PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN - betalingsprobleem deelnemer



Mikey
26/05/05, 13:49
Zojuist kregen we hele rits mails binnen dat er een deelnemer is geweest met problemen, naam doet er niet toe meeste zullen het toch wel weten.

Ik heb zojuist sidn opgebeld met de vraag of ze een lijst kunnen maken opgemaakt uit een match die matched aan de opgegeven nameservers. Nou zijn ze bij sidn niet zo happig op extra werk en wil hiermee een aantal mensen tot het denken zetten om hetzelfde te vragen :X .. Afschuiven zijn ze prima in daar maar meerdere mensen afschuiven gaat wat moeilijker.

Ik heb onderstaande gemaild:

Hallo support,

Wij hebben destijds gebruik gemaakt van hun diensten en krijgen
zojuist verschillende mailtjes erover binnen. Sinds wij ook lid zijn
van jullie (xxxxxx) vraag ik hierbij om een lijst van domeinen die
gebasseerd zijn op de nameservers.

Graag zou ik een lijst ontvangen uit het xxxxxxx account die de
volgende nameservers gebruiken:

Misschien meer mensen die dit kunnen sturen naar support ?

Groetend,

Mikey
26/05/05, 14:50
Om zelf makkelijk na te gaan of je er nog domeinen hebt staan gebruik onderstaand script, let wel op dat je ontheffing moet hebben voor volledige query's.

domeinen in lijst onder elkaar aanleveren.


<?php
function checkregistrar($domein)
{
ob_start();
passthru("whois -h whois.domain-registry.nl $domein");
$strContent = ob_get_contents();
ob_end_clean();
if (preg_match("/\bResellerSRS\b/i","$strContent"))
echo 'Verhuis '.$domein.'<br>';
flush();
}

$server_list = file('domains.txt');
foreach($server_list AS $servers)
{
echo checkregistrar($servers);
}
?>

Erik H.
26/05/05, 15:23
Yup, ook mijn klanten die voorheen bij ResellerSRS registreerden krijgen nu deze mailtjes binnen !!!!

Mikey
26/05/05, 15:30
Ja ach, was wachten. Je kunt iig met bovenstaand script nagaan welke domein je nog moet verhuizen. Niet alle klanten hadden bij ons admin-c ons adres staan, op bovenstaande manier vis je ze er toch uit.

Dennis
26/05/05, 15:34
Origineel geplaatst door Erik H.
Yup, ook mijn klanten die voorheen bij ResellerSRS registreerden krijgen nu deze mailtjes binnen !!!! Had je kunnen verwachten :)

Grubbie
27/05/05, 07:21
Ik had echter nog een rekening bij ze openstaan voor domeinnamen, maar deze had ik nog niet betaald omdat ik geen factuur met specificatie kreeg! (het gaat om een bedrag van 1000 nogwat euro)

Ik heb dus nog niet eens een jaar van mijn domeinnamen gebruik gemaakt. En de met com/net/org domeinnamen hadden we een registarlock, het domein control panel was al tijden niet meer actief. En ze pakten de telefoon nooit op.

Is het terrecht dat ik die rekening niet meer ga betalen?

De domeinnamen zal ik ook weer ergens anders moeten onderbrengen kost me ook weer geld.

Vane
27/05/05, 07:57
Hmm ik heb ook die mail gehad maar heb er voor zover ik weet geen domeinnamen? Ik ben er ook nooit klant geweest...

Mikey
27/05/05, 09:26
Origineel geplaatst door Vane
Hmm ik heb ook die mail gehad maar heb er voor zover ik weet geen domeinnamen? Ik ben er ook nooit klant geweest...

Als je de mail goed leest staat onderin de mail om welke domein(en) het gaat. Anders kun jij deze mail nooit gehad hebben aangezien hij alleen verstuurd wordt aan admin-c contact.

dreamhost_nl
27/05/05, 10:10
Het was zeker wel te verwachten, maar wat me hierin niet zindt, is de manier waarop de SIDN hun e-mail heeft opgesteld :



Geachte heer, mevrouw,

Hierbij berichten wij u, dat uw internet provider als gevolg van het niet nakomen van zijn financiele verplichtingen geen deelnemer meer is van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN). Dit betekent, dat niet langer aan de voorwaarde is voldaan, dat een deelnemer van SIDN de (financiele) verantwoordelijkheid draagt voor de registratie van uw domeinnaam.


De meeste cliënten wisten niet dat we - alhoewel tijdelijk - met een intermediair hebben gewerkt voor de registratie van .nl domeinnamen en dachten dus dat het over ons ging... :( Werd dus een drukke dag gisteren... phoe... :X

Grubbie
27/05/05, 10:50
Dreamhost, dat is inderdaat erg klote. Inderdaat maar SIDN gaat er niet vanuit dat domeinen doorverkocht worden.

Dus je kunt hen moeilijk wat kwalijk nemen.

Maar jah je klanten zullen wel denken. Hoop dat je dat een beetje de wereld uit kon helpen.

In iedergeval succes, met het overtuigen van je klanten.

eMiz0r
27/05/05, 11:03
De SIDN had het anders moeten formuleren. Ik blijf er bij dat de SIDN een wanorganisatie is met totaal geen ervaring in de hostingbusiness.

Ik heb nu een klant die aangesloten is bij Chello en denkt dat Chello haar rekeningen niet voldaan heeft. Deze persoon gaat er van uit dat alle Chello gebruikers nu geen domeinen meer kunnen registreren.

Noem het dom! Ik noem het onwetendheid van een klant uit. En de SIDN had hier rekening mee moeten houden, maar dat doen ze niet. Mijn frustraties lopen soms echt tergend hoog op richting de SIDN over hoe zij bepaalde zaken afhandelen. Niet te geloven soms..

Neem verdomme eens een directeur aan die weet waar hij over praat! Een internetprovider is heel wat anders dan een hostingprovider.

Grubbie
27/05/05, 11:06
Maar jah vind SIDN zoiezo al stom, vraag me wel is af waarom het niet zo geregelt kon worden als bij .com domeinen e.d. want die prijzen slaan ook helemaal nergens op.

Furbster
27/05/05, 12:25
Die prijzen slaan nergens op? Leg dat eens uit. Een .nl domein kost nog geen 3,50 per jaar en particulieren kunnen het nooit voor die prijs krijgen. Prachtig toch?

Grubbie
27/05/05, 12:27
Jah, dat weet ik wel. Maar ze hadden het bijvoorbeeld ook goedkoper kunnen maken en dan registar alleen als je K.V.K. had.

Hiermee bedoel ik €150,00 per kwartaal

Furbster
27/05/05, 12:33
Als het je te duur is om lid te worden van SIDN dan kun je op WHT een aantal aanbieders vinden die ook voor zo'n 4,44 een .nl kunnen registreren zonder ieder kwartaal 150 euro te rekenen. Dat dit uiteindelijk ook mis kan gaan, ja ook daar zijn voorbeelden van op WHT aanwezig.

Grubbie
27/05/05, 12:39
Jah, en dan zie je maar wat je er voor gezeur krijgt. Ik heb met elke domain registar die dat aanbood dit gezeik al gehad. Ik reg nog liever voor 15 euro bij een normaal bedrijf.

150 euro is wel betaalbaar, maar wel abbseurd veel... je kunt er een server voor ophangen. (Budget dan).

Misschien ben ik wel een klaagkont, maar het houd me een beetje tegen om registar te worden. Vooral als je nog maar een tijdje bezig bent.

Sorry voor OFFTOPIC

Vane
27/05/05, 13:57
Origineel geplaatst door Grubbie
Jah, dat weet ik wel. Maar ze hadden het bijvoorbeeld ook goedkoper kunnen maken en dan registar alleen als je K.V.K. had.

Hiermee bedoel ik €150,00 per kwartaal

Van mij mogen de kosten best omhoog voor SIDN deelnemers. Ik vind het eigenlijk nog erg laag...

En je moet toch ook KvK hebben om je bij SIDN aan te melden? In de tijd dat wij dit deden wel, maar dat is al weer een tijd geleden.

Dennis
27/05/05, 14:03
Origineel geplaatst door eMiz0r
Neem verdomme eens een directeur aan die weet waar hij over praat! Een internetprovider is heel wat anders dan een hostingprovider. Een hostingprovider is toch ook een ISP/internetprovider zou kunnen noemen. Of zie jij een internetprovider meer als een internet-access provider? (Hostingprovider was idd wel beter)


Origineel geplaatst door Vane
Van mij mogen de kosten best omhoog voor SIDN deelnemers. Ik vind het eigenlijk nog erg laag...

En je moet toch ook KvK hebben om je bij SIDN aan te melden? In de tijd dat wij dit deden wel, maar dat is al weer een tijd geleden. Ik vind de prijzen wel netjes, die 600,- per jaar is voor ons misschien net een euro per domein. Ik ben blij dat wij met trots kunnen zeggen dat wij SIDN-deelnemer zijn en niet zoals al die beginnende webhosters afhankelijk zijn van een kleine reseller (zoals dus ResellerSRS en veel andere kleine domeinresellers).

Verder moet de SIDN natuurlijk geen verlies maken. Zij hebben ook kosten. Ik heb liever dit, dan extra moeten betalen per jaar voor domeinregistraties. Ik houd wel van dit soort bescherming van de registrar (SIDN). Hetzelfde doet eNom met zijn ETP-beleid. :)

Vane
27/05/05, 14:22
Origineel geplaatst door DennisCitus
Een hostingprovider is toch ook een ISP/internetprovider zou kunnen noemen. Of zie jij een internetprovider meer als een internet-access provider? (Hostingprovider was idd wel beter)

Ik vind de prijzen wel netjes, die 600,- per jaar is voor ons misschien net een euro per domein. Ik ben blij dat wij met trots kunnen zeggen dat wij SIDN-deelnemer zijn en niet zoals al die beginnende webhosters afhankelijk zijn van een kleine reseller (zoals dus ResellerSRS en veel andere kleine domeinresellers).

Verder moet de SIDN natuurlijk geen verlies maken. Zij hebben ook kosten. Ik heb liever dit, dan extra moeten betalen per jaar voor domeinregistraties. Ik houd wel van dit soort bescherming van de registrar (SIDN). Hetzelfde doet eNom met zijn ETP-beleid. :)

Is ook een net bedrag maar als je kijkt wat je allemaal krijgt:

- Verschillende keren per jaar organiseren ze dingen zoals laatst die uitleg over IPV6 en zo. Wat er allemaal perfect uit ziet.

- Wat jij dus zegt over het niet direct kunnen reggen zonder maandelijkse bijdrage.

- etc...

Is het nog aardig goedkoop.

maxnet
27/05/05, 14:54
Origineel geplaatst door Grubbie
Maar jah vind SIDN zoiezo al stom, vraag me wel is af waarom het niet zo geregelt kon worden als bij .com domeinen e.d. want die prijzen slaan ook helemaal nergens op.

Om .com domeinen rechtstreeks te registreren betaal je $2.500 eenmalig, en $4.000 per jaar aan ICANN, en nog een bedrag aan Verisign.

Doe je dat niet, dan ben je een reseller, en dan kan de registrar waar jij inkoopt net als een SIDN deelnemer ook problemen krijgen. Er zijn ook ICANN registrars geweest die failliet zijn gegaan.

Dan valt die 600 EUR nog wel mee.

Triloxigen
27/05/05, 14:58
SIDN zit als stichting best goed in elkaar, aleen technisch is het soms wat minder maar is te overleven...

Grubbie
27/05/05, 16:10
Origineel geplaatst door maxnet


Om .com domeinen rechtstreeks te registreren betaal je $2.500 eenmalig, en $4.000 per jaar aan ICANN, en nog een bedrag aan Verisign.

Doe je dat niet, dan ben je een reseller, en dan kan de registrar waar jij inkoopt net als een SIDN deelnemer ook problemen krijgen. Er zijn ook ICANN registrars geweest die failliet zijn gegaan.

Dan valt die 600 EUR nog wel mee.

kijk daar heb ik wel eens na gezocht maar kon niks vinden over ICANN registar worden. Maar dat wist ik dus niet. Ik neem mijn woorden terug.

henkowz
30/05/05, 14:58
Ik heb er gelukkig maar 1 telefoontje over gehad, de rest is allang weg bij die toko.

eMiz0r
31/05/05, 10:55
Origineel geplaatst door DennisCitus
Een hostingprovider is toch ook een ISP/internetprovider zou kunnen noemen. Of zie jij een internetprovider meer als een internet-access provider? (Hostingprovider was idd wel beter)

Een internetprovider "provide" internet. Tenminste, zo zou een leek het opvatten denk ik (ik wel iig). Hostingproviders leveren in 85% geen internet :P Alleen hostingdiensten.

Er is sprake van een redelijk definitieverschil, maar de SIDN snapt er niks van. Zelfde verhaal als met het wijzigen van de handtekening en naam onder de SIDN contracten. Binnen een paar dagen werden nieuwe contracten al niet meer geaccepteerd. Je zou je mail maar eens niet elke dag lezen.. (zijn er zat in het SIDN klantenbestand die dat niet doen denk ik)


Mensen die de email hebben ontvangen krijgen trouwens ook nog een brief thuis. "Uw internetprovider heeft zijn financiële verplichtingen niet voldaan".. Nouja, laten we er maar over ophouden :)

Triloxigen
31/05/05, 11:09
Internet Provider is iets wat internet levert (is eigenlijk zowiezo domme benaming als je het letterlijk vretaald ;)).
Internet Service Provider is iets wat internet diensten levert (bijv. een domeinnaam).

PC-Group
31/05/05, 11:09
Ik krijg de brief maarliefst 6x :S die hebben geld te veel ?

4U-Web
31/05/05, 11:12
Lijkt erop, maar brieven krijg je alleen als je naar een paar dagen nadat ze een e-mail hebben gestuurd, je de betreffende domeinnamen niet hebt verhuisd.

TMourik
31/05/05, 11:18
euh, nee hoor, deze krijg je direct :) tenminst hier wel...

XS-24
31/05/05, 11:19
Same here.

chielsen
31/05/05, 13:23
Origineel geplaatst door Grubbie


kijk daar heb ik wel eens na gezocht maar kon niks vinden over ICANN registar worden. Maar dat wist ik dus niet. Ik neem mijn woorden terug.

Volgens mij is dat eerder iets van honderduizend per jaar ofzo. Er zijn wereldwijd maar zo'n 15 icann leden.

Registerfly is pas net icann lid geworden, nadat ze altijd via enom registreerden. Nou ik denk wel dat registerfly tegen de miljoen domeinenn heeft, en dan hadden ze echt wel eerder icann lidmaatschap aangevraagd.

Furbster
31/05/05, 14:02
Wel wat meer dan 15 hoor:

http://www.icann.org/registrars/accredited-list.html

over de kosten kun je hier meer vinden.

http://www.icann.org/registrars/accreditation-financials.htm

4U-Web
31/05/05, 14:30
Origineel geplaatst door TMourik
euh, nee hoor, deze krijg je direct :) tenminst hier wel...

Oh, ik kreeg eerst e-mails, en een paar dagen later ook nog brieven over dezelfde domeinnamen.

Xerious
31/05/05, 16:06
Furbster was me voor!

Ik heb er ook 1tje gekregen voor een domein van mij. Mooie gelegenheid om hem te laten vervallen ;) :D

XS-24
31/05/05, 16:13
Je betaald als member dus 1 dollar per domein?

Furbster
31/05/05, 16:31
Was dat maar waar, dan was ik inmiddels ook al icann geacrediteerd denk ik. Je moet ook nog zo'n $6 dollar per domein aan Verisign betalen (voor .com en .net tenminste). Zelfs de grote Nederlandse bedrijven zijn nog niet zo ver... Alleen yoursrs.com is geacrediteerd en staat als Nederlands te boek.

maxnet
31/05/05, 16:32
Origineel geplaatst door XS-24
Je betaald als member dus 1 dollar per domein?

Nee, je betaalt voor .com/.net $6 per domein per jaar aan Verisign-GRS.
+ nog $0.25 per transactie extra aan ICANN.

ICANN Accrediation moet je als een soort van verplicht "keurmerk" zien.
Voor het registreren zelf moet je nog aparte overeenkomsten met de registries (Verisign, Afilias, Neulevel, etc.) afsluiten.

AlfaHosting
31/05/05, 20:05
Ik heb ook een briefje van SIDN ontvangen ... blijkbaar was het nog een domein dat toch mocht vervallen ...

AlfaHosting
10/06/05, 08:53
Heeft er eigenlijk nog iemand iets gehoord van de incassobureau's van SRS ?