PDA

Bekijk Volledige Versie : De Laptopper over de kop...



Remigius
16/05/05, 16:58
Het is niet helemaal nieuw nieuws, maar ik vroeg mij af hoe anderen hierover denken. Zelf heb ik een aantal jaar geleden hier een laptop aangeschaft waar ik tot op de dag van vandaag nog tevreden gebruik van maak.

Toen ik dit las vond ik het een trieste zaak, zeker nadat ik de reden hoorde. Het schijnt dat een klant voor 400.000,- euro open had staan en dat deze klant nergens meer te bekennen was.

Hebben jullie wel eens grote bedragen niet ontvangen en dat de klant spoorloos was? En hoe zijn jullie er toen mee om gegaan?


Helaas zijn alle activiteiten van De Laptopper m.i.v. 02-05-'05 met onmiddellijke ingang gestaakt.

Update 12-05-'05

Inmiddels zijn er veel vragen en opmerkingen binnen gekomen, deze hebben we ook zo veel mogelijk beantwoord. Omdat we momenteel druk bezig zijn met overname kandidaten, hebben we helaas niet meer de tijd om deze vragen te blijven beantwoorden. Op dit moment is het niet bekend hoe het verder zal gaan lopen. Getracht zal worden, om in elk geval alle uitstaande garantiegevallen mee over te laten nemen, zodat problemen altijd opgelost kunnen worden. Tevens zal er geprobeerd worden, álle gedupeerden die vooraf betaald hebben, (grotendeels) schadeloos te stellen!

Zodra er meer concreet nieuws is, zal dat uiteraard meteen kenbaar worden gemaakt.

Indien u momenteel een probleem heeft met uw laptop of ander product, aangeschaft via De Laptopper, dan kunt u een e-mail sturen. De Laptopper zal er dan zorg voor dragen dat reparatie netjes zal worden uitgevoerd!

Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld.

J. Bax

De Laptopper

TechXP
16/05/05, 17:12
Origineel geplaatst door Remigius
[B]Toen ik dit las vond ik het een trieste zaak, zeker nadat ik de reden hoorde. Het schijnt dat een klant voor 400.000,- euro open had staan en dat deze klant nergens meer te bekennen was.
Bij hun willen ze toch eerst de betaling hebben? Of was het iets geregeld...
Maar niemand is ontvindbaar. Kwestie van goed zoeken ;)

Gewoon de gegevens die er zijn publiceren van deze 'klant'. En zoeken naar opvallende 'verkopen'.

Ik heb er ook een laptop gekocht. Met een verzekering. Die verzekering blijft denk wel?

Maar zonde... was een goed bedrijf. Hoop dat ze nog een doorstart maken.

Remigius
16/05/05, 18:18
Het was geloof ik een goede klant die plots alle betalingen heeft teruggedraaid o.i.d.

Er is ook aangifte gedaan door de Laptopper, maar de politie kan er niets mee geloof ik.

Op Tweakers loopt er ook een groot topic over:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1033320//

Ik vond het inderdaad ook een goed bedrijf, maar ik verwacht geen doorstart. Er is tot nu toe geen enkel bedrijf welke de schulden over wil nemen.

Ik weet niet hoe het zit met de verzekering, maar ik weet wel dat alle garantie nu door de desbetreffende fabrikanten gedaan wordt.

TechXP
16/05/05, 18:34
Origineel geplaatst door Remigius
[B]Het was geloof ik een goede klant die plots alle betalingen heeft teruggedraaid o.i.d.


via de bank dus? Of gewoon binnen de gestelde termijn?

Maar hij heeft de apparaten ook gehouden of niet?
Want als die dat doet is die gewoon een crimineel en kan je er wel wat mee. Kan men zich daar niet voor verzekeren?

Maar als de persoon bekend is en hij nog niet naar het buitenland ofzo vertrokken is, dan zou ik gewoon naar hem toe gaan.
Ik zou het niet pikken... je levenswerk gewoon kapot maken. Zou ik iig erg kwaad om worden :)


Er is ook aangifte gedaan door de Laptopper, maar de politie kan er niets mee geloof ik.
Politie kan geen reet...

Remigius
16/05/05, 18:37
Ik weet niet precies hoe het gelopen is (in de thread op Tweakers staat meer info, maar is een beetje lang om nog een keer te lezen). Maar het kwam er op neer dat de Laptopper opgelicht was voor 400.000 euro en dat de desbetreffende 'klant' inderdaad gevlucht was.

Ik was anders ook wel langsgegaan in zo'n situatie, maar ik vind het ook vreemd hoe je het zover heb kunnen laten komen. Ik bedoel 400.000 euro komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Stefan Mensink
16/05/05, 19:13
De 'klant' is zo te lezen inmiddels veroordeeld tot gevangenisstraf. Uitbetaling kon evenwel niet worden afgedwongen.... :-(

Remigius
16/05/05, 19:45
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
De 'klant' is zo te lezen inmiddels veroordeeld tot gevangenisstraf. Uitbetaling kon evenwel niet worden afgedwongen.... :-( Ohja, dat was het. Tjsa, ik blijf het triest vinden dat een goed en gezond bedrijf zo over de kop moet gaan. Ik ben bang dat meneer Bax nog lang met de schulden zit aangezien het niet om een BV gaat.

Leandros
17/05/05, 12:38
Schuldsanering; 3 jaar en hij is er van af. Zo gaat dat in Nederland.

BlueAce
17/05/05, 13:01
Tja ik was van plan er een custom laptop te bestellen, maar dat gaat dus niet door. Jammer, want voor het type dat ik in gedachte had waren zij de enige. Leek me een goeie zaak :)

Ahead-IT
17/05/05, 13:41
Een echt gezond bedrijf met groot cliënteel gaat niet voor 400 000 EUR over de kop, en als dit wel zo is, dan zouden er zeker kandidaat overnemers zijn. Volgens mij is er dus toch meer aan de hand dan die éne klant waar wat mis is.

Triloxigen
17/05/05, 13:52
Ik vind het verhaal van 1 klant met 400.000 schuld ook enigzins vreemd klinken.
Ten eerste al omdat je da risico niet gaat nemen met een beetje verstand.

BsHosting
17/05/05, 16:12
lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk.
een bedrijf wil met zo´n order echt wel zekerheid hebben.

Zoals ik las was het overschrijving die teruggedraaid is, nou voor 4 ton wil ik toch wel moeite doen om mijn geld zker te stellen.

bv bankgarantie etc.

denk dat er zoals er al vermeld was wel iets meer aan de hand zal zijn.

Remigius
17/05/05, 17:12
Ja, het is inderdaad ook een vreemd verhaal. Maar het blijft ook vreemd dat ze over de kop zijn, want het was volgends mij echt een goed lopend bedrijf. Veel klanten, maar aan de andere kant een lage winstmarge.

Sander-
17/05/05, 18:48
1 ding hebben ze iig goed gedaan alle klanten hebben het gevoel dat het een goedlopend bedrijf is, maar ookal verkoop je als de ziekte, dan nog moet je wel je kosten eruit kunnen halen :P