PDA

Bekijk Volledige Versie : Constant HTTP request voor security system?



Erik Coenders
27/05/05, 16:54
Ik ga op korte termijn een security systeem op te zetten waarin diverse ethernet-gebaseerde embedded modules zeer regelmatig een HTTP request gaan versturen naar een dedicated webserver dat de PHP en MySQL talen ondersteunt.

Deze modules sturen om 60 seconden een HTTP request van ca. 1Kbytes data en raadplegen gemiddeld 2 MySQL queries. Uiteraard zijn de requests verspreid over 60 seconden bij vele aansluitingen.

Ik ben aan het orienteren welke eisen aan een dedicated server moet voldoen als ik de volgende voorwaarden wil voldoen:

1. 100 HTTP requests per seconds. In totaal 6000 requests per minuut
2. De modules zijn aangesloten in elke West Europees land
3. Er mag geen storing optreden, ook geen vertragingen

Is 1000 of 10000 HTTP requests per seconde haalbaar op basis van jullie ervaringen?

Is een virtueel private server (VPS) ook goed als ik ga beginnen met kleine aantal aansluitingen? Later kan ik dan uitbreiden met een zwaardere server

Alle adviezen zijn welkom!

Erik

Mikey
28/05/05, 07:37
Over de request kan ik vrij weinig zeggen, heb alleen ervaring met VPS UML based. Ik raad je zo`n type vps alleen aan als je weet wat je doet, UML ondersteund geen NTPL en dit zorgt voor de standaard rpms van redhat based systemen en een handje vol distro's er langs voor de meest gekke problemen. Segfault, niet willen starten of geheel niet stabiel.