PDA

Bekijk Volledige Versie : [TKG] Intel Xeon Cpu + ECC geheugen



Savvas
06/05/05, 09:11
Beste mensen,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een DELL PowerEdge server met single xeon processor. Nou wil ik deze graag uitbreiden naar dual, maar dit is bij DELL iets te veel van het goede (A kwaliteit staat altijd voorop, maar de cpu blijft hetzelfde).

Dus ik zoek nog een Intel Xeon 2.8 Ghz 1mb versie tegen een sterke prijs. Liefst nieuw met garantie, 2e hands mag, maar liever nieuw.

Verder zoek ik nog een 512 ECC SDRAM PC3200 reepje.

Alvast bedankt.

Groet,

Savvas

Easyracks
06/05/05, 10:11
Boxed of is dat niet nodig?

Ahead-IT
06/05/05, 10:15
Wat goeie raad:


maar de cpu blijft hetzelfde

Zie maar dat je dezelfde stepping hebt, of het ding werkt niet ;)


Verder zoek ik nog een 512 ECC SDRAM PC3200 reepje.
DDR333 bedoel je? Reg. ECC ipv enkel ECC? (toch als het voor de XEON is)

Sander-
06/05/05, 11:14
Origineel geplaatst door Ahead-IT
Wat goeie raad:


Zie maar dat je dezelfde stepping hebt, of het ding werkt niet ;)


DDR333 bedoel je? Reg. ECC ipv enkel ECC? (toch als het voor de XEON is)

Doe je het nog makkelijker :P Waarsch koop je voor prijs bij dell bijna 2 van die dingen en verkoop je de 1e weer... ;)

Savvas
07/05/05, 09:01
Mij is verteld dat ik moet opletten op de juiste heatsink voor de cpu.

Betreft het geheugen, kan ik niet over meepraten ben ik bang, me eerste ervaring met ECC, altijd normale reepjes gebruikt :D

oscar
07/05/05, 09:25
ik ga volgende week ook een poweredge bestellen met 1 xeon,

als ik die processor nou aan jou verkoop voor een normale prijs, dan bestel ik bij NCS twee nieuwe en hebben we allebei dual zonder hoge kosten.


kun je mij je specs emailen? (tenminste als je het wil doen) dan weet ik welke poweredge ik moet bestellen.

blaaat
07/05/05, 11:46
Ik heb (ook) SC1425 servers besteld met een enkele Xeon. Ik vind het wel wat voor dell om er dan een Single Cpu Mobo in te doen, weet iemand of dit wel kan?

Hoe kan je de juiste 'stepping' bemachtigen dan?

The MAzTER
07/05/05, 12:17
Origineel geplaatst door blaaat
Ik heb (ook) SC1425 servers besteld met een enkele Xeon. Ik vind het wel wat voor dell om er dan een Single Cpu Mobo in te doen, weet iemand of dit wel kan?

Hoe kan je de juiste 'stepping' bemachtigen dan?

Ik ga er ook 2 bestellen en plaats ik de ene cpu over in de andere ;) Voor die prijs kon ik het niet laten. Zit gewoon een dual bord in, anders moeten ze 2 verschillende borden produceren en dat kost naar mijn idee meer.

Ik vraag me ook af wel geheugen in de SC1425 kan. Om nu geheugen bij dell te kopen is veel te duur.

@Savvas: beste is om zowel geheugen van hetzelfde merk te hebben, dus misschien oude geheugen verkopen en nieuwe alleen van 1 merk & type. CPU moet toch echt dezelfde stepping hebben.

Daar zijn tooltjes voor in windows om te bepalen welke je hebt, vervolgens bel je een hardware boer op en vraag je of ze die stepping hebben. (staat gewoon op de doos namelijk)

wv-
07/05/05, 13:09
<offtopic>tssss, gierige nederlanders :P</offtopic>

<ontopic>

Mankeer je dan geen cooler voor die 2e cpu? Normaal zitten er al 2 in, maar dan komt er gewoon nog een 3e bij die op de 2e cpu blaast.

Wat ik me ook vraag is hoe dat dan zit met de SLA die je hebt, mag je wel eigen aangekochte hardware daar in steken?

Hetzelfde voor het ram, weet je exact het juiste ram dat je daar in moet steken, want anders zou het wel goed kunnen dat je moederbord het niet slikt.

Hetzelfde met harde schijven, die lossen stukken dat in die dell servers zitten, daar kan je geen HD op vastschroeven, je krijgt er een nieuwe als je een HD bij dell koopt.

Ik zou gewoon alles bij dezelfde leverancier kopen, ik zie jullie echt nog wel een dell poweredge rackmount op de kop tikken om er een budget mobo van 50 euro in te steken en te zeggen "kijk, ik ben een trotse eigenaar van een dell poweredge" :)

The MAzTER
07/05/05, 14:06
Origineel geplaatst door wv-
<offtopic>tssss, gierige nederlanders :P</offtopic>

<ontopic>

Mankeer je dan geen cooler voor die 2e cpu? Normaal zitten er al 2 in, maar dan komt er gewoon nog een 3e bij die op de 2e cpu blaast.

Wat ik me ook vraag is hoe dat dan zit met de SLA die je hebt, mag je wel eigen aangekochte hardware daar in steken?

Hetzelfde voor het ram, weet je exact het juiste ram dat je daar in moet steken, want anders zou het wel goed kunnen dat je moederbord het niet slikt.

Hetzelfde met harde schijven, die lossen stukken dat in die dell servers zitten, daar kan je geen HD op vastschroeven, je krijgt er een nieuwe als je een HD bij dell koopt.

Ik zou gewoon alles bij dezelfde leverancier kopen, ik zie jullie echt nog wel een dell poweredge rackmount op de kop tikken om er een budget mobo van 50 euro in te steken en te zeggen "kijk, ik ben een trotse eigenaar van een dell poweredge" :)

mja.. probleem is, bijv naar de SC1425 kijkt, een 2e cpu is duurder dan de server zelf ;p

netswitch
07/05/05, 17:32
IK heb die SC1425 al gekocht vorige maand dus ik kan jullei de volgende inlichtigen geven :

-Het is en dual board, en de fans zijn daar voor het tweede cpu, je hoeft aleen een kopper coeler die past te vinden.

-Het werkt aleen met ECC DDR2 (heel duur, heb bij www.crucial.com online gekocht)

-HDD is seagate

-er is al en 64 bits riser card

Zenda
07/05/05, 19:13
Zo te zien hebben jullie allemaal het DELL krantje ontvangen ;).

Ik voelde me ook gelijk aangetrokken, echter vraag ik me een aantal dingen af:
- Hoe bevalt zo'n Single XEON 3,2GHz? Is hij lekker snel (te vergelijken met een INTEL Pentium 4 3GHz?).
- Ben je er zeker van dat er zo'n dure DDR2 ECC in moet, volgens mij kan een "512MB PC4200 DDR2, CL4 ECC (Kingston KVR533D2E4/512)" ook volstaan?
- Hoe zit het met de warmte? Is de koeling goed?

Ik zie dat veel mensen dit ding besteld hebben. Was het niet verstandiger geweest als we een grotere koop hadden gedaan. Hadden we allemaal die server voor nog minder :D.

Vane
07/05/05, 22:21
Origineel geplaatst door Zenda

- Hoe bevalt zo'n Single XEON 3,2GHz? Is hij lekker snel (te vergelijken met een INTEL Pentium 4 3GHz?).

Heerlijk snel :).

- Ben je er zeker van dat er zo'n dure DDR2 ECC in moet, volgens mij kan een "512MB PC4200 DDR2, CL4 ECC (Kingston KVR533D2E4/512)" ook volstaan?

Reg ECC is verplicht bij dual systemen voor zover ik weet. Iig Dual Athlon MP en mijn Dual Xeon's wel.

- Hoe zit het met de warmte? Is de koeling goed?

Dell? Uiteraard. Ik heb ook wel aantal foto'tjes van hoe een Dell van binnen in elkaar zit, indien je deze wil moet je me maar een mailtje sturen.

Ik zie dat veel mensen dit ding besteld hebben. Was het niet verstandiger geweest als we een grotere koop hadden gedaan. Hadden we allemaal die server voor nog minder :D.

Je krijgt sowieso al snel korting bij Dell als je eenmaal een contact persoon hebt. Ook al bij je eerste server, dat was bij mij in ieder geval zo. Ik ben wel via iemand daar binnen gekomen die er al flink wat gekocht had.

Zenda
08/05/05, 15:23
Zijn er nog wat mensen die wat meer informatie kunnen geven over het RAM geheugen?

Op de Dell website staat:
Geheugen
Bullet Maximaal 12GB ECC DDR2-400 SDRAM

Hieruit maak ik op dat er geen REGISTERED geheugen in moet.

Dit betekend dat een:
512MB PC4200 DDR2, CL4 ECC (Kingston KVR533D2E4/512)
prima kan volstaan.

Of begrijp ik het verkeerd?

Savvas
08/05/05, 22:58
Oscar, ik neem even contact met je op.

@ rest:

- Inderdaad een serverboard met ondersteuning voor dual cpu.

o Weet iemand een leverancier voor die kopper coolers die DELL gebruikt?

blaaat
08/05/05, 23:22
Origineel geplaatst door Savvas
Oscar, ik neem even contact met je op.

@ rest:

- Inderdaad een serverboard met ondersteuning voor dual cpu.

o Weet iemand een leverancier voor die kopper coolers die DELL gebruikt?

Dell: (bijna) Alle aansluitingen op mobo zijn alleen voor dell producten. Mijn desktop hiero, andere flop en Cdrom kon er niet in.. Hd nog net wel.. weet niet hoe dit met de rest zit.

Savvas
09/05/05, 08:02
Origineel geplaatst door blaaat


Dell: (bijna) Alle aansluitingen op mobo zijn alleen voor dell producten. Mijn desktop hiero, andere flop en Cdrom kon er niet in.. Hd nog net wel.. weet niet hoe dit met de rest zit.

mja maar het lijkt me sterk dat er een heel ander socket op het board zit voor de cpu wat dus op blote oog te zien ook niet het geval is. Zal het boekje eens naslaan.

blaaat
11/05/05, 22:27
Heb servertjes ook binnen...

Lijkt allemaal wel oké :)
Geheugen moet echter wel in paren er in.
(zie: Binnenkant kast)

Zit in: Cl3 ECC geheugen in. (2x 265mb)

The MAzTER
12/05/05, 00:06
Origineel geplaatst door blaaat
Heb servertjes ook binnen...

Lijkt allemaal wel oké :)
Geheugen moet echter wel in paren er in.
(zie: Binnenkant kast)

Zit in: Cl3 ECC geheugen in. (2x 265mb)

huh? zit er dan standaard 2x 128 in?

want op de site staat 256mb geheugen

Zenda
12/05/05, 08:07
Blaaat, kun je ook toevallig vertellen of het REGISTERED geheugenkaarten zijn? Ik denk het namelijk wel, maar weet het niet zeker ;).

blaaat
12/05/05, 13:27
Origineel geplaatst door The MAzTER


huh? zit er dan standaard 2x 128 in?

want op de site staat 256mb geheugen

Ik had nog voor die aanbieding besteld. dus zat standaard 512mb in,

@ zenda: zal strx nog even kast openmaken en kijken

blaaat
12/05/05, 13:33
@zenda: Er zit in derdaad ECC REG in

er kan 1 geheugenplaat alleen in, en daarna moeten ze in paren van zelde snelheid en groote.

FransVanNispen
13/05/05, 12:57
Zal toch even de manual doornemen. In alle Xeon servers die ik tot nu toe heb gezien (SuperMicro) *moet* het geheugen per paar geplaatst worden!

Showeb
13/05/05, 13:11
Bij HP Xeon servers is het hetzelfde geval.
Het eerste reepje kan individueel geplaats worden, maar als je meerdere repen wilt gebruiken moet dit per paar gebeuren.

svbeek
13/05/05, 13:35
Dit is ook zo met intel serverboards voor de xeon processor..

SiD3WiNDR
13/05/05, 17:20
Origineel geplaatst door blaaat


Dell: (bijna) Alle aansluitingen op mobo zijn alleen voor dell producten. Mijn desktop hiero, andere flop en Cdrom kon er niet in.. Hd nog net wel.. weet niet hoe dit met de rest zit.

Hier tientallen Dells, geen enkel probleem om custom spul te installeren eigenlijk... Voor je CD-ROM drive moet je wel van die groene latjes hebben meestal, maar in onze cases zitten die apart vastgeplakt... De aansluiting zelf is *uiteraard* normale IDE.

Ivm de upgrades van cheapass servers, CPU zal natuurlijk passen, mits bijpassende koeler. RAM zal zeer waarschijnlijk wel Registered ECC moeten zijn, en voor HD's moet je inderdaad bij Dell zijn, daar je zonder hotswap tray'tje zeer weinig bent (wat nu in je server zit is een placeholder).

Tom