PDA

Bekijk Volledige Versie : WizBiz Hosting, Scripting & Design te koop?



Anoniem
19/05/05, 14:00
Ik zit er serieus aan te denken om mijn bedrijf (WizBiz Hosting, Scripting & Design (http://www.wizbiz.nl) ) te verkopen.
WizBiz heeft 109 Hosting klanten die samen per jaar 19989.72 Excl btw inbrengen.
De meeste hiervan hebben een 25 MB account voor 9,- per maand excl. BTW.
Een aantal 50 MB voor 15,- per maand excl. BTW.
Een aantal meer schijfruimte voor een afgesproken bedrag en twee resellers, 1 van 50,- per maand en 1 van 60,- per maand.
WizBiz heeft 380 domeinnamen in beheer en registreerd per maand er ongeveer 15 per maand bij (meestal NL).
Per maand worden er ongeveer 5 website gemaakt en ongeveer 4 webwinkels afgeleverd.
De webwinkels worden voor 250,- excl btw geïnstalleerd afgeleverd.
En hou het op 2 overige scripts per maand.
Omzet tot 19-05-05 34.165,03 incl.
De reden dat ik het verkoop is dat ik er geen plezier meer in heb en dat ik me op een andere bedrijfstak ga storten.
De klanten die ik nu heb zijn al jaren klant bij mij en zijn zeer trouw.
Het feit dat WizBiz niet met contracten werkt geeft een gevoel van vertrouwen, de klanten kunnen heel makkelijk weg maar willen dit niet, gelukkig
WizBiz heeft geen eigen servers maar huurt de ruimte van een andere partij voor een 250,- excl btw. per maand.
Bij de overname zullen alleen de klanten, opdrachten en goodwill overgaan, verplichtingen hou ik bij me en werk ik netjes af.
Dus bij de overname een schoon bedrijf met tevreden klanten.
Wel wil ik de overname meemaken en medebegeleiden, om zo te zorgen dat alle klanten mee gaan.
Ik hebt klanten die best willen betalen voor hosting en dus geen budgetmensen.

Wat reactie's van mijn klanten in mijn gastenboek (http://www.wizbiz.nl/main/gastenboek/index.php)

Mijn portfolio (http://www.ispwizbiz.info/portfolio.htm)

InstantXs
19/05/05, 14:06
En wat is precies je vraag? ;)

Anoniem
19/05/05, 14:11
Eh, Wie er intresse heeft misschien? of is dat niet duidelijk :p

Dennis
19/05/05, 14:23
@InstantXS: Vraagprijs?

Dit is gewoon een veiling van een webhostingbedrijf.

Kun je ons eventueel een richtprijs geven?

Anoniem
19/05/05, 14:28
Hoe bedoel je "een veiling van een webhosting bedrijf"?
Je vraagt me net in een PM een richtprijs, omdat ik die niet heb en aangeef dat ik kijk wat iemand er voor over heb is het in 1x een veiling?
Gaat mij niet om wie het meest biedt, dat gaf ik via de PM ook al aan, gaat mij om een marktwaarde, ik heb geen flauw idee wat het waard is, dus ik kan wel wat roepen, maar dan ga ik dat doen op basis van een jaaromzet.

InstantXs
19/05/05, 14:33
Volgens mij begreep dennis mijn vraag niet helemaal. ;)

Dennis
19/05/05, 14:34
Origineel geplaatst door Claudio
Hoe bedoel je "een veiling van een webhosting bedrijf"?
Je vraagt me net in een PM een richtprijs, omdat ik die niet heb en aangeef dat ik kijk wat iemand er voor over heb is het in 1x een veiling?Ik heb je geen PM gestuurd? Je wil je bedrijf toch verkopen aan diegene die 't meeste bied? Dus is het een veiling?


Origineel geplaatst door InstantXs
Volgens mij begreep dennis mijn vraag niet helemaal. ;) Klopt inderdaad.

Anoniem
19/05/05, 14:41
Auw, sorry....mijn fout, had niet gezien dat het een andere afzender was :-)

Triloxigen
19/05/05, 15:35
Maar wordt de naam nu ook mee verkocht?

Zelf vind ik het overigens zeer goed passen bij het huidige Webzilla & Triloxigen.nl.
Maar ik denk dat de vraagprijs een te groot risico vormt.

Hoe zit dat verder met de aangeboden templates, want dat zijn templates van templatemonster die je niet zomaar mag verkopen.

Anoniem
19/05/05, 15:58
De naam en bijbehorende website gaan mee in het verhaal, dat lijkt me wel zo prettig voor mijn klanten.
Ik wil ook graag de begeleiding meemaken zodat ik mijn klanten kan overtuigen dat de overnemende partij een goede keus is en zodiende geen klanten verlies te krijgen.
Tja, de templates is een eigen keuze, maar daar kan iemand neerzetten wat hij of zij wilt.
En de prijs, lijkt mij behoorlijk reeel omdat dit aantoonbare cijfers zijn waar het afgelopen jaar mee gewerkt is.
Anders had ik net zo goed losse hostingklanten kunnen verkopen, maar daar ben ik niet op uit.
Ik heb al jaren een goede reputatie bij mijn klanten opgebouwd en denk dat dat ook wat waard is, opdrachten komen spontaan binnen, de meeste via een reeds bestaande klant ect ect.

Triloxigen
19/05/05, 17:02
Je zegt dat de prijs reeel is, maar je hebt toch nog geen prijs genoemd?
Ik bedoelde overigens dat ik verwacht dat de vraagprijs te hoog zal zijn.
(Waarbij ik doel op het risico, niet dat het daadwerkelijk te hoog is).

Anoniem
19/05/05, 17:07
De prijs zal ergens tussen de 30 a 40 zitten.
Maar welk risico doel je op?

Triloxigen
19/05/05, 17:12
30.000 a 40.000?
Ok, dat valt in alle gevallen onder 'te hoog'.

Ik doel op het risico van de inkomsten die er geweest zijn, die kunnen terug vallen. :)

Anoniem
19/05/05, 17:29
Tja, "te hoog" dat zou kunnen, maar is berekend op basis van 7 a 8 maanden omzet, dat is beter dan een jaaromzet.
Ik ga niet uit van inkomstendaling, of je moet de klanten wel heel rot behandelen :)
Ik wil je ook wel uitnodigen zodat je de cijfers hier kan zien, ik denk dat je het dan met mij eens bent.

Pantsy
19/05/05, 21:58
Hoelang bestaat het bedrijf? Hoelang staan de klanten al onder contract? Als dit niet minsten 5 jaar is, dan is 30-40K te hoog gegrepen vrees ik.

Wij hebben wellicht intresse, ik zal morgen in de loop van de dag proberen mijn vragen op papier te zetten voor je.

Anoniem
19/05/05, 22:16
3,5 jaar, geen contracten.
Oftewel, als mijn klanten geen vertrouwen gehad hadden, waren ze allang weggeweest, en dat met mijn prijzen ;)

fiko
19/05/05, 22:47
Als onze kapitalist TrancePitt het niet doet, dan doe ik het wel voor dat bedrag!

Dit is echt lekker makkelijk geld verdienen met zo'n top verse bedrijf!!

Vraag van Janneman: heb je ook iets nuttigs te vertellen op dit forum?

Dillard
20/05/05, 01:37
Claudio,

Ik ben serieus geinteresseerd om hier even wat dieper naar te kijken. Odon Internet is evenals jullie een serieuze onderneming met naast de hostingactiviteiten een uitgebreide ontwikkelingstak.

Is het mogelijk om een afspraak te maken voor een persoonlijke kennismaking, waarbij we in alle rust alle facetten kunnen bespreken ?

Met vriendelijke groet,

Dillard Blom

Anoniem
20/05/05, 10:59
Beste Dillard,

Uiteraard wil ik verder praten in een persoonlijk gesprek.
Kan jij wat data´s doormailen op kantoor@WizBiz.nl ?

WebBizz
20/05/05, 13:27
Wat waren de omzet en winst in 2004? Aan omzetcijfers alleen heb je niets, wat er na aftrek van de kosten overblijft is minstens zo belangrijk.

Anoniem
20/05/05, 14:30
2004 is bij ons nog niet afgrond, boekhouder is er mee bezig.
Natuurlijk kunnen we in een gesprek het e.a. tonen

xSeries
21/05/05, 23:27
Staat het geheel nog te koop ? Of ben je in gesprek met mogelijke overnamekandidaten ?

Ik zie nl dat de laatste post al een paar dagen geleden was.

Anoniem
21/05/05, 23:38
Ben in gesprek met een aantal geschikte kandidaten.
Zo snel verkopen gaat niet en zou ik ook niet willen, wel mijn klanten en bedrijf op een normale manier overzetten :)

xSeries
21/05/05, 23:43
Laat het even weten aub (per PM of email) wanneer je er niet uit komt ;-)

fcolor
06/06/05, 23:46
Hallo, Is dit bedrijf nog steeds te koop omdat we maar niks horen dat het verkocht is ?

Anoniem
06/06/05, 23:53
Bijna :-)
Wil pas sluiten als alles rond is, maar ik heb nu wel de laatste besprekingen met de laatste partner

dopi84
09/06/05, 18:33
En wie is dat?

Ben wel benieuwd. Succes in ieder geval.

Anoniem
09/06/05, 21:14
Alles is rond.
Koper wenst onbekend te blijven, maar dat vind ik begrijpelijk.
Wil iedereen bedanken voor de aandacht en natuurlijk een leuke tijd en jullie hebben een concurrent minder :-)

Pantsy
09/06/05, 22:15
Slotje erop zou ik zeggen :)