PDA

Bekijk Volledige Versie : Vennootschapsbelasting



renekosterman
12/05/05, 21:32
Ik kom er via de website van de belasting dienst niet meer uit. ( wat een ongeloofijke slecht website).

Wat voor soorten bedrijven moet nou vennootschapsbelasting betalen? op google vind ik allemaal tegenstrijdige berichten, de een zegt dat alleen BV en NV deze hoeven te betalen en de ander zegt BV,NV en VOF.

Alvast bedankt

InfInIte
12/05/05, 21:47
Volgens mij betalen alleen voor BV's en NV's en VOF's niet.

Best4U
12/05/05, 22:10
Als je een eenmanszaak hebt, een V.O.F. of een Maatschap, dan betaal je inkomstenbelasting.
Je betaalt belasting over de winst uit de onderneming.

Bij een B.V./N.V. betaal je over de winst vennootschapsbelasting. Als je op de loonlijst staat betaal je inkomstenbelasting, aandeelhouders betalen dividentbelasting over ontvangen dividenten.

ICTRecht
12/05/05, 22:19
Voor wat betreft de vennootschapsbelasting is de VOF fiscaal transparant.

renekosterman
12/05/05, 22:40
Origineel geplaatst door ICTRecht
Voor wat betreft de vennootschapsbelasting is de VOF fiscaal transparant.

Dat betekend dus dat je geen vennootschapsbelasting maar inkomstenbelasting betaalt?

Dillard
12/05/05, 22:44
Origineel geplaatst door renekosterman


Dat betekend dus dat je geen vennootschapsbelasting maar inkomstenbelasting betaalt?

Klopt, iedere vennoot neemt zijn aandeel uit de winst uit onderneming mee op zijn aangifte inkomstenbelasting.

renekosterman
13/05/05, 07:37
Ok Bedankt voor jullie reacties :)

dreamhost_nl
13/05/05, 16:34
De belastingdienst beschouwt een V.O.F. als meerdere eenmansbedrijven samen of als een eenmansbedrijf met meerdere "eenmans".
Vennootschapsbelasting is dus - net als voor een eenmansbedrijf - niet noodzakelijk...