzien.. echt.. iedereen kan zo aan je server etc etc.. maar het ergste is nog wel hoe ze daar staan en op wat voor rackjes :s

http://69.41.224.20/popup.html

Dat zijn zweer waarschijnlijk ook alleen dedi's, dus dan zijn er geen cages oid nodig.

Filipino
30/05/05, 14:27
Misschien heel gek idee. maar waarom moet er perse een kast omheen, gewoon plankjes waar het mobo op kan en klaar, kun je ze allemaal dicht bij melkaar zetten, en gewoon 1 supergrote fan voor bv 5 computers :)

Zou best wat zijn als je eigen cage hebt.

Triloxigen
30/05/05, 14:29
Origineel geplaatst door Filipino
Misschien heel gek idee. maar waarom moet er perse een kast omheen

Stof :)

Filipino
30/05/05, 15:59
DC zijn toch altijd stofvrij?

froggie
30/05/05, 16:09
Origineel geplaatst door Filipino
Misschien heel gek idee. maar waarom moet er perse een kast omheen
Hardware blijft toch kwetsbaar, ookal lopen er misschien niet direct mensen omheen. Daarnaast zorgt een goed ontworpen case voor betere koeling dan gewoon je spullen open en bloot laten draaien.

ThePostman
30/05/05, 16:32
Als ik moet kiezen zou ik ook voor zon kast kiezen. Kan je lekker koelen en makkelijk uitbreiden. En veel verschillende onderdelen in gooien. Wat bij 1u waarschijnlijk niet mogelijk is.

Triloxigen
30/05/05, 17:05
Lekker koelen?
Een desktop case heeft geen goede airflow, zeker niet vergelijken met een servercase..

Triloxigen
30/05/05, 17:06
Origineel geplaatst door Filipino
DC zijn toch altijd stofvrij?

Euh, hoe denk je dat te doen?
Er lopen mensen binnen :)

XS-24
30/05/05, 18:27
Stofafzuiging, werkt prima mits goed doordacht. Auto's hebben dat ook, er zijn natuurlijk altijd wel wat stofjes maar geen lagen dik op elk rack.

Filipino
30/05/05, 18:30
dus mijn plan is wel te realiseren :D

XS-24
30/05/05, 18:53
In princiepe wel. Het hele idee van case kan je weg laten, laat een stelling produceren waar alles precies in past en klaar ben je.

Filipino
30/05/05, 19:12
en eventueel kan je er metaal platen omheen lassen, tegen de stof, en dan voor elke 10 pc in in 1 metaal box gewoon 15 120 mm fans, en klaar :D

Scheelt je denk ik 200 euro, en in toekomst minder ruimte kwijt.

Stetson
30/05/05, 21:07
Toch wel strak om te zien hoor al die midi atx-jes op een rij. Eén van mijn klanten (een niet nader bij naam te noemen universteit) heeft een eigen datacentre. Je wilt niet weten wat je daar door elkaar ziet staan. 4U, 2U, 1U, maxi atx, midi atx, baby atx, smallformfactor... noem maar op. En draaien als een tierelier :p

Triloxigen
30/05/05, 21:36
Universiteiten zijn inderdaad erg creatief kwa servers (met name de studenten) ;)

MikeN
30/05/05, 23:57
Origineel geplaatst door Triloxigen
Lekker koelen?
Een desktop case heeft geen goede airflow, zeker niet vergelijken met een servercase..
Wel vergeleken met sommige chieftecs :D

DennisWijnberg
31/05/05, 11:16
Origineel geplaatst door Adonis
Wat is er mis met een desktop behuizing? Waarom, als je de ruimte hebt, een veel duurdere 1u behuizing gebruiken als je voor een lager bedrag een desktop kunt krijgen met veelal vergelijkbare componenten. De koeling hoeft ook geen probleem te zijn. :)

Niet zo zeer met de behuizing, meer met hoe het opgesteld is, ik zie nergens brandblussers etc?

Iedereen kan zomaar bij elke kast, lekker dan.

DennisWijnberg
31/05/05, 11:19
Origineel geplaatst door ThePostman
Als ik moet kiezen zou ik ook voor zon kast kiezen. Kan je lekker koelen en makkelijk uitbreiden. En veel verschillende onderdelen in gooien. Wat bij 1u waarschijnlijk niet mogelijk is.

Ja, zoals een lekker videokaart enzo, 5.1 geluidskaart! vet man :D

(Sarcasme)

Triloxigen
31/05/05, 11:30
Origineel geplaatst door MikeN

Wel vergeleken met sommige chieftecs :D

Chieftec 2u servers ja :p

Als je logsch nadenkt is dat logisch..
In een platte server gaat de stroom rechtdoor, in een desktop PC moet de airflow bochten maken...

kilian
31/05/05, 14:47
BOE!

kevers84
31/05/05, 16:29
zon cel. pctje heb je voor 200 euro max inkoop en dan heb je nog 512 ram en cel 2.8 ofzo :P dus vind het slim id voor budget hosting

Showeb
31/05/05, 17:13
Origineel geplaatst door Danger
Ik vind dit toch wel zo dom uitzien.. echt.. iedereen kan zo aan je server etc etc.. maar het ergste is nog wel hoe ze daar staan en op wat voor rackjes :s

http://69.41.224.20/popup.html

Er zijn er hier meer in dit forum die zulks dedicated servers verhuren...

2hosting
05/06/05, 16:19
Ik zie ook geen probleem voor de klanten.

Koeling is niet altijd, wel vaak beter.
Het gaat om inhoud van je kast.
Alle nadelen zijn voor de datacenter en niet voor de klant. Bijvoorbeeld koeling van zo een datacenter gebruikt meer stroom, maar het is toch allemaal veel goedkoper dan hier enz... Dus warrom niet..

Speeddd
05/06/05, 18:08
dat is echt schrikken voor elk datacenter als je die plaatjes zie.
voor de kosten kan ik niet veel zeggen maar dan zeg ik liever ietsje duurder dan voor zo'n gaos.
de net snoeren zitten nog wel netjes bijelkaar maar als je naar die netwerk kabels kijk dan word je daar niet vrolijk van.

edit:
ik zie net dat ze netjes lanks de zijkan zitten verbonden.