PDA

Bekijk Volledige Versie : Bank gegevens op de site



Greta
11/05/05, 10:05
Hoe verstandig is het om de bank gegevens van je bedrijf (bank, plaats, banknummer, IBAN en swift code van de bank) op de site te plaatsen.
Het gaat er om dat alle gegevens beschikbaar zijn zodat er gemakkelijk misbruik van gemaakt kan worden. Hoe gaan jullie hier mee om. Wel of niet plaatsen.

Santario
11/05/05, 10:06
Gewoon plaatsen :) Kan weinig mee gebeuren, tenzij iemand voor de lol een automatische incasso gaat uitvoeren maar ik neem aan dat je elke dag je rekening checkt (of blokkade laten zetten voor autom. incasso).

slowhand
11/05/05, 10:16
Persoonlijk zie ik het nut er niet van in. Die bankgegevens staan toch wel op de factuur.
Het is misschien wat anders als je on-line zaken verkoopt waarbij vooruit afgerekend moet worden maar dan nog kun je die gegevens dan pas opsommen als de klant de bevestiging van zijn aankoop heeft gekregen.

Santario
11/05/05, 10:25
Origineel geplaatst door slowhand
Persoonlijk zie ik het nut er niet van in. Die bankgegevens staan toch wel op de factuur.
Het is misschien wat anders als je on-line zaken verkoopt waarbij vooruit afgerekend moet worden maar dan nog kun je die gegevens dan pas opsommen als de klant de bevestiging van zijn aankoop heeft gekregen.

Ik zie het er nut ook niet van in met jouw onderbouwing, alles staat idd op de factuur maar hoeveel mensen die dingen wel niet kwijtraken ;)

FransVanNispen
11/05/05, 10:40
Zonder factuur weet je toch ook niet hoeveel je moet betalen?

Santario
11/05/05, 10:57
Origineel geplaatst door FransVanNispen
Zonder factuur weet je toch ook niet hoeveel je moet betalen?

Mijn ervaring is dus dat mensen dat gek genoeg vaak wel weten ;)

Dennis
11/05/05, 11:22
Wij hebben het wel, alleen maar handig. Als de klant even de gegevens kwijt is of van een andere locatie via internetbankieren het geld zou willen overmaken ofzo.

slowhand
11/05/05, 11:36
Origineel geplaatst door Santario


Mijn ervaring is dus dat mensen dat gek genoeg vaak wel weten ;) En dan stuur je een kopie factuur en daar staan dan ook weer alle gegevens op :p

MaffeMuis
11/05/05, 11:37
Ik heb er slechte ervaringen mee gehad. Veel spook facturen en bedragen die werden afgeschreven.

Heb ze er daarom van afgehaald. Als mensen alsnog de bank-rekening zoeken, kunnen ze ons e-mailen. En de bankrekening gaat toch alleen mensen wat aan, als ze iets moeten betalen. Wij hebben ze alleen op de factuur staan.

cridea
11/05/05, 11:40
Hier ook 2 keer vervelende ervaringen met "spookafschrijvingen" daarom staan de gegevens nog wel online, maar niet meer rechtstreeks te vinden via de site, maar wel via een link eenvoudig aan de klant door te geven.

Santario
11/05/05, 11:41
Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal om bankgegevens op een website te zien van een provider. Er zijn genoeg middelen om fraude te voorkomen, bijvoorbeeld bij de bank doorgeven dat je pertinent geen automatische incasso's op je rekening wilt hebben. En spookfacturen kunnen ze zo ook wel sturen, of heb jij op een factuur ooit je eigen rekeningnummer zien staan? En zoja, dan zorgt de blokkade bij de bank er wel voor dat de incasso geen doorgang kan vinden ;)

MaffeMuis
11/05/05, 14:17
ja, wel eens mee gemaakt dat er 2 weken lang van verschillende rekeningen bedragen boven de 1000 euro worden afgeschreven..? daar kunnen banken niks aan doen, dan elke x terug storten, wat 24 uur duurt, en ondertussen betaal je daar wel rente over, en je bent weer veel tijd kwijt om naar de bank te gaan, om die rekeningen te blokkeren. En een nieuwe rekening aanvragen kost ook erg veel tijd en je klanten op de hoogte brengen.... En ja, je kan ook je automatische incasso blokeren. Maar ik ben bij verschillende bedrijven verplicht met automatisch incasso te werken.

Hoop dat dit soort dingen niet al te vaak mee te maken. En bij de politie hoef je niet aan te komen, want die vertellen heel grappig, je krijgt het geld toch terug? Dus er is geen diefstal gepleegd... Maar zijn auto mocht ik niet voor 1 dagje meenemen en terug brengen...

Zo'n groot butget hebben niet alle bedrijven hier... dit is mijn ervaring hierover... en een onderzoek bij de bank steld ook vrij weinig voor.

Santario
11/05/05, 14:45
Origineel geplaatst door MaffeMuis
ja, wel eens mee gemaakt dat er 2 weken lang van verschillende rekeningen bedragen boven de 1000 euro worden afgeschreven..? daar kunnen banken niks aan doen, dan elke x terug storten, wat 24 uur duurt, en ondertussen betaal je daar wel rente over, en je bent weer veel tijd kwijt om naar de bank te gaan, om die rekeningen te blokkeren. En een nieuwe rekening aanvragen kost ook erg veel tijd en je klanten op de hoogte brengen.... En ja, je kan ook je automatische incasso blokeren. Maar ik ben bij verschillende bedrijven verplicht met automatisch incasso te werken.

Hoop dat dit soort dingen niet al te vaak mee te maken. En bij de politie hoef je niet aan te komen, want die vertellen heel grappig, je krijgt het geld toch terug? Dus er is geen diefstal gepleegd... Maar zijn auto mocht ik niet voor 1 dagje meenemen en terug brengen...

Zo'n groot butget hebben niet alle bedrijven hier... dit is mijn ervaring hierover... en een onderzoek bij de bank steld ook vrij weinig voor.

Ik snap dat je dan inderdaad anders over dat soort zaken gaat denken :) In jouw positie zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Ik heb het ook een keer meegemaakt (daarom die blokkade) en als een bedrijf mij verplicht om via autom. incasso te betalen bestel ik daar simpelweg niets, ik bepaal graag zelf wanneer de facturen er uit gaan ;)

Greta
12/05/05, 08:06
De ervaringen van sommige hier dat er ongevraagd bedragen worden afgeschreven is volgens mij iets wat in de toekomst steeds vaker kan voorkomen omdat internet betalen steeds gemakkelijker / eenvoudiger wordt gemaakt.
De gegevens die men hiervoor nodig heeft zijn in principe gewoon de gegevens die wij op de site zouden willen gaan zetten. Je zult maar een groep jongeren hebben die allemaal een cd gaan bestellen met jou rekening gegevens.
Jij hebt vervolgens een hoop gedoe om alles als gedupeerde weer terug te draaien.

Persoonlijk vind ik het wel netjes staat dat je naast je KvK ed. ook je bank gegevens op de site staan. Maar de reactie van sommigen hier bevestigen mijn twijfel om het toch maar niet te doen.

Bedankt voor jullie reacties.

Jamai
12/05/05, 08:23
Die mensen achter spookfacturen/afschrijvingen, zouden die zichzelf recht aan durven kijken als ze in de spiegel kijken? Ik durf het te betwijfelen...

Wij hebben ze wel op de site staan, maar wij doen dan ook maar zaken met ongeveer 5 bedrijven. Als er andere afschrijvingen volgen hebben we dat snel genoeg door.

royen99
12/05/05, 08:39
Online hebben wij deze enkel staan op .pdf prijslijst en de online + papieren fakturen. Niet als informatie op een normale pagina. (niet om bewuste redenen, we zien er enkel de toegevoegde waarde niet van in).

MaffeMuis
12/05/05, 10:42
Origineel geplaatst door Greta
Volgens mij iets wat in de toekomst steeds vaker kan voorkomen omdat internet betalen steeds gemakkelijker / eenvoudiger wordt gemaakt.


Ja en als je er achteraan gaat bellen, naar die bedrijven, dan bestaat die persoon niet, ze hebben verder geen copy van een ID of iets.. Alleen een internet OKE.. Vind dat echt waardeloos hoe bedrijven dat doen. Bestellingen over internet verwacht ik altijd een copy van een ID of iets...

tizian
20/05/05, 09:05
Ik zou automatische incasso pas blokkeren als ik het probleem begin te krijgen

martijntje
20/05/05, 19:44
belachelijk dat dat gebeurd, ik schakel de automatische incasso als ik begin dan ook maar uit omdat ik zoals hierboven ook wordt gezegd zelf bepaal hoe ik wil betalen en de klant goed op de hoogte stel, dat ik maar een keer per jaar een factuur stuur.

t.bloo
21/05/05, 11:02
Kun je niet van twee rekeningen gebruik maken? 1 publiek waar je de betalingen binnen laat komen en 1 verborgen waar je je eigen automatische incasso's van af laat schrijven? als je de publieke laat blokkeren voor incasso's dan loop je een stuk minder risico.

slommy
22/05/05, 01:05
erg handig dit topic als ik een bedrijf zou beginnen had ik hier geen rekening mee gehouden, ik zou wel de gegevens online plaatsen omdat het denk ik ook wel wat vertrouwen op bouwt bij de klant en daarintegen het is makkelijk voor de klant om op te zoeken.

ik zou dus ook van begin af aan de automatische incasso`s blokkeren.

MaffeMuis
22/05/05, 10:42
Origineel geplaatst door t.bloo
Kun je niet van twee rekeningen gebruik maken? 1 publiek waar je de betalingen binnen laat komen en 1 verborgen waar je je eigen automatische incasso's van af laat schrijven? als je de publieke laat blokkeren voor incasso's dan loop je een stuk minder risico.

Volgensmij krijg je van de bank niet zomaar wat bank-rekeningen voor het uitzoeken.. En elke boeking die je krijgt of maakr, kost geld.. ook tussen eigen (spaar)-rekeningen

t.bloo
22/05/05, 23:30
twee rekeningen bij 1 bank is misschien wat moeilijk, maar je zou er een gratis postbank rekening bij kunnen nemen om dit probleem op te lossen. dan gebruik je de ene rekening voor de klant en de andere voor de leverancier. overboeken ertussen kost inderdaad geld, maar dat is met alle beveiligingen natuurlijk

MaffeMuis
23/05/05, 12:18
Een postbank? Dan ben jij je geld, en een overboeking, ergens 2 dagen kwijt....

BsHosting
23/05/05, 12:24
Origineel geplaatst door MaffeMuis
Een postbank? Dan ben jij je geld, en een overboeking, ergens 2 dagen kwijt....

betaal jij niet via internetbankieren zeker of via postbankzakelijk

want wat ik overschrijf is meteen afgeschreven en als het via postbank internet een bijschrijving komt staat ie meteen op mijn rekening

overschrijven is vlug maar boek jij bv naar de rabo over kan het 3 dgn duren voordat het er bij de rabo bij staat.
terwijl het al afgeschreven is de banken proberen het nl zelf allemaal tegen te houden.

wnat postbank/postbank is meteen verwerkt

babak
05/06/05, 16:50
> Maar ik ben bij verschillende bedrijven verplicht met automatisch incasso te werken.


Je bent verplicht om te betalen, maar je mag wel zelf weten hoe! Als zij niet kunnen incasseren, sturen ze gewoon een herinnering en acceptgiro.

MaffeMuis
05/06/05, 17:27
Sommige bedrijven hebben dat in hun A.V. opgenomen...