PDA

Bekijk Volledige Versie : .nl Domein i.c.m. EasyPhp



timvtartwijk
15/05/05, 18:32
Beste WHT'ers,

Ik heb een vraag. Ik draai zelf mijn server via EasyPHP alleen wil ik daar nu .nl domeinen aan gaan koppelen gewoon voor 10 euro per jaar.

Alleen nu had ik een paar vragen.
Stel ik claim www.timvtartijk.nl - kan ik dan ook info@timvtartwijk.nl emails aanmaken, geen forwarders maar gewoon echte emails ?

Of moet ik dan een mailserver maken ???

Please help me, want hier kom ik ff niet uit.

-- Zie ik nog meer nadelen over het hoofd ??? of aspecten waar ik rekenign mee moet houden --

Met vriendelijke groet,

Tim van Tartwijk

JKW
15/05/05, 19:13
Mod gevraagd of deze thread verplaatst kan worden naar Scripting, Techniek & Beveiliging.

Dit gaat namelijk meer over de achterliggende technieken dan over de .nl domein zelf.

Maar om even een antwoord op je vraag te geven.

Je zou inderdaad via EasyPHP de domeinnaam kunnen hosten.

Of dit nou wel zo'n verstandige keuze is i.vm. beveiliging, uptime en kwaliteit van je ADSL/Kabel verbinding. etc. even terzijde.

Wat je dan moet doen is of thuis je eigen DNS servers gaan draaien. Dit gaat hoogst waarschijnlijk niet lukken omdat je bij je ADSl/Kabel verbinding maar 1 ip adres hebt gekregen.

DNS door bijv. gratis services zoals zoneedit.com laten afhandelen.

Of de beste manier.

DNS laten afhandelen door de provider waar je ook je domeinnaam wilt gaan registreren. Meeste doen dit gratis of tegen een kleine vergoeding.

Succes


JKW

Triloxigen
15/05/05, 21:27
Ik raad je streng af om EasyPHP of soortgelijke pakketten te gebruiken.
Deze zijn vooral bedoeld als testservers, zeker niet als productie servers.
Ze zijn vet weg van veilig en optimaal.

JKW
17/05/05, 16:17
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik raad je streng af om EasyPHP of soortgelijke pakketten te gebruiken.
Deze zijn vooral bedoeld als testservers, zeker niet als productie servers.
Ze zijn vet weg van veilig en optimaal.

Dat zeg ik :D



Je zou inderdaad via EasyPHP de domeinnaam kunnen hosten.

Of dit nou wel zo'n verstandige keuze is i.vm. beveiliging, uptime en kwaliteit van je ADSL/Kabel verbinding. etc. even terzijde.