PDA

Bekijk Volledige Versie : checken identicatiegegevens



martijntje
21/05/05, 21:51
hoi talkers!

Ik heb een vraagje, heb hier op het forum het een en ander gelezen dat als je onder de 18 bent (een client) dat dan het ondertekende contract niet geldig is. (Tenzij een kantonrechter iets had toegekend samen met de ouders) Nou heb ik ook gelezen dat als ouders dan ergens niet akkoord mee gaan dat ze dan het volledig bedrag terug kunnen eisen.

Nu wil ik als een klant zich bij mij aanmeld, controleren hoe oud hij of zij is. Moet ik dat doen d.m.v. een copy van een id kaart, rijbewijs of paspoort of kan ik het bij een of ander bevolkingsregister navragen? Hoe doen jullie dat?

Bedankt in iedergeval.

xSeries
21/05/05, 21:56
wanneer je zaken wilt doen met particulieren is legitimatiebewijs het beste; bij bedrijven vragen wij altijd een kvk-uitreksel op.
Daar staat ook de geboortedata op bij eenmanszaken en vof's van de eigenaar / eigenaren.

martijntje
21/05/05, 21:59
ok bedankt, werk jij zelf ook op die manier, schrikt het niet snel klanten af?

Hjalmar
21/05/05, 22:56
Maar er zit ook weer wat verschil in meende ik met bedragen...

Boven de 30 euro kan het teruggeist worden anders niet ofzo... Moet je even zoeken op google over handelingsbekwaam!

martijntje
21/05/05, 23:00
Hjalmar bedankt voor je reactie, ik zal dit zeker doen!

xSeries
21/05/05, 23:05
Martijntje,

wij werken eigenlijk alleen met bedrijven; en die hebben een inschrijving bij de kvk.
Het register van de kvk is openbaar; dus wanneer we't niet krijgen vragen we't zelf op.
Niemand heeft er een probleem mee; probeer als bedrijf maar een telefoonaansluiting of zo te krijgen; dan heb je ook een uittreksel van de kvk nodig.

Henky!
22/05/05, 01:08
Het is precies andersom. De ouders zijn verantwoordelijk voor alles wat de beneden 18 tekent.

Je kunt in zo'n geval altijd betaling van de ouders eisen dus. Wel is het waar dat die ouders eventueel bezwaar kunnen maken tegen extreme handelingen van het betreffende kind.

Maar dat zijn rechtszaken. Zolang het om 20 Euro gaat zou ik me geen zorgem maken.

martijntje
22/05/05, 22:20
ok bedankt allen, zijn er nog mesen die het checken bij instanties of een copy vragen van een id pas of paspoort ofzo?