PDA

Bekijk Volledige Versie : Steun Firefox



AlphaXS
05/05/05, 10:57
Voor de Firefox liefhebbers:

In navolging van de Amerikaanse fans van open-source webbrowser Firefox, gaan ook enthousiaste gebruikers in Nederland geld inzamelen om paginagroot te kunnen adverteren in een dagblad. Voor de gewenste advertentie in De Telegraaf moet in totaal 53.000 euro opgehoest worden.


De advertentieafdeling van Telegraaf heeft overigens een flinke korting voor de Firefox-adepten geregeld, zodat de aanhang zelf 'slechts' 35.000 euro hoeft op te hoesten. Op de Steunfirefox.nl is overigens te zien dat er nog altijd ruim 33.000 euro nodig is.
Het doel van de actie is het gratis alternatief voor de dominante Microsoft-browser Internet Explorer onder de aandacht van het grote publiek te brengen. Mensen die het initiatief steunen en 15 euro of meer overmaken worden vermeld op de website van de actie: http://www.steunfirefox.nl/.

Eerder kregen Firefox-fans in de Verenigde Staten het voor elkaar om een soortgelijke advertentie te plaatsen in de New York Times. Ook in Duitsland was de actie een succes en werd de advertentie in de Frankfurter Allgemeine Zeitung gepubliceerd.

Firefox geldt onder techneuten als één van de beste internetbrowsers van het moment. Dat de behoefte aan een alternatief voor het dominante Internet Explorer groot is, blijkt uit het feit dat het marktaandeel van laatstgenoemd bladerprogramma de afgelopen maand aanzienlijk is teruggelopen, vooral ten gunste van Firefox.

De alternatieve webbrowser is afgelopen herfst officieel gelanceerd en het programma was in december al 10 miljoen keer gedownload. In die tijd bedroeg het marktaandeel van alle Mozilla-browsers tezamen (waartoe ook Firefox behoort) al meer dan zeven procent.

Meer info op: http://www.steunfirefox.nl

Best4U
05/05/05, 11:48
Heb je zelf al geld gestort mark?

Deimos
05/05/05, 11:53
Wie beheerd het geld? Wie zegt dat die advertentie er echt komt en dit geen SCAM is. ?

WH-Tim
05/05/05, 11:57
Ik zou zeggen, gewoon mailen Deimos :p



Raad van Toezicht
De € 35.000,00 die we willen inzamelen is een hoop geld. Veel donateurs willen weten of het geld wordt besteed zoals bedoeld is. Omdat het moeilijk is om iedereen hier uit te nodigen om de rekeningafschriften te bekijken hebben we een Raad van Toezicht ingesteld. Deze raad bestaat uit:

• Merien ten Houten (mede oprichter en ex-directeur ilse media).
• Robert Klep (mede oprichter en ex-directeur techniek ilse media).
• Sacha Prins (mede oprichter van Veritate, Netdirect en Mailmedia).

De Raad van Toezicht heeft volledige toegang tot de administratie van de inzameling en is onafhankelijk van Ronald-Jan de Bruin, Ferdi de Gier en Joost Meij. De Raad van Toezicht zal controleren of de donaties worden besteed zoals bedoeld, namelijk aan een advertentie in de Telegraaf. De Raad van Toezicht is bereikbaar op rvt@unpw.net.

Hjalmar
05/05/05, 11:58
Ik vind het maar onzin, 53.000 euri!

AlphaXS
05/05/05, 12:02
@ Ivo, nee wij hebben nog geen geld gestort.
Ik denk haast wel dat we dat zullen gaan doen, echter ik heb nog geen enkel idee hoeveel.

In elk geval geen 4000,00 euri voor een ad.

@ hjalmar: 53.000 euro is ook onzin, maar dat geld ook voor een welbekende internet service provider, welke wekelijks mankementen heeft, slechte support levert en toch dat geld waar ze genoemde punten mee zouden kunnen verbeteren gaan gebruiken voor een advertentie.

ik vind het wel een goed initiatief eigenlijk.

ThePostman
05/05/05, 13:07
Tussenstand per 04/5/2005:

€ 8.311,57
Nog nodig:

€ 26.688,43

Ach ik ga niks overmaken...maar wel leuk idee

Stefan Mensink
05/05/05, 13:28
Ik vind het nogal een nutteloos idee. Als iedereen die nu geld stort in plaats daarvan eens 10 mensen opbelt en ze vertelt dat ze eens firefox moeten proberen, dan levert het wellicht meer gebruikers / naamsbekendheid op. Zo'n advertentie in de krant wordt door de meeste mensen overgeslagen.

Jammer van het geld.

PS: Ik vind opera een fijnere web-browser. Nuja, op de JavaScript debugger na dan.

te-koop
05/05/05, 15:01
Die mensen die firefox steunen zijn zeer serieus, ik weet ook zeker dat de advertentie er komt wanneer ze het geld hebben. Maar wat gebeurt er met het geld als ze niet genoeg bij elkaar krijgen? Dat is en blijft de grote vraag!

Remigius
05/05/05, 15:04
Ik moet zeggen in vind het wel een leuk idee. Echter vind ik het ook teveel geld voor een advertentie. Kunnen ze het niet in de metro doen? Wat zou dat kosten?

Vaxon Networks
05/05/05, 16:06
Origineel geplaatst door te-koop
Die mensen die firefox steunen zijn zeer serieus, ik weet ook zeker dat de advertentie er komt wanneer ze het geld hebben. Maar wat gebeurt er met het geld als ze niet genoeg bij elkaar krijgen? Dat is en blijft de grote vraag!

Wat gebeurt er met de opbrengst van de donaties als er te weinig geld wordt opgehaald?

• We gaan er niet vanuit dat we de doelstelling van € 53.000,00 niet halen. Mochten we toch te weinig geld inzamelen, wordt het geld besteed om een kleinere advertentie te plaatsen. Ook een advertentie in een kleinere krant of tijdschrift is dan een optie. De derde optie is om de opbrengst aan Mozilla te doneren. Je geld wordt dus nooit verkeerd gebruikt.

gothax
08/05/05, 14:01
waarom niet adverteren in Metro? lijkt me goedkoper en je bereikt er toch nog een groot publiek mee? en met 15 euro kun je wel mooi je website vermelden haha :p

PeterT
08/05/05, 14:09
Initiatief loopt al een aantal maanden, maar blijkbaar niet erg goed :p