PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP scripts coderen/beveiligen



BlueMoonIT
09/05/05, 21:16
Wij zijn bezig met een applicatie geschreven in PHP die straks gedistribueerd moet worden, echter om te voorkomen dat onze broncode 'hergebruikt' wordt door kopers of anderen ;) willen wij hier een beveiliging voor hebben.

Wat is hier het beste voor om te doen en wat kost natuurlijk het minste. Open-source heeft dus de voorkeur.

The MAzTER
09/05/05, 21:23
zend of ioncube gebruiken

wdv
09/05/05, 21:28
eAccelerator / Turck MMCache heeft ook een encoder functie. Hoe goed die is weet ik alleen niet. Het is wel opensource :)

jorisvdb
09/05/05, 21:45
http://www.sourceguardian.com/ maar wel geen opensource

BlueMoonIT
10/05/05, 08:58
Source Guardian ziet er goed uit en werkt snel en effectief. Ook qua prijs is deze goed te doen. Daarnaast heeft deze twee voordelen ten opzicht van Zend en IonCube, namelijk dat deze ten eerste goedkoper is en daarnaast ook nog eens dat er geen server software voor nodig is om de files te gebruiken.

De opensource dingen wat er zijn, zijn niet recent genoeg, dwz geen of weinig php5 ondersteuning.

Bedankt voor de info.

ju5t
10/05/05, 10:41
IonCube werkt perfect en ook gewoon snel.

chielsen
11/05/05, 01:48
Source guardian is vri jeenvoudig te de'compilen'. Men zegt dat zend en ioncude dat ook zijn, maar ik heb nog nooitzoiet sgezien. ALs je een van die 2 (of beiden) neemt dan zit je wel safe...
Je zult alleen nog wel een licentie systeem oid moeten maken om niet mensen gewoon t ekunen laten kopieren.

The MAzTER
11/05/05, 01:58
bij ioncube kan je per ip / mac etc restricties geven.

Wij gebruiken zelf ioncube en ben er wel over te spreken. Enig nadeel is dat je source goed moet bewaren :p

Zend is gewoon te duur in vergelijking met ioncube. Tenzij iemand mij duidelijke prestatie winst kan tonen van Zend tov ioncube

chielsen
12/05/05, 12:08
Zend is niet veel duurder, maar ook niet veel beter. Ik heb het alleen om mensen de keuze te laten nemen (vaak hebben ze al zend optimizer geinstalleerd).

Tis idd uitkijken met je source. Ik heb al eens een half project verknoeid omdat ik die verving door de gecompileerde.

mbs
15/05/05, 00:17
maar wat werkt er nu beter?

Icheb
15/05/05, 00:32
Ik heb hier alleen ervaring met IonCube, en tot nu toe zeer goede ervaringen.
Het encrypten van een functions.php werkt prima, zeker als er nog een andere form van license check in zit.

Tevens is IonCube relatief goedkoop, vooral dat web ding.

chielsen
15/05/05, 20:18
Ja idd, als je maar enkele bestand af en toe hoeft te encoden kan je eerst gewoon die webencoder gebruiken. Kost maar 10 $cent per bestand.

Wat beter werkt... Tja, het werkt even makkelijk. Ik heb er niet zoveel kennis van welke veiliger is. Zend heeft wellicht meer kennis van de php enigine, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in ioncube.

Nick, de man achter ioncube, geeft je altijd (vaak) snel een persoonlijk antwoord op je vraag. Hij kan me vrij goed overtuigen dat ioncube beter is.

Ioncube is wel wat goedkoper, maar bij zend krijg je er ook nog zend studio en optimzier bij. Je moet dan wel he small business program nemen. Heb je die dingen niet en lijkt je dat handig (ik kan nauwelijks zonder zend studio) dan zou ik voor zend gaan.

Heb je wat meer te besteden, of heb je niks aan die extra software, neem dan ioncube (erbij).