PDA

Bekijk Volledige Versie : Opgaaf Startende Onderneming



renekosterman
15/05/05, 14:20
Ik heb hier het formulier Opgaaf Startende Onderneming voor mij liggen en ben bezig deze in te vullen, nou kom ik bij vraag 7 (Gegevens voor inkomstenbelasting/ziekenfondswet) en nou moet ik de gegevens invullen zoals:

- Brutoloon uit dienstbetrekking
- Etc.

Ik neem aan dat deze gegevens van het startende jaar zijn (net zoals de wint/verlies vraag dus 2005).

Nu werk ik dus op oproepbasis (buiten mijn eigen onderneming) en weet ik dus niet hoeveel ik dit jaar ga verdienen, is het dan de bedoeling dat je een schating maakt?

Zijn er hier Belasting Guru's die mij een handje kunnen helpen? ;) Alvast Bedankt.

xSeries
15/05/05, 14:28
Heb je al eens op www.belastingdienst.nl gekeken ?

En, op oproepbasis, is dat wel in loondienst (oproepkracht), of als free-lancer ?
Als dat b.v. als freelancer is, dan heb je dus geen brutoloon uit dienstbetrekking omdat er geen dienstbetrekking is.

Vraag desnoods even advies bij een accountant; misschien heb je iemand uit je kennissenkring die er wat van weet.

De belastingdienst is niet zo heel snel met het reageren wanneer er fouten in je eigen opgaaf gemaakt zijn dus om die recht te zetten duurt vaak maaaaanden.

renekosterman
15/05/05, 15:18
Origineel geplaatst door xSeries
Heb je al eens op www.belastingdienst.nl gekeken ?

En, op oproepbasis, is dat wel in loondienst (oproepkracht), of als free-lancer ?
Als dat b.v. als freelancer is, dan heb je dus geen brutoloon uit dienstbetrekking omdat er geen dienstbetrekking is.

Vraag desnoods even advies bij een accountant; misschien heb je iemand uit je kennissenkring die er wat van weet.

De belastingdienst is niet zo heel snel met het reageren wanneer er fouten in je eigen opgaaf gemaakt zijn dus om die recht te zetten duurt vaak maaaaanden.

Ik heb gekeken op de website van de belastingdienst maar daar word ik al helemaal geen wijs uit.

Ik werk wel in loondienst dus niet als freelancer ofzo.

SebastiaanStok
17/05/05, 14:35
Dit is toch een kennis kring :D

Zuidberg
18/05/05, 19:30
Ik ben gewoon naar de Belastingdienst gegaan en heb daar het formulier ter plekke ingevuld met de hulp van een medewerker.

Gaat trouwens ook een stuk sneller dan het formulier opsturen. ;)

VanOsHosting
20/05/05, 19:37
Heb hem ook paar dagen geleden ingevuld. Als je er niet uitkomt even bellen naar belastingdienst. Dingen als schatting omzet ed hoef je niet eens in te vullen als je geen redelijke schatting kan maken.