PDA

Bekijk Volledige Versie : Supermicro



wbakker-letsgoonline
26/05/05, 12:35
Hallo,

Ik heb even een vraagje betreft supermicro..

Maakt dit bedrijf ook servers waarin 4 processoren passen ? Aangezien ik dit zoek voor een klant van mij en wij al een goeie ervaring hebben met supermicro.

Alvast bedankt voor de antwoorden

svbeek
26/05/05, 12:45
Dat zou je op hun site moeten kunnen vinden, right?

wbakker-letsgoonline
26/05/05, 12:47
Moet ik wel op hun site kunnen komen krijg de hele tijd errors daarom vraag ik het hier :)

wbakker-letsgoonline
26/05/05, 12:54
Ik kan zojuist weer op de site van supermicro dus deze vraag wil ik veranderen in wil kan de volgende server leveren:

SuperServer 8042-8 van supermicro ?

brugcom
26/05/05, 13:06
neem eens contact opmet ahead-it http://www.ahead-it.nl/

Ahead-IT
26/05/05, 13:10
Origineel geplaatst door Dark-Network
Ik kan zojuist weer op de site van supermicro dus deze vraag wil ik veranderen in wil kan de volgende server leveren:

SuperServer 8042-8 van supermicro ?
Dergelijke systemen gaan onmiddelijk naar de 8 a 10 000 EUR, die Xeon MP processors zijn vrij duur.

Voor een dergelijk bedrag werk je beter met een entry-level cluster/blade server.

wbakker-letsgoonline
26/05/05, 13:11
Origineel geplaatst door Ahead-IT

Dergelijke systemen gaan onmiddelijk naar de 8 a 10 000 EUR, die Xeon MP processors zijn vrij duur.

Voor een dergelijk bedrag werk je beter met een entry-level cluster/blade server.

Het is niet voor mij :) maar voor een klant van mij...

InterRacks
26/05/05, 13:26
Ik denk dat je dit beter kan aanvragen op het ondereel "Te Koop Gevraagd / Te Koop Aangeboden". Aangezien we hier geen aanbiedingen mogen doen.

royen99
26/05/05, 13:58
SUN Microsystems heeft ze in elk geval wel (4 x Opteron).
Kwalitatief zeker niet minder (eerder beter), eventueel ook het overwegen waard (hangt wel een prijs kaartje aan, maar SUN kennende kan je er met wat onderhandelen best wel wat %'tjes vanaf krijgen).

SUN Fire 40z (3U server, plaats voor 6 HotSwap U320 disken)
2 CPU's, 4GB RAM,
1x 73GB SCSI, RAID1

€ 7,500.00

2x extra CPU
SUN Fire V40z dochterboard met 2 AMD Opteron 848 processoren

€ 3,850.00

(ps: dit is geen aanbieding)

wbakker-letsgoonline
26/05/05, 16:05
Origineel geplaatst door InterRacks
Ik denk dat je dit beter kan aanvragen op het ondereel "Te Koop Gevraagd / Te Koop Aangeboden". Aangezien we hier geen aanbiedingen mogen doen.

Het gaat mij er alleen om dat ik weet welke bedrijven mij dit systeem kunnen leveren.


Origineel geplaatst door royen99
SUN Microsystems heeft ze in elk geval wel (4 x Opteron).
Kwalitatief zeker niet minder (eerder beter), eventueel ook het overwegen waard (hangt wel een prijs kaartje aan, maar SUN kennende kan je er met wat onderhandelen best wel wat %'tjes vanaf krijgen).

SUN Fire 40z (3U server, plaats voor 6 HotSwap U320 disken)
2 CPU's, 4GB RAM,
1x 73GB SCSI, RAID1

€ 7,500.00

2x extra CPU
SUN Fire V40z dochterboard met 2 AMD Opteron 848 processoren

€ 3,850.00

(ps: dit is geen aanbieding)

Sun is al geen optie want wij willen FreeBSD erop gaan draaien.

MikeN
26/05/05, 16:12
Waarom draait er geen FreeBSD op die Sun dan?

luser
26/05/05, 16:39
Tyan heeft zulke moederborden, voor de rest neem je gewoon een procase/chenbro case.

wbakker-letsgoonline
26/05/05, 16:50
Origineel geplaatst door MikeN
Waarom draait er geen FreeBSD op die Sun dan?

Zover ik weet draait Sun alleen solaris als OS. En is het moeilijk om er een andere OS op te zetten.


Origineel geplaatst door luser
Tyan heeft zulke moederborden, voor de rest neem je gewoon een procase/chenbro case.

Ik zoek eigelijk gewoon een dealer die mij dit kan leveren... Dus ik zoek bedrijven ik heb nu:

Ahead-IT
1u Servers
Micro Mail

Maar vraag me af of er nog meer bedrijven zijn die dit kunnen regelen...

MikeN
26/05/05, 17:38
Origineel geplaatst door Dark-Network


Zover ik weet draait Sun alleen solaris als OS. En is het moeilijk om er een andere OS op te zetten.
Afgezien van het feit dat er op Sparc hardware wel meer draait dan Solaris gaat het hier gewoon om een doodnormale x86-64 machine, waar FreeBSD dus gewoon goed op zal draaien. Enige waar je mee kan zitten is dat er bepaalde drivers missen, maar dat kun je ook bij ieder andere server hebben.
Maar vraag me af of er nog meer bedrijven zijn die dit kunnen regelen...
MixTech (http://www.mixtech.nl) :)

royen99
26/05/05, 18:19
Origineel geplaatst door Dark-Network


Zover ik weet draait Sun alleen solaris als OS. En is het moeilijk om er een andere OS op te zetten.



Pardon ?

Sun Fire V40z (de max 4 CPU versie) en de V20z (max 2 cpu's) Kunnen Solaris, Linux (elke distro, wij hebben RHEL3 draaien) en Windows aan.

wbakker-letsgoonline
26/05/05, 18:31
Origineel geplaatst door royen99


Pardon ?

Sun Fire V40z (de max 4 CPU versie) en de V20z (max 2 cpu's) Kunnen Solaris, Linux (elke distro, wij hebben RHEL3 draaien) en Windows aan.

Mijn excuses :) Dacht dat er alleen Solaris op gedraait kon worden...