PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhostingbedrijf gestopt



Jos2
11/05/05, 16:05
Ongeveer een halfjaar geleden nam een Hostingbedrijf 'X' contact met ons op via het contactformulier op onze website. Ze vertelden me dat ze graag onze website (nimiddels 1.000 a 2.000 unieke per dag) wilden sponsoren in ruil voor wat reclame. Aangezien we destijds nog niet al te groot waren, gingen we hier op in en kregen we een gratis .nl domeinnaam (welke ik liever niet noem, Hostingbedrijf 'X' zich wellicht mee te lezen) met wat webruimte en 50GB dataverkeer per maand. Aangezien we nog niet echt een populair forum hadden, besloten we er één te maken op ons nieuwe domein.

Na een paar dagen werkte alles perfect. Echter kregen we de 'reclamebanners' niet opgestuurd. Ik heb er meerdere malen achteraan gezeten, maar telkens hoorden we dat het reclamebureau ze bijna gereed had. Na een aantal weken hadden we dan wel zoiets van "laat maar", waarna we er nooit meer iets van gehoord hebben.

Ongeveer twee maanden geleden was het forum ineens down. Wij natuurlijk even emailen en ja hoor, na vijf minuten hadden we een email terug dat de boel zo snel mogelijk weer online zou zijn, wat na 1 dag ook zo was. Terwijl ik die dag wat rondneusde op hun website, viel het me 't op dat ze er al een bericht hadden staan dat ze er dit jaar mee wilden stoppen.

Ook vroeg ik in die email hoe het nou zat met die reclamebanners, maar hier gaven ze geen antwoord op. Eerst bied je sponsoring aan, en daarna hoef je geen reclame? Vreemd!

Toen ze twee weken later weer 'even' down waren, heb ik ze gevraagd of het met de stop van het bedrijf te maken had. Dit was niet het geval en alle contracten bleven gewoon geldig tot de vervaldatum. Als ze allemaal waren afgelopen zouden ze er pas mee stoppen, wat uiteraard erg netjes is.

Sindsdien heb ik er niets meer van gemerkt, tot vorige week. De handel was ineens down (ook hun eigen site, wat voorheen nooit het geval was bij downtime) en ze reageren niet meer op emails. Daarnaast nemen ze ook de telefoon niet meer op. De boel blijft maar down, en blijkbaar willen ze op de een of andere manier onder hun klanten uit komen die er nog iets hebben. Hoezo asociaal als je eerst zegt dat dit niet zo is? :r

Nu zul je wellicht snappen dat ik flink baal. Ik ben een populair forum kwijt (het had bijna 1.000 leden en 30.000 berichten, met elke dag een paar honderd nieuwe) en m'n domeinnaam ervoor ook. Aangezien het domeinnaam op hun naam staat, kan ik het ook niet zelf verhuizen. Ik word daarnaast bedolven door onleesbare emails als "WaAr Is HeT fORuM tOcH hEEn??!??".. om gek van te worden!

Ik kan wel volledig overnieuw beginnen met het forum, maar ik ben bang dat er dan haast geen leden meer terug komen. Uiteraard begrijp ik dit wel, want het is natuurlijk niet leuk dat iets waar je avonden lang aan gezet hebt, ineens weg is. Ook vind ik het geen probleem dat ik het nu op m'n eigen webruimte zou moeten hosten en het domein moet verhuizen, maar Hostingbedrijf 'X' blijkbaar wel.

Hebben jullie misschien ideeën wat ik nu het beste kan doen? Of hebben jullie al ervaring met een dergelijke situatie?

Nota bene: De werkelijke naam van Hostingbedrijf 'X' hou ik liever even geheim, aangezien ze zelf ook vast wel kunnen googelen.

oscar
11/05/05, 16:09
heb je al geprobeerd om langstegaan om je problemen te bespreken?
wellicht kom je in een gesprek wel tot een oplossing of kun je in ieder geval vragen of ze de domein op je naam willen zetten.

Triloxigen
11/05/05, 16:12
Gezien niks op eigen naam staat ben je afhankelijk van de medewerking van X.

Hun moeten het op jou naam zetten en daarnaast toegang geven tot de account om de database en bestanden over te zetten.
Je zult in ieder geval moeten wachten tot ze reageren, meer kun je niet doen.

Jos2
11/05/05, 16:19
Bedankt voor jullie reacties.

@oscar: Ik ben er inderdaad nog niet langs gegaan. Dit omdat het nogal uit de richting ligt en het 't adres is van een vermoedelijk kantorenpand, waar ze wellicht niet meer zitten. Als ik niet snel iets hoor van ze, overweeg ik het om er inderdaad naar toe te gaan.

@Triloxigen: Ik vrees dat na de oplossing van oscar wachten inderdaad de enige manier is. Na een week raken jij en je bezoekers toch wel een keer de hoop kwijt.. :(

Triloxigen
11/05/05, 16:23
Een week offline betekend inderdaad dat je meer dan de helft van je bezoekers kwijt bent (tenzij je een mailing uitdoet dat het weer online is).

selvo
11/05/05, 17:07
Heb je zelf geen backups gemaakt van het forum ? Zelf maken wij regelmatig backups maar we adviseren klanten (ook degene die we sponsoren) backups te maken.

MaffeMuis
11/05/05, 17:12
heb je geen sponsorcontact getekend? zo niet, misschien een les voor de volgende keer... Hier staan de dingen die verwacht worden van bijde partijen

Jos2
11/05/05, 17:18
Bedankt.

@selvo: In het begin maakten we deze nog wel eens, maar de laatste tijd niet meer. Aangezien het nog nooit fout was gegaan, leek het ons een beetje overbodig.

@MaffeMuis: Ik heb inderdaad ook geen sponsorcontract getekend. Ze hadden ons pakket al aangemaakt voordat we het wisten, waardoor ook dit een beetje overbodig leek.

Inderdaad zijn beide dingen een goede les voor de volgende keer.. :)

Iemand nog andere ideeën?

henkowz
11/05/05, 17:46
Gewoon langs gaan, geen webruimte meer voor lief nemen, als je die files/db maar terug krijgt.

zo'n goed lopende site kan best gesponsert worden als het iemands doelgroep aanspreekt.

Jos2
11/05/05, 19:54
Hm, ik wil er eerst 100% zeker van zijn dat het niet op een andere (goedkopere, het is een eind reizen) kan.

Nog even voor de duidelijkheid: dat ik de webhosting kwijt ben kan me niet zo veel schelen, ik heb immers zelf wel wat ruimte. Wél wil ik graag mijn SQL database, mijn bestanden en mijn domeinnaam terug.

Ik weet niet of dit misschien helpt, maar het betreft het volgende "bedrijf" (ik weet niet of ik het zo mag en wil noemen): *Klik* (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1595).
Zoals je kunt zien is alle nuttige informatie weggehaald.

Als ik echter in de whois kijk van dit "bedrijf", zie ik dat het domein is geregistreerd bij Dootall.com (http://www.dootall.com) (en volgens mij kan ik het me ook nog herinneren dat ze zeiden dat ze lid waren van SIDN :mad:, maar hier ben ik niet zeker van). Kan het misschien zo zijn dat zij me meer kunnen vertellen?

Triloxigen
11/05/05, 20:01
Ze zijn in ieder geval GEEN sidn lid, dat vermelden terwijl dat niet zo is is overigens niet toegestaan.
En bij Dootall kun je het proberen, maar hun mogen het volgens de sidn regels ook niet verhuizen zonder toestemming van die heer Servaas.

Ik ken het bedrijf verder zelf niet.

Heb je al eens op +31 (0)592374200 gebeld?

Jos2
11/05/05, 20:22
Bedankt.

Op dat nummer nemen ze telkens niet op. Ik weet niet of het komt doordat ze mijn nummer hebben en bewust niet opnemen, of omdat ze helemaal niets meer aannemen.

Ik zal in ieder geval eens contact opnemen met Dootall, misschien weten zij meer over de heer Servaas.

Triloxigen
11/05/05, 20:23
Op wat voor tijden bel je?

Zenda
11/05/05, 20:47
Ik neem aan dat je vast wel meer dan 1 telefoon hebt (misschien mobiel?).

Even wat zoeken:

SIDN
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=gigabytehosting.nl&zoek.x=29&zoek.y=10

R.A. Servaas
Enkeerdhamel 5
9403 XJ ASSEN

Telefoongids
Niets, er bestaat geen R. Servaas. Wel een G. Servaas, maar de adresgegevens komen hierbij niet overeen.
Het kan dus zijn dat deze persoon een geheim telefoonnummer heeft.

SIDN
Als we kijken naar het emailadres, zien je dat hij ook een bedrijf heeft, genaamd GigabyteComputers.

Tweakers
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4849
De adresgegevens komen overeen, echter een ander telefoonnummer: 0592-852900

Ik hoop dat je bij dit telefoonnummer wel iemand aan de lijn krijgt ;).

Hypernia
11/05/05, 22:25
van de 3 persoonlijke ervaring die er staan op die website doen er 2 het nog misschien dat je hun tweeen ook kunt vragen of ze er iets van weten?

Furbster
11/05/05, 22:30
Misschien een keer bellen met *31*'telefoonnummer'. Dan wordt je nummer niet weergegeven...

Bambiboys
11/05/05, 23:21
Sjonge wat een vervelend bericht.

Ik zal in ieder geval lering trekken uit jouw voorbeeld. altijd contracten tekenen dus....

Succes!

Bambiboys