PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies over Hosting gevraagd!



rijk
10/05/05, 18:41
Hallo,

Ik ben een beginner, maar ik leer snel vooral van dit forum. Mijn dank hiervoor!

Vraag;
ik wil een kleine website (<100mb) laten hosten voor een jaarlijks evenement. Geen groot evenement maar een .nl domein is wel nodig voor het verschaffen van info aan bezoekers (+/- 2000) en deelnemers. Overige info:
- Domeinnaam moet ook aangevraagd worden.
- we hebben 5 pop3's nodig.
- frontpage extensie zou makkelijk zijn.

Ik heb bij webhosters.nl gekeken en daar vond ik webreus als een goedkope aanbieder, maar ik heb geen flauw idee waar ik nog meer op moet letten.

Kan iemand mij helpen bij het maken van mijn keuze en heeft iemand info mbt webreus?

BVD

Rijk

oscar
10/05/05, 18:48
wat vind je belangrijk?

-uptime van je site, hoe erg is het of hoeveel kost het als je site down is. Oftewel wat zijn de risico's
-wat verwacht je van je leverancier? 24x7 support? telefonisch of via email
-doe je liever zaken met een eenmansbedrijf of met een groter bedrijf? beide hebben voor en nadelen.
-bepaald de prijs je keuze?
-wil je een flexibele leverancier waarbij je je pakket kan wijzigen zonder kosten?
-wil je een financieel stabiele leverancier die al meerdere jaren positief draait.
-wil je je website hosten op een nederlandse server? linux of windows?

zo kan ik nog wel even doorgaan.

MaffeMuis
10/05/05, 18:51
als je wilt dat iemand een aanbieding doet, moet je een post plaatsen in fora:

Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen

En ja, wat vind je belangrijk? Wat oscar zegt..... Per persoon anders...

rijk
10/05/05, 19:48
Kijk, hier heb ik iets aan, vragen waar ik antwoord op kan geven!

Antwoorden:
-uptime van je site: risico is matig. Korte downtijd geen probleem, we "pieken" maar drie/vier maanden per jaar.
-support: telefonisch en via email
-eenmansbedrijf of met een groter bedrijf; maakt niet uit zolang ik maar de domein naam kan behouden.
-bepaald de prijs je keuze; ja
-flexibele leverancier waarbij je je pakket kan wijzigen zonder kosten: Hmmm, wellicht wel. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Zoals ik al zei; we pieken maar drie/vier maanden per jaar, de rest zal het rustig zijn. Kun je een pakket snel aanpassen aan de vraag? fair use policy, werkt dat per jaar of per maand?
-wil je een financieel stabiele leverancier die al meerdere jaren positief draait; hoeft niet, wel betrouwbaar mbt kosten vs levering.
-wil je je website hosten op een nederlandse server? Ja, denk het wel.
-linux of windows; wat is het verschil voor mij?

Nogmaals bedankt voor jullie begrip en advies!

oscar
10/05/05, 20:52
zo te zien is een budgethost toereikend, deze zijn hier veelal vertegenwoordigd. Als je een aanbieding plaatst met jouw beschreven specificaties op het forum door MaffeMuis beschreven dan kunnen deze bedrijven jouw een aanbieding doen.

Als ik een procedurele advies mag geven:

1) Uit die aanbiedingen kies je drie aanbiedingen die je aanspreken.
2) Met deze drie bedrijven maak je een afspraak voor een bezoek aan hun bedrijf (dan krijg je gelijk een impressie van de persoon achter de bedrijf en hoe de bedrijfsvoering is)
3) Of als je stap 2 teveel werk vind, vraag je een proefpakket aan bij elke aanbieder om de support en service te testen.
4) vervolgens maak je een keuze en teken je het contract.

Als ik jouw was zou ik voor het tekenen nog checken bij de kvk:
1) legitiem bedrijf
2) historie bedrijf

MaffeMuis
10/05/05, 20:56
Nog wat vragen en dingen om over na te denken:

- Scripttaal PHP, ASP Enz.
- Control Panel (Cpanel - DirectAdmin - Eigen gebrowsde Panel)
- Let op of je domein op je eigen naam komt.
- Ergens kunnen zien hoe stabiel het netwerk is.
- Fair use policy zal meestal op het moment zijn.. Als je 1 maand lang 400 gig trekt en de rest maar 1 gig, zullen ze die maand dat je 400 trekt, mogelijk moeilijk doen.
- Dat finacieel zullen hosters toch nooit helemaal duidelijk over zijn.
- Afhandeling support. Meestal gebeurt dit per e-mail. Wordt er ook in het weekend beantwoord?

Maar wil je nu wat wij iemand aanwijzen? Want de meeste hosters zullen hun eigen willen aanwijzen. En dan wordt het een aanbieding en die mogen op dit gedeelte van het fora niet.

Dana
10/05/05, 23:17
mijn keuzes als ik een webhosting bedrijf zoek zijn.
1) uptime. (ik HAAT het als mijn site langer dan 5 minuten down is)
2) contact. Als je met een probleem zit of je hebt vragen vind ik het belangrijk snel een antwoord terug te ontvangen.
3) alle andere dingen zoals aantal ftp accounts, php versie, mysql databasen, email accounts etc. zijn ook erg belangrijk.
Het is dus idd slim om alles wat je nodig heb op een rijtje te zetten, en kijken welke webhostingbedrijg het meest voor jou kan aanbieden.

veel succes ermee.

Unixadmin
11/05/05, 01:08
Origineel geplaatst door Dana

1) uptime. (ik HAAT het als mijn site langer dan 5 minuten down is)

Leer ermee leven zal ik zeggen. Welke hostingprovider je ook kiest, ze hebben wel 's te maken met downtime.

oscar
11/05/05, 01:14
Origineel geplaatst door domper

Leer ermee leven zal ik zeggen. Welke hostingprovider je ook kiest, ze hebben wel 's te maken met downtime.

daar ben ik het niet mee eens, er zijn ook providers zonder downtime met geclusterde webservers achter loadbalancers met alles redundant uitgevoerd. Het is maar net wie je kent en wat je kader is.

VC Systems
11/05/05, 01:58
Beste, Rijk

Ik "denk" dat je bij Webreus, voor 9,99 leuk zit voor de prijs die zij ervoor vragen, maar of de kwaliteit van de webhosting & of de service waaronder "de helpdesk" ook goed bevalt!

Ik heb echter nog nooit van het bedrijf Webreus gehoord, ben nu al 5 jaar bezig op gebied van internet services! maar ken het bedrijf niet, er zijn nog meer goedkope webhosting aanbieders, ik zou zeggen kijk nog even rustig verder!

Groeten

hostplaatsje
11/05/05, 09:40
Beste Rijk,

Heb je al gekeken bij hostingvisie.nl. Daar staat meestal ook wel iets over Webreus.
Alvast succes!

FransVanNispen
11/05/05, 09:49
Webreus host een populaire ondertitels site. Deze site is tergens traag en minimaal 1 à 2 maal per week niet of nauwelijks te bereiken.

rijk
12/05/05, 02:04
Allemaal bedankt voor de informatie!

FvN: Bedoel je soms ondertitel.kom? Die is inderdaad langzaam en nu dus helemaal niet meer te bereiken. Dan wordt goedkoop ineens duurkoop.

Muis, Oscar, Dana, VC; bedankt en ik volg jullie raad op, binnenkort mijn aanvraag op het juiste forum.

Nogmaals bedankt!
Rijk

MaffeMuis
12/05/05, 11:23
Veel succes! En te veel informatie vragen is altijd beter dan te weinig :)

FransVanNispen
12/05/05, 11:45
rijk: inderdaad. En dat gebeurt regelmatig.

Balderik
14/05/05, 20:15
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een hostingpakket bij WebReus en het is allemaal perfect geregeld!

Ik heb ze gevraagd over NLondertitels, maar die site wordt helemaal niet door hun gehost, er staat alleen maar een banner. Verkeerde conclusie dus!

Mijn site draait er al 4 maanden en is nog nooit uit de lucht geweest.

Groet,

Balderik