PDA

Bekijk Volledige Versie : Contract template shared webhosting



Silverback
17/05/05, 12:57
Heeft er iemand misschien een compact (max. 1 A-4tje) contract shared webhosting als voorbeeldtemplate die klaar is voor gebruik? Of weet iemand misschien waar deze gratis online te vinden is? Ik kan zelf wel ergens iets aanvragen maar dat vind ik niet erg netjes alleen voor die reden...

renekosterman
17/05/05, 18:58
Het is niet gratis maar je zou mss even contact op kunnen nemen met ICTRecht (http://www.ictrecht.nl).

fiko
17/05/05, 21:35
Ben jij van plan het te kopen silverback van www.ictrecht.nl? zoja, wil je het daarna dan hier op het forum plaatsen, zodat wij het lekker kosteloos kunnen downloaden.

Sander-
17/05/05, 21:51
Fiko wat ben jij een hopeloos geval zeg... Die dingen maken en uitzoeken kost geld, wees dan niet zo lame dat jij dat niet eens ervoor over hebt.

Verder zijn er wat bedrijven die het niet erg vinden als je hun zooi overneemt, maar ik denk dat de ICT-Recht oplossing het mooiste en netste is, kost relatief weinig (max 100 euro) en levert veel op

renekosterman
17/05/05, 21:57
Silverback houd er ook rekening mee dat een goed contract je een hoop geld kunt schelen en dat het daarom zeker geen weggooid geld is.

Silverback
18/05/05, 12:22
Ik vraag zelf wel even ergens 2 offerte's/contracten voor shared hosting op dan.

Veel geld kosten?

1). Het enige dat er kan gebeuren zonder goed contract is dat de klant zijn nieuwe factuur niet betaalt en dat ik hem dan maar afsluit. Maar dit is precies ook de reden dat ik het nu altijd netjes met een contract ga doen. In het verleden heb ik wel eens een aantal accounts opgezet waarbij geen contract opgesteld was. Alles moest snel snel of het ging via een bekende van een bekende, dus dat zat wel snor dacht ik. Klanten waren supertevreden en daarna is het er niet meer van gekomen een contractje op te stellen met deze klanten. En wat hoor je dan opeens na 3 jaar tevreden hosting als je weer de factuur voor het vierde jaar stuurt? "Meneer ik ga deze factuur niet betalen want ik host al ergens anders". "O bent u wegverhuisd? Waarom heeft u dan niet opgezegd?" "Ik hoef niets te betalen, laat me maar eens een handtekening zien dat ik ergens een contract getekend heb!". Jeetje, echt stank voor dank dit, en dat zijn nou net de klanten waarvoor je je altijd extra uitgesloofd hebt.

2). Indirecte kosten zoals inkomstenderving of bedrijfsstagnatie bij het uitvallen van de web- of mailserver worden sowieso niet gedekt door ons. Dat staat ook in de ALV. Dan nemen ze maar een eigen server. Maar het is natuurlijk altijd goed als dit soort dingen superduidelijk in het webhostingcontract vermeld zijn.

Santario
19/05/05, 05:38
Origineel geplaatst door fiko
Ben jij van plan het te kopen silverback van www.ictrecht.nl? zoja, wil je het daarna dan hier op het forum plaatsen, zodat wij het lekker kosteloos kunnen downloaden.

Zielig...

Silverback
19/05/05, 12:06
Denk dat ik dan meteen een rechtszaak van die gasten aan me broek heb hangen :)

Silverback
20/05/05, 12:25
Maarre, ik vind het best wel raar overigens: NIET 1 sample contractje en dat op een webhostingforum :)

jinxedworld
20/05/05, 12:31
Iedereen heeft zijn eigen contracten gespitst op zijn eigen onderneming. Je kan wel een voorbeeld contract kopieeren, maar dan heb je er nog geen bal aan als je deze niet 3 keer over de kop haalt en naar je eigen zaak vormt.

Unixadmin
20/05/05, 14:02
Origineel geplaatst door fiko
Ben jij van plan het te kopen silverback van www.ictrecht.nl? zoja, wil je het daarna dan hier op het forum plaatsen, zodat wij het lekker kosteloos kunnen downloaden.
Dit forum leent zich niet voor voor dit soort illegale praktijken. :mad:

PowerSp00n
20/05/05, 14:06
Origineel geplaatst door fiko
Ben jij van plan het te kopen silverback van www.ictrecht.nl? zoja, wil je het daarna dan hier op het forum plaatsen, zodat wij het lekker kosteloos kunnen downloaden.

Is er dan niemand hier die hier iets sarcastisch achter ziet? :#....

Santario
20/05/05, 20:13
Origineel geplaatst door PowerSp00n


Is er dan niemand hier die hier iets sarcastisch achter ziet? :#....

Euhhh... nee? ;)

Silverback
22/05/05, 15:30
Vooral niet al te letterlijk overnemen, hier de terms van B-One, begint als volgt: "Een abonnement op een webhotel van B-One"...

ICTRecht
23/05/05, 19:20
Silverback,

Door dit document te posten, ben je bezig met het (bewust) openbaarmaken. De link naar het document is immers een openbaarmaking. Daarbij is het document auteursrechtelijk beschermd.

Kortom na alle waarschuwingen heb je evengoed onrechtmatig gehandeld. Inbreuken op het auteursrecht zijn strafbaar.

Ik citeer uit een vorige post:
"Denk dat ik dan meteen een rechtszaak van die gasten aan me broek heb hangen". Ja, dit kan nog steeds.

Santario
23/05/05, 23:05
Origineel geplaatst door Silverback
Vooral niet al te letterlijk overnemen, hier de terms van B-One, begint als volgt: "Een abonnement op een webhotel van B-One"...

Denk niet dat B-One dit een toffe zet zal vinden....

Silverback
31/05/05, 17:52
Origineel geplaatst door ICTRecht
Silverback,

Door dit document te posten, ben je bezig met het (bewust) openbaarmaken. De link naar het document is immers een openbaarmaking. Daarbij is het document auteursrechtelijk beschermd.

Kortom na alle waarschuwingen heb je evengoed onrechtmatig gehandeld. Inbreuken op het auteursrecht zijn strafbaar.

Ik citeer uit een vorige post:
"Denk dat ik dan meteen een rechtszaak van die gasten aan me broek heb hangen". Ja, dit kan nog steeds.

De link naar het document is net zo openbaar als het document zelf op https://www.b-one.net/static/terms/terms_nl.pdf

Ik begrijp ook niet over welke "alle waarschuwingen" je het hebt. Verder kom ik in het document niets tegen over een verbod op openbaar maken. In andere documenten staat dat er vaak wel bij maar hier totaal niet.

Bij jullie zal ik in elk geval zeker nooit een dienst afnemen...

Santario
31/05/05, 18:40
Origineel geplaatst door Silverback


De link naar het document is net zo openbaar als het document zelf op https://www.b-one.net/static/terms/terms_nl.pdf

Ik begrijp ook niet over welke "alle waarschuwingen" je het hebt. Verder kom ik in het document niets tegen over een verbod op openbaar maken. In andere documenten staat dat er vaak wel bij maar hier totaal niet.

Bij jullie zal ik in elk geval zeker nooit een dienst afnemen...

Alsof op je rijbewijs ook staat dat je niet door rood mag rijden....

Laat me raden: illegale software gebruiken vind jij net zo gewoon en ook zeker niet strafbaar omdat de ontwikkelaars al genoeg verdienen? Pffff.... over op een professionele wijze een bedrijf runnen gesproken...

Trouwens, op alle documenten berust auteursrecht, dit hoef je niet ook nog eens apart te vermelden.

froggie
31/05/05, 19:48
Op ieder document, of het er expliciet opstaat of niet, berust het copyright van de originele auteur. Het document kopieren/aanpassen/gebruiken weet ik het zonder toestemming van die auteur schendt deze rechten en is strafbaar. Punt.

Doe nou niet zo moeilijk en laat gewoon zo'n document voor je opstellen.

Silverback
31/05/05, 20:01
Origineel geplaatst door Santario

Laat me raden: illegale software gebruiken vind jij net zo gewoon en ook zeker niet strafbaar omdat de ontwikkelaars al genoeg verdienen?

Mag ik vragen waar dit op slaat?!?

Anders moet een MOD het attachment maar weghalen als die het niet vindt kunnen; ikzelf kan het niet meer doen helaas...

Remigius
31/05/05, 20:02
OF doe het zelf OF laat het doen, maar betaal er dan gewoon netjes voor. Ik vind dit allemaal echt nergens over gaan.

Als je het zelf doet, een paar tips:
- Bepaal welke onderdelen erin moeten komen
- Maak een eerste versie met eenvoudige tekst
- Kijk bij anderen hoe je dit goed kunt verwoorden (dus niet alles overnemen en alleen de naam aanpassen)
- Laat het nakijken door bijv. ICT Recht. Dit kost je neem ik aan minder dan dat ze het helemaal voor je gaan maken.

frvge
31/05/05, 20:48
Ik vind dat al die disclaimers en AV best veel op elkaar lijken...

Santario
31/05/05, 21:00
Origineel geplaatst door Silverback


Mag ik vragen waar dit op slaat?!?

Anders moet een MOD het attachment maar weghalen als die het niet vindt kunnen; ikzelf kan het niet meer doen helaas...

Lijkt me vrij duidelijk: jij denkt dat het normaal is om juridische documenten van andere organisaties, welke daar flink voor betaald hebben, min of meer beschikbaar te stellen, ongeacht of deze openbaar beschikbaar zijn of niet. Als je het bij mij had gedaan had je echt een probleem gehad. Ik bepaal zelf altijd nog waar en hoe ik juridische documenten beschikbaar stel, ongeacht of ze publiekelijk beschikbaar zijn.

SebastiaanStok
01/06/05, 09:26
Een document gebruiken voor als voorbeeld enkel is in wezelijke zin niet strafbaar.

Het echter volledig hergebruiken met aanpassing van jou naam is inderdaat copyright schending.

In princiepe berust op alles wat je maakt een copyright.

Het enige verschil tussen een wetelijk document overnemen en gewoon bijvoorbeeld een php-script overnemen en hier van zeggen dat je dit zelf heb gemaakt zijn de gevolgen van de overtreding.

Voor wettelijk document kan je vervolgt worden terwijl je voor een simpel php script hoogstens iemand boos maakt.

Silverback
01/06/05, 11:30
Origineel geplaatst door Santario


Lijkt me vrij duidelijk: jij denkt dat het normaal is om juridische documenten van andere organisaties, welke daar flink voor betaald hebben, min of meer beschikbaar te stellen, ongeacht of deze openbaar beschikbaar zijn of niet. Als je het bij mij had gedaan had je echt een probleem gehad. Ik bepaal zelf altijd nog waar en hoe ik juridische documenten beschikbaar stel, ongeacht of ze publiekelijk beschikbaar zijn.

Haha mafkees, zoals ik al zei, dat document staat al openbaar door B-One net zelf. En het is zo knullig dat ik dat zeker niet ga gebruiken en ik zou sowieso ook nooit iets letterlijk overnemen van een ander.

En hou je dreigementen maar voor je, ik zou van jou nooit een probleem kunnen hebben want er is ook nog zoiets als de wet beveiliging persoonsgegevens en ik denk toch echt dat een rechter die iets belangrijker zal vinden als (een link naar) een document dat toch al openbaar staat...

Silverback
01/06/05, 11:34
Origineel geplaatst door Santario


Lijkt me vrij duidelijk: jij denkt dat het normaal is om juridische documenten van andere organisaties, welke daar flink voor betaald hebben, min of meer beschikbaar te stellen, ongeacht of deze openbaar beschikbaar zijn of niet. Als je het bij mij had gedaan had je echt een probleem gehad. Ik bepaal zelf altijd nog waar en hoe ik juridische documenten beschikbaar stel, ongeacht of ze publiekelijk beschikbaar zijn.

Dan kan je ook Google aan gaan klagen en nog wat andere zoekmachines. Ik wens je alle succes mr Don Quichotte...

Santario
01/06/05, 12:54
Origineel geplaatst door Silverback


Haha mafkees, zoals ik al zei, dat document staat al openbaar door B-One net zelf. En het is zo knullig dat ik dat zeker niet ga gebruiken en ik zou sowieso ook nooit iets letterlijk overnemen van een ander.

En hou je dreigementen maar voor je, ik zou van jou nooit een probleem kunnen hebben want er is ook nog zoiets als de wet beveiliging persoonsgegevens en ik denk toch echt dat een rechter die iets belangrijker zal vinden als (een link naar) een document dat toch al openbaar staat...

:o

Heb een Mod gevraagd of hier een slotje op kan want dit soort reacties is het niveau van een kleuterklas, helaas....

janneman
01/06/05, 13:04
Zeker woensdagmiddag...... :rolleyes: