PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] MessBase.nl



Smoved.nl
20/05/05, 14:07
Wij bieden bij deze te koop aan: Messbase.nl

De website messbase.nl bestaat sinds 18-08-2003, daarvoor was het msnbase.nl (welke is opgeëist door Microsoft B.V.).

Wij stoppen ermee omdat we geen motivatie meer hebben om de site nog verder te exploiteren, omdat we toch veel tijd en moeite in de site gestoken hebben (zowel scripting als onderhoud) verkopen we hem liever dan dat we hem een dood laten bloeden.

In het jaar 2005 zitten we gemiddeld op 11900 unieke bezoekers en 136000 hits per dag.

De website is te koop zoals hij nu op internet staat, dus inclusief alle content, het hele forum en het cms.

Je krijgt er
- 5249 emoticons
- 3940 avatars
- 753 achtergronden.
- 639 animated emoticons (staan op dit moment nog niet op de site)
bij, waaronder heel veel unieke content die exclusief voor MessBase gemaakt is.

De site is volledig zelf gescript en ontworpen en draait zeer snel en stabiel.

Bieden kan in dit topic of via E-mail, aangezien het om flinke bedragen gaat kan het natuurlijk zijn dat je niet wilt dat anderen jouw bod kunnen zien.

We hebben de website altijd zo non-commercieel mogelijk proberen te houden aangezien het puur als hobby bedoeld was. Op dit moment brengt de site +/- € 70.- per maand op, met de juiste instelling kan je dit bedrag zeker flink omhoog brengen. De kosten voor ons bedragen op dit moment 50 euro per maand voor de hosting (ong. 500Gb dataverkeer). Desgewenst kan de website ook door ons gehost worden na de overname.

Bieden vanaf € 7000,- (Geen discussie over de prijs aub, de site is dit bedrag meer dan waard).

Contact via:
riekelt@riekelt.com
david@messbase.nl

Triloxigen
20/05/05, 15:06
Hoe kom je bij die vraagprijs eigenlijk? Kan enige motivatie zijn om hem toch voor de lijkende (?) hoge prijs te kopen.

Smoved.nl
20/05/05, 15:14
Origineel geplaatst door Triloxigen
Hoe kom je bij die vraagprijs eigenlijk? Kan enige motivatie zijn om hem toch voor de lijkende (?) hoge prijs te kopen.

Die prijs is eigenlijk wel het minimale wat we er voor willen hebben.

Hij lijkt misschien hoog, maar geloof me, dit is de site zeker waard, goede naamsbekendheid, we staan op veel belangrijke msn zoekwoorden hoog in google etc.

Wanneer je echt commercieel bezig gaat met de site is er gewoon heel veel geld uit te halen.

paulvogels
20/05/05, 15:29
normaal is een half jaar aan opbrengst wel een gemiddelde.
Daarom vind ik het bedrag wat aan de hoge kant.

je kan niet iets verkopen met een onderbuikgevoel dat het meer geld op gaat leveren. (als dat zo is, huur je een studentje die hem voor 100 euro per maand bijhoudt.)

Smoved.nl
20/05/05, 15:32
normaal is een half jaar aan opbrengst wel een gemiddelde.
Daarom vind ik het bedrag wat aan de hoge kant.

Weet ik, de naamsbekendheid, content, scripts, aantal leden etc. etc. speelt ook een grote rol hierin.

Maargoed, zoals ik al in mijn startpost vermeldde:
Geen discussie over de prijs aub, de site is dit bedrag meer dan waard.

Triloxigen
20/05/05, 15:32
Origineel geplaatst door Smoved.nl
Die prijs is eigenlijk wel het minimale wat we er voor willen hebben.


Dat vraag ik niet :)

Jij probeert een product te verkopen, haal potentiele kopers over om het te kopen.
Een belangrijk punt is door aan te geven waarom het dat geld waard is.

Een argument als "er is wat van ta maken" is uiteraard niet geldig, overal is wat van te maken.

Smoved.nl
20/05/05, 15:35
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat vraag ik niet :)

Jij probeert een product te verkopen, haal potentiele kopers over om het te kopen.
Een belangrijk punt is door aan te geven waarom het dat geld waard is.

Een argument als "er is wat van ta maken" is uiteraard niet geldig, overal is wat van te maken.

Zoals ik in mijn post hierboven genoemd heb speelt de naamsbekendheid, content, scripts, aantal leden etc. etc. speelt ook een grote rol in de bepaling van de prijs.

Maargoed, als je het er niet voor overhebt, prima :)

coenve
20/05/05, 16:31
Beste Smoved,

Ik heb wel interesse alleen niet voor dat bedrag. Alleen toen ik je website wilde bekijken kon ik die tot mijn verbazing niet bereiken. Als je een website wilt verkopen en je vraagt daar z'n bedrag voor, dien je er minimaal voor te zorgen dat de website draait.

Ik zal een openingsbod doen van 1000 euro.

Smoved.nl
20/05/05, 16:33
Origineel geplaatst door coenve
Beste Smoved,

Ik heb wel interesse alleen niet voor dat bedrag. Alleen toen ik je website wilde bekijken kon ik die tot mijn verbazing niet bereiken. Als je een website wilt verkopen en je vraagt daar z'n bedrag voor, dien je er minimaal voor te zorgen dat de website draait.

Ik zal een openingsbod doen van 1000 euro.

Er is een klein DNS probleempje, zo opgelost.

1000 euro gaat hij zeker niet voor weg, alleen de content is al meer waard.

- Edit
Is inmiddels weer bereikbaar.

XS-24
20/05/05, 18:31
7000/20= 350 maand = 29 jaar voordat je je investereing er weer uit hebt, not done als je het mij vraagt.

Clanhost
20/05/05, 18:53
Naast de bovenstaande rekensom denk ik dat de 'kwaliteit' van de bezoekers ook niet erg hoog is. Voor potentiële adverteerders zal de doorclick ratio van banners bijvoorbeeld zeer laag zijn. Voornamelijk jongeren die op zoek zijn naar gratis goodies. Overgaan tot daadwerkelijke aanschaf van producten van adverteerders zal niet zo hoog zijn in mijn optiek. Met zulke zaken moet je natuurlijk ook rekening houden, statistieken zijn één ding beoordeling ervan een tweede.

kilian
20/05/05, 20:36
7000 euro vragen voor een site met 70 euro bruto ber maand, dat is lef hebben.

Pantsy
20/05/05, 20:53
Ok het is genoeg! De volgende die toch door gaat drammen over de prijs krijgt punten.

janneman
20/05/05, 21:23
Jullie weten allemaal donders goed dat je met bijna 12.000 bezoekers per dag in deze categorie veel meer kunt verdienen dan de gemelde inkomsten, maar jullie proberen simpelweg de prijs te drukken!
Neem een 2e hypotheek of droom verder, als je het startbod niet hebt blijf dan weg uit de thread. En als je het er niet voor over hebt, dan hoef je dus ook niet te reageren.

Yourprofile
20/05/05, 21:23
Edit janneman

BsHosting
20/05/05, 22:25
EDIT JANNEMAN: ALS ER DAN DOOR TWEE MODS GEZEGD WORDT DAT ER GEEN OFFTOPIC GEZWAM MEER GETOLEREERD WORDT HEB JE DAN EEN BORD VOOR JE HOOFD OF NIET??

Yourprofile
20/05/05, 23:34
Origineel geplaatst door mobileman
EDIT JANNEMAN: ALS ER DAN DOOR TWEE MODS GEZEGD WORDT DAT ER GEEN OFFTOPIC GEZWAM MEER GETOLEREERD WORDT HEB JE DAN EEN BORD VOOR JE HOOFD OF NIET??

Heb je ergens last van, ik heb die 2 edits niet gezien omdat ik bezig was met typen maar dit niet echt opschiette en ondertussen de 2moderators hebben gepost. Dus stel je niet zo aan mobileman.

janneman
21/05/05, 09:54
Origineel geplaatst door Yourprofile


Heb je ergens last van, ik heb die 2 edits niet gezien omdat ik bezig was met typen maar dit niet echt opschiette en ondertussen de 2moderators hebben gepost. Dus stel je niet zo aan mobileman.

Voor de duidelijkheid: die tekst is van mij, en niet van mobileman.
De originele tekst heb ik verwijderd, te herkennen aan het intro: Edit Janneman ;)
Ofwel: het is een bericht VAN mij AAN mobileman.

Maar nu geen enkele offtopic post meer!!

antilope
03/06/05, 09:57
7000 euro :) :)

echt dat msn volk van tegenwoordig...
zeker net 18 geworden en je wilt een auto kopen?

altijd makkelijk om te zeggen dat er niet te discussieren valt, wil je handelen of niet? dan moet je ook met de neus op de feiten worden gedrukt. aan gratis plaatjes verdien je niks, en als je ze tegen betaling wil uitgeven, dan bestaat er nog zoiets als beeldrecht. alle plaatjes zijn zo van het internet geplukt. copyright anyone??

Smoved.nl
03/06/05, 10:02
Haha, de site is al verkocht voor € 8.500,- dus begin aub niet te zeuren dat hij dat niet waard is.


echt dat msn volk van tegenwoordig...
zeker net 18 geworden en je wilt een auto kopen?

Tsjah, als je me daarmee wilt vergelijken, prima, maar vind dat behoorlijk kansloos.

Wij wisten echt wel wat de site waard was, 't is natuurlijk altijd net wat de gek ervoor geeft maar goed.

Triloxigen
03/06/05, 10:02
Hij zegt dat hij er iets va 8500,- voor heeft gekregen (lijkt mij ook erg sterk, maar zal me verder een rotzorg zijn ;))

antilope
03/06/05, 10:14
Gefelicititeerd met de verkoop, nu ben jij er van af? ;)
Ik hou de site wel in de gaten, kijken of die 8500 investering het waard wordt.

Smoved.nl
03/06/05, 10:17
Origineel geplaatst door antilope
Gefelicititeerd met de verkoop, nu ben jij er van af? ;)
Ik hou de site wel in de gaten, kijken of die 8500 investering het waard wordt.

Zoals je in de startpost had kunnen lezen hadden we er geen zin meer in, het is niet om "er maar vanaf te zijn".

janneman
03/06/05, 11:26
Heb ik nou te weinig koffie op vandaag, of zie ik nu echt dat er zomaar weer een paar mensen offtopic gaan lopen zwammen c.q. lopen afzeiken?

@antilope: 3 punten kado van mij

@triloxigen: don't push it

@smoved: gefeliciteerd met de verkoop. De site is het waard. Als je gewoon verstand van zaken hebt dan haal je dat er zo uit.

topic closed.