PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontevreden over Websspace



angel_of_light
20/05/05, 11:24
Ik (klant van Websspace) wordt een beetje zat van het flauwe commentaar van Websspace (zoals hier http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=69939) dat je bij downtime je geld terug kunt krijgen. Alles prima hoor, een garantie dat je je geld terugkrijgt etc.
Van een host wordt nog steeds verwacht dat ze up zijn, en dan is alles lager dan 99,9% niet zoals het hoort. Daarnaast heb ik tot nu toe nog geen enkele terugbetaling (vanwege downtime) op mijn rekening gestort gekregen, ondanks dat ik het al meerdere keren gemeld heb.

De support vind ik persoonlijk erg slecht. Ze geven allerlei methodes aan om hen te bereiken (IRC, mobiel nummer, e-mail). Op IRC is de laatste tijd bijna nooit meer iemand aanwezig. De mobiel is bij mij nog nooit beantwoord en de e-mail wordt laat op gereageerd.

Het wordt tijd dat er iemand op staat bij Websspace die de boel op orde brengt. We willen informatie en niet een mailtje dat het weer opgelost is en excuses bla bla. We willen weten waarom de servers er telkens uitliggen en wat voor maatregelen er worden genomen om problemen weer te voorkomen. We willen weten waarom terugbetalingen nog niet betaald zijn. We willen weten waarom er nooit iemand op de IRC aanwezig is en waarom mobiele telefoons niet beantwoord worden. We willen weten waarom er nog steeds geen goed klantenpanel is, wat ons al een half jaar geleden in het vooruitzicht werd gesteld. Zijn de mensen bij Websspace hun hobby een beetje aan het verslonzen?

PS: dank voor de ruimte om even te spuwen :)

Mathieu
20/05/05, 11:28
Heb je al eens geprobeerd om een mailtje te sturen naar hen met deze vragen?

angel_of_light
20/05/05, 11:33
Origineel geplaatst door Mathieu
Heb je al eens geprobeerd om een mailtje te sturen naar hen met deze vragen?

Ik heb regelmatig hen gemaild, en geprobeerd via IRC / telefoon contact te krijgen. Op mailtjes krijg je vaak erg algemene antwoorden of helemaal geen antwoord.

En nee, deze specifieke vragen heb ik niet gesteld aan ze. Deze post is meer bedoeld om mijn ervaringen te delen. Ik ben benieuwd of er meer klanten zijn van Websspace met deze ervaringen.

AlfaHosting
20/05/05, 11:43
Origineel geplaatst door Mathieu
Heb je al eens geprobeerd om een mailtje te sturen naar hen met deze vragen?

Hij geeft het toch zelf aan in zijn reaktie :

"Daarnaast heb ik tot nu toe nog geen enkele terugbetaling (vanwege downtime) op mijn rekening gestort gekregen, ondanks dat ik het al meerdere keren gemeld heb."

Mathieu
20/05/05, 11:45
Ik zei: een mail met DEZE vragen hé.. :) :)

angel_of_light
20/05/05, 12:28
Geen ruzie maken jongens, ik vond het een legitieme vraag van Mathieu :)

Mathieu
20/05/05, 12:29
Wij maken nooit ruzie hier.. :)
Maar nu best terug ontopic?

AlfaHosting
20/05/05, 13:13
Origineel geplaatst door angel_of_light
Geen ruzie maken jongens, ik vond het een legitieme vraag van Mathieu :)

Je noemt wel snel iets 'ruzie' :)

AlfaHosting
20/05/05, 13:15
Hier wordt je wellicht al iets wijzer van :

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1626

Unixadmin
20/05/05, 13:44
Slechte zaak van Webspace dan. Ze garanderen 100% uptime anders geld teurg. Ik vind het al een beetje twijfelachtig als een hosting provider 100% uptime garandeert. Dat is zo goed als onmogelijk. Dat is vragen om problemen, vind ik.

Websspace
20/05/05, 14:36
angel_of_light:

Er staan 0 mails in de support queue, de mobiele telefoon staat aan. Ik nodig je uit om gewoon een mail te sturen of te bellen.

De uptime garantie is er. Halen we geen 100%, dan krijg je geld terug. DAT is de garantie, en daar houden we ons aan. Alleszins beter dan "extra dataverkeer" dat je toch niet kan gebruiken, niet?

Je kan me altijd persoonlijk bereiken op jan@websspace.com

Anonieme zwartmakerij, daar houden we niet zo van. Daar zijn we de laatste tijd al genoeg slachtoffer van (ja, ook op Webhosters.nl). We weten natuurlijk wel wie, maar veel is er niet aan te doen.

angel_of_light
20/05/05, 15:09
Origineel geplaatst door Websspace
angel_of_light:

Er staan 0 mails in de support queue, de mobiele telefoon staat aan. Ik nodig je uit om gewoon een mail te sturen of te bellen.


Dit is natuurlijk gewoon een moment opname, net als mijn ervaringen ook momentopnamen zijn. Wil niet zeggen dat deze momentopnamen mijn ervaringen weerleggen.



De uptime garantie is er. Halen we geen 100%, dan krijg je geld terug. DAT is de garantie, en daar houden we ons aan. Alleszins beter dan "extra dataverkeer" dat je toch niet kan gebruiken, niet?


Ik heb niet gezegd dat jullie geen uptime garantie hebben, hoewel ik van het geld terug tot nu toe nog niks gezien heb. Daarnaast heb ik liever gewoon dat mijn website in de lucht is. Dat kan ik beter gebruiken dan uptime "garantie" of "geld terug".




Anonieme zwartmakerij, daar houden we niet zo van. Daar zijn we de laatste tijd al genoeg slachtoffer van (ja, ook op Webhosters.nl). We weten natuurlijk wel wie, maar veel is er niet aan te doen.

Apart dat je dit als zwartmakerij benoemt. Het enige wat ik doe is dit forum gebruiken waarvoor het bedoeld is, namelijk mijn ervaringen delen. Zwartmakerij is volgens mijn woordenboek liegend kwaadspreken / iemands naam door het slijk halen / etc. Vreemd dat je op die manier over (naar mijn idee terechte) kritiek van je klanten spreekt.

Als je dit soort kritiek wilt voorkomen, is het misschien tijd om eens echt te luisteren naar de signalen van je klanten.

Blijft mijn vraag aan mijn collega-klanten of jullie dezelfde ervaringen hebben. De informatie op webhosters.nl had ik al gezien, ik zocht hier naar andere / meer klanten van Websspace.

Websspace
20/05/05, 15:38
Wij luisteren naar onze klanten, en nemen dan ook stappen om onze service te verbeteren.

Zo is er onlangs een extra serverbeheerder aangenomen, en wordt bij een storing ook meteen gecommuniceerd wat het probleem is/was.

Wat betreft de uptime: wij zijn een zeer goedkope webhosting provider. Toch hebben we Xeon servers in NL, leveren we de beste service die we kunnen aan zo'n lage prijs, en daarbij geven we nog eens een deel van je geld terug als we géén 100% uptime halen! Hoeveel providers doen dat?

Ik wil vooral duidelijk maken dat we bij Websspace open staan voor kritiek, maar dat hoeft niet op een forum en zeker niet op deze manier. Want in mijn ogen is het onterecht, ja.

handy
20/05/05, 16:32
Ben wel benieuwd hoe die 100% garantie werkt. Is dat exclusief onderhoud/migratie etc etc? Want zelf met Unix servers haal ik eigenlijk niet 100% ...

Just curious :)

Websspace
20/05/05, 17:10
De uptime garantie telt natuurlijk enkel effectieve downtime, die niet op voorhand aangekondigd werd. Storing, dus.

Maar dan nog is het een mooie garantie, want als er wat fout gaat krijg je dus je aankoopbedrag deels teruggestort.

Triloxigen
20/05/05, 19:39
Waarom praat je constant over 'deels' en niet over een constant getal?

Websspace
20/05/05, 20:06
Omdat het een percentage van het maandelijks betaald bedrag betreft, afhankelijk van het percentage behaalde uptime

tot 97% uptime voor 100% krediet

PC-Group
20/05/05, 20:09
Origineel geplaatst door Websspace
Omdat het een percentage van het maandelijks betaald bedrag betreft, afhankelijk van het percentage behaalde uptime

tot 97% uptime voor 100% krediet


Volgens mij lees jij deels over uitspraken heen, want topic starter noemde al dat jullie dit wel beloven maar hij nog nooit geld terug gezien heeft.

TSG-Hans
20/05/05, 20:17
Origineel geplaatst door Websspace
Ik wil vooral duidelijk maken dat we bij Websspace open staan voor kritiek, maar dat hoeft niet op een forum en zeker niet op deze manier. Want in mijn ogen is het onterecht, ja.

Het feit dat jij van dit forum gebruik maakt om je diensten aan te prijzen, maakt dat je klanten het volste recht hebben op dit forum hun ervaringen, negatieve en positieve, te delen.

Websspace
20/05/05, 20:53
Origineel geplaatst door PC-Group

Volgens mij lees jij deels over uitspraken heen, want topic starter noemde al dat jullie dit wel beloven maar hij nog nooit geld terug gezien heeft.

Ik wacht nog altijd op een mail van de topicstarter. We raken er vast wel uit.

AlfaHosting
20/05/05, 22:44
Origineel geplaatst door PC-Group



Volgens mij lees jij deels over uitspraken heen, want topic starter noemde al dat jullie dit wel beloven maar hij nog nooit geld terug gezien heeft.

Dat idee had ik ook.

Websspace
20/05/05, 23:57
Origineel geplaatst door Mario


Dat idee had ik ook.

Dit begint een beetje belachelijk te worden. Zoals gezegd: het is geen enkel probleem om gebruik te maken van de uptime garantie, en ik wacht nog altijd op een simpele mail of een telefoontje van de topicstarter om dit op te lossen.

Maar nee, er moet geklaagd worden op het forum om Websspace in een slecht daglicht te stellen, en alle heilige boontjes hebben natuurlijk hun oordeel klaar.

AlfaHosting
21/05/05, 09:55
Origineel geplaatst door Websspace


Dit begint een beetje belachelijk te worden. Zoals gezegd: het is geen enkel probleem om gebruik te maken van de uptime garantie, en ik wacht nog altijd op een simpele mail of een telefoontje van de topicstarter om dit op te lossen.

Maar nee, er moet geklaagd worden op het forum om Websspace in een slecht daglicht te stellen, en alle heilige boontjes hebben natuurlijk hun oordeel klaar.

Even kalmeren ... ik wil je helemaal niet in een slecht daglicht stellen. Ik ken trouwens iemand die bij jullie gehost is en tevreden is, dus dat is het helemaal niet. Ik wilde gewoon maar even aanhalen dat je naast de vraag aan het antwoorden was. En de vraag was dat na verschillende malen klagen hij nog geen geld ontvangen had.

De opmerking is dus bedoelt om je daarop te wijzen. Anders gaat men denken dat je gewoon rond het feit heen aan het praten bent.

pionier
21/05/05, 11:42
Origineel geplaatst door Websspace


Dit begint een beetje belachelijk te worden. Zoals gezegd: het is geen enkel probleem om gebruik te maken van de uptime garantie, en ik wacht nog altijd op een simpele mail of een telefoontje van de topicstarter om dit op te lossen.

Maar nee, er moet geklaagd worden op het forum om Websspace in een slecht daglicht te stellen, en alle heilige boontjes hebben natuurlijk hun oordeel klaar.

Door de topicstarter is al aangegeven dat er op zijn mailtjes niet gereageerd wordt. Het is duidelijk dat de klant zeer ontevreden is.
Is het voor jouw dan zo moeilijk om zelf eens eens contact op te nemen met de topicstarter? En te proberen om weer een tevreden klant terug te krijgen.
Nu is er een patstelling ontstaan waar je op deze manier never uitkomt.
Ik zelf zou al lang geprobeerd hebben om zelf met de klant in contact te komen door zelf het initiatief te nemen. Ik neem aan dat je wel gegevens zoals een telefoonnummer van hem hebt en al zeker een mailadres.
Ik vraag me eigenlijk af wie hier nu de wijste is van jullie twee. Fouten worden er nu eenmaal gemaakt maar probeer deze fouten te overwinnen en probeer er van te leren.

Websspace
21/05/05, 13:26
Ik weet niet wie de topicstarter is, daarom...

En mail wordt altijd binnen een redelijke termijn (24u) beantwoord, daarom maak ik me boos. De beweringen in dit topic kloppen gewoon niet.

AlfaHosting
21/05/05, 18:25
De topicstarter zou best nu eerlijk even mailen waardoor alles netjes kan opgelost worden.

Remigius
21/05/05, 18:30
Misschien dat de TS ook nog even kan reageren en aan kan geven of alles nu opgelost is?

Unixadmin
21/05/05, 20:58
Origineel geplaatst door Remigius
Misschien dat de TS ook nog even kan reageren en aan kan geven of alles nu opgelost is?
Dat zal wel netjes zijn, ja

izdesign
22/05/05, 12:08
Maar ik ben ook klant bij websspace.com maar sinds de verhuizing ben ik ook niet tevreden, sinds toen was er veel downtime etc, en ze gaan neit overstappen naar php 5 :S dat vind ik nog het raarste van alles

eMiz0r
22/05/05, 12:14
Origineel geplaatst door izdesign
en ze gaan neit overstappen naar php 5 :S dat vind ik nog het raarste van alles

Gok dat ruim 70% van de hosters (als het niet meer is) nog geen PHP5 aanbiedt ;) Niks raars aan.

AlfaHosting
22/05/05, 12:17
Origineel geplaatst door eMiz0r


Gok dat ruim 70% van de hosters (als het niet meer is) nog geen PHP5 aanbiedt ;) Niks raars aan.

Ik denk dat het zelfs een pak meer is.

AlexanderOnline
22/05/05, 21:55
werkt prima bij ons, al waren bij de overstap wel wat vreemde dingen die niet meer werkte. Maar het is een keus van de host, je hebt hosting met versie 4 genomen, ze zijn niet verplicht om up te grade

angel_of_light
23/05/05, 15:05
Bij deze reactie van TS en weer on-topic:

Ik start hier geen topic om een probleem op te lossen met mijn hoster. Daarvoor gebruik ik de beschikbare kanalen. Een mailtje naar Websspace om gebruik te maken van de niet-goed-geld-terug-garantie is allang verstuurd. Zoals ik al aangaf, het wachten is nog op het geld. Maar nogmaals, als het me daarom ging, had ik wel gebeld of een mailtje gestuurd.

Ik verwachte hier eigenlijk reacties van mede-klanten om te zien of zij soortgelijke / verwachtingen hadden. Ik vraag me dan bijvoorbeeld af of het onredelijk is om een hogere uptime te verwachten. Of bijvoorbeeld om van je host te verwachten dat je antwoord krijgt op de gestelde vragen in de eerste post.

Ik heb nu al twee maal meegemaakt bij een goedkopere host dat er op een gegeven moment iets mis gaan (voorbeelden zijn dat mijn eerste host er met het geld vandoor ging, de tweede host werd plots overgenomen en de prijzen werden verdubbeld). Dat zegt uiteraard niks over Websspace, ik ben gewoon voorzichtiger en reageer nu snel op mogelijke problemen. Dat is ook een reden dat ik hier op het forum vragen ga stellen.

Ik heb Websspace indertijd gekozen om de goeie beloften die werden gedaan, mooie prijzen en omdat ik een klein startend bedrijf wilde steunen. Nu begin ik echter een beetje ontevreden te raken en niet alleen over het product wat geleverd wordt, maar voornamelijk de service / het klantcontact.
Ook wilde ik wel eens weten of er hostingbedrijven zijn die mijn vragen onredelijk vinden en vinden dat ik een lastige klant ben :)

Of is het verkeerd dat ik dit soort vragen hier stel en had ik ze aan Websspace moeten stellen? Ik ben een tijd geduldig geweest en verwachtte eigenlijk antwoord van henzelf op mijn (nog niet gestelde) vragen. Het lijkt mij dat je als bedrijf graag je klanten op de hoogte houdt van wat er gebeurt, ook al is zijn het misschien vervelende dingen. Het is voor klanten lastiger om niks te horen dan problemen maar te moeten slikken zonder verdere communicatie erover.
Ik moet eerlijk zeggen dat we de laatste twee storingen een mail kregen hierover. Is het teveel gevraagd om inzicht te krijgen in de exacte oorzaken van de problemen?

Ik had niet verwacht om hier een verhitte discussie met Websspace zelf te krijgen, en dat is ook niet mijn intentie geweest. Als ik dat had gewild, had ik wel contact met hen opgenomen. Ik vraag me gewoon oprecht af of mijn verwachtingen irreeel / onredelijk zijn. Daarnaast, zoals ik in begintopic al zei, vond ik het irritant worden dat Websspace maar blijft 'zwaaien' met de 100% uptime garantie. Het is op zich heel mooi, maar dat wil niet zeggen dat elke klant daardoor ook heel tevreden is.

AlfaHosting
23/05/05, 15:08
Een 100% garantie is nooit mogelijk of je moet natuurlijk allerlei zaken gaan uitsluiten. Je schept natuurlijk hoge verwachtingen door het aan te kondigen waardoor de ontevredenheid alleen nog toeneemt als het niet zo vlot loopt.

AlexanderOnline
23/05/05, 15:55
Origineel geplaatst door Mario
Een 100% garantie is nooit mogelijk of je moet natuurlijk allerlei zaken gaan uitsluiten. Je schept natuurlijk hoge verwachtingen door het aan te kondigen waardoor de ontevredenheid alleen nog toeneemt als het niet zo vlot loopt.
Websspace zegt, zver ik altijd gehoord heb, dat het het streven is, en bij het niet halen een vergoeding (vind ik erg redelijk). Natuurlijk moet er niet gedaan worden alsof de klant geen verstand heeft, kan niemand meer zelf even nadenken hoe dat zit?

Seb
23/05/05, 18:06
Mijn ervaring is van redelijk naar negatief (zie ook topic http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=69939). Ik heb het idee ze (vooral in het begin) wel hun best proberen te doen, maar er gaat niet steeds meer mis. Mijn laatste verzoek om geld terug te krijgen is wel zeer netjes gebeurd. Echter mijn andere verzoeken om geld terug te vragen niet omdat zij zeer scherp aanhouden dat je binnen acht dagen moet reageren. In de eerst maand dat ik lid was ging er iets fout hun kant waardoor mijn site 2 dagen later pas live kon gaan. Hierbij heb ik nog dezelfde maand gereageerd maar geen geld terug gekregen.

Seb
23/05/05, 18:11
BTW Ik heb een reseller account. Het geld vind ik ook niet het meest belangrijk, maar wel het regelmatig (meerdere keren peer maand) wegvallen van sub (domein) namen. En dan bedoel ik meer dan een uur, meestal meer dan dagdeel.

AlfaHosting
23/05/05, 20:34
Origineel geplaatst door AlexanderOnline

Websspace zegt, zver ik altijd gehoord heb, dat het het streven is, en bij het niet halen een vergoeding (vind ik erg redelijk). Natuurlijk moet er niet gedaan worden alsof de klant geen verstand heeft, kan niemand meer zelf even nadenken hoe dat zit?

Ik denk dat iedere host streeft naar zo weinig mogelijk downtime .. Iets anders zou me vreemd lijken :)

t.bloo
24/05/05, 00:07
Ik vond het niet normaal al die donwtime en ben er gewoon weg nu. Ook een jeugdig bedrijfje waar ik met andere accounts zat dat bij hun reseller was daar ben ik nu weg. Ze zwaaien allemaal met hun uptime garantie maar weten vaak zelf niet waarom ze down zijn. Dat past niet bij elkaar he, grote woorden maar niet genoeg kennis of onderbouwing om er iets van waar te maken. Ik heb ook nooit geld terug gezien maar er ook niet om gevraagd (van een kale kip kun je niet plukken of zo iets). Ik heb wel regelmatig aanbod gehad op korting een volgende maand of.

Jos2
24/05/05, 23:03
:X Ook ik ben klant (reseller-account, maar ik ben geen reseller) van Websspace, maar ik heb nog nooit problemen gehad met het uitbetalen van het "down-time-geld". Meestal is het binnen een paar dagen binnen, en als je pech hebt duurt het iets langer omdat het uit België komt. Over dit verschuldigde bedrag waren ze tegenover mij altijd erg reëel.

marijn79
26/05/05, 00:01
Wie meet die Uptime?

Want ik kan ook wel 100% uptime garanderen en het zelf meten vervolgens.

Das hetzelfde al Amerika dat zelf onderzoek doet naar martelingen van gevangen in Irak. Niet objectief dus.

angel_of_light
26/05/05, 08:29
Je kunt de uptime van de servers van Websspace zien op

http://status.websspace.com

Aan de uptime percentages te zien klooien ze daar niet in. Daarnaast check ik ook vaak deze pagina op het moment dat mijn site eruit ligt en staat er dan ook dat de server down is.

remko
26/05/05, 09:01
hmm, hoop onvrede.
Toch even iets positiefs eraan toevoegen.

Over de uptime kan ik nog niet veel zeggen omdat ik pas sinds kort een tijdelijk account daar heb. Vind de support wel heel goed.

Last-minute account geregeld, bereikbaar tot 1:00 's avonds. Rond 21:00 gebeld en om 21:15 de inloggegevens in huis. Oke, het was een hoster-helpt-hoster situatie maar toch... ;)

TiMMiEJ
01/06/05, 12:56
op iedere server is geen 100% uptime gehaald :/

AlexanderOnline
01/06/05, 17:01
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
op iedere server is geen 100% uptime gehaald :/
Dat is ook niet altijd te verwachten van een (goedkope) host, mijn ervaring leert is dat het door een paar kleine dingetjes heel even voor kan komen, en als-ie om 3 uur snachts eruit gaat en je om 4 uur weer upbrengt, dan zit je al aan een uur..