PDA

Bekijk Volledige Versie : Server capacity



Conclusion
21/05/05, 18:26
Ik weet dat het al een aantal keer gevraagd is, maar de searchfuntie werkt nu niet :s

hoeveel hostingaccount zal ik ongeveer kunnen draaien op deze server:



Intel Xeon 2,4
4 GB intern geheugen


wat kan een server als dit ongeveer aan?

Vane
21/05/05, 18:34
Hangt van de websites af. Is zo niet te zeggen.

Conclusion
21/05/05, 18:46
gewoon "persoonlijke" websites , misschien een paar websites ertussen met 500 uniques p/dag

Zenda
21/05/05, 19:00
Véél, ik denk dat je moet denken aan ongeveer 300 prive-websites. Tenzij de prive-websites intensief worden bekeken.

Normaal moet je denken aan ongeveer 200 websites (soms iets meer), maar als het met name gaat om prive-websites zullen dit simpele websites zijn en zullen weinig worden bekeken.

Vane
21/05/05, 19:17
Origineel geplaatst door Zenda
Véél, ik denk dat je moet denken aan ongeveer 300 prive-websites. Tenzij de prive-websites intensief worden bekeken.

Normaal moet je denken aan ongeveer 200 websites (soms iets meer), maar als het met name gaat om prive-websites zullen dit simpele websites zijn en zullen weinig worden bekeken.

Nog wel een stuk meer denk ik hoor. Wij zelf hebben een bak met 400 domeinnamen (ook aantal sites met aardig wat PHP/MySQL) draaien. Is een P4 2,8 met 1 GB ram. Load is 0.20 vrijwel de hele dag.

TiMMiEJ
21/05/05, 20:27
Gewoon beginnen met klanten hosten en grafiekjes maken van je cpu load :)

MikeN
21/05/05, 20:30
Vrij lastig om dan een business plan oid op te zetten TiMMiEJ ;)

Zenda
21/05/05, 20:54
Origineel geplaatst door Vane
Nog wel een stuk meer denk ik hoor. Wij zelf hebben een bak met 400 domeinnamen (ook aantal sites met aardig wat PHP/MySQL) draaien. Is een P4 2,8 met 1 GB ram. Load is 0.20 vrijwel de hele dag.Klopt, je kan er vast 700 klanten op kwijt. Het is maar net hoe intensief de websites bekeken worden. Worden de websites bezoekt door ongeveer 500 bezoekers per maand, is dat nog geen probleem.

Vergeet ook niet dat als de server crasht je met een groot probleem zit; 700 klanten zitten dan zonder website!

Unixadmin
21/05/05, 21:30
Voor prive websites is 4Gb geheugen gewoon overkill. Ik zal 2 Gb geheugen erin steken. Scheel je weer wat centen.

twilightinc
23/05/05, 21:12
Ik zou gewoon dat geheugen er in stoppen als ik jou was. + ga maar uit van 1000 prive websites als het static html is. PHP 700 MySQL 500.

Als je alles standaard hebt draaiende dan kun je altijd nog de optimized utilizers gebruiken. Dat scheelt 23% ivm geen overhead berekeningen.

Extra uitleg geheugen: Als je de bak later ergens anders voor wilt gebruiken / zwaarder wil berusten kun je hem tenminste nog gebruiken en je hebt alles gelijk aan elkaar. Zou het nu om bedragen gaan van 200 euro per chip extra ja dan moet je het laten. Maar in dit geval gok ik op zo'n 200 euro in totaal. Waar zit het probleem. Nooit iemand gehoord van afschrijving van je winst ;) scheelt weer btw betalen :P

Trolink
24/05/05, 18:05
zal je VEEL meer websites kunnen draaien op een intel Xeon 2.8 voor de rest het zelfde?

Volgens mij kun je niet zo veel meer erop zetten, ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen.

twilightinc
24/05/05, 18:08
nee.. niet veeeeel meeeer. Maar zodra je er een dual van maakt toch wel een STUK meer.