PDA

Bekijk Volledige Versie : Juist...



PeterT
12/05/05, 18:38
http://www.nu.nl/news/524710/50/Duitser_koelt_computer_in_slaolie.html

Wie levert ons een rack met slaolie erin? :)

RackBlaster
12/05/05, 18:47
het werkt in princiepe wel. Olie is niet het zelfde als water.
en tis prima smeer middel :)

Triloxigen
12/05/05, 19:00
Zoek maar eens op Tweakers.net naar dit soort dingen, zijn er wel meer die het doen ;)

Ik gooi het liever in de auto, stuk goedkoper rijden :p
(Behalve dat het alleen niet mag :|)

4U-Web
12/05/05, 19:09
Maakt dat geen kortsluiting?

_arno_
12/05/05, 19:19
Volgens mij draaien de fans in de slaolie niet meer zo goed :(

Triloxigen
12/05/05, 19:27
Origineel geplaatst door _arno_
Volgens mij draaien de fans in de slaolie niet meer zo goed :(

Het is juist de bedoeling dat je die ook niet meer nodig hebt ;)

AlexanderOnline
12/05/05, 19:43
Origineel geplaatst door 4U-Web
Maakt dat geen kortsluiting?
Ik denk dat het niet geleid, in princiepe zou zuiver water ook moeten kunnen

XBL
12/05/05, 20:10
Origineel geplaatst door AlexanderOnline

Ik denk dat het niet geleid, in princiepe zou zuiver water ook moeten kunnen 'Demi'water moet in principe kunnen, ja. Enige nadeel is dat er ijzerdeeltjes van het mobo bijv loslaten en dus op den duur voor geleiding zorgen. Oplossing zou dan zijn het water continue te verversen, maar een pomp naast je is een stuk erger dan een stel ventilatoren (en ook een stuk duurder).

Ik heb het idee ook ooit eens besproken, en toen we kwamen er uiteindelijk ook op dat je gebruik moet maken van niet geleidende vloeistoffen. Sla olie dus, oa.

Overigens lijkt het me fantastisch een computer in een aquarium met water te zetten en daar ook nog vrolijk (warmwater)-visjes bij te laten zwemmen ;).

Jochem

Triloxigen
12/05/05, 20:16
Origineel geplaatst door XBL
Overigens lijkt het me fantastisch een computer in een aquarium met water te zetten en daar ook nog vrolijk (warmwater)-visjes bij te laten zwemmen ;).

Vissen geleiden ;)

XBL
12/05/05, 20:18
Origineel geplaatst door Triloxigen


Vissen geleiden ;) Vissticks, hmmm.

Jochem

Henky!
13/05/05, 01:03
De vans draaien wel en zorgen juist voor een mooie circulatie van de olie. Die sla olie zal wel niet zoveel geleiden denk ik (?).

Van de hele computer staat alleen de harde schijf droog. Prachtige foto's trouwens. De computer schijnt super stil te zijn met als enig nadeel dat het geheel na enige tijd wat naar frituur begint te ruiken:-)

MediaServe
13/05/05, 02:08
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik gooi het liever in de auto, stuk goedkoper rijden :p
(Behalve dat het alleen niet mag :|) Dat gaat toch gigantisch roken, of niet? :)

®on
13/05/05, 08:06
Origineel geplaatst door XBL
Overigens lijkt het me fantastisch een computer in een aquarium met water te zetten en daar ook nog vrolijk (warmwater)-visjes bij te laten zwemmen ;).
http://home.versatel.nl/robertstoppels/274_big.jpg

Leuk topic op T.net:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/973421//

Triloxigen
13/05/05, 10:02
Origineel geplaatst door MediaCreations
Dat gaat toch gigantisch roken, of niet? :)

Nee, ruikt alleen enigzins vreemd..
In princiepe kan het in iedere dieselauto, alleen is ht ana te raden een siemens filter erin te zetten (is iets groter).

En het mag niet, want je betaald geen accijns erover..

fre0n
13/05/05, 12:21
demi-water geleid ook nog wel een beetje. MiliQ water begint al meer op gedestileerd water te lijken en geleid dan ook zeer slecht.

AlexanderOnline
13/05/05, 12:27
Origineel geplaatst door headout

http://home.versatel.nl/robertstoppels/274_big.jpg

Leuk topic op T.net:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/973421//
Klopt ,ze hebben ook gewonnen op CeBit

RackBlaster
13/05/05, 16:40
Blub blub :)

Wel lekker creatief hoor, tijdje geleden ook iemand, zijn PC in de vriezer gezet in een vuilniszak dicht.

MediaServe
15/05/05, 12:41
Origineel geplaatst door Triloxigen


Nee, ruikt alleen enigzins vreemd..
In princiepe kan het in iedere dieselauto, alleen is ht ana te raden een siemens filter erin te zetten (is iets groter).

En het mag niet, want je betaald geen accijns erover.. Ik zag zojuist iemand op TV OOST die ook zijn diesel auto op sla-olie liet rijden. Hij moest alleen zijn auto wat hoger stationair laten lopen en bij een stoplicht wou de auto wel eens een beetje hoesten. ;)

Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je vroeger sla-olie in een bezine auto deed, dan kreeg je gigantische rook. Je kunt dan met gemak de hele straat vol rook zetten, het is alleen niet echt goed voor je motor ;)

TechXP
15/05/05, 12:49
Origineel geplaatst door Triloxigen

En het mag niet, want je betaald geen accijns erover..

Dat maakt toch niet uit?

Mikey
15/05/05, 12:49
Origineel geplaatst door MediaCreations
Ik zag zojuist iemand op TV OOST die ook zijn diesel auto op sla-olie liet rijden. Hij moest alleen zijn auto wat hoger stationair laten lopen en bij een stoplicht wou de auto wel eens een beetje hoesten. ;)

Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je vroeger sla-olie in een bezine auto deed, dan kreeg je gigantische rook. Je kunt dan met gemak de hele straat vol rook zetten, het is alleen niet echt goed voor je motor ;)

We deden het vroeger in de zundapp, paar rondjes door het dorp, leuk walmpje en de geur :r . Enigste nadeel is dat je uitlaat er zo gigantisch vet van werd, de rest was heet genoeg en maakte zichzelf wel weer schoon :)

TechXP
15/05/05, 12:51
Origineel geplaatst door MediaCreations
Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je vroeger sla-olie in een bezine auto deed, dan kreeg je gigantische rook. Je kunt dan met gemak de hele straat vol rook zetten, het is alleen niet echt goed voor je motor ;)

In Duitsland kan je op sommige plaatsen al 100% biodiesel krijgen. Gemaakt van koolzaadolie. In Frankrijk hebben ze ook zoiets maar daar is het nog maar 5% biodiesel vermengt met andere dingen.
Biodiesel geeft minder vervuiling en zou verplicht moeten worden eigenlijk. De gewone benzine 2 tot 4 keer zo duur maken en biodiesel 'goedkoop'. Zo kan het kyoto verdrag snel gehaald worden. Halvering van uitstoot dus.

PeterT
15/05/05, 16:04
Moest je voor koolzaadolie niet eerst je auto laten ombouwen en alsnog starten met een diesel/benzine motor ?

TechXP
15/05/05, 16:09
Origineel geplaatst door PeterT
Moest je voor koolzaadolie niet eerst je auto laten ombouwen en alsnog starten met een diesel/benzine motor ?

Niet perse. Het kan gewoon in een diesel motor. Alleen misschien als er een frituurlucht uitkomt zou er misschien een filtertje in moeten.
Ook moeten bepaalde leidingen vervangen worden omdat die niet gebouwt zijn voor deze olie. Dus dan moet je andere leidingen erin.
Maar het is geen grote kostenpost dus.

PeterT
15/05/05, 16:22
Mwah, ik blijf voorlopig wel lekker doordieselen :p

MediaServe
15/05/05, 16:44
En als je auto op benzine loopt, dan kun je ook ethanol tanken :)

Wat er binnenkort aankomt is E85, een mengsel dat bestaat voor 85% uit pure ethanol en voor de rest bezine. De bezine is nodig om bijvoorbeeld een koude start te voorkomen. Je moet wel een aangepaste auto hebben voor E85-brandstof, maar iedere benzine motor kan overweg met een ethanol gehalte van zo'n 10 tot 30 procent. Sterker nog, tankstations mogen een gehalte van maximaal 10% ethanol in hun benzine hebben, zonder dit te hoeven melden!

Het leuke van rijden op ethanol, is dat je netto geen CO2 uitstoot hebt. En voor zover ik weet is ethanol ook geen fossiele brandstof :)

Triloxigen
15/05/05, 20:26
Origineel geplaatst door MediaCreations
Ik zag zojuist iemand op TV OOST die ook zijn diesel auto op sla-olie liet rijden. Hij moest alleen zijn auto wat hoger stationair laten lopen en bij een stoplicht wou de auto wel eens een beetje hoesten. ;)

Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je vroeger sla-olie in een bezine auto deed, dan kreeg je gigantische rook. Je kunt dan met gemak de hele straat vol rook zetten, het is alleen niet echt goed voor je motor ;)

Gaat prima hoor, oudere diesel auto's ook prima.. Dat hij stottert is een technisch probleem, heeft niks met de olie te maken.



Origineel geplaatst door TechXP


Dat maakt toch niet uit?

Wel, je mag ook geen sigaretten roken in NL als er geen accijns op geheven is, hetzelfde met benzine :)