PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting bedrijfje opzetten dagboek



sander19
09/05/05, 22:52
Hallo!! Vandaag, samen met nog iemand, bezig gegaan met een plan wat we al lang willen. Een klein hosting bedrijfje. Hosting aanbieden voor een lage prijs gericht op kleine beginnende internetters. Gericht op mensen die bezig zijn met frontpage en hun site willen hosten. Gericht op die korfbal club die een site wil, met èèn pagina en geen overbodige luxe als 200 mb ruimte hoeft.

We gaan de volgende paketten aanbieden:

Pakket1

20MB
1GB
1Mysql
PHP
Onbeperkt subdomein
5 Email accounts
Onbepertk email doorsturen
5 mailinglists
5 auto responders
2 Domein pointers (meer mogelijk)
Onbeperkt FTP accoutns

€ 2,- permaand (ex btw)

Pakket2
50MB
3GB
5MySQL
PHP
Onbeperkt subdomeinen
10 Email accounts
Onbeperkt email doorsturen
10 mailinglists
20 auto responders
4 Domein Pointers (meer mogelijk)

€ 4,- permaand

Pakket3
100MB
5GB
7 MySQL databases
PHP
Onbeperkt subdomeinen
20 email accounts
Onbeperkt mail doorsturen
20 mailinglists
50 auto responders
10 domein Pointers

€ 6,- permaand

Omdat we ons richten op de beginnende webdesigner/hobbyist plaatsen we onder andere handleidingen online. Hoe maak ik met frontpage een website?? Kleine html cursussen etc. om mensen dat kleine beetje extra te geven voor hun hobby.

Doelgroep is dus de beginnende hobbyist/webdesigner die geen gratis hosting wil ivm met de beperkte mogelijkheden maar ook geen grof geld wil betalen voor hosting

Je kunt een pakket nemen mèt domeinnaam en zonder. als je zonder neemt dan krijg je een subdomein (denk aan pieter.wathetwordzegiknogniet.nl)

De website is op dit moment in de maak en voor een groot deel al functioneel. Morgen zal er een rekening worden geopend en zullen we een afspraak met KVK maken.

Ons ideal is om voor zo weinig mogelijk een klant zoveel mogelijk te geven.

Mijn doel met dit topic is om jullie op de hoogte te houden. Hoe het gaat met de ontwikkelingen, hoe het er voorstaat. Laten we maar zeggen een soort van dagboek. Misschien dat andere mensen hier wat aan hebben.

De naam van het hosting bedrijf kan ik nog zeggen, aangezien we zitten met .nl etc. Dit zal ook spoedig bekend worden gemaakt.

Uiteraard kan ik tips altijd gebruiken en ben ik zeer benieuwd naar jullie mening totzover. Jullie mening over de paketten die we in gedachten hebben etc.

Eigenlijks is het ook meer een uit de hand gelopen hobby dan een commercieel iets. Het is dan ook niets onze bedoeling er rijk mee te worden. Zoals je (helaas) zo vaak ziet. Goede en snelle service. En goed contact met de klanten. Goede diensten en altijd mogelijkheden uit te breiden (meer sql, meer ruimte etc) Dat is wat we willen.

Daarom, Jullie horen nog van mij, en tips zijn welkom!

Henky!
09/05/05, 23:04
Nou ja, er is in elk geval enigszins over nagedacht. Ziet er niet slecht uit. Doe maar dagboekje. Maar dan wel dagelijks, zoals het woord zegt:-)

Unixadmin
10/05/05, 01:32
Het is een leuk idee, maar wat is je plan van aanpak?. Hoe wil jij dat mensen hosting bij jullie nemen dan?. Etc....

cashmere
10/05/05, 01:39
door middel van dit soort topics=)
dagboekje... prima en suc6

wbakker-letsgoonline
10/05/05, 02:07
Wil wel zien wat het wordt :) success

AlphaXS
10/05/05, 02:13
Gezien het feit dat je je pb uit hebt staan maar even zo:

Haal de prijzen bij de paketten even weg. Het gaat je immers om de pakket indelingen en niet om de prijzen.

Als je alleen de bovenste regels van deze post leest, lijkt dit meer op verkapte reclame dan op een mededeling dat je iets gaat beginnen.
(en hoort het automatisch in een ander forum ;) )

Daarnaast zou ik zeggen lees even het andere topic door , elders in dit forum. Ik heb hier een aantal aandachtspuntjes neergezet.

Daarnaast wens ik jullie extreem veel succes, het idee klinkt goed.
Zoals al eerder vermeld in het andere topic, wees vooral eerlijk: Dit verklaart je prijzen, en lokt vaak ook die klanten die juist op zoek zijn naar hetgeen jullie aan willen gaan bieden: simpele hosting.

Nogmaals succes! (hopelijk word het dagboek wat, ben benieuwd!)

Colmo
10/05/05, 08:12
Maak eerst afspraak bij de KvK. Anders kun je bij de bank geen rekening openen zonder geldige KvK nummer.

XS-24
10/05/05, 08:12
Eerst een rekening en dan KvK? Ik zou het andersom doen, de rekening netjes op bedrijfsnaam.

sander19
10/05/05, 08:28
Origineel geplaatst door XS-24
Eerst een rekening en dan KvK? Ik zou het andersom doen, de rekening netjes op bedrijfsnaam.

Ja klopt. toen ik het net doorlas dacht ik van, ja dat klopt niet. Dus zal idd nog even wachten.

Dana
10/05/05, 08:32
succes ermee!

xserve
10/05/05, 08:46
De Postbank is de enige bank waarbij je een rekening kunt openen zonder KvK nummer.

Wel een leuk idee dit dagboek. Beginnen jullie met een reseller pakket of met een dedicated server?

Slaap zacht lief dagboek...

AlphaXS
10/05/05, 12:43
Origineel geplaatst door xserve

Slaap zacht lief dagboek...

hehehe... nu nog een passende naam.

WenS Int. Dnstn
10/05/05, 16:34
Origineel geplaatst door AlphaXS


hehehe... nu nog een passende naam.

Ehm..."Dagboek van een beginnende webhoster"? :)

buysman
10/05/05, 18:49
De website van het bedrijf zelf zou ik zo simpel mogelijk houden, met vaste stappen ofzo omdat je je echt richt op de beginneling.

Verder vind ik het een goed idee, ook dat het meer een uit de hand gelopen hobby is, want hier komen juist de beste hosting bedrijfjes uit!

Succes!

AlexanderOnline
10/05/05, 19:47
Jullie doelgroep, is een grote en goede. Meer dan de helft van onze klanten zijn "dat soort" klanten. Heb je verder al gekeken naarde technische kant, server etc?
Heb je al bedacht hoe de service gaat, telefoon, email, ticket systeem etc?
Denk verder aan, ehm, een hoop dingen! Natuurlijk een mooie naam, mooie site, maar ik kan je ook aan raden om een goed bestelsysteem te maken. Wij hebben dat zelf gedaan, maar je kunt het ook laten doen. Het kan heel veel werk schelen in het verwerken van bestellingen, het bij houden van klanten etc. Bedenk van te voren wat je allemaal wil, dat is beter dan achteraf, dat is toch wat minder handig (ik spreek uit ervaring, eerst gegenereerde we het factuur vanuit de administratie en voegde die als attachment toe in onze mailclient, nu laten we het script de mail verzenden met factuur, en het account op de server aanmaken, en zo zijn er nog wat van die dingen.
Goed contact met klanten, goede service, dat kan nou net jou onderscheiden van webhost X, en klanten stellen het erg op prijs (ja, ook uit ervaring ;)).
Een uit de hand gelopen hobby is het bij ons ook, en ik denk dat het de beste motivatie is!
Ik wens jullie erg veel succes!

sander19
10/05/05, 20:11
Oke!

tijd voor een update.

Naam kan ik ondertussen bekend maken.

www.uhosting.nl

waarom U Hosting? omdat we Persoonlijk hosting willen na streven, persoonlijk contact en service. Hosting voor U! ;). Domein is nog niet werkend. Spoedig zal de website online geplaast worden. De website is nog lang niet af, maar schiet al lekker op. Ook heb ik al druk zitten denken aan promotie. Zo zal ik, als alles een maal is geregeld contact op nemen met Lokale html cursussen etc. Ik weet dat er in mijn regio verschillende cursussen zijn voor beginnende 'frontpagers' Dan, met korting, paketten aanbieden voor die 'frontpagers' waar zij hun bestanden kunnen plaatsen. je moet dan niet direct denken aan een volwaardig domein, want dat wil de beginnende cursist vaak niet, maar een domein als peter.uhosting.nl of als het bedrijf die de cursus geeft (vaak een bibliotheek etc die aan 60+ een cursus geven) dan kan het ook op het bedrijf. peter.bibliotheek.nl. Hopelijk hebben ze intresse, want dan heb je al een begin.

uiteraard een artikel in veel regionale dagbladen proberen te zetten, waarin we vertellen wat ons bedrijf doet etc.

We beginnen eerst met een reseller pakket. Bestel systeem zal eerst handmatig gaan.

ook hoor ik steeds mensen vragen van, hoe wil je het met support gaan doen? Support word geleverd via tickets, Msn, en email uiteraard. Wat de klant het makkelijkst vind.

Dan nog het antwoord op hoe we het met de administratie gaan doen. Daar zijn we nog niet helemaal uit moet ik heel eerlijk toegeven. De website en dus het bedrijf zal niet eerder beginnen dan wanneer dit goed is geregeld. Want zonder goede administratie kom je nergens. Een goed begin is het halve werk, dus tips over de administratie, administratie software etc zijn welkom!

Uiteraard is er nog veel werk aan de winkel, maar ik heb het gevoel dat ik er achter sta, dat ik er 100% voor ga. vaak zijn mensen wat sceptich en hoor ik ze in hun hoofd denken van, ach, dat lukt toch niet. En dat geeft mij alleen maar meer power om die mensen te bewijzen dat het wèl lukt.

Het meest kijk ik tegen de papier rondslom en administratie op. Alles regelen KVK, belasting etc. Maargoed, dat heb ik er voor over.

Ik probeer morgen weer een update te doen. Overigens is dagboek wel een iets overdreven naam.. Want ik zal denk ik niet elke dag iets posten, maar als er wat gebeurd dan post ik het!

Mensen, bedankt voor jullie reacties tot zover! en ben heel blij dat mensen mij willen helpen en steunen. Nogmaals, bedankt! Word vervolgd

Hjalmar
10/05/05, 21:38
Vind het leuk klinken en ik denk dat je het eigenlijk soort van verplicht moet gaan stellen elke dag wat te schrijven... Zo schiet het namelijk goed op!

Dana
10/05/05, 22:18
Origineel geplaatst door Hjalmar
Vind het leuk klinken en ik denk dat je het eigenlijk soort van verplicht moet gaan stellen elke dag wat te schrijven... Zo schiet het namelijk goed op!

lijkt mij idd leuk om te volgen.
Het idee vind ik trouwens super.
Vaak zijn er beginnelingen die door de bomen het bos niet meer zien, en graag wat kleinere pakketten willen tegen een lage prijs.

suc6 ermee

sander19
10/05/05, 23:09
Dagboek update
10-05-05, 23:07

Zo en dan even weer een update. De naam is al bekend, daarom is het nu denk ik ook al leuk om alvast een 'blik' te geven van hoe de website er ongeveer uit komt te zien. Dit doe ik doormiddel van een screenshot. Waarom een screenshot? Omdat ik de site nog niet online kan plaatsen omdat hij nog niet af is, en omdat ik vind dat je geen halve dingen kunt laten zien. Dit kan misverstanden geven. Ook staat het nu nog op een tijdelijk adres. Ben benieuwd wat jullie er totzover van vinden. uiteraard word er nog veel aan gesleuteld. Zo vind ik het lettertype niet echt mooi etc.
Word vervolgt

Unixadmin
11/05/05, 00:21
Ik wil niet lullig doen, hoor. Maar 1Gb voor 2 Euro is geen cheap webhosting. Doe een onderzoekje, kijk naar andere hostingboer wat hun pakketprijzen zijn.

slowhand
11/05/05, 00:37
Origineel geplaatst door domper
Ik wil niet lullig doen, hoor. Maar 1Gb voor 2 Euro is geen cheap webhosting. Doe een onderzoekje, kijk naar andere hostingboer wat hun pakketprijzen zijn. Je moet ook niet altijd de goedkoopste willen zijn ;)

slowhand
11/05/05, 00:39
Origineel geplaatst door sander19
Dagboek update
10-05-05, 23:07
.......... Zo vind ik het lettertype niet echt mooi etc.
Word vervolgt Neem Tahoma puntje 9 of 10. Da's een mooi strak lettetje.

Santario
11/05/05, 01:52
Tip: In je screendump: even het schermpje weghalen van TransIP, anders gaan mensen misschien nog gekke dingen denken over dat je dingen jat etc. ;)

Heel veel succes toegewenst en ik zal je dagboek zeker gaan lezen!!!!

The MAzTER
11/05/05, 02:01
Waarschijnlijk net domein geregt via transip, dus vandaar dat het open stond ;)

Tekst is veel te slordig zo, en het is een beetje mja.. wat is het... groen ;)

sander19
11/05/05, 08:03
Origineel geplaatst door domper
Ik wil niet lullig doen, hoor. Maar 1Gb voor 2 Euro is geen cheap webhosting. Doe een onderzoekje, kijk naar andere hostingboer wat hun pakketprijzen zijn.

de goedkoopste zul je nooit worden. Er is altijd wel èèn die goedkoper is, Maar zoals ik aangeef bieden wij hosting voor de hobbyist / beginnende webdesigner. Die lekker wil prutsen met HTML maar de gratis hosting + banners zat is. En net dat ene beetje extra wil (PHP, Mail adressen etc, zodat ze hun hobby verder kunnen uitvoeren.)

Daarom denk ik dat 1GB meer dan zat is voor een account van 20MB. uiteraard zal de praktijk dat uitwijzen en mocht het niet haalbaar zijn, dan gaan de limieten natuurlijk omhoog.

Wat betrefd het feit dat transip open staat: Ik handel zo nu en dan ook in domeinen en ja, die koop ik via transip. Vandaar dat transip open staat.

XBL
11/05/05, 08:14
Mbt administratie: Kijk of je zelf je administratie kan doen (BTW aangifte is piece of cake, zolang je maar een balans+grootboek bij houd), en als je iets kan van het hele gebeuren, zoek er iemand bij die het wel weet. Een kennis misschien, of zelf een accountant.

Je begint klein, geen grote investeringen, dus veel advies van een accountant mbt slimme investeringen zal je niet krijgen. Als je direct met colocation, kantoor en 10 servers zou beginnen, is advies vragen bij een accountant heel slim. Die weet alle regeltjes mbt belasting en je hebt hem dan ook zo weer terug verdient bij dergelijke grote investeringen.

Ik neem ook aan dat je http://kvk.nl en http://belastingdienst.nl/zakelijk al helemaal (ok, groot deel) hebt door gelezen?

Jochem

Triloxigen
11/05/05, 09:43
Origineel geplaatst door Santario
Tip: In je screendump: even het schermpje weghalen van TransIP, anders gaan mensen misschien nog gekke dingen denken over dat je dingen jat etc. ;)


Of gMail gebruiken als webhoster, dan heb je ook vetrouwen in je eigen product :p

Santario
11/05/05, 10:04
Origineel geplaatst door Triloxigen


Of gMail gebruiken als webhoster, dan heb je ook vetrouwen in je eigen product :p

Hahaha, ja inderdaad :) Ach, scheelt wel kosten qua dataverkeer, dus uit het oogpunt van efficiency is het slim ;)

Hjalmar
11/05/05, 17:24
De opzet van je layout is leuk, kleuren en lettertype overig niet.

Tips:

- Slogan in het Nederlands, de rest van je site is immers in het Nederlands
- Kleiner lettertype
- Geen webdesign aanbieden? Als je je richt op beginnende webdesigners met een klein budget!

Furbster
11/05/05, 18:25
uhosting.nl is ook een mooie typo van 4uhosting.nl ;-)

Triloxigen
11/05/05, 19:11
Origineel geplaatst door Furbster
uhosting.nl is ook een mooie typo van 4uhosting.nl ;-)

en 2uhosting.nl
of zelfs 1uhosting.co.uk ;)

Triloxigen
11/05/05, 19:13
Origineel geplaatst door Santario


Hahaha, ja inderdaad :) Ach, scheelt wel kosten qua dataverkeer, dus uit het oogpunt van efficiency is het slim ;)

Nou, als je voor 100MB per maand echt wakker ligt... :| :p

Blizt
11/05/05, 19:29
Origineel geplaatst door Triloxigen


en 2uhosting.nl
of zelfs 1uhosting.co.uk ;)
Of uwhosting.nl ;-)

XBL
11/05/05, 20:05
Is het eigenlijk 'u' hosting als in bruut (de uitspraak van de 'u') of 'u' hosting als in 'you' hosting (het engelse jij/u).

Volgens mij de eerste als ik de tekst lees op de site, maar als ik de slogan lees is het de tweede optie.

Jochem

sander19
11/05/05, 20:15
Origineel geplaatst door XBL
Is het eigenlijk 'u' hosting als in bruut (de uitspraak van de 'u') of 'u' hosting als in 'you' hosting (het engelse jij/u).

Volgens mij de eerste als ik de tekst lees op de site, maar als ik de slogan lees is het de tweede optie.

Jochem

Beide, Hosting for You, oftewel voor U. Eigenlijks is het in engels bedoeld YOU Hosting ja. klinkt ook iets mooier vind ik.

Hjalmar
11/05/05, 20:17
neem dan urhosting (Youre hosting)

Triloxigen
11/05/05, 20:18
Youre?

wtf is dat? :p

henkowz
11/05/05, 20:33
dat je hosting bent :P (hij bedoeld dus ws. yourhosting, die al dus bestaat.)

sander19
11/05/05, 20:33
Origineel geplaatst door Hjalmar
neem dan urhosting (Youre hosting) Ik lees het eerder als You aRe Hosting... Doet me denken ana You Are baboon! ;) Neej maar dan klopt het niet dan zou het www.u-rhosting.nl ofzow moeten zijn want ik lees het nu als You Are

galious
11/05/05, 20:41
Origineel geplaatst door domper
Ik wil niet lullig doen, hoor. Maar 1Gb voor 2 Euro is geen cheap webhosting. Doe een onderzoekje, kijk naar andere hostingboer wat hun pakketprijzen zijn.
Gezien de tijd die je in een beginner moet steken vindt ik het wel redelijk cheap. Je kan tenslotte niet voor iedere minuut die bezig bent een vraag te beantwoorden een factuur sturen. Aangezien het vragen gehalte bij de beginner hoger ligt zul je dit in je prijs mee moeten nemen.

Aloha,

Martin

Toon
11/05/05, 21:12
is dit nu gewoon een marketing truc?
Ofwat ;)

Bullcat
11/05/05, 23:37
Die gedachte begon ik zo langzamerhand ook al te krijgen eigenlijk :)

Weccop
12/05/05, 15:31
hmmz loopt hie toch een gast rond met de nick uhosting? En de site http://www.uhosting.be/!

Bullcat
12/05/05, 16:09
Of hij hier rond loopt weet ik niet, maar geloof dat ik ook maar een dagboek ga beginnen, kan ik toch adverteren zonder het aantal postings daarvoor nodig.
Neem trouwens niet aan (hoop ik ) dat het dezelfde is eigenlijk als Uhosting.be .
wie begint uhosting.de of uk ?? :)

Triloxigen
12/05/05, 16:50
Origineel geplaatst door Toon
is dit nu gewoon een marketing truc?
Ofwat ;)
Dat lijkt mij erg sterk :X

sander19
12/05/05, 21:22
Origineel geplaatst door Bullcat
Of hij hier rond loopt weet ik niet, maar geloof dat ik ook maar een dagboek ga beginnen, kan ik toch adverteren zonder het aantal postings daarvoor nodig.
Neem trouwens niet aan (hoop ik ) dat het dezelfde is eigenlijk als Uhosting.be .
wie begint uhosting.de of uk ?? :)

Zow! het is even stil geweest.
Om even terug te komen op de mensen die roepen van, heej het is adverteren, nou, Ik doe dit niet om gratis reclame te maken, maar omdat ik me zelf een soort van verplichting wil stellen. Nu moet ik het wel doen en waar maken wat ik doe, aangezien ik het al tegen iedereen heb gezegd. Ook hoop ik dat ik uiteindelijk mensen kan helpen die ook een webhosting bedrijfje willen opzetten. Het is een tijdje geleden sinds de laaste update, maar ben druk bezig een goed systeem te vinden om je klanten in te beheren.

Mijn bedoeling is, dat wanneer een klant zich aanmeld, hij in een systeem komt, waairn staat wie hij is, maar vooral ook wat hij heeft betaald en nog moet betalen. Ook wanneer een klant problemen heeft moet ik dat er bij kunnen pakken en zo een soort van archief opbouwen. Als een klant dan een 2de keer contact op neemt kan ik direct kijken wat er de vorige keer aan de hand was. Dit is allemaal moeilijk te vinden en gaat dus veel tijd in zitten.

Verder heb ik nog wat dingen uitgezocht, en de site van kvk.nl goed bestudeerd.

Trouwens, voor de gene die denkt dat ik de zelfde ben als van uhosting.be, houd de whois maar es naast elkaar....staat op naam van Huub de Bruin, en ik ben nog altijd Sander ;)

Zow niet echt veel verteld vandaag,
maar er volgt binnen kort meer. Veel meer

xserve
12/05/05, 22:27
Misschien een idee om zelf zo'n systeem te ontwikkelen? Wij hebben hiervoor ook een eigen systeem gemaakt. Werkt erg lekker. En als je iets mist is het een kwestie van een uurtje en het zit er in.

Ideaal.

Santario
12/05/05, 22:40
Origineel geplaatst door xserve
Misschien een idee om zelf zo'n systeem te ontwikkelen? Wij hebben hiervoor ook een eigen systeem gemaakt. Werkt erg lekker. En als je iets mist is het een kwestie van een uurtje en het zit er in.

Ideaal.

Even offtopic: Euhh xserve, leuke aanbieding op je website maar het het is iPod Shuffle... en geen Suffle ;)

xserve
12/05/05, 23:20
Origineel geplaatst door Santario
Even offtopic: Euhh xserve, leuke aanbieding op je website maar het het is iPod Shuffle... en geen Suffle ;)
Oeps, inderdaad. Maar even veranderen dan.
Dank je wel!

Santario
12/05/05, 23:39
Origineel geplaatst door xserve

Oeps, inderdaad. Maar even veranderen dan.
Dank je wel!

Graag gedaan :)

Jan Jaap
16/05/05, 19:42
Is het omdat je je richt op particulieren niet beter om je prijzen inclusief BTW neer te zetten?

Hjalmar
16/05/05, 21:53
excl. lijkt nog goedkoper ;)

Sander, het is wat stil?

Hostsmart
18/05/05, 20:58
opzet is opzich best leuk... hoop dat t wat word met je! suc6 ermee

tizian
20/05/05, 09:00
ik ben het met Hostsmart eens

Jan Jaap
20/05/05, 19:38
Origineel geplaatst door Hjalmar
excl. lijkt nog goedkoper ;)

Sander, het is wat stil?
Maar incl. staat eerlijker, en is als je je richt op particulieren ook verplicht..

Hjalmar
21/05/05, 09:04
Origineel geplaatst door Jan Jaap

Maar incl. staat eerlijker, en is als je je richt op particulieren ook verplicht..

Niet dat ik weet...

Je zet het duidelijk in je algemene voorwaarden en onder je site (Alle prijzen zijn exclusief 19% BTW).

Dan is het toch eerlijk? Zoveel hosting bedrijven doen dat!

Icheb
22/05/05, 15:10
Met intresse heb ik deze thread zitten lezen.
Nu vroeg ik mij af of er al beslissingen gemaakt zijn over de te gebruiken software.

Ik denk wel dat het voor particulieren handig is als de prijzen inclusief BTW vermeld staan. Maar zoiets kan je alleen doen als je echt niet bezig bent om ook te richten op bedrijven.

Is het daarnaast geen idee om er een weblog vorm van te maken waarin wel reacties mogelijk zijn, maar deze niet het overzicht van de voortgang onoverzichtelijk maken ?
(Zoals anderen doen door middel van offtopic replies)