PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsverschillen hosting pakketten zo groot, waarom?



Collectors
10/05/05, 17:20
Op dit moment ben ik druk opzoek naar een hosting pakket. Ik heb al behoorlijk veel aanbiedingen gekregen. Wat mij echter opvalt is het enorme prijsverschil tussen de verschillende aanbieders. Soms wel 400% duurder dan de concurrent!

Mijn vraag aan jullie is, waar ligt dit aan? Ligt het alleen maar aan de hoeveelheid support die je krijgt? Zit er meestal een addertje onder het gras bij de zeer goedkope aanbieders? Willen de duurdere aanbieders gewoon geld verdienen (wie niet) of zetten zij zich echt maximaal in voor de klant? Wat maakt nu het grootste verschil in prijs?

oscar
10/05/05, 17:26
het prijsverschil komt globaal door verschillende factoren.


1) leveranciers van hosting kunnen bedrijven zijn met een pand en personeel tot en met de scholier op zolder die het erbij doet, aangezien de type leverancier zo verschillend is is de kostprijs daarom ook erg verschillend en daarvoor dus ook de verkoopprijs.

2) doelgroep, de ene leverancier richt zich op budgethosting en de ander op kwaliteit, oftwel de een gebruikt goedkope apparatuur en de andere duurdere, ook hier weer de kostprijs.

3) afzetmarkt, de een wil 10000 klantjes met een lage winstmarge en de ander wil 100 klanten met een hogere marge.

Vane
10/05/05, 17:26
Kan overal in zitten, o.a.:

- Kwaliteit netwerk
- Kwaliteit servers
- Vast personeel
- Kantoorpand
- etc

oscar eerder ;)