PDA

Bekijk Volledige Versie : Cpanel / Direct admin / Plesk



Bapolo
23/05/05, 08:39
Geachte leden,

Ik vraag me al een tijdje af welke paneel de beste keuze voor jullie is en uiteraard ook voor de klanten. ik zelf vind de Cpanel een uitgebreid ding en de direct admin iets minder.

bedankt voor de medewerking!

Triloxigen
23/05/05, 09:16
Dit is al vele malen behandeld en is een opsom topic.

aar mijn voorkeur gaat uit naar Plesk.

Bapolo
23/05/05, 12:59
Sorry, nou als dat het geval is kan deze onderwep gewoon dicht. mijn paneel is en blijft Cpanel. maar bedankt trillox!

Houriahond
23/05/05, 13:13
Hier eveneens Plesk, draaide eerder cPanel maar dat viel na een tijd zwaar tegen. Nu ik met beiden heb gewerkt kan ik zeggen dat Plesk even wennen is maar daarna een genot.

Bapolo
23/05/05, 13:35
Klinkt goed. Plesk vind ik tog een vreemde paneel om mee te werken. Cpanel is bij de meeste Hosters erg langzaam, maar vind hem tog lekker uitgebreid en overzichtelijk!

Unixadmin
23/05/05, 14:22
Directadmin is simpeler, stabieler en goedkoper dan cPanel. Directadmin is dan ook mijn keus

blerry
23/05/05, 14:34
DA zie commentaar van vorige poster....

s2software
23/05/05, 19:41
cPanel, heb zelf met alledrie de panels gewerkt, maar cPanel is toch net iets handiger dan DirectAdmin, ook duurder, maar het verschil is niet ontzettend groot als een beetje kunt onderhandelen en een aantal licenties tegelijk afneemt.

Vane
23/05/05, 19:49
PLESK!

Xerious
23/05/05, 20:26
Ik zweer ook bij Plesk. Het is wat duurder dan Direct Admin maar dan heb je wel wat. Het biedt meer opties als DA, misschien iets minder dan CPanel, maar het is wel het meest overzichtelijk. De laatste keer dat ik met CPanel heb gewerkt moest ik eerst 2 minuten zoeken naar een simpele functie terwijl je bij Plesk zo doorklikt.

frvge
23/05/05, 21:53
Ik heb Plesk alleen gebruikt op gebruikers niveau en dat niet eens lang.
cPanel had ik ook even gebruikt, en dat was wel in orde qua mogelijkheden.
Toch vind ik voor mezelf DA overzichtelijker en cPanel was ook wel ok. Plesk vond ik teveel icoontjes en vage structuur.

t.bloo
23/05/05, 23:23
Ik vond/vind Plesk als gebruiker altijd langzaam, vaag en onduidelijk. cPanel vond ik als gebruiker wel ok, maar ik hoor er wel mindere verhalen over. Ik gebruik zelf Direct Admin en dat bevalt me wel beter.

Domenico
24/05/05, 00:01
ZOEK functie...