PDA

Bekijk Volledige Versie : waarde bepaling



te-koop
05/05/05, 15:09
Ik heb even een nieuwe account aangemaakt omdat ik nog even voor me wil houden om welk webhosting bedrijf het gaat. Ik heb al eerder gezien dat het goedgekeurt werd dus hoop ook dat het deze keer goedgekeurd word.

Enkele maanden geleden heb ik 3/4 van mijn klanten bestand verkocht omdat het te groot begon te worden.

De omzet is met dit aantal klanten rond 1500 - 2000 euro per jaar niet groot dus maar dat heeft te maken met dat er een groot aantal klanten is verkocht.

Voor de rest hebben we geen negatieve klanten en verdere problemen.

We hebben kvk en alles is volledig.

De klanten draaien op een dedicated server en hebben tot nu toe 99,9% uptime altijd gehaald.


Nu ben ik benieuwd wat het ongeveer waard zal zijn als ik het zou willen verkopen. Sinds kort doen we voor een paar webradio's streaming en we krijgen daar duidelijk veel aanvragen voor maar officieel leveren wij het op dit moment niet maar toch is er veel vraag naar.

Remigius
05/05/05, 18:58
Voor een waardebepaling moet je denk ik wel iets meer vertellen, bijv:

- Om hoeveel klanten gaat het?
- Prijs per pakket / Pakket grootte?
- Contracten (per maand / per jaar)?
- Kosten van deticated server
- etc.

Dillard
05/05/05, 22:48
Duimregel voor activiteiten van deze soort omvang: overnameprijs = 1 jaar omzet.

Uiteraard is dat voor grotere bedrijven niet zo makkelijk te stellen (bv. ook als er veel activa aanwezig is, maar dat is hier niet het geval).

Wij zouden hier +/- 1500 euro voor overhebben, vooropgesteld dat de administratie en de overeenkomsten netjes geregeld zijn en dat de klanten instemmen met de overname van het bestand.

Mocht je interesse hebben, neem dan even contact met me op, dan kunnen we de details bespreken.