PDA

Bekijk Volledige Versie : Marktonderzoek



Hjalmar
22/05/05, 20:46
Beste leden,

Voor een marktonderzoek heb ik een kleine enquête gemaakt. Omdat de enquête betrekking heeft op de hostingbranche is het niet zo eenvoudig om in het winkelcentrum een aantal mensen aan te spreken. Vandaar dat we het op deze manier proberen!

In de enquête wil ik kijken of ik mijn prijzen wel goed afstem, hoeveel schijfruimte en dataverkeer over het algemeen verbruikt wordt en nog veel meer vragen.

Onder alle ingezonden enquêtes worden er 2 domeinnamen naar keuze verloot. De winnaar zal op 22 juni bekend gemaakt worden. Hiervoor moet een e-mail adres ingevuld worden in de enquête en deze zullen voor geen andere doeleinden gebruikt gaan worden! Als u liever geen e-mail adres opgeeft kunt u een streepje neerzetten of simpel weg uw gebruikersnaam volgend met (WHT) erneer zetten zodat ik u altijd nog contacteren indien u een winnaar blijkt te zijn.

De enquête is hier (http://www.puchproject.nl/onderzoek/) te vinden.

Ik dank jullie al van harte voor het invullen van deze enquête!

mark_m
22/05/05, 20:57
Graag gedaan hoor :D

ELTino
22/05/05, 21:23
Ingevuld en wel. Succes met je onderzoek

ps. de nummers van de vragen staan niet bij de vragen (door naar vraag 13?). Zet trouwens ook je root op puchproject eens dicht, ik kan nu je blog editen....

Hjalmar
22/05/05, 21:59
Origineel geplaatst door ELTino
Ingevuld en wel. Succes met je onderzoek

ps. de nummers van de vragen staan niet bij de vragen (door naar vraag 13?). Zet trouwens ook je root op puchproject eens dicht, ik kan nu je blog editen....

Bedankt beide!

Ach dit is een server voor puinhoop, afbeeldingen etc.
Mijn blog staat er voor niets als ware, ik doe er niets meer mee!

ICTRecht
23/05/05, 20:42
Hoe staat het met de privacy?

Brickman
23/05/05, 20:57
ingevuld.

Graag gedaan

Stetson
23/05/05, 21:16
Origineel geplaatst door ICTRecht
Hoe staat het met de privacy? Ha, dat is nou precies wat ik ook dacht. Die "enquette" is volgens mij alleen maar opgezet om een leuk databeestje met emailadressen op te bouwen om die vervolgens lekker te spammen met aanbiedingen.
Een beetje enquette stelt overigens elke vraag 2, 3 of 4 keer, alleen telkens in een ander "jasje" om een zo juist mogelijk beeld te krijgen. Dit is geen enquette.

ICTRecht
23/05/05, 21:24
Ik wilde niet gelijk stellen dat er misbruik wordt gemaakt van persoonsgegevens. Maar als het gaat om een "enquête", waarom niet anoniem? Daarbij hebben invullers het recht om te weten of de verzonden gegevens worden gebruikt voor andere doeleinden.

Triloxigen
23/05/05, 21:24
Origineel geplaatst door Stetson
Ha, dat is nou precies wat ik ook dacht. Die "enquette" is volgens mij alleen maar opgezet om een leuk databeestje met emailadressen op te bouwen om die vervolgens lekker te spammen met aanbiedingen.
Een beetje enquette stelt overigens elke vraag 2, 3 of 4 keer, alleen telkens in een ander "jasje" om een zo juist mogelijk beeld te krijgen. Dit is geen enquette.

Of je doet even niet zo hypocriet, het is hier geen Amerika. :|

Stetson
23/05/05, 21:43
Origineel geplaatst door Triloxigen


Of je doet even niet zo hypocriet, het is hier geen Amerika. :| Of je verdiept je even in de do's en don'ts van een enquette ;)
Technisch gezien slaat deze "enquette" nergens op, het is slechts een eenvoudig vragenlijstje (met spelfouten overigens).

frvge
23/05/05, 22:47
Ik zie anders genoeg (erge!) spelfouten op WHT... Dat vind ik dus niet echt een punt.

Triloxigen
23/05/05, 23:02
Origineel geplaatst door frvge
Ik zie anders genoeg (erge!) spelfouten op WHT... Dat vind ik dus niet echt een punt.

Inderdaad...

Anders was ik wel leraar Nederlands geworden..

Ik ben nerd omdat ik een sociaal gebrek heb..
(Dit was sarcastisch)

frvge
23/05/05, 23:26
Aan de andere kant ziet het er wel wat minder mooi en professioneel (wat WHT met al zijn regels probeert te zijn en ook is) uit...

Stetson
23/05/05, 23:45
Origineel geplaatst door Triloxigen


Inderdaad...

Anders was ik wel leraar Nederlands geworden..

Ik ben nerd omdat ik een sociaal gebrek heb..
(Dit was sarcastisch) //Offtopic antwoord:
Als jij je als professioneel bedrijf wilt presenteren dan dien jij je ook als "pro" op te stellen. Het sociale gebrek wat jij hebt is dat jij je als wanabeemod hier probeert te profileren.
//Ontopic antwoord:
@TS, verdiep je eens in de wereld van communicatie en marketing. Kom dan nog maar eens terug met een deugdelijke enquette.

Triloxigen
23/05/05, 23:49
Wannabe mod?
Het is hier geen Fok! :|

Stetson
23/05/05, 23:53
Origineel geplaatst door Triloxigen
Wannabe mod?
Het is hier geen Fok! :| Ow, oke. Hou dan ook je offtopicgezwam voor je.

Hjalmar
24/05/05, 00:09
@ ICTrecht

Wij gaan de mail adressen niet publiceren en helemaal niet gebruiken voor acquisitie.
Omdat we een winnaar gaan loten moeten we deze kunnen contacteren. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat jullie dit niet willen en kunnen jullie in het veld gewoon een streepje (-) zetten of zoals eerder aangegeven je nickname op WHT zodat ik nog altijd contact kan opnemen.

Uiteraard begrijp ik de huiverigheid!

@ topic

Overigens wil ik voornamelijk kijken als mijn toekomstige prijzen wel interessant zijn voor mijn doelgroep en waar ze op letten bij het kiezen van een host. Dan lijken mij deze vragen toch ruim voldoende?

@ Stetson

Ik hoop dat ik je met het verhaal hierboven ook wat meer duidelijkheid heb gegeven. Overigens ben ik grotendeels opzoek naar de vraag:

Stem ik mijn prijzen goed af? Vandaar is de enquête ook niet erg uitgebreid...
En de gemaakte typfouten, ik kan mijn enquête niet meer aanpassen aangezien al mijn gegevens dan veranderen (ben overigens ook niet zo'n held met php als in de Nederlandse taal ;)). Maar als jij op alle pieter peuterig ding gaat letten, let dan ook even op hoe jij enquête schrijft!


enquette

Het is helemaal niet een persoonlijke aanval maar ik wil je er wel op wijzen dat je ook eerst naar je zelf moet kijken.

Ik vroeg trouwens niet om kritiek, welke natuurlijk wel welkom is, maar je trekt misschien wel vooroordelen. Het is misschien wel heel simpel bedoelt!

Stetson
24/05/05, 00:53
Origineel geplaatst door Hjalmar
[BMaar als jij op alle pieter peuterig ding gaat letten, let dan ook even op hoe jij enquête schrijft!



Het is helemaal niet een persoonlijke aanval maar ik wil je er wel op wijzen dat je ook eerst naar je zelf moet kijken.

Ik vroeg trouwens niet om kritiek, welke natuurlijk wel welkom is, maar je trekt misschien wel vooroordelen. Het is misschien wel heel simpel bedoelt! [/B]Enquette is een schrijfstijl voor luie typers, net als bijvoorbeeld Muenchen i.p.v. München. Ook dit heel simpel bedoeld. Je vroeg niet om kritiek daar heb je gelijk in, dat het uiteindelijk alleen in spel-/typefouten is ontaard, dat was niet de bedoeling. Het gaat er gewoon om dat je enquette (:p) gewoon niet aan de eisen voor iets dergelijks voldoet. Je kunt het misschien nu niet meer aanpassen maar als ik zoiets voor mijn neus krijg, zeg ik: "Nee dank je". Het is gewoon niet op een juiste manier opgezet.

Domenico
24/05/05, 00:59
ONTOPIC!!!

mordamus
24/05/05, 01:03
Is het mogelijk dat de uitkomst van de enquete openbaar gemaakt word?

Hjalmar
24/05/05, 08:05
Ik wil enkele cijfers wel openbaar maken, mailadressen & namen worden niet gepubliceert.

Hjalmar
24/06/05, 08:14
De winnaars zijn Stan Jansen (wmcity.nl) & Gert-Jan Schulten (wmcity.nl).

Triloxigen
24/06/05, 09:41
Origineel geplaatst door Hjalmar
Ik wil enkele cijfers wel openbaar maken, mailadressen & namen worden niet gepubliceert.

Het zou gewardeerd worden als de weinig privacy gevoelige gegevens openbaar worden gemaakt.