PDA

Bekijk Volledige Versie : Kvk



martijntje
12/05/05, 21:51
Ik ben al aardig lang aan het voorbereiden om een hosting bedrijf te starten, ik wil vragen aan jullie of je er naar kijkt of een webhosting bedrijf een kvk-nummer heeft.

En of het invloed op je keuze kan hebben

wbakker-letsgoonline
12/05/05, 21:52
Ja, als je geen kvk hebt mag je je eigen niet eens een onderneming noemen, tenminste zo zie ik het dan !

En ik maak hier zeker mijn keuze op :)

martijntje
12/05/05, 21:55
Wat betaal je voor zo'n KVK-nummer?

Hessel
12/05/05, 21:57
http://assets.kvk.nl/overdekamer/artikelassets/jaarl_bijdrage/vraag1.html

het is indicatief en er mogen geen rechten aan worden ontleend.

Triloxigen
12/05/05, 22:18
:|

martijntje
12/05/05, 22:20
Uw jaarlijkse bijdrage is in totaal:

67,71
Dit bedrag bestaat uit de volgende onderdelen:
# Wetsuitvoering:
11,38
# Voorlichting *:
36,18
# Regionale stimulering *:
16,6
# SER-opslag **:
3,55

(is die voorlichting verplicht?)

Blizt
12/05/05, 22:26
Lees http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=69049 'ns voor de lol. ;-)

Raptor
12/05/05, 22:35
Origineel geplaatst door martijntje
Ik ben al aardig lang aan het voorbereiden om een hosting bedrijf te starten, ik wil vragen aan jullie of je er naar kijkt of een webhosting bedrijf een kvk-nummer heeft.

En of het invloed op je keuze kan hebben
Ik geloof er niets van.

martijntje
12/05/05, 22:48
waar geloof je niks van? (van dat aardig lang voorbereiden?)

xserve
12/05/05, 22:54
Juist, ik ook niet zo heel erg.

KvK is gewoon verplicht bij wet. Zo niet: is het illegaal. Heel simpel.

Het totale bedrag is verplicht ja. Je kunt niet zomaar zeggen "Ik hoef niks van de SER, dus die betaal ik niet." Ik neem aan dat je dat ook wel zelf had kunnen verzinnen.

Henky!
13/05/05, 01:56
Eerlijk gezegd nog nooit een website doorzocht op iets als een kvk nummer. Jullie wel?

Je gaat er min of meer toch gewoon van uit....

Remigius
13/05/05, 06:55
Ik vraag zelden gegevens op van de KvK, maar ik kijk wel absoluut (als de tijden het toelaten) of een bedrijf een KvK nummer heeft wat overeenkomt met het adres wat ze op hun website vermelden.

hires
13/05/05, 11:40
Bedrijven met een KvK inschrijving zijn enkel en alleen maar 'legaal bezig' met het voeren van een bedrijf. Ik ken ook mensen die (nog) geen KvK inschrijving hebben, maar die op alle fronten soms beter presteren als legale ('KvK'-)bedrijven. Het zegt dus in mijn ogen echt helemaal niets meer of minder dan dat een bedrijf legaal is of niet.

Het is trouwens niet behoorlijk moeilijk om je in te schrijven bij de Kvk, dus laat je keuze er ook niet al teveel van afhangen. Maar wel handig om inkopen te doen bij een legaal bedrijf..

Ik controleer ook zelden een KvK nummer; ik ga meer uit van mond-tot-mond reclame, soms een goeie site en of een bedrijf gewoon 'bekend' is en goede algemene voorwaarden heeft.

hires
13/05/05, 12:16
Nog uit een ande topic:



Daar komt nog eens bij dat velen die zonder KvK werken, wél BTW in rekening brengen. Het bedrijf dat deze BTW betaald heeft, kan deze wettelijk in princiepe niet terug vorderen, en is op dat moment gedupeerd omdat het duurder uit is dan afgesproken. Dit valt onder fraude.

Ook moge duidelijk zijn, dat als een 'bedrijf' uit 'kosten besparing' zogezegd géén inschrijving bij de KvK heeft, dit een uitermate onstabiele zaken partner is. Als er zich dan problemen voordoen die geld kosten (defecte hardware bijv.), heb je écht een probleem.

Hou dan ook aub op met die onzin over "wij leveren wel kwaliteit in tegenstelling tot bedrijven met KvK", en "waarom is KvK belangrijk". Laat je eens degelijk voorlichten als je een bedrijf wilt beginnen, en stop met die illegale 'concurentie' vervalsing.


Dit is eigenlijk een beter stukje als mijn hierboven :)

t.bloo
13/05/05, 12:22
je moet het hele bedrag betalen, je kunt niet een deel ervan niet betalen. die verantwoording van het totaalbedrag is niet meer dan dat: inzicht in waar het voor gebruikt gaat worden.

hou er rekening mee dat je ook meteen 11 euro mag betalen voor een uittreksel, dat heb je nodig om iets met je kvk nummer te kunnen doen

martijntje
14/05/05, 12:36
volgens kvk is het niet verplicht, en kijk geld is niet eens zo'n heel groot probleem want dat heb ik wel, maar als je daarin kunt besparen is het natuurlijk wel mooi, de kwalitiet wil zoals ergens hierboven daadroor niet voor of achter uit gaan met of zonder kvk nummer.

Maar ik denk dat ik hem toch maar neem, want velen vinden het toch wel noodzakelijk.

Is het trouwens veel werk om dat te regelen? Niet dat het erg is hoor, wil eerst alles op &
top geregeld hebben voor ik begin.

Heeft iemand ook een tip voor een goede internet rekening? (sidn ga ik me niet bij aanmelden omdat mijn provider het ook kan regelen)

Of misschien wat je gewoon echt moet weten voor je begint of nog een handige site ofzo.

alemaal in iedergval onwijs bedankt voor reageren :d )

Triloxigen
14/05/05, 12:38
KVK is in een halfuurtje geregeld.

En ik heb toendertojd voor Rabobank gekozen omdat die bankzaken sneller afhandeld dan bijv. postbank.

martijntje
14/05/05, 12:57
Moet daar maandelijks of jaar;lijks ofzo voor betaald worden of gewoon een eenmalige storting (postbank is gewoon chit, vaak storingen en werkzaamheden, daar heeft mijn moeder veel last van gehad, zit nu bij abn amro)

Triloxigen
14/05/05, 13:01
Jaarlijks, zie de website

FransVanNispen
16/05/05, 12:09
Origineel geplaatst door Henky!
Eerlijk gezegd nog nooit een website doorzocht op iets als een kvk nummer. Jullie wel?

Je gaat er min of meer toch gewoon van uit....
Inderdaad. Maar bij het ontvangen van een factuur controleer ik tegenwoordig wél het BTW nummer.

Heb laatst een naheffings aanslag ontavangen van € 1755,00 aan BTW door incorrect BTW nummer gegevens bij de belastingdienst van leveringen.

Gelukkig was het een miscommunicatie, en heb ik de juiste nummers nog mogen aanvoeren. Maar klopt het idd niet, dan ben je dus echt de pineut!

Zenda
16/05/05, 12:25
Origineel geplaatst door FransVanNispen
Inderdaad. Maar bij het ontvangen van een factuur controleer ik tegenwoordig wél het BTW nummer.Hoe controleer je het BTW nummer. Gewoon nummer van factuur met die op de website?
Je kan niet zoals bij de KvK het nummer controleren.

FransVanNispen
16/05/05, 12:29
www.europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/vieshome.htm

Of even naar de Belasting bellen. Kun je gratis het BTW nummer checken.

slowhand
16/05/05, 12:42
Origineel geplaatst door FransVanNispen
www.europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/vieshome.htm

Of even naar de Belasting bellen. Kun je gratis het BTW nummer checken. Handig :)
Alleen zie je op die site wel dat het een valid vatnummer is maar niet de tenaamstelling/adres. En dat is soms (zeker) bij intracommunautaire leveringen wel slim om dat te controleren.

ThePostman
16/05/05, 13:45
Origineel geplaatst door martijntje
Maar ik denk dat ik hem toch maar neem, want velen vinden het toch wel noodzakelijk.


Nee je MOET hem nemen anders mag je niet beginnen.

FransVanNispen
16/05/05, 13:55
Origineel geplaatst door slowhand
Handig :)
Alleen zie je op die site wel dat het een valid vatnummer is maar niet de tenaamstelling/adres. En dat is soms (zeker) bij intracommunautaire leveringen wel slim om dat te controleren.
De tenaamstelling staat er niet altijd bij, maar vaak wel (meer niet dan wel is mijn ervaring).

Maar om de tenaamstelling te checken, kun je even bellen naar de afdeling ICL van de belastingdienst.

slowhand
16/05/05, 14:22
Origineel geplaatst door FransVanNispen

De tenaamstelling staat er niet altijd bij, maar vaak wel (meer niet dan wel is mijn ervaring).

Maar om de tenaamstelling te checken, kun je even bellen naar de afdeling ICL van de belastingdienst. Ach het werkt iig wel. Ik had voor de grap het sofinummer van mijn vrouw ingevoerd met B01 er achter en toen gaf het aan dat het invalid was :)

XBL
16/05/05, 15:10
Mijn ervaring is dat die site ook af en toe het mis heeft (dan is het nummer invalid, maar blijkt het bij de belastingdienst gewoon wel correct te zijn).

Verder heb ik niet het idee dat TS zich ook maar één keer _goed_ verdiept heeft in de 'rechterlijke' kant van het bedrijf. Dus TS, veel pliezer met lezen van www.kvk.nl en www.belastingdienst.nl/zakelijk ;).

Jochem