PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over verantwoordelijkheid



ikkeweer
05/05/05, 13:41
Hoi,

2 maanden terug heeft een klant een aanvraag gedaan voor het overnemen van een .be domeinnaam. De domeinnaam kon nog niet verhuist worden omdat hij in quarantaine stond. Op de dag dat hij vrij kwam is hij meteen binnen 2 min geregistreert door een onbekende dus net voor dat wij hem konden registreren. Nu wil de klant ons daar verantwoordelijk voor stellen. Is dit mogelijk?

Wel hebben we in onze voorwaarden staan:
Dat we niet aansprakelijk zijn voor:
Het verliezen van een domeinnaam door onze of de opdrachtgever zijn fout;
Handelingen door andere klanten van Base Hosting of derden;

Dit is de eerste keer dat zoiets voorkomt maar kunnen ze ons ook iets maken?

Unixadmin
05/05/05, 14:14
Afgaand op wat hier staat sta jij sterk in je schoenen. Maar jouw reputatie heeft wel een deukje opgelopen. Je hebt 2 maanden de tijd om iets te ondernemen en uiteindelijk is iemand anders er van door gegaan met het domein. Dat die klant boos is, kan ik me heel goed voorstellen.

rosslo
05/05/05, 14:15
Het lijkt mij dat jouw opdrachtgever de eigenaar van het domein had moeten verzoeken het domein uit quarantaine te laten halen. Anders valt er niets te doen met dat domein.

De vraag dan natuurlijk is, hebben jullie hem hier voldoende over geinformeerd en zo niet, zijn jullie dan in gebreke gebleven.
Lijkt mij niet, aangezien jouw opdrachtgever op dat moment technisch gezien nog geen klant was, aangaande dit domein dan.

Mijns inziens kan hij jullie dus weinig maken.

ikkeweer
05/05/05, 14:20
we hebben niet 2 maanden de tijd gehad
het domein stond in quarantaine. 2 min na dat het domein uit quarantaine was was het geregistreerd door een andere. Dus we hebben niks kunnen doen zolang het domein in quarantaine stond.