PDA

Bekijk Volledige Versie : hoeveel pesoneel nodig?



superweb
24/05/05, 15:40
ik heb een vraag, en ik weet het klinkt wazig maar is zeerzeker serieus

mijn vraag: met 2000 klanten hoeveel mensen heb je nodig om zoveel klanten te kunnen verwerken en te kunnen bedienen

dit is voor een project dat ik aan het opzetten ben

mijn verzoek hier serieus op te reageren aan onzin reacties heb ik niets

luser
24/05/05, 15:42
Hangt van vele factoren af.

Sector, doelgroep, automatisatie, ...

Extra info kan dus zeker handig zijn.

superweb
24/05/05, 15:50
Reden van vraag : subsiedie aanvraag die ik wil doen

Doelgroep: verenigingen uit een bepaalde catogorie
aangeboden woord :website op cms basis en hosting
aantal potesiele klanten: 3000 +

Triloxigen
24/05/05, 15:57
Subsidie aan ICT projecten is geloof ik zo goed als zeker afgeschaft.

Maar hoeveel personeel is echt niet van tevoren te zeggen...

V. Kleijnendorst
24/05/05, 16:37
Origineel geplaatst door Triloxigen
Subsidie aan ICT projecten is geloof ik zo goed als zeker afgeschaft.


Waar haal je die wijsheid vandaan?

Stetson
24/05/05, 17:10
Even met de natte vinger:
2x hostmaster (wisseldiensten en die eventueel ook support doen)
2x supportmedewerkers
1x administratrice/receptioniste
1x directeur (oftewel 'manusje van alles' ;))
En niet te vergeten:
1X koffie/soep automaat
1x blikjes/snoep automaat

AlfaHosting
24/05/05, 17:58
3 tot 4 fulltime mensen met nog wat losse hulp ...

superweb
24/05/05, 18:15
hier heb ik iets aan waar ik mee kan rekenen
iedereen die heeft gereageerd bedankt en andere menigen mogen natuurlijk geplaatst woorden ik blijkf deze topic gewoon volgen

Triloxigen
24/05/05, 19:09
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Waar haal je die wijsheid vandaan?

Zelf ooit gedaan voor een project, en laatst ook nog ergens gelezen..

eMiz0r
24/05/05, 20:05
3 fulltimers heb je zat aan :) Veel automatiseren en zorgen dat de boel up and running blijft. Heb je misschien aan 2 mensen zelfs voldoende.

Zenda
24/05/05, 20:08
Volgens mij als je alles goed verzorgt (grote investeringen), kun je alles goed met 2 tot 3 personen draaiende houden. Echter is het natuurlijk wel afhankelijk van de diensten. Bij colocatie zal je denk ik moeten denken aan +2. Als je grote websites host die (absoluut) niet offline mogen gaan, heb je misschien iemand nodig die dichtbij het datacenter woont (of gewoon iemand van het datacenter).

Remigius
24/05/05, 22:23
Ik zou zelf op ong. 4 man gaan zitten.


Zelf ooit gedaan voor een project, en laatst ook nog ergens gelezen..Dit is niet waar, er is nog steeds subsidie te vinden, je moet alleen goed zoeken en het is vaker voor het buitenland. Zelf 2 jaar geleden subsidie aangevraagd om in Bosnië een bedrijf te starten.

superweb
24/05/05, 22:34
dat ik de subsidie niet krijg maak ik me geen zorgen over ik, schat mijn kansen om het te krijgen op 80 a 90%

xserve
24/05/05, 22:37
Op lokaal niveau is er nog wel subsidie op te halen. Maar om afhankelijk te zijn van subsidie lijkt me niet wat, persoonlijk.

Als je een compleet pakket levert met CMS en support zit je denk ik rond de 5-6 mensen. 2 (sales)managers, 1 technisch en 3 of 4 support. Als er 2000 klanten zijn die een totaal systeem van jullie gebruiken zal er meer vraag om helpdesk zijn dan wanneer je enkel webhosting aanbied. Vermoed ik dan zo.

oscar
24/05/05, 23:05
Vergeet niet dat je als je over 1 FTE praat je 2 a 3 man nodig hebt, ivm ziekte, vakantie etc.

plus als je 24x7 support wil draaien wil je niet elke week standby diensten draaien, als je een beetje gezond wil blijven heb je toch 4 man nodig om te rouleren.

ga je uit van 2 fulltime manjaren voor 2000 klanten met support en helpdesk dan kom je met 24x7 op 6 tot 8 FTE.

DennisWijnberg
31/05/05, 11:27
Origineel geplaatst door superweb
Reden van vraag : subsiedie aanvraag die ik wil doen

Doelgroep: verenigingen uit een bepaalde catogorie
aangeboden woord :website op cms basis en hosting
aantal potesiele klanten: 3000 +

Het is subsidie, categorie, aangeboden wordt en potentiële klanten.

Dit is niet bedoeld om je af te zagen of iets dergelijks, maar zet je berichtje dan even in MS Word bijvoorbeeld om dit soort fouten te voorkomen.

Slecht taalgebruik is een van de voornaamste redenen dat iemand je niet serieus neemt op dit forum.

WelleKe
03/06/05, 00:10
Als je het nodig hebt om een kostenberekening te maken vraag ik me ten eerste af hoe jij denkt 2/3 van de totale markt in handen te krijgen 2000 klanten op een doelgroep van 3000 is namelijk wel héél erg optimistisch gedacht.

Ik mis in de optellingen van de mensen hier dan ook het salesvolkje dat je nodig hebt om deze aantallen te behalen.

Verder is het aantal medewerkers natuurlijk sterk afhankelijk van de wijze waarop je de organisatie inricht. Ontwikkel je het CMS zelf? Doe je de hosting volledig zelf? Je kunt die zaken ook uitbesteden, dan zit je met een goede telefonische en e-mail bereikbaarheid en een supervisor al snel goed namelijk ;)

Kortom je vraagt mensen een reactie te geven op iets waar iedereen eigen voorstelling bij maakt. Je krijgt dan ook zeer uiteenlopende antwoorden, waar je dus niets aan zult hebben.

Ik vrees dat je het huiswerk anders moet gaan doen ;)

FiberOptic
11/06/05, 10:58
Dit zijn echt vragen die niet zomaar te beantwoorden zijn hé.
Je moet ook vooral kijken wat je marge is, wat haalbaar is...