PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen van een beginner op het web hosting gebied.



Crashzor
28/05/05, 19:21
hallo ik ben Crashzor
ik wil zelf een hosting bedrijf beginne met een klas genoot
ik wil dit doen na 31 oktober omdat ik dan 18 ben dat lijk mij makkelijker omdat:
over leeftijd toestemming ect nog al veel vragen is, en het legaal net iets makkelijker werkt als je 10 bent
ik heb gelezen en natuurlijk gerekend.
ik ben er uit gekomen dat ik een redelijke start server kan bouwen voor 300 euro.
moeder board heb ik nog liggen processor ook dit wil ik doen met mij oude toch wel snellen computer.
Pentium 3 1 Ghz op dat moment met 576 mb ram.
dit leek mij als een start server wel voldoende.

wat ik er op wil gaan hosten zijn puur web site's ik kies voor het zelf onderhouden omdat:
ik al redelijke ervaringen heb met Linux Suse en Fedora Core 3 alle 2 met en zonder Gnm ( bij FC3 en Suse ) en KDE ( bij Suse )
ik kan me weg over een server makkelijk vind over een console stekker nog ik heb lieve een console als KDE of Gnm.
ik heb nu als test 1 jaar lang een pc thuis onderhoud als server de down time was in het totaal 20 uur dit kwam onder andere door het er af halen van de stroom
wegens verbouwing in mijn huis veder heb ik nog een keer een valst loper gehad maar nooit problemen die door mijn zelf veroorzaakt waren.
aan het begin had ik al wat Linux ervaring.
ik denk aan Co-hosting ik heb ook uit gerekend wat de server dan kost maar ik heb liever een hoge uit gaven een keer dan velen kleinere extra uitgaven even een paar vragen.

mijn Vragen lijst
1. is de registratie van Kamer van Koophandel op zich zelf gratis zo niet wat zijn de koste die hier aan verboden zijn ?
2. is het makkelijk met een persoonlijk inkomen waar je veel van kan missen om een deel per maand / jaar naar je web hosting te laten gaan en zo ja hoe kan ik dit het beste doen en tot hoeveel mag ik gaan.
3. moet de Server perse van de Web hosting rekening zijn of is het ook mogelijk om de server te "doneren" aan je bedrijf of sterker nog de server in eigen bezit houden.
4. is een groter team wat aan het begin allemaal een bijdragen leek handiger bij het starten of is het slimmer om met een kleine elite te beginnen en dan bevoordeeld aan een aantal vrienden die ziezo web hosting willen te verhuren.
5. is het eigenlijk wel legaal om van tevoren je markt in je vrienden kring te verkennen en te kijken of het haal baar is of niet ik neem aan van wel kan geen reden bedenken waarom niet mocht het niet zo zijn dan wil ik dat liever weten.
6. is het aan te raden om be voorbeeld in je hosting team iemand te hebben die economie of iets studeert of kan je beter dat soort zaken aan de prof's overlaten.

veder willen we ons team Ziezo laten bestaan uit een designer en een Scripter
de persoon waar mee ik samen wil gaan werken en andersom ook wil een grafiese opleiding volgen en ik wil veder in de ict daarom leek dit mij een perfect team.
we hebben tevens vaker voor school projecten samen gewerkt dit ging allemaal heel goed het is me al lang duidelijk dat voor je begint met zoon bedrijfje je wel alles moet hebben uit gezocht.
daarom neem ik ook alle tijd in ieder geval tot ik 18 ben en misschien wel langer als ik pas op mijn 20ste een goed bedrijf met toekomst perspectief zal kunnen op zetten dan doen ik het dan pas;.
het gaat er om dat ik alles op papier duidelijk heb voordat ik me ook maar ergens aan bind en ook maar iets aanschaf.
voor de hosting dit gewoon om ondingen kosten te voorkomen.
ik sta financieel ook niet extreem strek daarom wil ik er best geld in steken Maar dan wil ik ook wel een kans maken dat het als is het klein een kans is dat het wat woord.
ik vind het niet erg om de eerste 5 maande bevoorbeeld het bedrijf kunstmatig in leven tehouden zo lang ik daarna maar langzaam het bedrijf van lifesuport af kan halen.
veder wil ik zo veel mogelijk zelf doen ook omdat: je niemand beter kan vertrouwen dan je zelf, en omdat het leuk is als het lukt dat je het echt zelf heb gedaan.



sorry als mij post spel of leesteken foutje bevat ik heb namelijk last van dyslexie daarom zal ik ook de suport niet op me nemen in ieder geval email niet.
met vriendelijke groeten
Crashzor

Hjalmar
28/05/05, 19:58
Beste Crashzor,

Als je echt serieus bent weet ik niet, je voorstellen met een nickname en de schrijfwijze blijkt niet echt je leeftijd van 17 jaar. (Ik kan het mis hebben).

Ik begrijp de helft van je verhaal niet en zal dus niet al je vragen kunnen beantwoorden.


1. is de registratie van Kamer van Koophandel op zich zelf gratis zo niet wat zijn de koste die hier aan verboden zijn ?

Het inschrijven kost per kalenderjaar een bedrag wat zal zitten voor een eenmanszaak rond de €60,-.



2. is het makkelijk met een persoonlijk inkomen waar je veel van kan missen om een deel per maand / jaar naar je web hosting te laten gaan en zo ja hoe kan ik dit het beste doen en tot hoeveel mag ik gaan.


Is geheel aan je zelf over te laten, hoeveel je inkomen is, wat je moet investeren. Ik raad je wel aan dat je een reserve moet behouden!



3. moet de Server perse van de Web hosting rekening zijn of is het ook mogelijk om de server te "doneren" aan je bedrijf of sterker nog de server in eigen bezit houden.


Wat bedoel je hiermee?



5. is het eigenlijk wel legaal om van tevoren je markt in je vrienden kring te verkennen en te kijken of het haal baar is of niet ik neem aan van wel kan geen reden bedenken waarom niet mocht het niet zo zijn dan wil ik dat liever weten.


Ja hoor dat mag! Marktonderzoeken zijn helemaal niet verboden.



6. is het aan te raden om be voorbeeld in je hosting team iemand te hebben die economie of iets studeert of kan je beter dat soort zaken aan de prof's overlaten.


Het lijkt me handig dat jullie iemand in je team hebben die verstand heeft van boekhouding (of de boekhouder inhuren!), iemand die verstand heeft van webhosting/servers etc. Mensen die snappen waar ze over praten. Je kan je zelf ook verdiepen in de boekhouding, daarvoor heb je niet persé iemand nodig voor de economie.

Ik denk dat je zelf toch wat meer moet spitten, deze vragen kon je zelf ook wel beantwoorden denk ik!

Succes

Crashzor
28/05/05, 20:06
moet de Server perse van de Web hosting rekening zijn of is het ook mogelijk om de server te "doneren" aan je bedrijf of sterker nog de server in eigen bezit houden.

hier bedoel ik mee dat ik be voorbeeld zelf de server betaal maar ik hem gebruik voor mijn web hosting bedrijf, of moet ik perse een aparte rekening aan maken en daarna het geld sturen en dan naar de host.
veder lees ik hier pass 2 dagen dus ik wist niet dat dit al op het forum stond mijn excuses voor vragen die al op het forum stonden.
ik heb zo veel mogelijk onderzoek gedaan maar dus nog niet genoeg dat woord weer heel veel lezen. ;)
edit: zo als ik me post al afsloot ik heb dyslexie, daarom is het voor mij heel lastig om gewoon goede zinnen te maken.
daarom zal ik nooit de email support gaan doen.

Hjalmar
28/05/05, 20:30
Dyslexie wordt vaak gebruikt en is misschien ook zeker wel waar, maar met dyslexie weet je niet als je woorden met een d/t een f/v een s/z etc. moet schrijven.
Maar dat houd niet in dat je zinsopbouw niet deugt en je letters gewoon vergeet, ik zelf ben ook erg slecht in de Nederlandse taal en volg daarom een cursus. Dit raad ik je zeker ook aan!

Je bedoelt dus met je vraag als het handiger is een server te kopen en te colocaten of een server te huren (dedicated). Deze keus is ook afhankelijk van jezelf, het heeft beide voor - en nadelen. Én de prijs scheelt natuurlijk enorm.

Een koop server zal op den duur goedkoper zijn maar heeft duurdere investeringskosten.



veder lees ik hier pass 2 dagen dus ik wist niet dat dit al op het forum stond mijn excuses voor vragen die al op het forum stonden.


Niet alleen op het forum had je vragen terug kunnen vinden, op de site van de Kamer van Koophandel had je vraag 1 beantwoord kunnen krijgen.
Vraag 2,3,4 & 6 had je simpel zelf kunnen beantwoorden. Hier ligt de keuze gewoon aan je zelf!



4. is een groter team wat aan het begin allemaal een bijdragen leek handiger bij het starten of is het slimmer om met een kleine elite te beginnen en dan bevoordeeld aan een aantal vrienden die ziezo web hosting willen te verhuren.


Het heeft zo zijn voor - en nadelen.

Voordelen:

Je hebt een groter starterskapitaal
Als je verlies leidt kunnen jullie het samen dekken

Nadelen:

Je maakt zelf minder winst, vooral in het begin
De communicatie is lastiger
Je hebt niet zelf alles in de hand

etc.

Crashzor
28/05/05, 20:57
Dyslexie wordt vaak gebruikt en is misschien ook zeker wel waar, maar met dyslexie weet je niet als je woorden met een d/t een f/v een s/z etc. moet schrijven.
Maar dat houd niet in dat je zinsopbouw niet deugt en je letters gewoon vergeet, ik zelf ben ook erg slecht in de Nederlandse taal en volg daarom een cursus. Dit raad ik je zeker ook aan!

het komt omdat ik pas van af me 7de kan lezen en pas op me achterste simpelen woorden kon schrijven

EWS
28/05/05, 21:47
Origineel geplaatst door Crashzor
en pas op me achterste simpelen woorden kon schrijven

;)

Indien je serieus bezig wilt gaan met een eigen bedrijf, zou een cursus Nederlands geen kwaad kunnen. Elk beetje kan helpen, niet dan?:)

Over het beginnen van een zaakje met meerdere personen;

Ik heb dit zelf ook overwogen, met een kameraad. Maar als je nou bijvoorbeeld op een dag niet meer op kunt schieten met je kameraad, wat gebeurt er dan met het bedrijf? Daarnaast (is reeds genoemd) is het communiceren wat lastiger. Je moet belangrijke beslissingen steeds overleggen, en dat kan het bedrijfsprocess wel eens vertragen.

Verder raad ik je aan zelf meer initiatief te tonen. Dingen als de kosten voor KvK zijn namelijk erg snel te vinden...

Ook ben ik bang dat je alleen voor het geld gaat. Als dat zo is kan ik je vertellen dat je niet snel veel verdient in deze business. Je moet je eerst bewezen hebben voordat mensen zelf naar je toe komen. En dat doe je door service en kwaliteit. En dat kost dan weer tijd en geld ;)

Reken er in de eerste maanden/1e jaar niet op dat je echt winst maakt, ikzelf heb in de eerste maanden (met veel plezier) veel geld en tijd in mijn bedrijfje gestoken, en dat zul jij ook moeten doen. En ook daarna moet je moeite blijven doen voor je bedrijf, niks komt zomaar vanzelf.

In mijn visie moet je als motief naast eigenbelang (verdiensten) ook als motief hebben om iets te betekenen voor deze samenleving en niet alleen andersom, voordat je succesvol zult kunnen ondernemen. Als je zo'n instelling hebt kun je het denk ik wel redden ;)

eightyb
30/05/05, 10:37
Origineel geplaatst door Hjalmar
Dyslexie wordt vaak gebruikt en is misschien ook zeker wel waar, maar met dyslexie weet je niet als je woorden met een d/t een f/v een s/z etc. moet schrijven.
Maar dat houd niet in dat je zinsopbouw niet deugt en je letters gewoon vergeet, ik zelf ben ook erg slecht in de Nederlandse taal en volg daarom een cursus. Dit raad ik je zeker ook aan!
Het ligt iets genuanceerder dan dat hoor ;) Er is een groot verschil tussen woordblindheid en zinsblindheid bijvoorbeeld. Het kan dus wel degelijk betekenen dat zinnen niet lekker lopen. Voor veel dyslectici is een cursus ook totaal zinloos. Wat de school niet gelukt is, gaat een cursus ook niet lukken. Het is een aangeboren "afwijking" dit niet te genezen is.