PDA

Bekijk Volledige Versie : Lycos vertelt onzin tegen klanten



fiko
11/05/05, 17:15
Lycos vertelt onzin tegen klanten dat .nl domeinnamen niet verhuist mogen wordden als ze niet ouders zijn dan 1 jaar. Klopt dit wat lycos vertelt?

Bij lycos duurt het wijzigen van DNS 3 weken, want ze geven als reden dat een derde partij de DNS in beheer heeft. Dit is toch ook niet normaal? Wil je eindelijk weg bij lycos en dan kan het niet?

Graag jullie mening hierover!

Furbster
11/05/05, 17:19
Als de domeinnaam op jouw naam staat kun je zonder medewerking van Lycos verhuizen. Een .nl domein kan niet gelockt worden, je moet alleen even een paar formulieren invullen en opsturen naar je nieuwe registrar. Deze kan dan de verhuizing aanvragen. Uiteraard moet je wel even opzeggen by Lycos...

Vane
11/05/05, 17:20
Je kan je .nl domeinnaam altijd verhuizen...

Triloxigen
11/05/05, 17:22
Origineel geplaatst door Vane
Je kan je .nl domeinnaam altijd verhuizen...

Mits het op je eigen naam staat..

Het zijn gewoon de regels volgens Lycos, daarmee heb je ingestemt toen je met ze in zee ging..
Of het klantvriendelijk is is wat anders...

Carl<n-media>
11/05/05, 18:25
Dit is alleen bij .com domeinen het geval, welke je binnen de eerste 60 dagen na registratie niet kunt verhuizen.

Jamai
11/05/05, 19:38
.com e.d. idd na 60 dagen pas.

Ik denk dat ze bij Lycos meer doelen er op dat je voor een jaar betaald hebt en dat je geen refunds kunt krijgen. Maar goed, dat lees je hier inderdaad niet uit.

Designerhosting
11/05/05, 20:20
Heb vorige week nog een lycos-domeinnaam verhuist voor een klant. Geen probleem mee gehad. Inderdaad moet je wel eigenaar zijn van het domein. Briefje sturen naar ze en opdracht tot verhuizen geven, alle formuleiren netjes invullen..... Was ook even bang dat ze moeilijk zouden doen aangezien dit een 'gratis' domein was ofzo....

cmb
11/05/05, 23:15
Geachte Hr.,

Ik heb hier rond de 75 klachten ontvangen van ex Lycos klanten, domeinnamen die gedeleted worden zonder enige reden.

Maar wat wil je voor zo een belachelijk goedkope prijs, maar dat geeft Lycos nog niet het recht jou domeinnamen te wissen!

Ik kan helaas geen vertrouwelijke info geven, maar Lycos is een schande voor iedereen.

hostplaatsje
12/05/05, 00:17
Dit kan kloppen dit verhaal. Mijn broer had daar een domeinnaam geregistreerd. Daarvan wou hij zijn DNS veranderen. Dit hebben we aangepast in het systeem van hun. We dachten dat we klaar waren en normaal gesproken is een domeinnaam binnen 48uur aangepast. Helaas was dit niet het geval. Nogmaals geprobeerd, maar tevergeefs. Toen heb ik een mail verstuurd naar Lycos. Naar een paar dagen nog geen antwoord gekregen. Daarna moest ik maar een belletje plegen waarvoor je veel voor betaald. Na een tijdje in de wacht vertelde een vriendelijke vrouw mij dat het allemaal niet aangekomen was. Ze zou het veranderen voor mij en binnen 24 uur zou het aangepast zijn. Mooi dacht ik. 3 dagen later was er nog niets veranderd en toen moest ik nog maar een keer bellen. Ik kreeg toevallig dezelfde mevrouw eraan. Die vertelde een verhaal aan mij, het kwam erop neer dat ze meer klanten hadden en dat ze het druk hadden.

Toen was de maat vol. We wouden mijn broers domeinnaam verhuizen naar een ander provider. We hebben daar de verhuizing aangevraagd, even later kreeg ik een mail van Lycos dat het niet binnen een jaar kon.

Daarna heb ik een mail teruggestuurd dat ze per direct de domeinnaam moesten opzeggen. Dit ging met moeite, maar ik had ik recht op dit stond in de overeenkomst.

Na 3 weken is het eindelijk gelukt. De domeinnaam is opgezegt. En ben tevreden bij de andere provider.

Belangrijke aspecten zijn dus ook:
- Bekijk altijd de algemene voorwaarden goed!
- Een groot bedrijf hoeft niet altijd goed te zijn.
- Maak zelf een notitie van wat de medewerkster of medewerker gezegt heeft en vraag naar zijn of haar naam.
- Bewaar de e-mails altijd goed, ook degene die verzonden zijn door jou.

Designerhosting
12/05/05, 02:58
CMB, het was geenszins mijn bedoeling om Lycos vrij te pleiten. Ik lees de beoordelingen ook, vooral over de hosting hoor je niet veel goeds. Ook een van de redenen dat ik ook aangerdaen heb om het domein daar weg te halen en niet daar te laten hosten. Maar heb geen problemen ondervonden met het verhuizen....... Maar het zal best dat er anderen wel problemen mee hebben......

Dotdns
12/05/05, 08:09
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Dit is alleen bij .com domeinen het geval, welke je binnen de eerste 60 dagen na registratie niet kunt verhuizen.

Heel juist ,
Dit geld ook voor .biz , .info , .net domein

SebastiaanStok
12/05/05, 14:39
Dit is niet goed het imago van Lycos.
Ze doen het er zelf om, als bedrijf met klanten moet je goed contact kunnen onderhouden.

Meerdere klanten is rot smoes, dan had je maar een beetje meer personeel moeten aan nemen.
Daar zijn ze groot genoeg voor opzich.

Als je inde gratis markt zit, en je wild ook duurden pakketen aanbieden, doe het dan goed.

Door al dat gratis gedoe, moeten meer kosten maken, die worden wel gedeelteljik geconpenssert door de betaalenden klanten maar niet genoeg.

Lycos maakt zo een slechte naam voor de hele hosting bisnus.