PDA

Bekijk Volledige Versie : server management



hans130
09/05/05, 08:50
Hoi,
Bestaat er een systeem om op afstand een server over te nemen.
Ik bedoel hiermee een hardware oplossing zodat ik vanop afstand het scherm en een toetsenbord overneem om als het ware lokaal aan te loggen.
Een soort terminal server maar dan vanuit de hardware zodat ik ook vanop afstand bv kan kiezen vanop welke partitie hij moet opstarten zodta ik ook een ghostbestand kan terugzetten .

repsaj
09/05/05, 09:04
jah dat heet een KVM switch en dan wel eentje die je via internet kan bereiken

rembrand
09/05/05, 10:08
Je zou je server ook kunnen uitbreiden met een ILO kaartje. Dan kun je er ook van buiteaf bij.

Unixboy
09/05/05, 10:28
Console over IP is wat u interesseerd ik neem aan dat het 'ILO' kaartje waar rembrand het over heeft ook gewoon een Console over IP kaart is.

rembrand
09/05/05, 10:32
ILO (Zoals HP ze noemt) kan veel meer.

- Je kan het scherm over nemen (Console)
- Je kan de server aan en uit zetten
- Je kan de eigen cdrom share en zo een cd op de server installeren.

En dat allemaal van afstand.

Triloxigen
09/05/05, 10:39
Digitale KVM switch (over IP).

wdv
09/05/05, 11:09
Hoeveel kosten die ILO kaartjes?

Hypernia
09/05/05, 12:15
eerst lezen dan antwoorden soz...

rembrand
09/05/05, 12:17
Rackserver heeft ze maar daar zijn ze nogal duur.

http://www.rackserver.nl/pages/products.html?CatID=459

Ik heb ze ooit voor 250 euro gezien maar weet niet meer waar dat was... (Was een aanbieding)

Vane
09/05/05, 12:30
Origineel geplaatst door rembrand
Rackserver heeft ze maar daar zijn ze nogal duur.

http://www.rackserver.nl/pages/products.html?CatID=459

Ik heb ze ooit voor 250 euro gezien maar weet niet meer waar dat was... (Was een aanbieding)

Als je er meerdere afneemt kan Rackserver/TCW wel wat met de prijs doen voor je :).

hans130
09/05/05, 22:56
dank U had al zo'n vermoeden maar was aan het kijken bij tyan en de handleiding van die smdc kaart sprak wel over reboten maar niet duidelijk over scherm overnemen en dergelijke.


Iemand ervaring met zo'n smùdc kaart van tyan of ene intel server moederbord met management.

mocht ik slim zijn had ik het uitgetest op machines die ik al geleverd heb met zo'n functies dom van mij.