PDA

Bekijk Volledige Versie : Google begint Web Accelerator



Domenico
08/05/05, 22:22
Wat vinden jullie hier nu eigenlijk van?

http://www.nu.nl/news/522645/50/Google_begint_Web_Accelerator.html

Ik weet het niet...

V. Kleijnendorst
08/05/05, 22:31
Ik denk dat ze er nog even aan moeten sleutelen. :)

http://www.mediafact.nl/comments.php?id=8451_0_1_0_C

Unixadmin
08/05/05, 22:44
Op zich wel goed idee. Maar ja, bepaalde gegevens van jou worden wel geregistreerd en dat is wat minder, denk ik. Ik zal niet direct de plugin installeren op mijn pc. Ik wacht gewoon op de ervaringen van anderen af.

Easyracks
08/05/05, 22:55
Ik gebruik hem nu maar ik merk geen verschil, terwijl hij wel aangeeft '9.1 minutes saved'. Het verandert ook de 404-pagina :S

MediaServe
08/05/05, 23:09
ik begrijp nog steeds niet echt hoe dit sneller zou kunnen werken?
Als ik naar webhostingtalk.nl ga, dan verbind ik met de server en haal ik de data binnen. Als ik Web Accelerator gebruik, dan verbind ik met Google in de Verenigde Staten, die verbind met webhostingtalk.nl en stuurt mij het resultaat. Dat gaat toch per definitie langzamer?

Hypernia
09/05/05, 00:00
ja toch, is dit niet gewoon een soort van proxy server?

ja dus, niet echt handig voor forums....

MediaServe
09/05/05, 00:44
Origineel geplaatst door Hypernia
ja toch, is dit niet gewoon een soort van proxy server?

ja dus, niet echt handig voor forums.... Volgens mij is het niet echt een proxy server. Als je kijkt op www.mijnip.nl dan zie je gewoon je eigen IP adres staan. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik heb de plugin inmiddels weer verwijderd ;)

xserve
09/05/05, 08:52
Ik vraag me ook heel erg af hoe dit nou sneller kan zijn. Ik geloof er helemaal niks van...

in-ToXiC-ated
09/05/05, 12:01
http://37signals.com/svn/archives2/google_web_accelerator_hey_not_so_fast_an_alert_fo r_web_app_designers.php

XS-24
09/05/05, 12:03
Kan niet worden gevonden.

Triloxigen
09/05/05, 12:09
Als ik me niet vergist laad de software de pagina achter een link in de google cache zo gauw je eroverheen hovert.

Een gevolg is dat een pagina al een hit heeft terwijl de pagina niet eens bezocht heeft.
Overigens is dit geen fout van Google, maar een GET is volgens het HTTP protocol eenmaal niet bedoeld om insert/updates te doen, daar heb je POST voor.

Daarnaast krijg je dan ook problemen met cookies en session id's in urls (het effect als bij proxies zeg maar).

xserve
09/05/05, 16:32
Maar GETs zijn nou eenmaal mooier te implementeren dan posts. En ook wat makkelijker. Ik zie niet in waarom een GET slecht zou zijn.

Ik zie eigenlijk geen enkel positief punt aan deze Google Web Accelerator.

Triloxigen
09/05/05, 16:47
Origineel geplaatst door xserve
Maar GETs zijn nou eenmaal mooier te implementeren dan posts. En ook wat makkelijker. Ik zie niet in waarom een GET slecht zou zijn.

Ik zie eigenlijk geen enkel positief punt aan deze Google Web Accelerator.

Niet alleen dat, zoekmachine's indexxeren POST's niet..
Een GET is niet slecht, maar volgens het HTTP protocol is POST bedoeld voor wijzigingen en niet GET.

Zelf zie ik ook weinig zinnigs in de accelerator.
Beetje vreemd dat Google hier nu mee komt terwijl er een steeds sterkre opkomst is van DSL en Glas.