PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan de bomen door het bos niet meer vinden!



Grubbie
17/05/05, 10:17
De laatste tijd wordt ik een beetje gek met al die aanbieders, ik weet zo langzamer hand niet meer wat ik nou wel of niet moet nemen.

Ik zit nu een heel tijd bij True die gasten zijn top! Ik kan het iedereen aanraden! Maar ja dan betaal je ook wat.

Nu wil ik nog een servertje er bij plaatsen in de richting van budget. Alleen ik weet niet wat ik moet kiezen. De prijzen verschillen zo enorm! De laatste die ik tegen kwam Leaseweb (vanaf 9,95 in de maand :| ) en TransIP ( vanaf 19,95 ) Mijn vraag is dan: "kan het dan wel veel goeds zijn?" Zijn dit niet gewoon mooie beloftes waar ik spijt van krijg?

Zo heb je er ook mensen bij zitten van de 35 - 70.

Graag zou ik wat tips willen hebben. Zodat ik straks niet aan zo'n wurg contract zit, en dat ik gewoon slecht geholpen wordt bij problemen of dat mijn server 1/3 van het jaar onbereikbaar is, of dat gezeik met ddos attacken.

( Mensen let a.u.b. niet om mijn nederlands, denk last van een form van dyslexie)

Triloxigen
17/05/05, 10:39
Leaseweb is in ieder geval goed en betrouwbaar :)
(Uit ervaring)

XBL
17/05/05, 10:39
Je nederlands valt reuze mee :).

Verder kan ik je aanraden:
- mail eens met ze, stel ze een lastige vraag
- bel ze op, stel ook een moeilijke vraag (of ga gewoon even babbelen)
- zoek ervaringen

Er zit inderdaad een hoop 'rotzooi' (hoewel ik daarmee niet veel ervaring heb op colo gebied) en er is geen gouden regel waarmee je de kaf van de koren scheid.

Jochem

marcovp
17/05/05, 10:58
Een servertje nemen is zo gebeurd maar bijna altijd zit je er direct een heel jaar eraan vast, ook wanneer het systeem en/of service slecht is.
Ik zou in jouw plaats ook zoveel mogenlijk info inwinnen van verschillende aanbieders en vraag ook eens bij de collega hosters na wat hun ervaringen zijn.

Grubbie
17/05/05, 11:39
Na aanleiding van jullie posts heb ik wat vragen verzonnen die misschien ook handig zijn voor anderen:

- Waarom zijn jullie zo goedkoop?
- Hoelang doen jullie hosting
- Krijg ik wel een 100Mbit verbinding
- Hebben jullie wel eens last van DDOS Attacks
- (evt.) Kan ik kiezen in welk datacenter ik kom (Als de provider meerdere datacenters heeft)
- Krijg ik een aansluiting op een (APC) master switch
- Kunt u een schatting maken van het aantal racks / servers op dit moment.
- Hebben jullie wel eens last van uitval?
- Kan ik 's nachts bellen bij nootgevallen
- Is het mogelijk om een weekje te proberen?
- Vraag de naam van de medewerker
- Vind u mij lastig?

Vraag je zelf de volgende dingen af:

- Wat is de reactie tijd van de emails
- Werdt de telefoon meteen opgepakt
- Kan ik goed met de contact persoon praten. / Komt hij/zij niet over van "Ik krijg me geld wel wat boeit het mij nou?"

Zo...

Als er mensen zijn die nog meer vragen hebben, zouden jullie die dan willen posten??

SebastiaanStok
17/05/05, 13:33
100MBit is zoon beetje standaart, doe liever vragen hoeveel is het.

Ik zelf heb op het moment al me domein namen bij TransIP en hier echt zeer tevreden over.
bninnen 1 dag was hij al online en ik kan het online beheren.

Ik dus me domeinnamen bij TransIP niet de server :)
Dit was gewoon tever voor mij en i3d is voor mij voldoenden.

idServe
17/05/05, 14:58
Origineel geplaatst door Rollerscapes
100MBit is zoon beetje standaart, doe liever vragen hoeveel is het.

Mwa .. hoeft niet :) Kan goed zijn dat je ergens afgeknepen wordt (al lijkt me dat niet bij Leaseweb en TransIP, maar dat terzijde).

Je zou dus kunnen vragen of je inderdaad een volledige 100 Mbit uplink tot je beschikking hebt.

MaffeMuis
17/05/05, 15:21
Ik sta met wat servertjes bij TransIP
Staan er alweer een tijdje. En ben er zeer tevreden over. Snelle support zoals je verwacht. overdag als s'nachts.
En Paar kleine problemen met het netwerk gehad dankzij andere klanten, maar dit werdt snel gezien en verholpen.
Netwerk is stabiel, datacenter (ben er zondag-nacht nog geweest) zit er ook nog steeds goed uit. (koffie is te drinken) Dus nee, goedkoop is niet altijd duurkoop... vaak wel, maar bij hun niet.

Over leaseweb kan ik niks zeggen.

Remigius
17/05/05, 15:40
Wij gaan op 1 juli verhuizen van LeaseWeb naar ProServe, dit voornamelijke vanwege de service/klantvriendelijkheid. Wij hebben ook een hele tijd contact gehad met True en hebben heel erg zitten twijfelen tussen True en ProServe, maar het is uiteindelijk ProServe geworden.

basvel
17/05/05, 18:14
En je kan toch op websites kijken waar ervaringen staan?? (webhosters.nl etc) Geen 100% betrouwbaarheid, maar altijd een extra hulpbron!