PDA

Bekijk Volledige Versie : sneller internetten



snaaps
05/05/05, 14:52
http://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=8&co_id=1490&ReportID=1&TestTypeID=8

Kijk dat noemen we nou snel internet!

Met de komst van de 20MB internet verbindingen ben je in staat om een dvd'tje te downloaden van 7GB in 3 kwartiertjes.

Tis alleen erg verveld dat ik zojuist ben overgestapt naar tiscali, deze was tot een paar dagen een van de snelste volgens speedtest.nl
totdat ik vandaag de resultaten zag van chello extreme pakket.
bij chello kan je ook digitaal telefoneren.

kosten 80 euro per maand

andere aanbieder is versatel
deze kost 40 euro per maand (plus kosten kpn)
geen optie om digitaal te bellen (minpuntje)
nog geen speedtest.nl resultaten beschikbaar voor dit pakket.

Nu is het wachten wanneer andere providers zoals tiscali, wanadoo, planet ect meegaan met deze giga snelheden.

Unixadmin
05/05/05, 17:00
Zoveel downloadsnelheid heb ik noet nodig. Ik steek mijn geld liever in UMTS-internet dan dit soort grote pakketten. Ik vind overigens het wel fijn dat de providers de snelheden verhogen. Ik kan nu een goedkopere abonement nemen dan ervoor. Scheel weer wat centen.

royen99
05/05/05, 17:51
ADSL2 schijnt nog wat problemen te hebben met ISDN verbindingen (vanwege het frequentie bereik van ISDN t.o.v. POTS), dus voorlopig blijf ik thuis wel met men 8mbit zitten.

landgraaf
06/05/05, 12:06
zucht zal hier wel over 2 jaar beschikbaarzijn in zuid limburg :(

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri May 6 2005 om 12:03:27 UTC)

Download : 343.6 KByte/sec
Upload : 75.3 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min

en dat met me planet adsl :P

host3000
06/05/05, 13:22
Alleen erg jammer dat Chello nog de middeleeuwse voorwaarde stelt, dat je maar 1 pc en geen servers mag aansluiten. Wie heeft er tegenwoordig nu geen thuisnetwerkje?

kilian
06/05/05, 13:41
Origineel geplaatst door host3000
Alleen erg jammer dat Chello nog de middeleeuwse voorwaarde stelt, dat je maar 1 pc en geen servers mag aansluiten. Wie heeft er tegenwoordig nu geen thuisnetwerkje?

Dat heeft te maken met de doelgroep. Als jij een 'thuisnetwerk' zou hebben zit je doorgaans niet bij chello.

host3000
06/05/05, 13:55
Origineel geplaatst door kilian


Dat heeft te maken met de doelgroep. Als jij een 'thuisnetwerk' zou hebben zit je doorgaans niet bij chello.

Nee, want dat kan dus niet :p

Maar, wat ik bedoel is, als je een pc van pa en een pc van zoon hebt, sluit je dat toch gewoon op een routertje aan om de verbinding te delen. We praten dan niet over een groot kantoornetwerk, maar gewoon een internet verbinding delen. Dat kan gemakkelijk bij de doelgroep van Chello aanwezig zijn, denk ik.

Maar goed, het verbaast mij alleen dat die regel er nog steeds is....

Ic3man
06/05/05, 18:22
Origineel geplaatst door host3000


Nee, want dat kan dus niet :p

Maar, wat ik bedoel is, als je een pc van pa en een pc van zoon hebt, sluit je dat toch gewoon op een routertje aan om de verbinding te delen. We praten dan niet over een groot kantoornetwerk, maar gewoon een internet verbinding delen. Dat kan gemakkelijk bij de doelgroep van Chello aanwezig zijn, denk ik.

Maar goed, het verbaast mij alleen dat die regel er nog steeds is....

Een thuisnetwerk word bij chello gewoon gedoogt hoor. Als je de helpdesk opbelt en je hebt een thuisnetwerk dan is dit geen enkel probleem.

Unixadmin
07/05/05, 00:14
Origineel geplaatst door Ic3man


Een thuisnetwerk word bij chello gewoon gedoogt hoor. Als je de helpdesk opbelt en je hebt een thuisnetwerk dan is dit geen enkel probleem.
Als zij het toch gedogen dan kunnen ze net zo goed die voorwaarde eruit halen. Nu komt het over als 'middeleeuws'.

gothax
08/05/05, 13:47
durf te wedden dat er genoeg mensen met chello gewoon een thuisnetwerkje hebben. Gewoon in de host computer 2 netwerkkaartjes, 1 naar breedbandmodem en 1 naar netwerkcomputertje en zo kun je gewoon aftappen zonder dat je provider er ooit achter komt.

K.BH
08/05/05, 20:54
Vraagje, welke provider bieden allemaal 20 MB verbindingen aan?

ThePostman
08/05/05, 20:59
Geen thuisnetwerk bij chello toegestaan? Oops ;)

Ach, dat vinden ze echt niet erg hoor...chello kwam hier zelfs langs en heeft ons netwerk ook gezien. Vervolgens nieuwe modem geinstelleerd en internet deed het op alle pc's weer. :)

Me (L) Chello..

Aangezien chello niet meer moeilijk doet over dataverkeer en nooit meer down is. Enkele downtime werd hier veroorzaakt door slechte apparatuur. Lees: UTP kabel en modem

WH-Tim
08/05/05, 21:07
um sja, ik zit me te bedenken of ik nog verderga met @home breedband of dat ik een 20mbit ga aanschaffen (www.versatel.nl).. 20mbit is goedkoper dan @home breedband, geloof je toch niet!

En dan heb je ook nog eredivisie uitzendingen op je tv derbij gratisss..

ThePostman
08/05/05, 21:48
Origineel geplaatst door WH-Tim
um sja, ik zit me te bedenken of ik nog verderga met @home breedband of dat ik een 20mbit ga aanschaffen (www.versatel.nl).. 20mbit is goedkoper dan @home breedband, geloof je toch niet!

En dan heb je ook nog eredivisie uitzendingen op je tv derbij gratisss..

Ja...ik vraag me toch af...

WH-Tim
08/05/05, 22:04
Origineel geplaatst door ThePostman


Ja...ik vraag me toch af...

Ik ook, maar kan niets speciaals vinden verder dan dat het eredivisie ná het eerste jaar betaalt dient te gaan worden en of het verplicht is, en de 20mbit is 20mbit omdat de eredivisie uitzendingen een snelle verbinding nodig hebben?

WH-Tim
08/05/05, 22:10
Origineel geplaatst door WH-Tim


Ik ook, maar kan niets speciaals vinden verder dan dat het eredivisie ná het eerste jaar betaalt dient te gaan worden en of het verplicht is, en de 20mbit is 20mbit omdat de eredivisie uitzendingen een snelle verbinding nodig hebben?

Kijk, hier is de adder al:

Je kunt niet de het Eredivisie abonnement opzeggen met behoud van je 20mbit ADSL, dat kan alleen maar als je het beiden behoudt. Maaaar als je dan gaat kijken wat de kosten na de 12 maanden gratis Eredivisie zijn dan zeggen ze dat ze daar nog niets over kunnen vertellen..



Wat gaat het Live Eredivisievoetbal na 12 maanden kosten?
Helaas is dit nog niet bekend. Versatel informeert u zo spoedig mogelijk als hier meer informatie over is.


Verder geen limieten aan data e.d.

ThePostman
08/05/05, 23:08
Origineel geplaatst door WH-Tim


Kijk, hier is de adder al:

Je kunt niet de het Eredivisie abonnement opzeggen met behoud van je 20mbit ADSL, dat kan alleen maar als je het beiden behoudt. Maaaar als je dan gaat kijken wat de kosten na de 12 maanden gratis Eredivisie zijn dan zeggen ze dat ze daar nog niets over kunnen vertellen..



Verder geen limieten aan data e.d.

Dat is geen adder meer, denk ik meer aan een pyton...

VantilborgICT
09/05/05, 15:20
toch erg jammer van de zielige 1mbit up, maar ja, ik heb mijn versatel abbotje al besteld. En na die 12 maanden zie ik wel weer :)