PDA

Bekijk Volledige Versie : Alphamega Hosting



Gtranquillity
08/05/05, 11:37
Hi,

Iemand attendeerde me erop dat er nogal wat problemen zijn als je weg wilt bij Alphamega hosting. Mijn contract loop volgende maand af en ik wil verhuizen. Ik ben tot nu toe tevreden over de klantenservice en de uptime, maar de kosten reizen de pan uit en op nóg een keer upgraden te vermijden wil ik dus weg. Mijn vraag aan jullie; wat zijn jullie ervaringen vwb Alphamega en hoe hebben jullie e.e.a. opgelost?

Alvast bedankt!

xserve
08/05/05, 11:50
In de algemene voorwaarden staat vast iets over een opzegtermijn. En als de domeinnaam op jou naam staat, is het verhuizen daarvan ook geen probleem.

Dicky
08/05/05, 12:04
Ik heb ook nog een aantal domeinen bij hun staan maar die ga ik ook verhuizen
Dus ik ben benieuwd .

Gtranquillity
08/05/05, 12:28
@xserve: helaas niet. Er staat alleen: Voorgenomen verhuizingen kunnen
worden doorgegeven aan de (oude) Deelnemer op een door de (oude) deelnemer voorgeschreven wijze. En over deze voorgeschreven wijze is nergens iets te vinden :(

hostplaatsje
08/05/05, 13:17
Ik zal zeggen, vraag het ze zelf eens.

Gtranquillity
08/05/05, 13:30
Origineel geplaatst door hostplaatsje
Ik zal zeggen, vraag het ze zelf eens.

Heb ik al gedaan. Maar ik ben vooral geinteresseert in wat anderen voor ervaringen hebben toen ze bij Alphamega weg wilden

s.vossen
08/05/05, 14:09
Alphamega neemt wel meteen contact op met SIDN als er een domein wegverhuist hebben wij een aantal keer mogen ervaren.

Op zich verder staan ze je niet in de weg. Opzegtermijn van een maand en in die tijd kun je natuurlijk prima alles al verhuizen en zorgen dat het in orde is.

Zenda
08/05/05, 14:10
Ik heb van één klant een keer gehoord dat ze je niet graag kwijt willen en dat ze gaan vragen of ze je misschien beter van dienst kunnen zijn. Echter als je je webhostingpakket voortijdig opzegd geeft het geen problemen.

s.vossen
08/05/05, 14:12
Origineel geplaatst door Zenda
Ik heb van één klant een keer gehoord dat ze je niet graag kwijt willen en dat ze gaan vragen of ze je misschien beter van dienst kunnen zijn. Echter als je je webhostingpakket voortijdig opzegd geeft het geen problemen.

Niemand wil graag zijn klanten kwijt raken. Veel zullen proberen nog een leuke aanbieding te doen. Zolang je de klant niet in de weg staat kan dat allemaal prima.

Stefan Mensink
08/05/05, 14:14
Origineel geplaatst door Zenda
Ik heb van één klant een keer gehoord dat ze je niet graag kwijt willen en dat ze gaan vragen of ze je misschien beter van dienst kunnen zijn.Op zich is dat natuurlijk een prima aanpak...

Gtranquillity
08/05/05, 15:13
Inderdaad een goeie aanpak, maar ik denk niet dat ze me aan kunnen bieden wat ik zoek (2 GB ruimte & unlimited traffic) tegen de prijs die een ander me kan bieden.

s.vossen
08/05/05, 15:17
Origineel geplaatst door Gtranquillity
Inderdaad een goeie aanpak, maar ik denk niet dat ze me aan kunnen bieden wat ik zoek (2 GB ruimte & unlimited traffic) tegen de prijs die een ander me kan bieden.

Ohh! Waar kan ik unlimited traffic krijgen tegen een vast prijs?

xserve
08/05/05, 16:17
Origineel geplaatst door s.vossen
Alphamega neemt wel meteen contact op met SIDN als er een domein wegverhuist hebben wij een aantal keer mogen ervaren.
Je moet ze ook vroegtijdig erover informeren natuurlijk. Als je dat doet hebben ze niks om mee naar de SIDN te gaan toch? Kwestie van eigen fout lijkt me.

Unlimited traffic bestaat niet en zul je in Nederland ook niet echt vinden denk ik.

Gtranquillity
08/05/05, 17:38
Unlimited traffic is binnen Nederland inderdaad niet te vinden, maar in Duitsland zijn er verschillende die het aanbieden.

dopi84
08/05/05, 18:50
ik ben er ooit klant geweest

ze geven torenhoge narekeningen voor traffic (4euro per GB indertijd)

écht belachelijk. En ze zijn echt niet beter dan anderen.
Al dat geneuzel, al die mooie praatjes op de site.

"met vriendelijke groeten" en dan zie je zon ingescande foto van de directeur met zijn handtekening etc etc.

Allemaal onzin gebrabbel daar.

Dopi

Gtranquillity
08/05/05, 19:04
Origineel geplaatst door dopi84
ik ben er ooit klant geweest

ze geven torenhoge narekeningen voor traffic (4euro per GB indertijd)

écht belachelijk. En ze zijn echt niet beter dan anderen.
Al dat geneuzel, al die mooie praatjes op de site.

"met vriendelijke groeten" en dan zie je zon ingescande foto van de directeur met zijn handtekening etc etc.

Allemaal onzin gebrabbel daar.

Dopi

Maar geen problemen gehad toen je ze gedag zwaaide?
EDIT: ik las verkeerd... Heb je het uiteindelijk ook nog moeten betalen? :(

dopi84
08/05/05, 19:07
Origineel geplaatst door Gtranquillity


Maar geen problemen gehad toen je ze gedag zwaaide?


In principe niet veel, alleen had ik nog een tweede rekening gekregen voordat ik wegging die veroorzaakte wat vertraging bij mij.

Heb namelijk lekker lang gewacht ermee. Toen gingen ze zeuren natuurlijk. Mietjes, na zulke winsten.

En had indertijd maar 1 .com domainname dus was ook zo gepiept.
Ben nu al geruime tijd zeer tevreden bij:

www.phpbbhost.nl
Kijk daar eens, die is overigens ook op het fora hier.

Succes verder.
Dopi

Gtranquillity
08/05/05, 20:25
Origineel geplaatst door dopi84



In principe niet veel, alleen had ik nog een tweede rekening gekregen voordat ik wegging die veroorzaakte wat vertraging bij mij.

Heb namelijk lekker lang gewacht ermee. Toen gingen ze zeuren natuurlijk. Mietjes, na zulke winsten.

En had indertijd maar 1 .com domainname dus was ook zo gepiept.
Ben nu al geruime tijd zeer tevreden bij:

www.phpbbhost.nl
Kijk daar eens, die is overigens ook op het fora hier.

Succes verder.
Dopi

Dank voor de info (ik zal zorgen dat ik 1 maand opzeg termijn aanhoud :) ) en de tip. Heb eens op het phpbbhost gekeken, en de prijzen zijn zeker ok, maar ik zie nogal wat storingen staanen daar zit ik niet echt op te wachten natuurlijk (nuja, wie wel...)

Misschien een domme vraag, maar hoe werken die subdomeinen eigenlijk?

Vane
08/05/05, 20:26
Origineel geplaatst door dopi84

ze geven torenhoge narekeningen voor traffic (4euro per GB indertijd)

écht belachelijk.

Nou ik vind 4 EUR per GB nog wel meevallen eigenlijk hoor...

dopi84
08/05/05, 20:39
Origineel geplaatst door Vane


Nou ik vind 4 EUR per GB nog wel meevallen eigenlijk hoor...

4 euro per GB valt niet mee, is afzetterij. Punt uit.

En bij phpbbhost die storingen is allemaal goed gecommuniceerd.
Ben er zeer tevree :)

Dopi

Gtranquillity
08/05/05, 20:55
Origineel geplaatst door dopi84


4 euro per GB valt niet mee, is afzetterij. Punt uit.

En bij phpbbhost die storingen is allemaal goed gecommuniceerd.
Ben er zeer tevree :)

Dopi

Ik moest vorige maand 30 euro (nee, dit is geen typo) bijbetalen voor 3.5 GB. Ik heb vervolgens alle foto's extern op een (gratis) photosite gezet. Probleem opgelost, maar die 30 euro deden toch wel zeer kan ik je zeggen. En daar ik graag alles binnen één en dezelfde site wil houden, wil ik ook bij ze weg.

Unixadmin
08/05/05, 22:03
30 Euro voor 3.5Gb!. Nou dat is pas echt afzetterij. :mad:

dopi84
09/05/05, 03:01
en ze sjoemelen daar ook met je dataverkeer.
ik ben er heilig van overtuigd.

Ik gebruik nu net zoveel verkeer met 3 sites als daar met 1 kleine site van een 10-15 pagina's terwijl ik er nu XXXX heb met downloads ook nog etc etc.

Ze naa*en je daar bij Alphamegahosting, en dat mag best eens gezegd worden. No offence. De helden... oh nee herders.

Dopi

cmb
09/05/05, 05:14
Niemand ziet graag een klant vertrekken, zeker niet als het een goede klant is. Ik vind het wel positief dat Alphamega meteen in gang schiet als je domeinnaam verhuis aangevraagd is zonder dat die opgezegd is, zo zorgen ze tenminste voor veiligheid voor de klant EN het leveren van een werkende dienst!

Positief dat deze mensen geven om hun zaak met uitzondering dat de opzeg is gedaan en er toch geen verhuis mogelijk is.

Furbster
09/05/05, 12:40
Bij active 24 vragen ze 0,09 euro per MB. Dat is dus 90 euro per GB, dan valt 4 euro nog wel mee.

Unixadmin
09/05/05, 13:09
Als ik zie zoveel eurocent per MB dan stop ik direct met surfen op hun site. Zoiets is toch misleidend vind ik.

remko
09/05/05, 14:49
alphamegahosting, hmm echt grappige mensen daar. Zelf ooit daar begonnen met simpel hosting pakket. kan me vinden in wat ik hier lees allemaal. Mooie verhalen maar belachelijke prijzen. paar jaar geleden iets van 0,35 cent per mb extra dataverkeer betaald.
reken maar uit hoe snel dat uit de hand loopt!

cridea
09/05/05, 16:17
Grappige quote van de site "Het hoort gewoon bij de opvoeding om je kinderen hun eigen domeinnaam te geven."

xserve
09/05/05, 16:27
De marketing-verhalen op hun website zijn opzich wel redelijk goed. Een beetje misleidend, maar marketing technisch wel goed.

cridea
09/05/05, 17:30
Alleen je moet dat soort teksten niet langer dan 5 minuten lezen... Ik wordt er iig doodmoe van op de een of andere manier. Slogan na slogan, na elke zin een uitroepteken, alles is geweldig supergaaf, bij wijze van.

flance
09/05/05, 18:21
In een woord: slecht
niets is up to date en dingen in het controlepaneel werken simpelweg niet. Daarbij zijn ze ook nog eens duur. Ik zou écht een webhoster nemen.

Santario
09/05/05, 20:11
Origineel geplaatst door dopi84
en ze sjoemelen daar ook met je dataverkeer.
ik ben er heilig van overtuigd.

Ik gebruik nu net zoveel verkeer met 3 sites als daar met 1 kleine site van een 10-15 pagina's terwijl ik er nu XXXX heb met downloads ook nog etc etc.

Ze naa*en je daar bij Alphamegahosting, en dat mag best eens gezegd worden. No offence. De helden... oh nee herders.

Dopi

Knap dat je dat op afstand kan bepalen. Geloof me goed, maar gaat de discussie hier niet een beetje te ver voor? Een provider die 4 EUR per Gig rekent vind ik inderdaad ook veel, maar het zal vast wel ergens gecommuniceerd worden, had je beter moeten kijken denk?

Gtranquillity
09/05/05, 20:47
Heb intussen een reactie mogen ontvangen van Alphamega. Dit was mijn vraag

Hallo,
Hoewel ik erg tevreden ben over de klantenservice en uptime zit ik er toch over te denken mijn website te gaan verhuizen. De reden hiervoor is de extreem hoge prijzen die jullie vragen. Ik heb begrepen dat ik aan het eind van elk jaar kan opzeggen, maar wil graag weten wat de beste tijd is dit te doen, mocht het zover komen. Niets is nog zeker, maar ik wil straks uiteraard niet te horen krijgen 'ja, maar dan had je dit zoveel dagen tevoren kenbaar moeten maken'.
Alvast bedankt!

Mvg
Diana


en dit hun reactie:

Beste Diana

We hebben jouw vraag van opzegging ontvangen van (dark-tranquillity.nl) en hadden graag een bevestiging.
Ben je ervan op de hoogte dat jouw account verwijderd zal worden en dat jouw site, email, emailadressen en de eventuele database niet meer beschikbaar zullen zijn?
Had je verder misschien graag jouw domeinnaam gehouden?
Let op: Wanneer er geen reactie komt op deze vragen, kunnen we niet overgaan tot de opzeggingsprocedure en zal de aanvraag van opzegging als niet verstuurd worden beschouwd. Je account zal dan dus niet worden verwijderd en je zal gewoon weer op de eerst volgende factuurdatum een factuur ontvangen, die dan ook betaald dient te worden.
Alvast bedankt voor het begrip.

Met vriendelijke groet,

Ad Hozi


Het zal wel aan mij liggen, maar ik gaf toch echt geen opzegging door, wel!?

Santario
09/05/05, 21:00
Hahaha, lezen is inderdaad een vak ;)

xserve
09/05/05, 21:06
Ze zijn het inmiddels vast gewent. Ze hebben gewoon een standaard bericht als iemand wil opzeggen. :)

Matthieu
09/05/05, 21:11
Autoresponder die het woord "opzeggen" in je mail ziet? Je ziet dan wel vaker dat er een compleet non-antwoord komt op een vraag.

Misschien aangeven dat ze die die responder wat beter moeten africhten? En dan afwachten wat de autoresponder daarop te zeggen heeft :)

Cheers!
Matthieu

s.vossen
09/05/05, 21:20
Toevallig wil een klant van ons daar een verhuis wegverhuizen, echter werkt Alpha gewoon NIET mee. Zo hebben ze ook een foutieve AUTH-code doorgeven voor het domein :(.

Gtranquillity
09/05/05, 22:10
Het ziet er naar uit dat ik mijn borst nat kan maken :(

Santario
09/05/05, 22:12
Origineel geplaatst door s.vossen
Toevallig wil een klant van ons daar een verhuis wegverhuizen, echter werkt Alpha gewoon NIET mee. Zo hebben ze ook een foutieve AUTH-code doorgeven voor het domein :(.

Euhhh, het is dat ik weet wat je bedoelt maar anders had ik stichting korrelatie voor je gebeld ;)

dopi84
09/05/05, 22:58
Origineel geplaatst door Santario


Knap dat je dat op afstand kan bepalen. Geloof me goed, maar gaat de discussie hier niet een beetje te ver voor? Een provider die 4 EUR per Gig rekent vind ik inderdaad ook veel, maar het zal vast wel ergens gecommuniceerd worden, had je beter moeten kijken denk?

Ben er zelf klant geweest

Gtranquillity
10/05/05, 08:27
Origineel geplaatst door Santario


Euhhh, het is dat ik weet wat je bedoelt maar anders had ik stichting korrelatie voor je gebeld ;)
Dat heb ik gisteren gedaan, maar die wisten het ook niet ;)

WenS Int. Dnstn
10/05/05, 16:27
Ben zelf klant geweest bij Alphamega...Geen problemen, alleen haalden ze m'n site een week te vroeg uit de lucht, waardoor ik geen backup meer kon maken :(

Dat was uiteraard wel nadat ik had opgezegd ;)

s.vossen
10/05/05, 16:30
Origineel geplaatst door WenS Int. Dnstn
Ben zelf klant geweest bij Alphamega...Geen problemen, alleen haalden ze m'n site een week te vroeg uit de lucht, waardoor ik geen backup meer kon maken :s

Dat is zoieso iets wat ik niet snap. De 'grote jongens' halen echt op het moment van verlopen (soms zelfs op moment van opzeggen) het account offline en verwijderen dan ook echt alles.

Ik vind het persoonlijk prettiger het account niet meteen op slot te gooien, dat doe ik persoonlijk dan ook niet. Qua kosten heb je er geen hinder van lijkt me, of iemand moet er echt misbruik van maken.

Gtranquillity
10/05/05, 18:26
Origineel geplaatst door s.vossen


Dat is zoieso iets wat ik niet snap. De 'grote jongens' halen echt op het moment van verlopen (soms zelfs op moment van opzeggen) het account offline en verwijderen dan ook echt alles.

Ik vind het persoonlijk prettiger het account niet meteen op slot te gooien, dat doe ik persoonlijk dan ook niet. Qua kosten heb je er geen hinder van lijkt me, of iemand moet er echt misbruik van maken.

Precies en daar ben ik ook bang voor. Vind het sowieso raar dat ze de site eerder dan de laatste betaaldatum offline kunnen/mogen halen. Je hebt toch betaald tot een bepaalde datum!?
Anyway, heb net even naar jouw website gekeken en heb interesse :) maar er staat nergens iets te lezen over verhuizingen. Kan ik evt. naar jou verkassen en zoja, hoe gaat dit precies in zijn werk?
Mijn contract bij Alphamega loopt af op 19 juni.

Bedankt!

dopi84
10/05/05, 21:47
Origineel geplaatst door Vane


Nou ik vind 4 EUR per GB nog wel meevallen eigenlijk hoor...

Je site werkt niet