PDA

Bekijk Volledige Versie : webhostingbedrijf beginnen. help!



h4ns
07/05/05, 22:14
Wel voor 1 keer is dit niet voor mezelf maar voor mijn zus. Mijn zus wilt een webhostingbedrijf beginnen, kunnen jullie mij zeggen wat je allemaal nodig hebt, hoeveel dat maandelijks/jaarlijks zou kosten, enz?
Ik weet dat je een VPS ofzo moet hebben hiervoor. Maar zouden jullie ook kunnen zeggen waarom het NIET te doen of wel te doen, en ervaringen, enz? Dit zou mijn zus zeer hard kunnen helpen (zij is 23) en ik kan haar wel beetje helpen met vanalles.

Dank u.

Raptor
07/05/05, 22:19
Ten eerste: waarom wil ze een webhosting bedrijf opstarten?

Ten tweede: heeft ze enige ervaring? Met linux etc.

h4ns
07/05/05, 22:22
1: Omdat ze wat, extra (niet veel) thuis uit wilt verdienen
2: Wij gaan samen wat bijleren, ik leer haar wat bij, enz enz. Kan altijd hulp inroepen van een vriend van mij, die ook webhosting doet

Zenda
07/05/05, 23:23
Origineel geplaatst door h4ns
Kan altijd hulp inroepen van een vriend van mij, die ook webhosting doetIs het dan niet verstandiger om is (meerdere malen) met die vriend te gaan praten. Ik neem aan dat die dan alles tot in de puntjes kan uitleggen (ook over de kosten).

h4ns
07/05/05, 23:26
Het probleem is dat die ook juist is begonnen, dus beter even komen vragen aan mensen die het al wat langer doen...

Raptor
07/05/05, 23:32
De meeste (goede) bedrijven vloeien voort uit een uit de hand gelopen hobbie. Meestal geen mensen die denken er even snel geld mee te verdienen.

Zenda
07/05/05, 23:35
Bekijk eerst deze websites eens:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54975

Daarnaast is de vraag: "Hoe groots wil ze het aanpakken?".
Als ze ook colocatie gaat aanbieden is de investering een stuk groter en moet je voldoende tijd hebben. Vergeet dan ook niet dat je al kennis moet hebben om alles (goed) werkend te krijgen.
Als ze alleen webhosting wilt gaan aanbieden, kan een dedicated server goed volstaan. Misschien in het begin een resellerpakket.

Ik denk dat je wat specifiekere vragen moet stellen.

(Vergeet niet dat het aanbieden van producten (tegen scherpe prijzen) niet de reden is van het groeien van een bedrijf. Zorg altijd voor goede service!)

wv-
07/05/05, 23:46
Origineel geplaatst door Raptor
De meeste (goede) bedrijven vloeien voort uit een uit de hand gelopen hobbie. Meestal geen mensen die denken er even snel geld mee te verdienen.

Volledig mee akkoord, maar hoeveel threads zoals deze gaan er nog komen, ik word er ziek van :)

Kunnen jullie niet gewoon de zoekfunctie gebruiken? Er zijn toch zeker genoeg topics hierover geopend.

Misschien moeten de mods maar eens sneller slotjes plaatsen? :)

h4ns
07/05/05, 23:53
elke keer is er wel iets anders aan de vraag, en zijn de antwoorden ook anders dus...



Daarnaast is de vraag: "Hoe groots wil ze het aanpakken?".
Als ze ook colocatie gaat aanbieden is de investering een stuk groter en moet je voldoende tijd hebben. Vergeet dan ook niet dat je al kennis moet hebben om alles (goed) werkend te krijgen.
Als ze alleen webhosting wilt gaan aanbieden, kan een dedicated server goed volstaan. Misschien in het begin een resellerpakket.

enkel webhosting.



De meeste (goede) bedrijven vloeien voort uit een uit de hand gelopen hobbie. Meestal geen mensen die denken er even snel geld mee te verdienen.

ze wilt gwn een "zakcentje" bijverdienen...

wv-
08/05/05, 00:08
Origineel geplaatst door h4ns
elke keer is er wel iets anders aan de vraag, en zijn de antwoorden ook anders dus...


toch niet, het komt allemaal op hetzelfde neer.


Origineel geplaatst door h4ns
ze wilt gwn een "zakcentje" bijverdienen... [/B]

Wat ik dus lees is het volgende:

Hoi ik kan dus wat aan mijn windows XP prullen en dat gedoe met servers vind ik wel stoer, dus ik wil dat ook wel allemaal eens proberen. Natuurlijk ken ik er niets vanaf, ahnee, ik moet dat allemaal nog leren. Want dat is toch logisch, ik kan thuis vooral niet zelf wat testen. Linux? wat is dat? Iets zoals cpanel of plesk? Ohja, en ik wil er natuurlijk wel wat geld uithalen, want al die tijd dat ik daar in steek.

Zoals eerder vermeld zijn er mensen die zo'n dingen als hobby deden of doen (zoals ik) en als je dan zoiets leest dan raak je natuurlijk wel op je tenen getrapt. Ondertussen ben ik het wel gewoon, maar om de zoveel tijd laat ik me toch nog is graag horen dat het zo niet kan, misschien dat er sommige mensen ooit inzicht krijgen :)

hostplaatsje
08/05/05, 04:19
Ga eerst even praten met jullie vriend.
Daarna een bussinessplan opstellen.



Origineel geplaatst door h4ns
1: Omdat ze wat, extra (niet veel) thuis uit wilt verdienen
2: Wij gaan samen wat bijleren, ik leer haar wat bij, enz enz. Kan altijd hulp inroepen van een vriend van mij, die ook webhosting doet

xserve
08/05/05, 10:27
Origineel geplaatst door h4ns
ze wilt gwn een "zakcentje" bijverdienen...
Begin er dan maar niet aan. Misschien kan ze een leuke webshop opzetten ofzo, met iets waar ze al kennis van heeft.

Ze is 23, dan moet ze toch ook wel een opleiding gehad hebben of doen? Wat voor een opleiding heeft ze gedaan? Misschien kan ze met iets uit die branche haar "zakcentje" verdienen.

XBL
08/05/05, 11:22
Lijkt mij dat je iets gaat doen waarvan je kennis hebt (of waarvan je de kennis in huis kan halen). Als je kennis hebt van het beheren van Linux Servers (of een grote passie ervoor hebt ofzo), dan kan ik me voorstellen dat je de webhosting markt in komt. Heb je daarentegen geen kennis van het onderwerp, dan vind ik het uberhaupt al raar dat je er aan beginnen wilt. Als je een bakkers opleiding hebt gedaan, wordt je toch geen automonteur?

Daarnaast kan ze het toch zelf ook wel vragen op dit forum? Ik neem aan dat ze weet hoe een forum werkt, dat ze uberhaupt kennis heeft van zaken die zich op het internet voltrekken (wat er bijvoorbeeld nu gaat gebeuren als ik dit berichtje post).

Jochem

Stefan Mensink
08/05/05, 12:01
Origineel geplaatst door h4ns
Wel voor 1 keer is dit niet voor mezelf maar voor mijn zus. Mijn zus wilt een webhostingbedrijf beginnen, kunnen jullie mij zeggen wat je allemaal nodig hebt, hoeveel dat maandelijks/jaarlijks zou kosten, enz?
Ik weet dat je een VPS ofzo moet hebben hiervoor. Maar zouden jullie ook kunnen zeggen waarom het NIET te doen of wel te doen, en ervaringen, enz? Dit zou mijn zus zeer hard kunnen helpen (zij is 23) en ik kan haar wel beetje helpen met vanalles.

Dank u. OK. Benodigd:
- Businessplan
- KVK-inschrijving
- BTW-nummer
- Boekhoudkennis / boekhouder
- Hostingruimte voor klanten, zij het eigen servers, gehuurde servers, reseller-account, virtuele server, etc.... Keuze = legio.
- Uitstekende kennis van het onderhoud van deze webserver-ruimte. Het is tenslotte je core business.
- Mogelijkheid domeinen te registreren, denk aan SIDN-lidmaatschap, danwel reselling-aanbieders. Keuze = legio.
- Uitstekende kennis omtrent alle regelingen m.b.t. domeinnamen. Denk aan verhuisregelingen (LOCKs, EPP, etc), en contracten (SIDN). Dit is tenslotte ook onderdeel van je core-business.
- Uitstekende kennis omtrent DNS-beheer etc.
- Goed inzicht in alle legale aspecten omtrent het webhosting-gebeuren. Heb je contracten en voorwaarden op orde. Zorg dat je weet wat mogelijke struikelblokken zijn.
- Manier om klanten te werven.

Denk eraan: Klanten verwachten van een webhoster dat die de lastige zaken voor hem/haar uit handen kan nemen, en dat ze dus niet zelf veel tijd en energie hoeven te steken in het verhuizen van domeinen. Dat alles van het account na activeren gewoon werkt. Dat ze op de webhoster terug kunnen vallen als er iets niet werkt... Bovenal is het belangrijk dat de klant weet dat zijn domeinnaam en website in goede handen zijn.

h4ns
08/05/05, 12:31
Ze is 23, dan moet ze toch ook wel een opleiding gehad hebben of doen? Wat voor een opleiding heeft ze gedaan? Misschien kan ze met iets uit die branche haar "zakcentje" verdienen.

Handel, maar ze heeft pech dat er niets in de buurt is van werk dat ze kan. Altijd hard werken, enz.



OK. Benodigd:

eindelijk iemand die mij en mn zus effe helpt! Dank u...

Triloxigen
08/05/05, 12:57
Origineel geplaatst door h4ns

Handel, maar ze heeft pech dat er niets in de buurt is van werk dat ze kan. Altijd hard werken, enz.


Ik heb begrepen dat ze nog helemaal niks weet van webhosting -> Dus kan ze ook nog niet
Altijd hard werken -> Als je dan niet wil moet je zeker geen eigen bedrijf starten


Ik weet niet hou jouw zus aan het idee komt, maar volgens mij heeft ze er niet goed over na gedacht.

Dreas
08/05/05, 13:07
Ok vrij simpel.

1. Inschrijving bij KvK + Belastingdienst
2. Huur een CPanel/DirectAdmin Reseller account
3. Bouw een eigen website met daarop de prijzen die je wil gaan berekenen
4. Ga in je directe omgeving opzoek naar klanten

Als je bij een GOED hosting bedrijf zit kost dat wat meer maar dat betaald zich direct terug in tevreden klanten. Zodra je meer ervaring hebt opgedaan kan ze op een gegeven moment overgaan naar een dedicated server, en daarna co-located gaan doen. Maar dan ben je wsch al weer een jaartje (en heel wat ervaring) verder. Als je Linux wil leren huur dan gewoon een heel goedkoop VDS (Virtual Dedicated Server) account ergens om mee te spelen (maar gooi daar geen klanten op!)

Blizt
08/05/05, 13:27
Origineel geplaatst door h4ns

Handel, maar ze heeft pech dat er niets in de buurt is van werk dat ze kan. Altijd hard werken, enz.
Hard werken kan ze niet?
Dan zou ik zeker geen eigen bedrijf starten...

[edit]
MOet echt 'n sleren kijken of ergens meerdere pagina's zijn in een topic, iemand anders zei dit dus ok al :rolleyes:

h4ns
08/05/05, 16:02
nuja we gaan het zo doen:

reseller van een ander bedrijf, en als het echt niet lukt zullen we wel terugdeinzen...

xserve
08/05/05, 16:11
Misschien is een betere volgorde:
- Eerst goed bedenken of je het echt wil.
- Er veel over lezen en proberen.
- Nog eens goed nadenken.
- Echt beginnen.

Het 'zomaar beginnen' lijkt me in jullie geval geen goed begin. Maar dat is mijn mening.

Succes ermee.

h4ns
08/05/05, 16:13
Zijn toch aan het lezen?
We zijn druk met elkaar aan het praten, en willen hier echt iets propers van maken.

Dit is mijn droom al sinds ik hier begon te posten, en mijn zus wel krijgt nu eindelijk de job die ze wou doen. Thuis-administratie.

InstantXs
08/05/05, 16:17
Origineel geplaatst door h4ns
Dit is mijn droom al sinds ik hier begon te posten, en mijn zus wel krijgt nu eindelijk de job die ze wou doen. Thuis-administratie.
Kortom: Jij wilt dus een bedrijfje beginnen en niet je zus...

h4ns
08/05/05, 16:23
Ik wil samen met mijn zus dat opstarten, ik vind het leuk en zij ook... Dus het is niet dat ik haar meesleur!

Blizt
08/05/05, 16:31
Maar je begon te stellen dat zij wilde starten en dat jij voor haar vroeg..



Wel voor 1 keer is dit niet voor mezelf maar voor mijn zus. Mijn zus wilt een webhostingbedrijf beginnen, kunnen jullie mij zeggen wat je allemaal nodig hebt,

Zie je, dat zijn jouw woorden. ;)

h4ns
08/05/05, 16:34
Ja we werkten samen maar omdat zij deze website niet kende, en nog heel de nacht moest doorwerken kon ze moeillijk hulp vragen. Daarom vroeg ik hulp voor haar in...

Blizt
08/05/05, 17:02
Wat gewoon niet klopt: je zegt dat je het allemaal voor haar vraagt, dat zij wilt starten etc.
Maar eigenlijk wil je het zelf doen, en helpt zij je gewoon met de administratie.

ChemicalWH
08/05/05, 17:44
heh..

volgens mij moet ik gewoon een scriptje schrijven wat in elke topic hetzelfde post..
"oh nee, niet weer zo een" ;)

succes met het starten h4ns. 1 goede tip.. het is geen branche om "snel even geld te verdienen".

Unixadmin
08/05/05, 18:45
Origineel geplaatst door h4ns
Ik wil samen met mijn zus dat opstarten, ik vind het leuk en zij ook... Dus het is niet dat ik haar meesleur!
Dat jullie samenwerken dat is al een goed begin. Nu nog kvk nr. en dan zal ik een resellerpakket bij een goede hostingboer nemen. Voor technische vragen, stel jij die aan hem. Meld jij ook bij andere fora aan zoals webhostingtalk.com en doe er kennis/ervaringen op.
Veel succes.

h4ns
08/05/05, 18:52
Dat jullie samenwerken dat is al een goed begin. Nu nog kvk nr. en dan zal ik een resellerpakket bij een goede hostingboer nemen. Voor technische vragen, stel jij die aan hem. Meld jij ook bij andere fora aan zoals webhostingtalk.com en doe er kennis/ervaringen op.
Veel succes.

Dank u, volgens de "hostingboer" moesten we geen kvk nemen omdat zun dat voor ons hadden/regelen en btw moest ook niet, gingen zun ook regelen.

Domper bedankt!!!

oscar
08/05/05, 18:56
dan ben ik heel erg benieuwd naar wie deze "hostingboer" is? wil je dat delen?

h4ns
08/05/05, 19:05
clan-hosting.nl doet ook domeinhosting, enz. En toen ik in mail vroeg hoe het zat met BTW/KvK zei hij dat...

Dirkje
08/05/05, 19:26
LOL :)

Geweldig zo'n topic... houdt het humorgehalte nog beetje op hoog niveau hier...

h4ns
08/05/05, 19:27
mss meer commentaar buiten LOL?

of wil je gwn je posts naar boven krijgen?

Dreas
08/05/05, 19:28
Let wel op dat je dan geen reseller bent maar referrer .. dat is nogal een verschil Je stuurt dan klanten naar hem door zonder dat het jou klanten blijven. Verder zal je toch aangifte moeten doen over de inkomsten die je daaruit haalt en zou je dus wellicht illegaal bezig zijn zonder KvK en BTW nummer. Of ze moeten je zus in loondienst nemen maar daar lijkt het niet op ;)

Ik zou als ik jou was nog even bij andere kenissen informeren ..

Dirkje
08/05/05, 19:30
Origineel geplaatst door h4ns
mss meer commentaar buiten LOL?

of wil je gwn je posts naar boven krijgen?

Ahja, als jij denkt zo een hostingbedrijf te beginnen, heb ik inderdaad niets meer toe te voegen...

Remigius
08/05/05, 20:40
Ik heb eigenlijk alleen als tip lezen, lezen en lezen. Spit WHT door op alles wat met het runnen van een webhosting bedrijf te maken heeft, ga naar een startersdag van de Kamer van Koophandel, ga met de bank praten voor het starten van een onderneming vraag informatie aan m.b.t. het huren van servers, begin thuis met het draaien van een testserver (natuurlijk geen domeinen voor klanten op gaan draaien), vraag vrienden problemen te veroorzaken op je server en kijk of je het op kan lossen, stel een plan van aanpak op, etc, etc, etc. Succes!

Unixadmin
08/05/05, 22:19
Ben met je eens Remigius, op een ding na. Ze hoeven geen server te huren, althans nu nog niet. Gewoon met een reseller account beginnen en als het goed gaat dan verder uitbouwen.
@ h4ns
Als jij zaken wilt doen dan moet je kvk nr. hebben, punt uit. Wat clan-hosting zei zal ik niet doen, als ik jou was. Je moet een reseller-account hebben en daar kun je alle website van je klanten 'erin dumpen'. Zo heb jij alles in eigen hand.

h4ns
08/05/05, 22:22
Kvk was een € 60 euro (jaarlijks/maandelijks)?

Triloxigen
08/05/05, 22:22
Origineel geplaatst door domper
Zo heb jij alles in eigen hand.

Dat is ook ver weg van de waarheid ;)

Unixadmin
08/05/05, 22:34
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat is ook ver weg van de waarheid ;)
Dat is waar. Tis wel kort door de bocht. Ik probeerde het simpel te houden voor de TS. Hij moet niet doen wat clan-hosting zei want zo werkt het echt niet.

Remigius
08/05/05, 22:52
Kvk was een € 60 euro (jaarlijks/maandelijks)?

http://www.kvk.nl :)

wv-
09/05/05, 00:39
h4ns, ik ga er geen doekjes om winden: iedereen weet dat je gaat falen met zo een ingesteldheid, dus mijn tip: wacht er nog even mee, doe wat kennis op en hang niet de "ik ga ffkes wat geld verdienen met dat webhosting dat zo simpel is"-man uit. Het is helemaal niet zo simpel als het lijkt. Je bent nog zoals veel mensen hier jaren verwijderd van een niveau om verantwoord een webhosting bedrijf te runnen. De reden waarom de mensen je hier helpen is voornamelijk omdat ze jouw als potentiele klant zien, Echte concurentie zouden ze al lang afgebroken hebben :)

Zuidberg
09/05/05, 16:56
Origineel geplaatst door h4ns
clan-hosting.nl doet ook domeinhosting, enz. En toen ik in mail vroeg hoe het zat met BTW/KvK zei hij dat...
Waarom kies je (of overweeg je te kiezen) voor Clan-hosting.nl? De prijs?

M.i. hebben ze daar geen verstand van ondernemerschap. Ze hebben geen KvK-nummer (BTW-nummer waarschijnlijk ook niet), dus Clan-hosting is niet eens een bedrijf. Verder lichten ze je verkeerd voor. Als je op hen zou vertrouwen, zou je illegaal bezig zijn.

Als je nog niet in zee bent gegaan met Clan-hosting en nog een ander zoekt, kun je een berichtje achterlaten in Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen.

Succes met het starten.

AlphaXS
09/05/05, 21:56
@ Hans:

Ik wens je allereerst veel succes met je startende "onderneming"

Echter houden jullie wel rekening met de volgende aspecten, d.w.z. een stukje ervaring uit eigen hand:

Wij zijn de gehele dag geopend, van 10:00 tot 18:00 uur.
Toch komt het redelijk vaak voor, dat wij in gesprek zijn, en hierdoor klanten ons niet telefonisch kunnen bereiken.
Dit is iets wat wij eerder ruim overschat hebben, en hierdoor klanten kwijtgeraakt zijn.

Kijk het eerste jaar klanten werven is niet zo moeilijk. Echter klanten houden wordt een compleet ander aspect.
Je dient er te zijn voor je klanten, ook halverwege hun "hosting jaar".
De winst maak je immers pas op zijn vroegst in het tweede jaar. Het eerste jaar kost enkel geld. Veel geld als je het goed wilt doen.

Hosting aanbieden is een product. --> een product aanbieden vergt een kvk inschrijving, tenzij je het gratis aanbied. (en in de meeste gevallen dien je nog een kvk inschrijving te hebben.)

Het is niet meer zo, dat je een reseller pakketje afneemt en hier eventjes geld mee verdient.

Let goed op het volgende:

- Hoe ga je het aanpakken? (groots, klein)
- Waar ga je in investeren, in je uiterlijk of in de service en kwaliteit.
oftewel, laat je briefpapier drukken, of print je hetzelf.
Koop je servers of ga je dedicated servers huren.
- Neem je een server met al je klanten erop, incl je eigen site, of ga je
alles verdelen over meerdere servers.
- Ga je illegaal of legaal hosting aanbieden en houd je je aan alle licentie
vormen
- De werkstations die je voor je zaak gebruikt, ga je die voorzien van
legale software, of doe je het illegaal?
- Hoe ga je dagelijkse telefonische bereikbaarheid aanbieden?
- Hoe breng je je bedrijf naar buiten voor je klanten? Doe je je groot voor, en laat je dit niet blijken door bijv. telefonisch onbereikbaar te zijn?
of vermeld je op je wesite dat je (goedkoop) hosting aanbiedt en de prijs kunt drukken doordat he hier niet full time mee bezig bent?
- Hoe ga je het eerste jaar rondkomen? Immers verwacht geen inkomsten uit je bedrijfje het eerste jaar.
- Hoe verwacht je zelf de verloop? Verwacht je in de eerste 3 maanden al honderd(en) klanten, of ben je rëeel en zie je in, dat je de eerste drie maanden (of misschien wel het eerste jaar) nog geen 50 klanten hoeft te verwachten?
- Hoe goed ben je voorberreid op extreme vragen? Of grote problemen?

Zoals je ziet al een beste wasslijst, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik kan je uit eigen hand vertellen dat niet alles even gemakkelijk is, zo zijn wij al een beste tijd bezig en lopen wij zelfs nog tegen problemen aan, welke wij niet zo een twee drie op kunnen lossen.
Onlangs hebben we een probleem gehad waar we twee weken mee bezig zijn geweest, samen met de fabrikant van het control panel.
Houd er rekening mee dat voor een klant twee weken heel, zo niet extreem lang is. Zij zullen van je verwachten dat het probleem binnen uiterlijk 24 tot 48 uur opgelost is.

Gezien je verwoording, neem ik aan dat je zelf nog op school zit.
Hoe wil je dat gaan combineren? Laat je alles op lossen overdag door je zus (die telefonisch waarschijnlijk niet kan verwoorden hoe men de mx recordsa moet veranderen in het control panel, naar de dns boer waar zij hun domeinnaam gratis kunnen afhandelen. (zoneedit.com bijv.)

Of ga jij dit per e-mail onder schooltijd afhandelen? (en vervolgens het risico lopen je gehele opleiding te verkutten???)

Hoe sta je er zelf tegenover samen met je zus, dat wanneer je met eigen apparatuur gaat werken, je tegen het probleem op kunt lopen, datje (storings) mobieltje afgaat op de zaterdag avond terwijl je net lekker aan het stappen bent in de discotheek, en je naar amsterdam, rotterdam of waar dan ook heen moet (rijden) om een server te resetten? (immers de klant zal niet wachten tot de volgende dag troost je)

Hoe denk je uiteindelijk het financiele plaatje rond te krijgen? Tegen welke prijs wil je hosting aan gaan bieden, en hoe wil je alles betalen?

Immers voor een euro per maand kun je makkelijk hosting aanbieden op een dedicated server van een willekeurige aanbieder van 49,00 euro.
Je hebt dan minimaal al 100 klanten nodig.

Een simpele rekensom, zal je dat doen blijken:

Kosten dedicated server per maand: 49,00 (vaak ex. btw)
Kosten telefoon abb. (zonder belm.): 10,00 p/mnd
Kosten cardridge zwart, voor printen factuur: 11,00 (bij 5 per/j)
Kosten domeinnamen, inkoop via sidn: 82,50 (bij 100 domeinen)
Overige kosten per maand: 15,00

Totale kosten per maand: 167,50

Als je dit deelt door honder klanten, dan kom je al uit op een bedrag uit van meer dan 1,50 p/mnd per klant en heb je zelf nog niets verdient.

Uiteraard is dit plaatje niet reeel, hier zitten geen kosten van je k.v.k bij in en dergelijke kosten.
Dit zijn zaken die je heel goed moet uitwerken en over na dient te denken.
Het maakt niet uit of het een webhosting bedrijf of een cafe is, een bedrijf starten doe je nit in 3 dagen, ook niet in drie weken of drie maanden.

Ik denk dat als je mensen die net zijn begonnen benadert per p.m. en hun vriendelijk vraagt of het hun is tegen gevallen, of dat het goed is uitgepakt je van hun een eerlijk antwoord kunt verwachten.

Zij zullen dat niet gaan posten hier,m zij zijn immers net begonnen en zullen sneller bang zijn om klanten mis te lopen.

Van de hosters die inmiddels een wat gevestigdere naam hebben, en hebben bewezen te kunnen blijven bestaan, zul je geen negatief antwoord krijgen, omdat zij het immers hebben weten te redden.

Echter hoe je het ook wend of keert, het gaat niet goed in deze business, ik raad je aan of om als reseller te beginnen, en het e.e.a. goed te overdenken. Men zegt niet voor niets, bezint eer ge begint.

IK wil je helemaal niet depri maken met dit verhaal of voorkomen dat je begint, immers de doelgroep die je zult raken is een compleet andere dan die wij aanboren.
Wat ik wel wil voorkomen, is dat er straks weer tientallen topics te voorschijn komen, waarin jouw bedrijfsnaam als titel vermeld word, met hoe slecht je service of kwaliteit is, of dat er weer een verkoop aangeboord word.

Overigens zou ik graag eens willen weten: wat is je start kapitaal (je bent niet verplicht te antwoorden ;) )

Want je zult toch een best bedragje nodig hebben om te kunnen beginnen, het is niet meer zo dat je even nar de bank gaat en even 10.000 euri leent om een bedrijf te beginnen. Zeer zeker niet als je ook nog eens met de vermelding komt dat je geen k.v.k. inschrijving nodig hebt, ze zullen je uitlachen waar je bij staat.

Nogmaals erg veel succes! En mocht je vragen hebben laat ze maar komen!
Daarnaast raad ik je echt an even de zoekfunctie te gebruiken, topics en oderwerpen genoeg.
OOK over het geen jij wilt weten.

SUCCES!

Vane
09/05/05, 22:00
Goede post mark! ;) Ook al zijn de kosten die je noemde niet echt helemaal... Dedicated server voor 49 EUR? :p

AlphaXS
09/05/05, 22:03
Zag tijden mijn post toevallig de banner van xentronic bovein staan :D

h4ns
09/05/05, 22:05
Wel heb je post met veel aandacht gelezen, en nu maak je me toch eigenlijk wel bang :P Ik denk dat we eens een dagje samen moeten praten...

xserve
09/05/05, 22:47
Mooie post Mark.

Maar ik zag bij je kosten dat je domeinen inkoopt via de SIDN. Vergeet dan niet de 150 euro per kwartaal aan deelnemers-kosten. Is dus nog maals 50 euro erbij per maand.

Als je hiervan bang wordt dan heb je er nog niet goed over nagedacht denk ik. Ik vind het nog een relatief positief verhaal van Mark.

Het is zeker niet gemakkelijk. En het geld zal de komende jaren nog niet binnen stromen. Daarvoor zit je in de verkeerde markt en heb je te weinig ervaring. Denk ik.

AlphaXS
10/05/05, 02:06
de kwartaal kosten zaten hier al bij in berekend, was echter wel de 50 cent mutatie kosten vergeten.

Maar goed het was een ficitef plaatje, als het e.e.a. posotief uitpakt.

Het is ook niet bedoeld om h4ns te ontmoedigen, maar wel te waarschuwen voor de (vele) valkuilen die er schuilen in het oprichten van een bedrijf. Welk bedrijf en welke categorie dan ook.

Het is gewoonweg niet juist om te denken dat doe ik wel even.
En hoewel er toch een aantal jongens (ook hier op het forum) zijn die denken dat ze met een gerust hart kunnen vermelden dat zij tientallen servers en een bere groot netwerk hebben, maar werken met een reseller pakket, denk ik dat dat juist de verkeerde wijze is.

Mijn mening blijft dat als je werkt met dedicated servers, reseller pakketten etc etc. Dat je dit gerust kunt vermelden op je website.

Klanten die op zoek zijn naar budgethosting, zijn ook op zoek naar eerlijkheid, en zullen deze mensen heus niet steunen, wanneer zij de boel belazeren.

Daarnaast is deze wereld veel te "bevolkt" geworden.
Idereen kent elkaar, en weet van elkaar wel hoe en wat.
Dit zorgt er enkel maar voor dat je op weinig steun en respect van je "conculega's " hoeft te wachten.

@ H4ns, klop voor vragen gerust aan, echter doe dat per pb, en zorg ervoor dat ze overdacht zijn.
Denk erover na, en stel niet zomaar vragen (zoals dit topic begonnen is)
Als je vraag goed overdacht is en beargumenteerd kun je ze mij gerust per pb stellen, maar ook op dit forum goed terecht.

Zoals eerder vermeld, is het niet zo dat mensen een concurrent proberen te weren, integendeel (ze zullen er vast wel tussenzitten, maar goed).
Concurrentie is gezond, maar aan partijen die lukraak iets beginnen waarvan de stabielere partijen later de rotzooi op moeten ruimen, daar zitten de meesten gewoon niet op te wachten.

Ik denk dat om die reden, ook een hoop negatieve berichten volgen, dat samen gevat met de gemiddelde leeftijd af en toe van mensen die zomaar met een resellerpakketje denken spul aan te bieden zorgt voor weinig respect en lokt zulke reacties uit.

Daarom ook mijn advies: Begin met een resellerpakket, met je familie en vrienden.
Zij willen heus wel 25 euro per jaar betalen voor een mooi eigen e-mail adres.
Zo leer je bekend te worden met het e.e.a. op het internet.
Koppel daar in een later stadium een oud desktopje aan vast, met linux erop en een control panel zoals plesk (1 domeinnaam gratis).
Zo kun je bekend worden met linux, en dns instellingen. Hierop kun je dan bijv. je eigen mail op afhandelen.

Wanneer je dan echt zelf overtuigd bent, dat wanneer er zich een probleem voordoet, en je het zelf af kunt handelen (of door iemand anders, maar hiervoor niet je eigen financiele middellen hoeft aan te breken) kun je het uit gaan breiden.
Je maakt dan van je hobby langzaam maar zeker een bijbaantje, en vervolgens je werk.

Dat is ook de meest natuurlijke weg,. voor het starten van een onderneming.

Bij de verkoop aan familie en wat vrienden, is een kvk inschrijving overigens niet direct noodzakelijk, omdat hier geen facturatie en derg. middellen bij komen kijken.

B.t.w. geldt dit denk ik voor iedereen die wilt starten.

Zoals Casper al zei, is de hosting markt, absoluut geen lucratieve martk meer. Mensen die nu nog starten en echt geld maken komen met een extreem goed plan, iets wat uniek is, en mensen aanspreekt.

Desondanks succes ermee!

xserve
10/05/05, 08:53
Origineel geplaatst door AlphaXS
de kwartaal kosten zaten hier al bij in berekend, was echter wel de 50 cent mutatie kosten vergeten.
Oke, dan heb ik niks gezegd. :)

Het viel me gewoon opeens op.

En h4ns: Je bent zeker niet de eerste die wil beginnen. Dus nadat je zelf goed over een vraag hebt nagedacht, kun je het beste even de zoekfunctie gebruiken op dit forum. Rik heeft ook een heleboel mooie verhalen geschreven over elementen zoals KvK, Belastingdienst en Marketing. Het is zeer aan te raden al die topics goed door te lezen.

h4ns
10/05/05, 14:44
ja zullen wij (zus en ik ;)) eens goed doorlezen

hires
13/05/05, 09:57
Hans, ik denk ook dat je zelf zoveel mogelijk tijd moet steken in het zelf uitzoeken van alles. Hoe werkt dit, hoe werkt dat... op die manier leer je echt zelf wat er bij komt kijken en leer je alles het snelst. Ook kan je dan beter anticiperen op hoe je deze dingen dan op jouw manier kan gaan toepassen in je eigen bedrijf. En niet te vergeten: het haalt de ondernemer in je naar boven en ontwikkelt je ondernemers talent, als je dat hebt. 'Aldoende leert men' is een goeie uitspraak, net zoals 'wie niet waagt wie niet wint' trouwens! Alles is ook te leren, als je maar wil; het ene komt wat makkelijker bij je naar binnen dan andere (moeilijkere) zaken.

Laat je niet ontmoedigen door alle posts. Wie weet het nu precies het beste? Niemand. De mensen hier hebben al (misschien zelfs veel) ervaring opgedaan, maar wie weet als jij ook alles onder de knie hebt dat je dan dingen begint te zien die ook anders kunnen en zelfs beter kunnen! En als je op dat punt beland dan wordt het ondernemen leuk en kan je écht gaan nadenken hoe je jouw bedrijf(je) het beste wil gaan runnen.