PDA

Bekijk Volledige Versie : [PLESK] includen van bestand buiten domein



BiLLie
12/05/05, 12:42
Hoi,

Ik wil graag enkele bestanden op 1 plek op mijn server plaatsen die ik bij meerdere domeinen kan includen. Hierdoor kunnen die gebruikers niet de belangrijkste bestanden van mijn CMS lezen maar toch gebruiken.

In de map vhosts heb ik een map CMS aangemaakt en daar ook een gebruiker aan toegekent via Webmin. Ik draai webmin en PLESK naast elkaar zodat ik forward domeinen ed niet in PLESK hoef te doen.

Ik heb in mijn httpd.conf de algemene instellingen al aangepast naar:

<Directory />
Options FollowSymLinks
AllowOverride All
</Directory>

Maar toch werkt dit niet. Heeft iemand hier ervaring mee of een enig idee om het wel voor elkaar te krijgen?

Dennis
12/05/05, 12:46
<Directory />
</Directory>

Dan geldt dat voor alles vanaf /
Dus alle domeinen, want die vallen binnen / (/home/httpd/etc). Lijkt me niet verstandig ivm. security.

Bij Options moet je trouwens gebruiken:
Options +FollowSymLinks

Ik zou handmatig een vhost.conf aanmaken voor elk domein die die bestanden moet kunnen includen. Ik heb overigens geen idee hoe je dat domein rechten op meerdere mappen kunt geven zonder de bovenliggende mappen daarbij te betrekken, bijvoorbeeld:
/home/anime
/home/arena
maar niet /home :)

Triloxigen
12/05/05, 12:52
Als iemand iets kan gebruiken, kan deze het ook lezen..

Dan opent de gebruiker het bestand toch gewoon mt file_get_contents

En het heeft je bestand.

BiLLie
12/05/05, 13:48
Ik wil daar enkele klasses neerzetten zodat ze er niet vandoor kunnen gaan met mijn CMS code. Dus ik moet ze kunnen includen.

Dennis
12/05/05, 13:53
Als zij ftp-access hebben of php-code kunnen uitvoeren, kunnen ze toch zowel de file gebruiken als uitlezen en dus uitprinten op 't scherm.

Daar is geen onderscheid in mogelijk. Je zult toch echt je file moeten encoden.

tizian
17/05/05, 09:28
RSS niks?

remko
17/05/05, 09:47
hoi,

Heb dit zelf ook al eens doorgelopen. Heeft me aardig wat tijd gekost maar zoals ik het nu ingesteld heb lijkt het me allemaal prima te werken.
Onderstaande thread helemaal als onderste post heb ik de oplossing gezet.
Mocht je er niet uitkomen dan PB je me maar...

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=68300

Triloxigen
17/05/05, 10:12
Dat is geen oplossing voorwat hij uiteindelijk wil bereiken ;)

remko
17/05/05, 12:07
Uh, hoezo niet dan?
Dit zorgt ervoor dat je een map hebt op je systeem waar bepaalde gebruikers via een subdomein toegang toe hebben zonder ftp of iets anders daar te kunnen uitvoeren.

Triloxigen
17/05/05, 12:08
Ja, maar het bestand mag niet uit te lezen zijn :D:D

(Zonder codering is dit niet mogelijk, maar goed..)

V. Kleijnendorst
17/05/05, 12:39
Maak dan een systeempje waarmee je scripts output genereren, waarmee je iets kan. Jet haalt dan alleen de output van de scripts op.

Eventueel kun je de scripts ook naar elkaar laten posten om zo gewenste acties uit te voeren.

Triloxigen
17/05/05, 12:46
XML :)

WH-Tim
17/05/05, 13:19
Origineel geplaatst door DennisCitus
<Directory />
</Directory>

Dan geldt dat voor alles vanaf /
Dus alle domeinen, want die vallen binnen / (/home/httpd/etc). Lijkt me niet verstandig ivm. security.

Bij Options moet je trouwens gebruiken:
Options +FollowSymLinks

Ik zou handmatig een vhost.conf aanmaken voor elk domein die die bestanden moet kunnen includen. Ik heb overigens geen idee hoe je dat domein rechten op meerdere mappen kunt geven zonder de bovenliggende mappen daarbij te betrekken, bijvoorbeeld:
/home/anime
/home/arena
maar niet /home :)

chmod / chown? ;)

V. Kleijnendorst
17/05/05, 13:24
Origineel geplaatst door Triloxigen
XML :)

Waarom XML als je het in je eigen applicatie gebruikt. XML heeft dan een gemiddelde overhead van 100%. XML is leuk als je met meerdere systemen / talen / etc wilt werken.

Triloxigen
17/05/05, 13:26
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Waarom XML als je het in je eigen applicatie gebruikt. XML heeft dan een gemiddelde overhead van 100%. XML is leuk als je met meerdere systemen / talen / etc wilt werken.

Maar je kutn wel een nette output van gegevens geven aan de gebruikers.
Hoe ze dit dan verwerken kunnen ze geheel zelf bepalen :)